Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    odpad!

    (1001) Dlouho, dlouho jsem přemýšlela, co k Umučení napsat, protože mě napadaly jenom samé negativní a agresivní řeči a pro jednou mi přišlo zbytečné věnovat energii takovým myšlenkám. V takové chvíli ráda filmy srovnávám s jinými tvůrci, kteří usilují o podobné cíle a dělají to lépe. Ultimátním filmem o údělu Ježíše Krista pro moderní publikum (když z očividných důvodů pominu Život Briana a Jesus Christ Superstar) v mých očích zůstává Ježíš z Montrealu: Blázen/vyděděnec se uprostřed vyprázdněné marnosti pokouší vytvořit něco opravdového, s obsahem, a zároveň bojuje s pocitem, že je sám stejně jenom nástroj, jenom nádoba. Je to duchovní film o víře a inspiraci. Na takové abstraktní pojmy nebo nedejbože myšlenkové procesy v Umučení vůbec nedojde. Mel Gibson o filmu řekl: "This is a movie about love, hope, faith and forgiveness. He [Jesus] died for all mankind, suffered for all of us. It's time to get back to that basic message. The world has gone nuts. We could all use a little more love, faith, hope and forgiveness." Nechápu, proč se potom soustředí víc na zobrazení zla, než na inspiraci dobra. Je doslovný a přízemní a uchyluje se k myšlenkovému, obrazovému a hudebnímu kýči. Jakkoliv mi Rosalinda Celentano přijde uhrančivá, tak pro mě je jedním z největších problémů filmu rozhodnutí ke vší zobrazené lidské špatnosti ještě personifikovat zlo/pokušení do figury Satana, který se pohybuje po Zemi a de facto tak zbavuje hříšníky odpovědnosti za jejich činy, protože je sám absolutním zdrojem všeho zla. Gibson prostě nechápe šedou barvu a nechce nechat nic na samostatném posouzení jedince. Umučení Krista není výtvor duchovně probuzeného člověka, nýbrž dogmatického fanatika. Soustředí se na všechny ty nesprávné a nepodstatné detaily a neuvědomuje si, že tím nenávratně znetvořuje myšlenku, kterou se možná na začátku nechal inspirovat.(25.3.2008)

  • Reiniš
    ***

    Strašně těžce hodnotitelný film. Pro katolíky a křesťany skvělá věc, jak upevnit svou víru. Pro diváka-bezvěrce, samoúčelný sadistický horor...Gibson skvěle pracuje s hudbou i kamerou odkazující na Caravaggiovy obrazy. Zbytek filmu se mu ale mírně rozpadá pod rukama. Snímku prakticky chybí nějaký příběh. A tak někdo, kdo Kristův příběh nezná je jednoduše v háji, protože režisér se s nějakým vysvětlováním vůbec nezdržuje a jednotlivé motivace hrdinů nám také zůstávají skryty. O nějaké herecké výkony v pravém slova smyslu zde taky nenarazíte. Caviezel se na titulní roli sice tipově hodí, ale scénář mu předepisuje pouze postávat a útrpně sledovat dění kolem něho, popřípadě se nechat mrzačit. Ostatní herci nemají prostoru o nic víc a jediným jejich úkolem je přizpůsobovat svůj výraz v neustále zpomalených záběrech, jak si zrovna Gibson žádá. A když už konečně došlo na to slavné mučení a křižování, bylo mi to vlastně docela jedno. Těžko totiž soucítit s postavami, ke kterým jste si prakticky nevytvořili žádný vztah. Umučení Krista je film, který má spoustu chyb a ve výsledku nabízí pouze to, co slibuje samotný název snímku...(18.6.2006)

  • Superpero
    ***

    Na tenhle film jsem se odhodlával podívat asi 2 roky. A když se teda konečně stalo tak jsem docela zklamán. Mel Gibson je pro mě frajer, že ten film natočil v tý aramejštině (a bůhví jakejma jazykama ještě), ale už neni takovej frajer co se všeho ostatního týče. Tenhle film by mohl být naprostá bomba, kdyby se věnoval celému Ježíšovu životu. Jenže koukat 2 hodiny jak skupinka primitivně se tlemících římanů mlátí jednoho chlápka je docela nuda. To si radši pustim Ong-bak nebo nějakou hongkongskou pecku tam se 2 hodiny mlátěj aspoň kung-fu tríčkama. Jenže Gibson stejně neodolal a nějaké věci z Ježíšova života tam naházel pomocí flashbacků (a výsledek působí dost divně a je to hlavně zbytečný), dále se dovíme že Ježíš vynalezl stůl a židle (komická vložka typu "tohle se nikdy neujme") Co ovšem musím naprosto pochválit je hudba. Ta je skvělá a vlastně asi nejlepší věc na tomhle filmu. Prostě Gibsona jsem měl radši jako šílenýho Maxe než jako to co se z něj stalo dnes.(7.1.2006)

  • ScreamJay
    *****

    .......a zradil jeho dobrotu, jeho sílu a duši. Vydal proroka do rukou bolesti a utrpení skrze níž k vykoupení došel. A v krvi, v prachu bolesti, zadupal člověk věčné dobro. Natočil Mel Gibson, hollywoodská ikona a muž jehož tvář dnes pozná každý druhý filmový fanda standardní film? Ne! Natočil naturalistické podobenství obrovského a po věky trvajícího příběhu o muži, který pro mnohé znamená víc než všechno světské bohatství. Sestavil dlouho řadu obrazů tak pečlivě, že celek jenž z nich vzešel převyšuje spoustu dosud vytvořených podob tohoto příběhu. Cílem nebylo ukázat brutalitu, nadutost a bezcitnost jedinců, ale poukázat na chyby společnosti, která leckdy své přečiny a chyby omlouvá vírou. Ona bolest, kterou letmo pociťuje citově založený divák není dílem obrazů, ani efektů, ale je bolestí doby. James Caviezel se s postavou Ježíše ztotožnil natolik, že bych mu při pohledu do jeho očí snad i uvěřil v jeho nadlidský původ. Míra sugesce je naprosto dokonalá, využití aramejštiny velmi věrohodné. Dabing tomuhle filmu může ublížit víc, než je zdrávo. Sledování stop Ježíšových po Křížové cestě, kdy kolona oněch páprdů s plnovousem chladně přihlíží tyranii jeho těla, do které jej sami uvrhli může připomínat pouhou snahu odbýt si všechna památná zastavení, ale podle mě tu nejde o fakta, ale o prožitek. Ten umocňuje naprosto dech beroucí hudba skladatele Johna Debneye. Dunící v rytmu srdce diváka, stejně jako v rytmu srdce legendárního syna Božího. Kamera Caleba Deschanela je pak okem doby, které spolu s výpravnou, možná až poeticky epochální vizuální stránkou, povyšuje film ještě o stupínek výše. Proto chci na závěr říct: Vykašlete se na všechny zažitá fakta, na všechny zažité filmové postupy a nebo knižní vypodobnění. Pakliže se jich budete držet, váš prožitek tím značně utrpí. Pro jednou není od věci nechat hovořit pocity přes zažitý a notoricky známý příběh. A proč nemohu jinak než za 5? Já v očích a pohledech uzřel jsem poselství, poselství moderní doby oděné do historického hávu. Po zádech mi běhal mráz z citů, jenž míjely mou duši. Jako pohled do studánky osudu, kde odráží se naše minulost, kde naše myšlenky kráčí po cestě na věky lemované nejen štěstím, ale i smutkem a bolestí. A tato filmová cesta protnula mé srdce od západu na východ, z jihu na sever. Více jíž slov netřeba...(28.11.2004)

  • Djkoma
    *****

    Umučení Krista. Často diskutovaný snímek s příběhem, který je věčný. Mel Gibson ho však uchopil trochu odlišně než jeho předchůdci, kteří se snažili přiblížit cestu Ježíše ke kříži. Vytrhl kus bible a natočil ji realisticky, v původním jazyce (úžasné!) a bez jediné hvězdy. Obětoval mnoho peněz a času do vidiny jediného možného způsobu, jak předvést lidem věčný příběh obětování. Někdo může namítat, že bičování, krve a masa je příliš, ale to může říct pouze člověk, který si neuvědomí jasnou symboliku Gibsonovi vize, která bude patřit ještě mnoho let mezi nejkontroverznější a zároveň nejzajímavější snímky nového tisíciletí. Gibson je génius, šílenec a pan režisér zároveň. Mohl tento film být působivější, detailnější a lepší...? Pochybuji a nezkoušejte na mě ty drobnosti ohledně častých zpomalených záběrů a krve...(11.6.2004)

  • - Římští vojáci si při bičování Krista zapisují do knihy nebo kodexu. Ve skutečnosti se ale knihy objevují až ve 4. století našeho letopočtu. Tehdy by vojáci používali rotulus. (prudence91)

  • - "Slyšel jsem boží hlas, který mne žádal, abych mu ustoupil a nechal ho hrát místo sebe..." - Jim Caviezel. (Reiniš)

  • - Časopis Entertainment Weekly označil tento film za nejkontroverznější film všech dob. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace