poster

Tělesné vztahy

  • anglický

    Carnal Knowledge

Drama

USA, 1971, 98 min

Režie:

Mike Nichols

Scénář:

Jules Feiffer

Producenti:

Mike Nichols

Střih:

Sam O'Steen

Scénografie:

Richard Sylbert

Kostýmy:

Anthea Sylbert
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radko
    ***

    Konverzačné snahy o telesné vzťahy. POMO má pravdu, že podobné problémy sa riešia i dnes, 42 rokov od premiéry. Stále však ide o ten istý segment spoločnosti, čo ich rieši. Dobre situovaní príslušníci vyššej strednej triedy. Sústredení na tvary a dizajn. Tiel, nábytku, áut: módy . Túžia po stabilnom cieli a zároveň po bezbrehom hýrení. Viac než priebeh si vychutnávajú méty. V športe (čo som kedy a za aký čas zdolal), turistike (kde som bol, rarity, destinácie) i sexe (počet partneriek/stykov za noc/ raritné miesta). Realitní agenti, moderátorky, právnici, ítečkári, ekonómovia, veľkopodnikatelia. Od mladosti sústredení a pripravovaní na ťažké biznisy. V kariére viacmenej úspešní. Niektorí neskôr unikajú k alternatívnym formám života (farmy, dobrovoľná skromnosť, osvetovo-kultúrna činnosť), no vo vzťahoch často pokrivkávajú. Prílišné sústredenie na ideový či hmotný cieľ a nie na prežitie a užitie si konkrétneho vzťahu, bárs by trval len jeden deň im znemožňuje normálne prežívanie. A aby sme si my ostatní mysleli, že takto to má každý/každá nakrútia pre nás takéto osviežujúce dielka plné beznádeje o tom, že môžete sa životom prešukať, no aj tak skončíte u lacnej prostitútky alebo sa môžete upnúť na rodinný život, no ten Vás prestane baviť a rodinná idyla končí v rukách rozvodových právnikov. Potom sa možno kus pretrkáte a užijete vynechané hýrenie počas štúdií, aby ste v strednom veku skončili s nejakou alternatívnou pizdou v batikovo štrikovaných róbach a arafatke okolo krku, žijúcou z vesmírnych energií a kadejakých čakier makier.(15.8.2013)

  • lamps
    ***

    Pohodová retro konverzačka o sexuálním životě několika obyčejných lidí ve značně neobyčejné době, která i po letech udivuje hlavně tím (jak už napsal POMO), že charakter lidí se od té doby vlastně nezměnil a za některými frázemi a moudry z úst hlavních hrdinů zaručeně poznáme i sami sebe. Velká škoda, že scénáři postupně trochu dochází dech a v úplném závěru už jsem chtě nechtě několikrát zazíval nudou. A nezabránil mi v tom ani jeden výjimečný herec (Nicholson), ani jeden výjimečně dobře obsazený herec (Garfunkel). No zkrátka jen lehký nadprůměr.. 65%(27.8.2013)

  • POMO
    ****

    Trefná, otvorená, priama a cynická vzťahová konverzačka. Tento štyridsať rokov starý film je dôkazom, že sa nemeníme my - ľudia, ale prostredie v ktorom žijeme. Postavy tu rieša rovnaké problémy a s rovnakými výsledkami, ako riešime my dnes. Brilantne nadčasové. Nutno vidieť tiež o tridsať rokov mladšiu Nicholsovu konverzačku Closer, ktorá je akoby neoficiálnym remakom tohto filmu, zasadeným do moderného, ešte cynickejšieho prostredia.(8.9.2009)

  • Terva
    ****

    Jack Nicholson a Art Garfunkel v hlavních rilích tragikomického dramatu z dob, kdy Americe vládly květinové děti. Ocenění: Oscar 1971 - nominace: vedlejší herečka (Ann-Margret) Zlatý glóbus - vedlejší herečka (Ann-Margret) Sant Jordi Awards - zahraniční herec (J. Nicholson) Writers Guild of America - původní komediální scénář. .....Scénář : Jules Feiffer. Kamera : Giuseppe Rotunno.(28.5.2011)

  • Vančura
    ****

    Roztomile starosvětsky cudný film, u něhož si lze nostalgicky povzdychnout nad starými zlatými časy, kdy ještě tento typ filmů nebyl tak protivně přesexualizovaný, vulgární a naturalistický, jako je tomu dnes. Film v mých očích vyzdvihují výborné herecké výkony představitelů hlavních rolí, inteligentní dialogy, a v neposlední řadě i to, že Mike Nichols si film natočil podle vlastního scénáře a sám si ho i produkoval. Naopak mi moc nesedlo vypointování závěru, které mi přišlo ne příliš šťastné. Trošku se mi při sledování vybavil podobný film z téže doby - BOB A CAROL A TED A ALICE od P. Mazurskyho - oba jistě stojí za srovnání, coby zajímavá zpráva své doby. Přesto se však nemohu ubránit dojmu, že to hlavní, co jsem si ze zhlédnutí TĚLESNÝCH VZTAHŮ odnesl, je v první řadě chuť znovu vidět báječný film NA DOTEK, který Mike Nichols natočil po 33 letech po vzniku tomto filmu a který má se svým předchůdcem celou řadu společných rysů. Málo platné, ale Natalie Portman a spol. dává svému staršímu filmovému bratříčkovi podle mě dost na frak, minimálně po stránce zábavnosti - TĚLESNÉ VZTAHY místy sklouzávají do únavné nudy, to vám tedy řeknu.(26.8.2013)

  • - Postelová scéna Sandyho a Susan obsahuje vůbec první filmový záběr kondomu. (D3VIL)

  • - Když se Jack Nicholson připravil k natáčení lechtivých scén, upozornil všechny na place výkřikem "Here comes Big Steve!" (D3VIL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace