Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pavel Hnyk (Z. Svěrák) žije v relativně poklidném a dlouholetém manželství s právničkou Alicí (L. Švormová), a to i přes to, že je jejich vztah vystavován manželově slabosti pro půvab jiných žen, což Alice jen trpně toleruje. Manželství skutečně naruší až Pavlova nová slovenská kolegyně Julka (I. Krajčovičová), jejichž čistě pracovní poměr brzy přeroste v milenecký a obrátí jeho život vzhůru nohama. Láska vniká do stárnoucího milence „jako jed“ a zhoubně působí na jeho tělo i mysl a rozleptává jeho dosavadní vztahy. Pod vlivem tohoto jedu se Pavel dostává až na okraj morální a společenské propasti… Režisér Vít Olmer označil svůj film z roku 1985 za „tragikomedii člověka dnešních dnů“. Stejnojmenný román Karla Zídka, scenáristicky zpracovaný Jiřím Justem a Vítem Olmerem, je založen na milostném vztahu stárnoucího muže k mladé ženě. Tedy vděčném námětu zpracovávaném od nepaměti, k němuž se spisovatelé, filmaři i výtvarníci neustále vracejí – ne náhodou se zde také zmíní obraz Lucase Cranacha "Zamilovaný stařec". Ústřední postavu intelektuála allenovského typu ztraceného ve společnosti, jež pro jeho přání a touhy nemá pochopení, ztvárnil brilantním civilním výkonem Zdeněk Svěrák. Jeho partnerkou, která mu namíchala a podala onen neodolatelný jed, byla slovenská herečka Ivona Krajčovičová. Právě z kontrastu českého a slovenského živlu vytěžili autoři i herci mnoho půvabných a vtipných situací. (Česká televize)

(více)

Diskuze

midin2

midin2 (hodnocení, recenze)

"... takú máš nado mnou moc, 
ty a viacej nik, 
môj sladký anjelik. 
Dobrú noc. "

- To tam spievala tá vášnivá milenka z východného Slovenska.  Smutná komédia, kde pán Svěrák hrá sám seba.  

A ako poznamenali viacerí v recenziách, čím je človek starší, tým viac pána Svěráka chápe a film dokáže lepšie precítiť.

Čo tam po peniazoch, práci, kariére..., vášeň a láska je to, prečo sa oplatí žiť.   

Bohulib

Bohulib (hodnocení, recenze)

Všiml jsem si, že v závěrečných titulcích chybí František Řehák.

Laliss

Laliss (hodnocení, recenze)

Pro mě to neni film, pro mě je to umělecké dílo bez jediného hluchého, nebo dokonce špatnýho místa. Film, který ospravedlňuje Olmerovo vypočitavé vstoupení do KSČ v roce 1980. Buď mohl dalších 10 let hnit zaživa v dabingovém studiu u korejskych a kubánských filmů. A nebo vlezt do partaje,vyžehlit si kádrový profil a TOČIT, TVOŘIT. A tenhe film JAKO JED to cele ospravedlňuje. Nebo ne?

Reklama

Reklama