poster

Strach a chvění

  • francouzský

    Stupeur et tremblements

  • slovenský

    Strach a chvenie

  • anglický

    Fear and Trembling

Komedie / Drama

Francie / Japonsko, 2003, 107 min

Režie:

Alain Corneau

Předloha:

Amélie Nothomb (kniha)

Scénář:

Alain Corneau

Kamera:

Yves Angelo

Producenti:

Alain Sarde

Zvuk:

Pierre Gamet
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DannyBoy80
    ***

    Jako náhled do Japonské pracovní hierarchie dobré. Jinak nic moc, jako komedie to funguje docela málo. Hlavní hrdinka je opravdu nesympatická a celé je to tak utažené za vlasy, že to prostě nefunguje. Humor příliš inteligentní není. Je to velká škoda, dalo se z toho vytřískat mnohem více. Jednoznačné plus je za japonské herce. Tento komediální kočkopes prostě nefunguje tak jak by měl, je na pomezí ztřeštěné parodie a inteligentního humoru a celou dobu se není schopen rozhodnout pro jedno nebo druhé.(17.1.2011)

  • Gilmour93
    *****

    Ztraceno ve skladu (toaletních potřeb).. Dle tradice se má před císaře přistupovat se strachem a chvěním a pokud jste žena, rovnou nechte na recepci tokijské firmy Yumimoto i sebeúctu a drtivou většinu evropských pracovně-vztahových zvyklostí, neboť vás právě čeká po boku Sisyfa roční angažmá u velkého šutru. Ne nadarmo se říká, že mrav se liší krajem a zfilmovaná mandlově hořká autobiografie Amélie Nothomb vám dokáže vykouzlit trvalý úsměv na rtech i když k smíchu vlastně vůbec není..(26.4.2010)

  • BuryGol
    ****

    Komedie to asi zčásti byla, ale trochu bych teda upřesnil žánr. Hlavně to bylo celý divný. Japonci jsou prostě jinak nastavený a my Evropani je asi nemůžeme-nechceme-nedokážeme chápat. Jejich pracovní morálku jim můžeme závidět, ale já jsem teda mnohem spokojenější na dispečinku kde si dělám co chci, voblíkám jak chci a hlavně mě to celkem baví.(8.3.2010)

  • easaque
    ****

    artově laděný příběh, kde je vtipně i vážně představena japonská mentalita – zejména v pracovním procesu. Rozdíly jsou docela velké a nedivím se autorce předlohy, že s tím měla problémy a já bych dopadl podobně. Líbil se mi styl v jakém byl film podán i absurdní tón, který přidával scénám na gradaci a některé jsou opravdu nezapomenutelné. Prozatím „jenom“ silnější 4 hvězdičky a rád si to zopakuju. [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 2 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2 /// ART: 2 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](1.8.2013)

  • milancecil
    *****

    Velmi drobný až téměř minimalistický příběh francouzské dívky Amélie z prostředí kanceláře v japonské obří firmě, kam se této křehké Evropance podařilo obdivuhodně proniknout díky výborné znalosti japonštiny, od první chvíle je však vnímána spíše jako nějaká kulturní rarita čí vetřelec, proto je ostře a bolestivě konfrontována s celou řadou více či méně pochopitelných psaných a spíše nepsaných pravidel přísné firemní hierarchie, kdy se svým počátečním přístupem iniciativního nadšence opakovaně naráží, vzdá se tedy, rezignuje na své ambice vyniknout a nechá se sebou dále již jen nadřízenými smýkat ke stále pro firmu bezvýznamnějším činnostem, už jen aby nějak přetrpěla ve firmě celý ten smluvní rok, nic víc, opravdu skvělé dílo, něžně doprovázené hudbou Goldbergových variací J. S. Bacha, naplněné jemnou nadsázkou, chytrým, i když hořkým humorem, prostě nádherná, až jakási srovnávací studie dvou tak zřetelně odlišných kultur. Zajímavý komentář : Fridecka(19.7.2012)

  • - Zenová zahrada, kde se setkává Amélie (Sylvie Testud) s Fubuki (Kaori Tsuji) jako malé a na úplném konci filmu, se jmenuje Ryouanji 竜安寺 . Jedná se snad o nejznámější kerasansui (suchá) zenovou zahradu na světě. Pochází z 15. stolétí a nachází se v městě Kyoto. (renhoyek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace