poster

The Outer Limits (TV seriál)

Fantasy / Horor / Sci-Fi / Drama

USA, 1963, 49x60 min

Hrají:

Ben Wright, Eddie Albert, Karel Hradilák, Gary Merrill, George Macready, Joe E. Tata, Dewey Martin, John Anderson, Robert Duvall, Robert Culp, Dabney Coleman, Martin Landau, Henry Silva, Leonard Nimoy, BarBara Luna, Sara Shane, Buck Taylor, Patrick O'Neal, Marion Ross, Parley Baer, Aki Aleong, Hugh Sanders, Joyce Van Patten, Harry Guardino, Peter Breck, June Havoc, Marsha Hunt, James Shigeta, Shelley Morrison, Jill Haworth, Hari Rhodes, Signe Hasso, Constance Towers, Peter Baldwin, Robert Webber, Gene Raymond, Luana Anders, Salome Jens, Mike Lane, Don Gordon, James Sikking, Macdonald Carey, Len Lesser, Jerry Douglas, Peggy Ann Garner, Catherine McLeod, Olive Deering, Barry Jones, Neil Hamilton, Michael Tolan, Robert Fortier, Chita Rivera, Henry Brandon, Robert DoQui, Ted de Corsia, Morgan Brittany, Bert Remsen, Wesley Addy, Steve Ihnat, Ruth Roman, Gladys Cooper, Donald Harron, Michael Ansara, Roy Jenson, Peter Mark Richman, Warren Stevens, Edward Platt, William Boyett, Bert Freed, Howard Caine, Henry Darrow, John McLiam, Joseph Ruskin, Leon Askin, Peter Brocco, Paul Lambert, Russell Collins, Vaughn Taylor, Ted Knight, Allen Jaffe, Lloyd Gough, Sean McClory, Harry Townes, Sidney Blackmer, Robert Brubaker, Burt Mustin, Geraldine Brooks, Douglas Kennedy, Joan Freeman, Robert F. Simon, Crahan Denton, Kim Hector, Jack Perkins, Steven Geray, Skip Homeier, Don C. Harvey, Ron Hayes, John Milford, John Kellogg, Robert Sorrells, Martin Kosleck, Harry Ellerbe, Kent Smith, Richard Ney, Leonard Stone, Alex Nicol, Lillian Adams, Edward Colmans, Alan Gifford, George DeNormand, Leon Alton, Robert Osterloh, Jonathan Hole, Richard Loo, Chris Alcaide, Booth Colman, Charles Herbert, Larry Pennell, David Opatoshu, Frank Puglia, Abraham Sofaer, Walter Burke, Ford Rainey, Anthony Eisley, Read Morgan, Chris Warfield, Curt Conway, William Bramley, Tony Mordente, Rex Holman, Leslie Stevens, Robert Sampson, Michael Forest, Anthony Jochim, Michael Higgins, Alfred Ryder, Maxine Stuart, Joe De Santis, Mark Roberts, Theodore Marcuse, Lisa Mann, Bill Hart, Mary Jackson, Tim O'Connor, Jay Novello, Joseph V. Perry, Keith Andes, Peter Lind Hayes, Bill Gunn, Nora Marlowe, Nancy Malone, Joe Maross, Karl Held, Frank Maxwell, Barry Russo, Noel De Souza, Scott Marlowe, Simon Oakland, Michael T. Mikler, George Pelling, Ivy Bethune, Lawrence Montaigne, William O'Connell, James Mccallion, Arthur Batanides, Joanna Frank, Martin Garralaga, Arlene Martel, Yale Summers, Jon Silo, Peter Haskell, Jason Wingreen, Francis De Sales, Christine Matchett, Ken Renard, Konstantin Shayne, Troy Melton, Bill Meilen, Willard Sage, Phillip Pine, Shirley O'Hara, Sandy Kenyon, Kay E. Kuter, William Wintersole, Anne Loos, Angela Clarke, Paul Kent, Anthony Costello, Steve Carruthers, George Robotham, Owen McGiveney, Jack Raine, Burt Douglas, Robert Doyle, Paul Lukather, Clay Tanner, John Newton, Douglas Henderson, Barry Atwater, Arnold Merritt, C. Lindsay Workman, Ken Drake, Ron Foster, Stuart Lancaster, Burt Metcalfe, Philip Abbott, Paul Stader, Charles H. Radilak, Phyllis Love, Bob Johnson, Coby Denton, Christopher Riordan

Střih:

Anthony DiMarco
(další profese)
  • Blondie83
    ****

    Proste klasika:-)(28.3.2012)

  • kisho
    *****

    Ano !(15.9.2010)

  • Han22
    ***

    Nasledováno 49 dílů. Krajní Meze byly v dětství a mládí mým nejoblíbenějším sci-fi seriálem. Jeho předchůdce jsem s vypětím všech sil a dlouhými pauzami nasledoval nakonec taky. Co se změnilo a co zůstalo? Zůstaly především dobré sci-fi příběhy, ale zdaleka ne tak propracované jak v novém seriálu. Je to zhruba půl na půl - instatní klasiky jako Demon With Glass Hand nebo Inheritors se střídají s pitomostma typu "monstrum týdne" kde na lidstvo útočí například i oživlé kameny, kytky nebo tráva. Bohužel zpracování je dnes už opravdu hrůzostrašné a to říkám jako člověk, který má nasledováno spoustu filmů z té doby i mnohem starších. Celé je to černobílé, vyprávění je pomalé, většina žen naprosto hystericky přehrává. A především efekty jsou otřesné, což je problém. Většina dílů je postavena na nějakém monstru a pokud to monstrum vypadá jako z dílny Eda Wooda, tak se to nedá brát vážně. O tři roky novější Star Trek je aspoň barevný a ty efekty jsou laciné, ale tvořené s láskou. Zkrátka a dobře, tohle je jen pro opravdové nadšence, které seriál odmění zhruba dvacítkou výborných dílů a hrůzostrašným zpracováním.(7.5.2018)

  • strougy
    ***

    The Galaxy Being (Leslie Stevens): Stylový návštěvník z jiné planety je hlavní devizou prvního dílu legendární série, jelikož svým impozantním zjevem funguje v mnoha směrech lépe než mnohá moderní počítači stvořená monstra. A jeho chvilkové řádění má šmrnc, se zlomyslnou radostí jsem doufal, že městečko srovná se zemí celé. Jinak je to ovšem utahané nic s křečovitou snahou o poselství, jenž nemá nic dalšího zajímavého k nabídnutí. 2/5. The Hundred Days of the Dragon (Byron Haskin): Škoda velké naivity závěru, který mi zpětně trochu zkazil pohled na předchozí děj, jelikož samotné téma je zajímavě rozvinuté a vzhledem k moderním technologiím i stále aktuální. Jako možný návod pro současné diktátory, teroristy či obchodníky bez skrupulí k nezaplacení. 3/5. The Architects of Fear (Byron Haskin): Cha, tak odsuď čerpal Moore inspiraci při psaní Watchmen, vykuk jeden. Myšlenka fajn, samotné "monstrum" v závěru šmakózní, škoda jen přílišného prostoru věnovaného manželce, která je příliš zbytečná a vyloženě mě svou přítomností iritovala. Nahradit ji podrobnějším zobrazením transformace hlavního hrdiny by bylo jen ku prospěchu, kultovnímu statusu epizody se však přesto nedivím. 4/5. The Man with the Power (Laszlo Benedek): Freud a temná strana síly se mísí v Donaldu Pleasencem a ukazuje se, že podceňovat malého človíčka se může ukázat značně pošetilým tahem, obzvlášť v momentě, kdy dostane možnost kontrolovat magnetické síly nevídaného rozsahu. Závěr se nese v poněkud ne úplně sympaticky moralistickém duchu, přesto však se jedná o stále kvalitně fungující epizodu. 4/5. The Sixth Finger (James Goldstone): Ušatá podoba hlavnímu hrdinovi sluší, jeho glosování současné úrovně světa má také něco do sebe, morální podtón tu není příliš dotěrný, ale herdek, to závěrečné sobecké rozhodnutí tupounké slečny a jeho kladné zhodnocení mi to zpětně tak otrávilo, že to dobře hodnotit nemohu. Já bych ji za to zabil... 2/5. The Man Who Was Never Born (Leonard Horn): Zajímavá premisa se bohužel brzo zvrhne v otravné fňukání hlavní postavy a závěrečné vyjadřování citečků mě pak dorazilo úplně. Velmi špatná epizoda. 1/5. O.B.I.T. (Gerd Oswald): Konečně zase skutečně kvalitní epizoda, která v závěrečné řeči překvapivě přesně předpoví nárust obliby reality show či bulvárního praní soukromých afér rádoby hvězdiček. Lidská touha po slídění v špinavém prádle svých bližních je tak krásně zneužitelná... 4/5. The Human Factor (Abner Biberman): Osamělá základna v Grónsku, přístroj umožňující v lepším případě číst myšlenky, v horším prohodit osobnosti, a jeden vinou sžíraný důstojník toužící vyhodit to tam celé do vzduchu. Premisa zajímavá, chvilku i vcelku solidně rozvíjená, ve výsledku ovšem vyprchá do nezajímavého poselství, že stroje samy o sobě nejsou nebezpečné a "sexy" mozek vám může zachránit život. 2/5. Corpus Earthling (Gerd Oswald): Ucházející variace na Invazi zlodějů těl a rčení "To, že jste paranoik, ještě neznamená, že po Vás někdo nejde!". Jen škoda, že se tvůrci nepokusili diváka znejistit ohledně toho, zda vidí skutečnost či se jedná pouze o představy hlavního hrdiny, a vše mu naservírovali hezky až pod nos. 3/5. Nightmare (John Erman): Výtečná epizoda, kde i minimalistické kulisy slouží k dotvoření patřičně paranoidní atmosféry. Prozatimní vrchol seriálu. 5/5. It Crawled Out of the Woodwork (Gerd Oswald): Otravná epizoda tradičně varující před nezodpovědností vědců, co v posedlé touze po poznání nehledí na mrtvoly. Mohlo by to být snesitelnější nebýt dua ufňukaných postav v podobě traumatizovaného bratříčka a unylé profesorky. 1/5. The Borderland (Leslie Stevens): 40 minut zajímavého budování napětí vyšumí v nebývale odfláklém konci. Škoda. 2/5. Tourist Attraction (Laslo Benedek): Moralizuje se tu až běda a závěrečný přerod bezcitného magnáta mě silně otrávil, avšak monstra jsou až tak ňuňu a pulpovost z toho tak krásně čiší, že to pro jednou odpustím. 3/5. The Zanti Misfits (Leonard Horn): Roztomilá epizoda ve stylu scifi hororů z 50. let, kde se nám rojí "děsivá" monstra z vesmíru, chrabrý historik zachraňuje ženu v nebezpečí, co se chová jak extrémní husa, má to vtipnou pointu a na závěr to v divákovi zanechá hlodavou otázku. Jak se hernajs takové množství potvor vešlo do tak mrňavé rakety? 4/5. The Mice (Alan Crosland jr.): Ucházející epizodka, na které více než samotný děj či oslizlý mimozemšťan zaujmula sukně Diany Sands. Vypadala nebezpečně krátká na to, že se zamykala sama v místnosti s odsouzeným vrahem. 3/5. Controlled Experiment (Leslie Stevens): Pokus dvou marťanů o vědecké uchopení konceptu vraždy končí motýlím efektem a vzhledem k zbabělosti tvůrců dovést to až k patřičně radikálnímu konci se v ten moment ztratí i zábavnost epizody. Škoda. 3/5. Don't Open Till Doomsday (Gerd Oswald): Zlomyslný dárek daný z pomsty způsobí po letech jednomu mladému páru nečekané komplikace... Nemohu se nyní rozhodnout, zda mi babizna z domu přišla děsivá nebo mi jí spíše bylo líto, jistě však vím, že byla mnohem zajímavější než to lejno s okem v roli padoucha. 3/5. ZZZZZ (John Brahm): Z včel jsou sice velmi půvabné ženy, o tom žádná, ale jinak je to celé až nebývale nevzrušivé až do nevýrazného konce. 2/5. The Invisibles (Gerd Oswald): Atmosférickou první polovinu a stylovou ohavnost potvůrek bohužel trochu ruší předvídatelnost dějových zvratů a zbabělost závěru, i tak se ale jedná o kvalitnější epizodu. 3/5. The Bellero Shield (John Brahm): Zaměření se více na lidské postavy místo na nevýrazné monstrum potěšilo, silná mravokárnost naopak těžce nakrkla. Nejvíc zaujalo, jak moc děsivé umí být ženy, když jsou v podrůčí všepohlcující chamtivosti. Průměrná epizoda. 2/5. The Children of Spider County (Leonard Horn): Zajímavě rozjeté dění a posmutněle a netradičně nevyhraněně působící postava "tatínka" i přes přítomnost v rámci seriálu tradiční iracionální husičky naznačovala kvalitní epizodu. Žel, náhlé jasné znegativnění "tatínka" a s tím související sklouznutí do nudně klišoidního vývoje kvalitu srazí a k dovršení všeho ji pak ještě zabije příšernými projevy hlavní postavy v závěru, kdy logika dostala takovou ránu do čumáku, že už se z ní nezpamatovala. Zatím jednoznačně nejhorší díl. 1/5. Specimen: Unknown (Gerd Oswald): Slušně nastavený příběh stylu "kterak nás mimozemská rostlina všechny vyhubí" naprosto zabitý z prstu vycucaným koncem. Podobné "zvraty" se prostě nedělají! 2/5. Second Chance (Paul Stanley): Vydařené, byť lehce depresivní nahlédnutí na člověka a jeho neobyčejnou schopnost býti pokrytcem. 4/5. Moonstone (Robert Florey): Samo o sobě by si to vysoké hodnocení nezasloužilo, s výjimkou ultra ňuňu mimozemšťanů to ničím výrazněji nevyniká, ale za to prosazování nemilosrdně pragmatického pohledu na svět na úkor přehnaně idealistického si to palce nahoru zaslouží. 4/5. The Mutant (Alan Crosland Jr.): Kde v tom vykutali to morální poselství v závěru netuším, jinak v celém tom průměrném balastu byly nejzajímavější kukadla hlavního "padoucha". Což je vševypovídající. 2/5. The Guests (Paul Stanley): Stylový úvod je následně zabit otravně sentimentální romancí a doveden k závěrečné, velmi banální pointě. Škoda. 2/5. Fun and Games (Gerd Oswald): Více boje o přežití proti gumovým monstrům, více sarkastického moderátora, méně fňukání a mudrování a byla by to pecka. 3/5. The Special One (Gerd Oswald): Velmi nudná historka o tom, kterak si mimozemská rasa chce připravit půdu pro invazi brainwashingem myslí talentovaných dětí. Není těžké odhadnout, jak podobná iniciativa může dopadnout. 1/5. A Feasibility Study (Byron Haskin): Chvilkami utahaný a závěr příliš patetický, ale jako óda na lidskou statečnost tváří v tvář možnému zotročení to funguje solidně. 3/5. Production and Decay of Strange Particles (Leslie Stevens): Hysterie a Krajní meze, to by mohla být slušná dizertačka. Jinak ucházející epizoda s v první půli kvalitně bezvýchodnou atmosférou a zdařilým výbuchem v závěru. 3/5. The Chameleon (Gerd Oswald): Že by inspirační zdroj pro Face Off Johna Woo? Optimismus závěru poněkud dost zhatil působivost, do té doby to byla nepříjemně děsivá epizoda s výborným mladým Duvallem v hlavní roli. 3/5. The Forms of Things Unknown (Gerd Oswald): Další hysterická žena, jaké to překvapení... Mimo to ovšem na poměry seriálu nebývale děsivá epizoda se silnou atmosférou. Časový stroj hlavního hrdiny byl skutečně velmi stylový. Velmi vydařený závěr první série. 5/5. Soldier (Gerd Oswald): Není divu, že Harlan Ellison se soudil ohledně plagiátorství u Terminátora, mě ta podobnost při sledování trkla taky. A i zde už to má velkou působivost, ovšem ne vždy úplně využitý potenciál, přece jen určité zvraty jsou tu příliš náhlé a vyplynuvší jako by z ničeho, než aby to fungovalo naplno. 4/5. Cold Hands, Warm Heart (Charles F. Haas): Některé díly jsou bohužel příšerné, zejména ty, kde se jedná hlavně o házení frází a sílu srdíčka. A manželka zdejšího astronauta, co se po návratu z Venuše nemůže zahřát, se opájí oběma zápory v míře nemalé. 1/5(23.5.2014)

  • Tomulka
    ****

    Některé díly jsou opravdu perfektní.(24.6.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace