• bart_
    *****

    "Ema m-m-má m-m-m-má-mu." "Dobře Pepíčku, a teď třeba... Kvido! Zkus nám přečíst něco ty." "Ema mele maso. Ema mele maso? Co je tohle za krávovinu?!" .... Aneb takhle se pozná zapálený intelektuální knihomol a opravdový Man of Culture! Kolem a kolem je tento snímek příjemnou oddechovou retro jednohubkou a zároveň skvělá fiktivní autobiografie založená na inspiraci čerpající ze zážitků autora, který zanedlouho bude muset přestat žít na vysoké noze, páč právě a pouze jen Báječná léta pod psa by se dala považovat za jeho právoplatný bezceler... Petr Nikolaev odvedl na postu režiséra výbornou práci, přestože děj je oproti předloze brán příliš zkratkovitě. Kombinace Vetchý - Šafránková je k nezaplacení! Verdikt: celkem slabší plný počet.(7.7.2019)

  • Agatha
    *****

    Lehce přihlouplý a zbrklý manžel Ondřej Vetchý a mírně dominantní a razantní manželka Libuše Šafránková. Nezapomenutelná filmová manželská dvojice v nezapomenutelné komedii. Prvotina Michala Viewegha - pro mě nejpodařanější. Plno prostého humoru a vynikajícíh hlášek typu: "...Kdybych dělala jazyky, neseděla bych tu jako kráva..." apod. I ostratní herci byli dobrou volbou, hysterická Vilma Cibulková, o své Andulky se starající Zindulka a o Květě Fialové nemluvě (její kreace, kterou provádí s dítětem v náruči, je odzbrojující). A samozřejmě Kvido! Co nám ostatně dnes zbyde jiného než si dělat z onoho bývalého režimu srandu...(7.12.2007)

  • freddy
    ****

    K tomuto filmu mám velmi zvláštní vztah. Jako dítě jsem ho viděl několikrát a docela se mi líbil, i když jsem pár věcí v tom filmu nepobíral, což bylo zapříčiněno mým nízkým věkem, kdy jsem neměl povědomí o životě v socialismu. Ale hrozně mě tehdy bavila dějová linie kolem přemoudřelého chlapce Kvida. Teprve až nyní, kdy jsem tento film viděl poprvé po nějakých 12 letech, kdy už jsem dospělý, jsem naplno pochopil některé pasáže z filmu, jejichž význam mi v dětském věku unikal, díky čemuž mi konečně tenhle film začal dávat smysl. A musím konstatovat, že se jedná o zajímavý film, který má své nepopiratelné kouzlo a který s tragikomickým nádechem popisuje život a dospívání v době, která zajisté nebyla pro mnoho lidí procházkou růžoivou zahradou. Oceňuji několik zajímavých pasáží z filmu, které mě dokázaly pobavit, jako například vylepování inzerátů o ztrátě andulek v době vpádu sovětských vojsk nebo paranoidní stavy Ondřeje Vetchého. Filmu navíc kromě zajímavého děje pomáhají i výrazné herecké výkony, díky kterým film ještě více vynikl. Tenhle film zkrátka není vůbec špatný, naopak já ho vnímám jako film nadprůměrný a uděluji mu po zásluze čtyři hvězdy.(26.3.2012)

  • bouncer
    ***

    Knihu jsem četl (den před shlédnutím filmu) a nechci zde rozebírat Vieweghovy kvality apod. Přesto musím konstatovat, že za zdařilou adaptaci tento film nepovažuji. Hodně mi scházel Kvidův pohled na věc a některé dobré momenty z knihy. Zdálo se mi, že některé scény ve filmu bez znalosti knihy postrádají smysl...Nechtěl bych to ale zavést do debat - dalo by se to natočit lépe. Je to prostě dobrý, ale bohužel jen průměrný film, který reaguje na naší nedávnou historii s určitým nadhledem...(26.4.2004)

  • Attta
    ****

    Michal Viewegh možná píše jak se říká "na zakázku", ale myslím že předloha k filmu i samotný film nemají chybu. A jelikož jsem v té době nežil, nemůžu hodnotit dobovost jako ostatní, ale z vyprávění, těch co danou dobu prožili, si myslím, že film vykresluje přesně to co má. Typický obraz o životě mezi léty 1968 - 1989 (politika, sociální situace, mezilidské vztahy atd) navíc je dokreslen humorem a ironií plus vynikající herci. Myslím že samotný název mluví za vše. Pro mě vynikající film (i přes to, že jsem to nepřožil)(26.4.2011)

  • - Natáčení probíhalo v Praze, Týnci nad Sázavou a Novém Vestci. (rakovnik)

  • - Ve chvíli, kdy si Aleš (Ondřej Vetchý) prohlíží dům, od kterého právě dostal klíče, zhruba v 50. minutě, je na vedlejším domě vidět na střeše anténa pro mikrovlnné spojení. Taková se v sedmdesátých letech určitě nepoužívala. (PaulxH)

  • - Taxi, které doveze hlavní postavy do divadla, má stejnou SPZ jako auto v autoškole. (topesto)