• Estrellita
    ***

    Na české poměry relativně povedená komedie (aspoň v sobě díkybohu nemá žádný "troškovský" humor), Ondřej Vetchý s tím svým poťouchlým kukučem je výborný jako obvykle a Libuška krásná jako vždy. Bohužel musím přiznat, že díky jistým... hmmm... nepředvídatelným okolnostem jsem se nedokázala plně koncentrovat na příběh a leccos mi možná uteklo... ale co. Jelikož nevím, jestli by to, co mi uteklo, bylo pro film spíš přínosem, nebo naopak, nechám to na tři hvězdičky a dál se v tom nebudu vrtat. 55%(21.10.2013)

  • igi B.
    *

    Jojojo, zazpíváme si na konec nahlas... "...když nikdo neví co jsi zač..." . . . Přizdisráč? . . . Tak ještě že je z toho furt CÍTIT TA NOSTALGIE... °-/ . . . A po dalších čtrnácti letech? Jo, chápu že Vieweghovi i Nikolaevovi se daří báječně, >opsah jest opsažen< . Přizdisráčská kultura to v té zemi krásné napohled zatím nakrásně ovládla... - - - P.S. Ano, je to líbivé, řemeslně pěkné, typicky po našem... Tak jsem po tom repete jednu ubral. - - - P.P.S. A tvrdit, že "takhle nějak" to tady bylo, může zase jenom přizdisráč... °-/ - - - - - (Poprvé viděno s lehkým rozmrzením kdysi dávno v biografu v dobách natočení, hodnocení 17.04.2006, komentář zde ještě více rozmrzelý po repete na českotelevizáckém kanále pod psa jako stodevadesátýosmý - 22.2.2011)(22.2.2011)

  • claudel
    ****

    Jediný z románů Michala Viewegha, který jsem dosud nečetl, takže nemohu jako u ostatních filmových adaptací srovnávat s literární předlohou. Přesto některé hlášky a postřehy jsou lehce identifikovatelné, takže lze poznat, že v tom nějakým způsobem měl Viewegh prsty. Asi je to jedno z nejlepších Vieweghovských zpracování. Jsem zvědavý, jestli se někdy dočkám na plátně Vybíjené, nejlepšího Vieweghova dílka.(15.10.2008)

  • gabin(a)
    ***

    Při zájezdu nám tento film pouštěli a já jsem dostala chuť si přečíst předlohu, což je pro film dobrým vysvědčením, protože k Vieweghovi mám stejně jako třeba k Páralovi opravdu averzi. Díky jeho samolibým výstupům v showbusinessovém prostředí, potažmo v bulváru a jeho periodickému vyjadřování se v různých společenských magazínech tu na téma vaření, tu bydlení, tu cestování, tu emancipace, se mi dokonale zprotivil. Taktéž jsem měla to nepotěšení číst pár úryvků z Účastníků zájezdu, když mi knihu s odkazem na její skvělost zapůjčila kolegyně (ovšem jako film nebyli účastníci tak hrozní). Díky vcelku slušnému filmu s výborným obsazením a slušnými hereckými výkony(až na furt stejnou Květu Fialovou) si Báječná léta přečtu, jsem přesvědčená, že tam dal Viewegh asi všechno, co v sobě střádal, asi to taky nepsal jen pro peníze. Totálně se vyčerpal a dál už může jen povrchně plytkat. Přesný komentář Gemini.(6.10.2011)

  • mortak
    **

    Vieweghova kniha je vlastně horor, protože vypraví souběžně ve dvou rovinách o jednom - (a) jak tichá, stydlivá, náročná a vyžadující manželka společně se svou matkou jednoho inženýra k šílenství přivedla, a jak jeho syn dobrovolně do stejného pekla skočil, neboli o tom, jak muži báječně pod psa trpí pod ženami; (b) jak český národ báječně pod psa trpěl pod komunisty. Viewegh tuto bipolaritu, tento český paradox ve své knize skvěle vystihl. Film jeho konstrukci redukoval na dalsí švejkovskou laskavou komedii o tom, jak jsme my obyčejní Češi trpěli pod komunistickym jhem, ale přesto jsme se milovali a množili, a tím jsme té hrstce mocných nahoře ukazovali svoji sílu. Já jen nechápu, jak ta hrstka špatných stebáku a komunistů mohla čtyřicet let ovládat mravně vyspelý silný český národ.(14.3.2011)

  • - Rozdíly oproti knižní předloze:
    * Ve filmu je opomenuta scéna, kdy Kvidův otec kupuje od Šperka psa, respektive přejmenuje fenku vlčáka z Tery na Něhu.
    * Je vynechána scéna, kdy se babička Líba stěhuje do Sázavy kvůli čistějšímu ovzduší, než je v Praze (kvůli potenciálnímu nádoru).
    * Je vynechána scéna, kdy umírá dědeček Jiří a babička Líba. (m0lL!sS)

  • - Konkurzu na hlavní roli se zúčastnili také Bolek Polívka, Josef Abrhám, Jan Hartl, Ivana Chýlková nebo Simona Postlerová. (M.B)

  • - V záběru na Kvidův dům, kdy se Kvidův otec (Ondřej Vetchý) dívá z okna, lze zahlédnout, že od okna nalevo visí československá vlajka, napravo sovětská. Nalevo vždy visí čestnější vlajka, v tomto případě tedy československá. U bytového domu je pořadí opačné. (tommahol)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace