• MMJ
    ****

    Bídníci - Les Misérables - Jean Valjean - Victor Hugo - Galeje - Vězení - Práce - Útěky - Soudy - Ukradenej chléb... To všechno mě napadne pod slovem Bídníci. A jinak mě film docela hodně bavil, sice sem se toho nejdřiv bál si to pustit, ale pak sem se pro to rozhodl :). Za mě čistý, krásný 4****.(12.5.2013)

  • Faidra
    ***

    Depardieu byl vždycky můj oblíbenec, ale tady je naprasklým kolem v jinak spolehlivě jedoucím, i když nijak pozoruhodném žebřiňáku. Zato Malkovich s Clavierem si to frčí jedna radost. Celkový spíše průměrný dojem potvrzuje fakt, že ani dobří herci, ani věrnost předloze nemusejí nutně znamenat výhru. Je to sice nejslabší verze Bídníků, jakou jsem zatím viděla, ale pokud je opravdu nejhorší, tak jsou na tom milí Les Misérables ještě dobře.(2.9.2007)

  • swinevenca
    ***

    Jak se asi tohle může líbit někomu, kdo zjistil, že má problém už se samotnou knižní předlohou? Nepochopitelná posedlost komisaře Javerta, milující otec Valjean, který dceru nepustí z domu, milující matka Fantina, která nechá svoje dítě u prvních kolemjdoucích. To jsou výtky ke knize a film, který se svou předlohu snaží kopírovat velmi věrně s tím nic nenadělá. Jenže do hodnocení se to promítne, když mě jednání těch postav nedává smysl. Pak se ještě přidá pár chyb v rámci filmařské licence jako je nestárnoucí Gavroš, přiteplený dabing Marka Vašuta, naprosto trapná "revoluce", ubohé dialogy a přeci jen zbytečně dlouhá pasáž. Co dodat. Snad jen, že 3D Monte Chrousta byl o dost povedenější.(27.1.2015)

  • Adam Bernau
    **

    Javertova celoživotní posedlost uprchlým zlodějem jednoho chleba a dvou franků je ještě komičtější než posedlost inspektora Mourka Fešákem Hubertem. Ale když si to postavíš tak, že každý Valjean musí mít svého Javerta a každý přečin svou fúrii, už to tak komicky nevypadá. Nicméně toto zpracování (jehož druhý díl hodnotím a o ostatní nemám zájem) není nijak dobré a navíc zde dosti toporný Valjean vypadá úplně stejně jako asi úplně všechny historické postavy, o nichž Francouzi za posledních nejmíň 30 let něco natočili. Coseta pěkná.(21.6.2016)

  • manonfire
    *****

    Nádherně všeobsažný příběh o polepšení individua, kterého zdánlivě neopodstatněná slušnost a dobro jeho chvilkového hostitele konsternuje natolik jakoby sama vidina božské tváře. Oproti tomu surové scény života v tehdejší Francii. Posedlost zákonem u Malkovichovi postavy je další specifikum tohoto příběhu, a jeho samurajský konec po té co zjistil, že strávil život posedlostí v deziluzi, mě dostal. I Clavier drží laťku vysoko, jak si velkolepý námět bezpochyb zaslouží, o mé oblíbené Charlotte Gainsbourg ani nemluvě. Její něžná dušička je trýzněna osudem až sadisticky a scény kdy je její aureolou dobra prostoupená postava vystavena opovržení od Johna Malkoviche, byly z nejlepších. Toto je téma témat a já za něj Hugovi děkuji. Stejně tak tomuto filmovému zpracování, které snese srovnání se všemi ostatními. 90%(23.1.2008)

  • - Jan Kuželka ve filmu ztvárnil majitele kavárny, ve které začala Velká francouzská revoluce a měl mít dialogy s Johnem Malkovichem (Javert) ve francouzštině, kterých se vzhledem ke své neznalosti cizích jazyků velmi obával. Kvůli tomu, že odbory v jednu chvíli vyhlásily za pět minut konec natáčení, o ně však zásahem Josée Dayan ke své radosti přišel. (JoranProvenzano)

  • - Natáčení probíhalo v Praze, nebo také v Plasích na Plzeňsku. Svatba Cosetty (Virginie Ledoyen) a Maria (Enrico Lo Verso) byla natočena na Malostranském náměstí před kostelem sv. Mikuláše. (Lynette)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace