poster

Umučení Krista

  • USA

    The Passion of the Christ

  • Slovensko

    Umučenie Krista

  • Velká Británie

    The Passion of the Christ

Drama / Historický

USA, 2004, 127 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dan9K
    *****

    Možná to není úplně pět hvězdiček, ale i tak si to zaslouží za nejkrvavější, nejbrutálnější a také především nejoriginálněji pojaté ztvárnění Kristova utrpení. Co my víme, třeba to tak skutečně bylo. Na tomto veledíle je především důležité emocionální zapůsobení. Mělo by fungovat u všech ať už jde o ateistu, bezvěrce nebo věřícího, zpomalené záběry k tomu patří, vyčítávání nevykreslených postav je zcestné, jelikož to si tento film za úkol nebral. Kdo nezná základní reálie a postavy Nového zákona, tak ať jde do prdele, to je základní znalost a vyčítat to tomuhle filmu je naprosto absurdní. Úkolem snímku bylo "jen" zobrazit bezesporu nejdůležitější smrt v dějinách lidstva, a to tak věrohodně, že z toho mrazí. A tak jediné, co mě skutečně mrzelo bylo zabodávání železných kolíků do dlaně místo do zápěstí.(20.6.2005)

  • Rex Mundi
    ****

    Mnohí ľudia, ktorí odsúdia príliš naturalistické a brutálne vyobrazenie umučenia jednej z najvýznamnejších náboženských ikôn posledných dvoch tisíc rokov si s kľudným svedomím vychutnajú oveľa krvavejšie a brutálnejšie horory a nemajú potrebu kritizovať ich násilnú stránku. Tak prečo sa pohoršovať, keď sa našiel režisér, ktorý chcel aj takýmto spôsobom priblížiť divákom "reálnu" stránku histórie? Z tohto pohľadu vidím za Umučením Krista nielen hold a vzdanie úcty utrpeniu Syna človeka, ale tak aj smutnú a bohužiaľ márnu poctu miliónom nevinným, ktorí boli za tisíce rokov ľudskej histórie umučení a usmrtení neprávom. Pretože človek síce dokáže byť neuveriteľne statočný aj milosrdný, ale ľudia sú najkrvilačnejšie zvieratá, ktoré s rozkošou trýznia a zabíjajú vlastný druh a v tejto podobe si nezaslúžia zľutovanie. A preto čokoľvek zlé sa stane ľudstvu ako celku, je zaslúžené - či už Boh existuje alebo nie a či už Ježiš bol jeho synom alebo len pacifistom s mesiášskym komplexom. Amen.(15.4.2006)

  • B!shop
    ****

    Prvni pulka filmu je zbytecne roztahana, ale druha pulka to vynahrazuje. Mel se zameril ciste na Jezisovo smrt, takze je ve filmu jen zatceni, odsouzeni, zbicovani a ukrizovani bez nejakyho vysvetlovani, kdo je kdo a proc dela to, co dela, ale to je na dvou hodinovou stopaz krapet malo. Zvlast v prvni polovine je to dost rozvlacny a nektery sceny se pekne vlecou. Ale jakmile se zacne bicovat, tak se v tom Mel zacne vyzivat. Vsude caka krev, trha se maso, detailni zabery a vybrousenej zvuk. Sice se da dohadovat o tom, jestli by tohle prezil, ale na druhou stranu to pusobi drsne a "realisticky". Ale ze by to bylo brutalni, aby z toho clovek omdleval, to ne. Taky se vcelku povedla kamera a kulisy a hlavne hudba je perfektni. Caviezel roli Jezise zvlad v pohode, jen me dost rusilo to jeho oranzovy oko. Akorat mi prislo, ze obcas kecal dost z cesty. Tezko rozhodnout, jak a zda-li vubec to ve skutecnosti bylo, tenhle film je spis takovej na efekt, ale to, o co Melovi asi slo hlavne, to se povedlo. Dokaze zapusobit a zaujmout.(1.2.2005)

  • Dudek
    *

    ''Fraška, nic jiného než fraška...'' zaznělo v filmu z úst jednoho muže a přesně tato věta se hodí i na snímek samotný. Gibsonova podivná intenpretace biblického příběhu o ukřižování Ježíše Krista je zbytečným filmem, který sám sebe podráží snad všude kde jen to jde. Režisér vsází na podivné spomalené záběry, které mají umocnit drsné scény nebo alespoň atmosféru míst, kde se konají, několikrát sice fungují, ale uznejme že jejich neustálé opakování je stejně zoufalé jako Bollův oblíbený bullet time. Stejně tak jsou na tom flashbacky, jejichž jediným účelem je vytvořit pomocí jistých vzpomínek pouto mezi hlavní postavou a divákem, jenže to se nemůže povést. Ježíš působí spíše odpudivě a nesympaticky než abych jej litoval. Nezajímavé jsou taktéž herecké výkony. Tvůrci vsadili na neznámé tváře, ale s tím také přišel problém neschopnosti hrát... Umučení Krista je prostě otrava v pěkném kabátku.(20.10.2005)

  • Eodeon
    ****

    neznat Umučení Krista, byl by pro mě pojem "náboženský gore film" nepředstavitelný. pro poučeného diváka, který chápe, že "pašije" jsou specifickým dramatickým žánrem, jaký vyžaduje znalost určitých kulturních a historických souvislostí, může Umučení nabývat až ikonického statusu. na ostatní diváky musí film působit zřejmě jako neproniknutelný, surreálný horor. avšak ani v tom nejsadističtějším "torture filmu" neprojde protagonista tak tuhou zkouškou těla. důvod není těžké domyslet. nikdo jiný než polobůh by taková muka nepřežil. zvěsti o realismu a přepečlivé snaze dojít co nejvěrnějšího obrazu jsou právě a jen zvěstmi. ale to není nutně na škodu, jelikož mimo jiné i proto mohlo být Gibsonovo ztvárnění o tolik více naturalistické a sugestivní, než na co si troufli tvůrci jiných evangelijních adaptací. v souladu s titulem, v hutné bouři emocí dobývají všechen prostor nejrůznější děsy a hrůzy na úkor konejšivých pocitů, které by měly přicházet s vědomím, co všechna ta agónie vykupuje. souhlasím s docentem Suchánkem, že film se (navíc bez opravdové snahy o realismus) koncentruje na tělesnou bolest, zatímco daleko významnější duševní soužení (Getsemany) odsouvá na úplný okraj zájmu, a právě proto bych se zdráhal hovořit o "duchovním filmu".(27.11.2012)

  • - Ruce, které při scéně ukřižování zatloukají hřeb do Kristovy ruky, patří Melu Gibsonovi. (Morien)

  • - Během prvních pěti týdnů promítání vydělal snímek jen v amerických kinech 125 milionů dolarů, což je na film s rozpočtem 25 miliónů dolarů a s přístupností R vzácný jev. (Reiniš)

  • - Římští vojáci si při bičování Krista zapisují do knihy nebo kodexu. Ve skutečnosti se ale knihy objevují až ve 4. století našeho letopočtu. Tehdy by vojáci používali rotulus. (prudence91)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace