poster

Zrození

  • USA

    Birth

  • Velká Británie

    Birth

  • Německo

    Birth

  • Francie

    Birth

  • Slovensko

    Zrodenie

  • Kanada

    Birth

  • Austrálie

    Birth

Drama / Mysteriózní / Romantický

USA / Velká Británie / Německo / Francie, 2004, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Adrian
    ***

    Pri sledovaní Birth sa mi často v hlave vybavovali spomienky na film In the Cut od režisérky Jane Campion. Nešlo o príbuznosť tématu, ale o príbuznosť v zámere priniesť do určitého (sub)žánru niečo nové. V tomto smere sú si filmy veľmi podobné, pretože obidve svoj subžáner (In the cut - kriminálny psychothiller; Birth - nadprirodzený thriller) využívajú - svoj príbeh zo začiatku usadzujú do známych žánrových pravidiel, aby si ich potom pre vlastné potreby obmieňali, príp. úplne popierali. Tak ako nešlo v Cut primárne o dolapenie vraha, ale skôr o vykreslenie erupcie pocitov budujúcich atmosféru sexuálneho dusna a ženského náhľadu na žáner takmer čisto mužský (i keď vo výsledku sa podľa mňa Campion strácala), podobne aj Glazerovi v Birth slúži východisková peripetia - či sa do 9-ročného chlapca skutočne inkarnovala duša mŕtveho manžela postavy Nicole Kidman, ako odrazový mostík skúmaniu z čoho a ako hlboko dokáže láska ovplyvnovať naše konanie a hlavne vieru. Atmosféra nepokoja, dusna, neistoty miestami prelievajúca sa až do podoby ťaživej nočnej mory dosahovaná precíznym nasnímaním a pod kožu sa zarývajúcou inštrumentálnou hudbou (plynúca až hypnoticky pomaly) je tou najväčšou devízou filmu. Uprednostnenie pocitov pred líniou logiky deja ale občas vedie k nepochopiteľnému radeniu scén za sebou, kde nasledujúca sekvencia doslova popiera predchádzajúce konanie postáv a tento nesúlad je natoľko markantný, že vás aj so sebalepšie vybudovanej atmosféry nepríjemne vytrhne. 70%.(20.3.2005)

  • (Z)denny
    ***

    Mohl to být úplně skvělej mysteriózní snímek. Kdyby.. Kdyby se scénarista nerozhodl prozradit vnímavému divákovi pointu hned na začátku.. Škoda, škoda, a ještě jednou škoda. Ten potenciál, který v tomto snímku byl takhle zbůhdarma promrhat.. Ale pokud se začnete koukat a necháte mozek přepnutý do úsporného režimu, tak si tenhle film dobře užijete..(14.1.2010)

  • Agatha
    ***

    Zvláštní film, který mě zaujal prapodivným scénářem a zajímavými hereckými výkony. Výběr Camerona Brighta do takové to dětské role, kterou snad dítě ani pochopit nemůže, bylo volbou bezpochyby trefnou. Mysteriózní výraz z jeho očí je víc než patrný. Nicole Kidman podává svůj standard, ale na její schopnosti se kouká velmi pěkně. Zejména první polovina snímku na mě působila blahodárně, pomyslel jsem si, že toto není tuctový film, ale od druhé poloviny se moje představ další vývoje rozcházela se skutečností. Konec mě trochu zklamal, ale to se dalo očekávat. Přesto jsem byl uchvácen výjimečnou hudbou, která by se ozývala jakoby z povzdálí, tvoří značnou část úspěchu tohoto díla. Nicméně působivá byla i kamera. Rozhodně se ke Zrození chci vrátit a ještě jednou ho "prozkoumat". Zatím to vidím na silné 3*, ale to se může časem změnit...(5.1.2009)

  • BoPo
    ***

    Pocit, ktorý to chce vytvoriť a ktorý mám je rozdielny. No pri druhom pozretí je už dojem lepší. Film stojí na hereckom obsadení, ktoré je schopné príbehu dať punc niečoho viac ako v skutočnosti je. No aj tak tento film zostáva pod hranicou nadpriemeru. Dúfam, že Danny Huston sa dočká konečne postavy, pri ktorej dokáže naplno ukázať svoj herecký potenciál.(24.9.2009)

  • Bouřňák
    **

    Celkem nepodařené rodinné a "partnerské" drama, které zuby nehty drží jen přesvědčivý herecký výkon Nicole Kidman. Téma sice je celkem originální, ale né moc uvěřitelné a jeho zpracování není zdařilé - místy až nechutné. Pro Nicole ale určitě kladná herecká zkušenost (tedy až na tu koupel s desetiletým chlapcem).(18.9.2005)

  • - Natáčelo se v americkém státě New York v lokalitách Manhattan, Long Island, New York City a ve studiu Silvercup. (Terva)

  • - Při scéně ve vaně mají oba herci Nicole Kidman (Anna) a Cameron Bright (Sean)na sobě speciální šaty, které nejsou vidět. (Terva)

  • - Scenárista Milo Addica a režisér Jonathan Glazer často psali scénář den před natáčením, což bylo pro herce velmi náročné. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace