Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Děj filmu se odehrává v koloniální Indii, kdy britský důstojník a jeho žena násilně vezmou do péče kmenovou dívku z komunity Gond a je na místním kmenovém hrdinovi Bhimovi (N.T. Rama Rao Jr.), aby zachránil dítě. Spolu s několika dalšími členy své komunity míří do Dillí, kde je mladá dívka držena v zajetí. Mezitím Ram, statečný britský policista, dostane za úkol najít Bhima a jeho muže a zatknout je. Ram a Bheem se stanou blízkými přáteli, když se v Dillí střetnou. Co se stane, když poznají své skutečné úmysly? (jorgus)

(více)

Recenze (129)

choze 

všechny recenze uživatele

Naivní a patetická historicko-vlastenecká epická bromance pohádka se zábavně přepálenými akčními scénami a jen dvěma scénami tanečními, neméně parádními. Indické velkofilmy znám maximálně z ukázek na youtube, takže jsem byl příjemně překvapený, že to má solidně odvyprávěný příběh, který udrží pozornost (byť kratší to být mohlo) a že se tu v jednom kuse netancuje. A i těch počítačových efektů, co tahají za oči, nebylo tolik. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Tancoš a Mižigar jsou úpa ti nejkrutohustější a dozajista nejnádhernější stosedmdesáticentimetroví pandžábští alfabouhači. Děsně rádi pašujou melouny, i když na to věru moc konstituci nemají, natírají se olejem, zatínají břišáky a tváří se urputně osudově. Mižigar vpoho dokáže dát na piču tygrovi a jiné svévolně agresivní lesní zvěři, Tancoš je zase schopen úplně sám vymlátit desetitisícovou demonstraci šúdrú za lepší velkobritské zítřky a naan pro všechny, aniž by se zadýchal. Tancoš a Mižigar jsou také snad ty úplně největší BíeFeFka na světě. Jsem si naprosto jist, že kdyby je nesvazovaly ty odporně homofobní, zcela neprogresivní a neprobuz(ň)ené indické fujfuj společenské normy, serou na cigošky, a dávno spolu prcají. Takhle se o sebe akorát tak co půl hodiny otírají při nějakém tom strašně kůl harekršna tanečku, u něhož vyzývavě natřásají hýždě a jeden na druhého lascivně repujou v sanskrtu. Všechno by bylo úplně překrásné, správňácké a růžové, a kluci by jen v klidu tři hodiny sbírali barevné kovy, „bratrsky“ se držíc kolem pasu, či se úplně hetero šmidlali mambami v zátylcích, když jeden druhého ani trochu teple nosí v jednom kuse na ramenou. Jenže tu máme drobné charakterové schizma, jako vystřižené z fatálního latinskoamerického „dramatu“! Zatímco se Mižigar zřetelně profiluje jako krystalický more Mirek Dušin tělem i duší, sveřepě bránící slabé a utlačované, vdovy a sirotky, ať už o to stojí, nebo ne, je Tancoš patrně pěkná kurva a svinský kariérní kolaborant s odporně rasistickými, sadistickými a veskrze i jinak prohnilými velkobritskými okupanty. Ti samosebou přinesli do Indie jen bídu, zmar, teror, vraždění, znásilňování, ponižování a potlačování kulturní svébytnosti. Co na tom, že bez nich by tam zrovna někdy teď slézali ze stromů a začínali vynalézat kolo pro své maringotky. Čili, ač z toho každým políčkem kapou ryzí audiovizuální bolyúdská zášť a nenávist, je přinejmenším pozoruhodné, ani trochu pokrytecké, a také veskrze národně hrdé, že se od rocku 1947 téměř každý druhý „svobodný a jha útlaku zbavený“ čmoud cpe do Londýna snad urputněji než Žid do Palestýny, a je to tam „otaska prestyže, more“. Ale zpět k tématu, ty omezený a zpátečnický páprdovitý zmrde! Kde jsem to … Aha, už vím, charakterové schizma. Inu, milé otylé čokoládové hospodyňky, nemějte strach, a v klidu a bez přílišných emocí dorožněte toho čerstvě načesnekovaného „králíka“! Sice to v jednu chvíli vypadá, že se nad tím nádherným přátelstvím naších prüdce hetero hrdinů stahuje břišní tyfus, ale Védy nejsou tím, čím se zdají být! Ukáže se, že Tancoš nakonec až taková kurva není, je to némlich stejný správňák jako Mižigar, ba navíc s posláním!!!, tudíž se kluci opět sveřepě semknou v pevném obětí a s mambami těsně přiléhajícími na zátylky, načež téměř holýma rukama a ve stylu čínských leteckých dnů málem vyautují Ghándího, když anihilují asi tak osm divizí puškami a děly vyzbrojených velkobritských speciálních jednotek, zkompletují několik terorem rozdělených indických rodin, posundávají ze stromů všechna uvíznutá koťátka i anglické snajpry, Mižigar naoko vzplane k jediné správňácké a naprudko filantropické velkobritské šlechtičně, aby nevypadal tak podezřele, ta jeho pseudocity bezelstně opětuje, jak jinak, a všichni společně s hrdinnou plísní na rtech, plni národní hrdosti a zřetelného sebeurčení odtančí v sáhodlouhém videoklipu k zapadající skládce. Tak, a teď je ta pravá chvíle, milé čokoládové hospodyňky, aby slzy oprávněného dojetí ztékaly po vašich masitých obličejích do čerstvě uvařeného dog tikka masala. Děsivě přitroublá, mongoloidně patetická a odporně kýčovitá cigánská velesračka pro mentálně nejatrofovanější publikum, která bude mít yntelechtuální úspěch leda tak ve všech Chánovech světa. Ovšem velesračka tak pompézně a nádherně natočená, že ač jsem u projekce blil zpola natrávené maršmelousy, plesnivé motýlky a spektrálně hnědou duhu, aniž bych něco takového předtím jedl, musím tomu za audiovizuální stránku překrásných 1,5000000000013482 chcačky nechcačky more přyjebat, a už o tom nechci mluvit. () (méně) (více)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Říkal jsem si, když se konečně vydat do vod Bollywoodu, proč si nevybrat tu nejrozmáchlejší a údajně nejnabušenější pecku, co je momentálně k mání? I když ruku na srdce - to, co mě definitivně přesvědčilo, bylo rozloučení s Rayem Stevensonem (Sbohem, legionáři Pullo!), protože tři hodiny se mi při očekávání nemalého množství tanců a zpěvů (jo, jsou tam, a je jich hodně;)) zdály přece jen trochu příliš. A výsledné dojmy mám vskutku poněkud rozpačité. Tahle Volavka po Pandžábsku je totiž pro nepřipraveného diváka opravdu silná káva. Obdivuji naprostou bezuzdnost akčních scén, a vlastně i to, že Indové zřejmě, když přijde na vyprávění o revoltě proti koloniálnímu útlaku, neznají míru, a nebojí se křísit ducha Sandokana i za cenu přece jen už bolestivého dívání na CGI zvěřinec. Hlavní hrdinové mají určité charisma (každý svoje), a Stevensonův guvernér je naprosto dokonalý comicsový zloduch (a paní guvernérová naprosto dokonalá reklama na zrůdnost plastické chirugie;)). A vzhledem k řadě větších i menších zvratů dokonce i ty tři hodiny docela utečou. Ale že bych měl potřebu se někdy dívat znovu, to pardon, ale ani omylem. S radostí někomu, kdo se mě zeptá na esenci Bollywoodu, pustím na Youtubu třeba Naatu Naatu, protože tam je to všechno, od obrovské energie, přes precizní řemeslo, po řekněme kulturní svébytnost. Ale jinak si RRR (neplést s RRRrrrr ! ! !, to byla poněkud jiná komédie ;)) uchovám v paměti jen jako humornou roznětku pro představu, že bychom u nás tímhle stylem namísto Otakara Vávry a spol. zfilmovali něco o Jungmannovi, Palackém a Máchovi:D :D :D RRR je pomník filmovému umění, ale v nahlížení úplně jiné (pop)kultury, než je ta moje. Takže můj zážitek se ani zdaleka neblížil tomu, co dokázaly mnou nejvíce ceněné filmy. A protože ta nesoudnost ohledně CGI je u tvůrců RRR nemalá, neuchýlím se ani ke zvýšení celkového hodnocení pro nadstandardní řemeslnou kvalitu. Takže se vším všudy to vyjde na 70%. ()

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet INR3,500,000,000 ($42,7milióna)║ Tržby USA $15,156,051║ Tržby Celosvetovo $166,611,197▐  Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Šalení Indové! No pane jo! No čo oni dokážu, tak ten slávny Hollywood môže len zírat a za jaký ešte rozpočet. Tak urvaný kvázi historický film, ktorý je nabitý heroickými mega súbojmi, z ktorých sa zatočí hlava a aj rozum. Neskutočné vizuálne obžerstvo, ktorého je niekedy až moc, záleží koľko kto znesie a či má čo to z toho Bollywoodu napozerané, tak to dokáže nejak "lepšie" prijať. Mňa to prevažne bavilo, zápletka v pohode, vo veľa veciach skvelá technická a vizuálna práca. Triková stránka občas možno slabšia ale zas to nejak zvlášť nekazí. K tomu zabodujú aj nejaké tie pesničky, dokonca aj ocenené Oscarom RRR: Naatu Naatu. /70%/ ()

Mazarini 

všechny recenze uživatele

Mix infantilni venezuelsky telenovely a Bollywoodu s hriznym CGI. Ale od vsech akcnich scen nejde odtrhnout zrak a prijemny plottwistiky, ktery necekas te tu a tam udrzi u sledovani. Naivni, hloupa ale svezi a kdyz primourim oko a mozek, prijemna a originalni pohadka. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„PASTÝŘ BUDE PUTOVAT JAKKOLIV DALEKO, ABY NAŠEL ZTRACENÉ JEHNĚ. VE DNE, V NOCI … PROHLEDÁ KAŽDÉ ZÁKOUTÍ… A POKUĎ NÁHODOU NAJDE JEHNĚ V TYGŘÍ TLAMĚ, VYLÁME MU ZUBY, OTEVŘE ČELIST A ODVEDE JEHNĚ ZPĚT KE STÁDU. ZDÁ SE, ŽE PASTÝŘ MÍŘÍ DO DÍLLÍ, ABY ZAČAL SVŮJ LOV…“ Mohlo by se zdát, že je to vlastně píčovina – teda ty akční věci (třeba jeden proti milionu, lov tygra bosou nohou (a rukou))… Ale! Když vono mě to baví! Navíc to CGI je dobrý, takže to nepůsobí idiotsky. Pravda, ty taneční kreace… tož je třeba se trochu kousnout, no. Má to zajímavou (a jak je v těhle končinách zvykem) zdlouhavou zápletku, takže když máte – tak nějak podvědomě dojem, že se blíží finále, čeká vás ještě hodina a půl… Každopádně nejedna akce je monstrózní a hlavně v tollywoodským (takže prej žádnej bollywood! - P.S.: "Lomri", díky za upozornění...) stylu, takže se jí (stejně jako ději) moc mezí neklade. Může to bejt trochu k smíchu, ale není to smích posměšnej, spíš takovej… TY KRÁVO! Prostě - má to bejt zábava a vono to tak je. Označit indickej film za superpodívanou, to chce kus odvahy. A taky velký plátno, páč pak se tomu dá něco odpustit, ale taky přidat. Navíc musíte mít bollywoodskou (nebo tu tollywoodskou) náladu a hlavně spoustu času!   /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Alluri Sitarama Raju a Komaram Bheem? Neznám... 2.) Zjistím, že to co Avengers, zvládne v Indii kdejakej vesničan.  ///  Thx za titule "Lomri" a „vasabi“.                 PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ****  NAPĚTÍ  ** ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco v české kotlince zkoušel úspěch Jákl s přenošeným Žižkou (kterého by nejspíš sám dnes natočil úplně jinak než jako kopírku devadesátkového "Statečné srdce"), indický hitmaker S.S. Rajamouli ukázal, jak se dají pro masy nového tisíciletí aktualizovat národní gerojové. Po vzoru komiksových crossoverů tu dvě historické postavy přetvořil do fikčních nabušenců v hyper-bombastické bromance, kde těžkotonážní soapoperové melodrama prokládají spektakulární akční scény realizované s nespoutanou kreativitou a zhůvěřilou ambiciózností odpoutanou od okovů nudné realističnosti. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Jediné, co tomu chybí, je větší chemie mezi hrdiny, jak se tak říká. Nějak tak jsem jim to kamarádství zas tolik nevěřil, přestože individuálně naprosto fungují. Jinak asi není, co nového říct. Je to velké, je to silné. Bavili mě Britové pojatí jako nacisti z Indiana Jonese. Všechno je to velmi osvěžující. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Velmi jsem se bál tříhodinového tollywoodského nářezu (překvapilo mě, že Indie není jenom Bollywood), ale z mnoha stran jsem slyšel samou chválu a říkal jsem si, že to na tom Netflixu bude vypadat v Dolby a UHD nádherně, i přes absenci lokalizace a bohužel hindština je taky dabing, protože originál je v úplně jiném nářečí, což jsem si během filmu vzpomněl, jelikož bylo jasně vidět a slyšet, že se jedná pouze o dabing. Nicméně to byla v podstatě jediná piha na kráse, od první minuty jsem se neuvěřitelně bavil tou neskutečnou energií akčních scén přenesených na plátno (pár dnů předtím jsem viděl Extraction 2 a to mě velmi zklamalo) a i když finále mi přišlo slabší a nejvíce jsem se bavil v první půlce jak u akčních, tak tanečních scén, minuty utíkaly jedna báseň a tři hodiny jsem vůbec netrpěl. Možná o trošku kratší to být mohlo, ale ihned po zhlédnutí jsem začal mít chuť na nášup a to nejlépe s dvěma hlavními herci, kteří mi přišli bomboví, každý jiným způsobem, a posvítim si na jejich filmografii. V jedné scéně jsem si dokonce zasteskl, že přesně takhle by měl vypadat filmový Mortal Kombat. I přes objektivně slabší triky (zejména zvířat), avšak s tím má problém i Flash, zkrátka pecka. PS : Ray Stevenson je tu neuvěřitelně zlý až na hraně parodie (a co teprv jeho filmová manželka). Nebyla to rpo něj úplně vděčná role, ale bude mi neskutečně chybět. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Režisér S. S. Rajamouli udržel laťku nasazenou Baahubalim, ale jeho nejpromyšlenějším a kompozičně nejsevřenějším filmem pro mě, aspoň v tuto chvíli, zůstává Eega. _______________ Z celé Rajamouliho tvorby se RRR nejvíc odchyluje od konvence, že první cca třetina až polovina filmu je vlastně prolog, kde se divák seznamuje s postavami, dělají se humory a romantika, přičemž zápletka se začne pořádně rozjíždět až později. V Baahubali: The Beginning docela dlouho trvá, než hlavní hrdina (spolu s diváky) vůbec zjistí, že existuje království Mahishmati. V Eeze se od začátku dozvídáme spoustu informací, které vyprávění posléze zužitkuje, ale cca prvních 30 - 40 minut ještě Naani není moucha a místo netypické revenge story sledujeme de facto romantickou komedii. RRR naopak vyloží karty na stůl hned v prvních minutách a od začátku je jasné, co musí hrdinové udělat. Jejich backgroundu se film v dlouhém flashbacku věnuje až v druhé polovině, a to proto, aby změnil dosavadní pohled na motivaci a cíl jednoho z nich.  _______________  Rom-comové sekvence jsou zde poměrně úsporné a jasně podřízené hlavnímu cíli - Bheem se seznamuje s Jenny především proto, že ji chce využít k proniknutí do guvernérova sídla. Stejně tak jediná hudební scéna s tancem (nepočítáme-li titulkovou) je vlastně symbolickým (kulturním) soubojem Britů a Indů.  _______________ Když se film zaměřuje na oba "odlišné a přece stejné" hrdiny a kreativně je propojuje s živly vody a ohně, je super. Problémy nastávají u dalších postav, kterým je věnováno méně péče a pozornosti. Evidentní je to u záporáků. Eega se záporákovi věnuje stejně jako hrdinům. V Baahubalim jde stále o výrazné postavy, s nimiž se poměrně rozsáhle seznamujeme. Suroví Britové v RRR jsou na tom ale podobně jako v Baahubalim "vedlejší zlouni" v podobě Kalakejů - ty nebylo třeba nijak představovat, protože to prostě byli agresivní barbaři ohrožující království a basta. Britové jsou v RRR sadističtí rasisti a basta. _______________ U guvernéra a jeho ženy by asi až tak nevadilo - jsou to jednorozměrné karikatury, hlubší charakteristiku nepotřebují. Ale třeba v případě Jenny by divák docela chtěl vědět, jak se vyrovnává s napětím mezi příslušností a loajalitou k Britům na jedné straně a s odporem vůči britské krutosti a rasismu na straně druhé. To se nedozvíme a Jenny tak prostě jednou (se znepokojeným obličejem) sleduje bičování zajatce a jindy pomáhá protibritským rebelům. Navíc bych řekl, že většina holek by se rozešla i s partnery, kteří by u nich doma předvedli řádově menší rotyku než tu, kterou v půlce filmu rozpoutá Bheem. Film to opět nijak neřeší. _______________ Jistým zklamáním je i finální zúčtování, které nepůsobí jako logický důsledek předchozího dění (když se bude divák snažit, v rámci logiky filmu s nějakým vysvětlením asi přijde, ale film sám mu v tom nejde naproti). Tak jako se během závěrečné honičky v nočním lese náhle rozední a náhle se (s přispěním tradiční indické medicíny) uzdraví Rajuova noha, tak náhle hrdinové přestanou prchat a naopak mohou záporáky celkem snadno vyřídit._______________P.S: Na rozdíl od některých indických komentátorů si nemyslím, že by se RRR vezl na vlně "Hindu supremacist" filmů poplatných současné vládě. Sice se z Rajua na konci stane doslova ztělesnění Rámy, cituje (myslím) Bhagavadgítu a řídí se jejími etickými principy, ale Rajamouli hinduistické motivy do vyprávění zapojuje přirozeně - bez snahy o patolízalské deklamace zjevně odkazující k současné politické situaci. Nakonec RRR jasně ukazuje historické centrum Dillí jako muslimské, což by se v 'modiwoodském' blockbusteru těžko stalo. Rajamouliho filmy (a ty telugské obecně) ostatně s hinduistickými motivy kontinuálně pracují po celou svou historii, zatímco osobnosti typu Kangany Ranaut, Anupama Khera, nebo Akshaye Kumara v sobě okázalý nábožensko-vlastenecký zápal objevily teprve před pár lety. _______________ Většina neeindických komentářů k RRR nějak blíže popisuje jeho excesivnost, což se mi nedělá snadno, protože jsem na ni už zkrátka zvyklý. Není to pro mě nová zkušenost budící nadšení či naopak divácký diskomfort - prostě to automaticky beru tak, že takhle (některé) filmy vypadají a takové věci se v nich dějí. () (méně) (více)

2Pac 

všechny recenze uživatele

Ked Ta uz nudi kukat na presladene marvelovky a ine hollywoodske blockbustery, bollywood Ti dovoli nabazit sa sviezosti, akcie, pribehu i radosti…megasuper… ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Pokud byste aspoň jednou za život měli vidět jeden bollywoodský trhák, je jím právě telugský spektákl RRR – neprohloupíte. Ta překombinovaná žánrová různorodost, která balancuje mezi epickým historickým velkofilmem [kritika kolonialismu i glorifikace mýtu indické revoluce nečekaně funguje], pompézním ale i bizarně stylizovaným akčňákem [jak se podařilo natočit některý akční scény mi fakt hlava nebere, protože ta dynamická a přesto extravagantní akce je neskutečnej randál], sentimentálním romantickým melodramatem, feel-good bromance buddy-movie [Bheem symbolizuje vodu, zatímco Raj oheň], a groteskním family-friendly muzikálem [Naatu Naatu taneční scéna je to nejlepší co jsem letos viděl] nemá sebemenší chybu, protože tenhle film má doslova VŠECHNO! Nic nechybí, nic nepřebývá. Pro jedny sice půjde o tříhodinový bollywoodský škvár, pro druhé zas půjde o dechberoucí 3áčkový over-the-top mind-blowing spektákl, který snadno strká do kapsy všechny západní blockbustery. Nehorázná pecka toto. Od teď chci aby každý vysokorozpočtový film byl jako RRR.... Co dodat? BOLLYWOOD AT ITS FINES! 9,5 turbanů z 10 🇮🇳🔥 ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Bollywoodská Skrytá identita z dob občanské války, která dokázala nemožné. Podlehnout přepálené heroičnosti a mytologické reprezentaci světa i jeho lidových hrdinů nikdy nebylo tak snadné a po řemeslné stránce je to u srdce plesající kulervoucí nálož. Pokud trochu znáte tradice indické kinematografie a navrch oceníte dějové aranžmá v duchu hollywoodských velkofilmů, RRR vás nadchne. Úplný závěr už mi přišel až moc efektní a povrchní, zbytek nonstop kreativní, žánrově štědrý a energický film o nezdolnosti ducha a jednoho utlačovaného národa. Nedivím se, že z toho byli Spielberg i Cameron tak odvaření. 90 % ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Čas od času mám chuť si pustit něco z Indie. Nikdy od toho moc nečekám, ale většinou jsem spokojený. Je to nádherná země, mám rád její hudbu i kulturu. A to vše se promítá i do filmů. Preferuji ty z doby kolonialismu jsa postižen Kiplingem, byť on sám tam zase tak moc nepobyl. Nevím proč, ale líbí se mi ta stará Indie střetávající se s britskou nabubřelostí a také se mi libí ten svět starověku náhle se mísící s moderní civilizací a zcela jinou kulturou. Proto nevyhledávám moc indické filmy ze současnosti, pokud to nejsou válečné kousky. Na romantické soudobé slaďáky ze současného Džajpuru nebo Kalkaty chutě nemám. RRR zdálo se sliboval dost z toho co by mne zajímalo. Neměl jsem dnes po lékařském zákroku moc chutí na nějaké těžké psychologické drama a tak film s písněmi a tanci z koloniální Indie mne mohl docela dobře pobavit. Kdo filmy z Indie občas viděl, ví, že je to někdy mazec. Hrdinové začnou tančit a zpívat mnohdy v naprosto neuvěřitelných situacích. Často je to navíc velmi afektované. Tady mi děj od začátku bavil. A vůbec mi nevadilo, že jeden z hrdinů je klon Supermana díky jeho létajícím schopnostem. Akcička se zatýkáním v davu vzbouřenců mne fakt doslova přikovala k obrazovce. Jasně, nesmíte u toho moc přemýšlet. Rama by asi za běžných okolností dav roztrhal. Ale pokud je divák benevolentní a nechá se unést, může se zábavou sledovat tuhle pohádku o revoluci. Zlí Britové padají ve stovkách, zatímco hrdinové jsou nesmrtelní. Můj ročník dobře ví, co dokázal nasranej Sandokan a tady běhaj Sandokani hned dva a to mnohdy najednou. Místama, hlavně u zvířat bylo vidět, že jsou digitální, ale alespoň žádné nebylo zabito či zraněno jak bystře tvůrci upozorňují hned v úvodu snímku. Bitvy jsou místy až epické a nad některými nápady musí západní divák fakt jen žasnout v úžase. Napříkald ten příjezd cirkusu na párty YMCA, to byl fakt úlet. Stejně tak ten šípový masakr v džungli, kde jak doufám a to v úvodu nezaznělo, nedošla k újmě žádná motorka BSA nebo Triumph! Samozřejmě bych byl nerad, kdyby při natáčení někdo opálil znovu kožíšek Šérchánovi, ale jestli ty krásný motorky fakt rozflákali... ! Eh. Epický je i závěrečný souboj s guvernérem  a já si jen říkal co asi tak říkal na ten ohnivej hřib nad Dillím  Móhandás Karamčand Gándhí.  Zkrátka od dekolonizací utekla spousta vody a tak si nejedna zemička sní své dnešní sny o tom jak získala nezávislost. Nic proti tomu, ale dějiny by se neměly moc pokřivovat a to hlavně před těmi mladšími, co vědí prd a prd zažili. Ti si to pak totiž mohou takto zapamatovat. Nicméně jsa hlava zvídavá jsem zapátral a zjistil, že se film volně inspiruje dvěmi povstáními týkající se práva vlastnění vody, lesa a půdy. Potlačena byla až během druhé světové války. Po válce jak víme Britové z Indie odešli a nejen z ní. Jak jsem psal výše, u tohoto filmu nelez moc přemýšlet. I zde se zpívá a tančí, ale nejpekelnější tanec je až na konci. Jinak mi to ve filmu vůbec navadilo. Naopak. A docela by mne zajímalo co na to říkají Britové .-)!  V souhrnu to byla velmi slušná podívaná, která za celé ty 3 hodiny nenudila. Dávám tedy za 4 náboje vyrobené v Anglii,dovezené z Británie, britskou lodí do Indie. * * * * () (méně) (více)

salahadin

všechny recenze uživatele

Huh!?!? Agregát indické hrdosti. Zlí, eaní, bakaní englánisti, zahraní těmi nejšerednějšími xichty populace homo sapiens sapiens v čele s královnou botoxu a dvojníkem slavného herce (koho mi jen ten šetřivej debžot připomíná?). A tihle englistáni jsou masakrovaní dvěma homo musculus, u nichž je schopnost přetancovat bandu debilů flamenca nebo valčíku tou nejméně obdivuhodnou. Je to dáno faktem, že na těchle dvou manících, co by se hodili spíš do  nějaké marvelovky, si asi Indiáni léčí nějaký hodně bolavoučký mindráček z Britů. Není ale úplně fér, abych tady prskal nad indickou optikou, jelikož osobně se mi také líbí filmy jako Rambo II nebo Predátor, viděné zase emeryckou optikou. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že to Indoši s oběma superheroes trochu přepálili. Na druhou stranu je to bizarním způsobem natolik zábavná blbost, že mám po dlouhé době problém s hvězdičkovým přídělem. ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Po Baahubalim sa režisérovi S. S. Rajamoulimu podarilo dotiahnuť ďalší hollywoodsky hit takmer k dokonalosti. Zábavná a svieža 3-hodinová akčná dráma s historickým pozadím, ktorá ma bavila od začiatku po koniec. Primerane uletené, emotívne a pre diváka odchovaného na európskych a amerických filmov naozaj netradičné. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Čistý blaxploitation, akorát s rasistickýma indama místo rasistických negrů, a místo nunchaků používají tygry. 8/10 ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Jako jo, tenhle příběh o síle přátelství, zradě a boji proti většímu zlu, není originální. Co je ale jedinečné, to je přístup S.S. Rajamouliho a očividná láska k filmu, která je na RRR tolik vidět. Jestli se vám film bude líbit, poznáte už z představení hrdinů. Obě sekvence jsou naprosto ujeté co se týče fyzicky, hrdinové tu spíš připomínají mytické bytosti, takové indické supermany. A to je dobře, protože v RRR je všechno větší, barevnější, víc dramatické. Už u scény, kdy se Ram a Bhim poprvé potkají v akční sekvenci na mostě, je jasné, s jakým filmem máte co do činění. Taková hravost a srdce, to je něco, co se v záplavě holywoodských korporátních srágor, už tolik nevidí. Při sledování RRR budete mít xkrát pocit, jako třeba u indianajonesovské trilogie. Hrdinové všechno bez sakrasmu prožívají, včetně svého bratrského přátelství (ve stylu mužských přátelství třeba z LOTR trilogie), každou chvíli tu máte boží akční scénu, do toho duje megalomanská hudba. A padouši tu jsou angličtí kolonialisté (strašně zlí a hloupí, samozřejmě) v čele s roztomile pekelným Rayem Stevensonem (budiž mu země lehká) a sadistickou Alison Doody (kterou si můžete pamatovat jako nacistku Elsu právě z třetího Indyho). Takže směle do toho, vůbec se nebojte, že indické produkci nebudete rozumět. Tohle je jeden z nej filmových zážitků roku. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

I přes šílenu 3hodinovou stopáž se jedná o nesmírně hravou, orginální a brutálně přestřelenou akční bromance. Je docela kumšt se v 3hodinové stopáži vyvyravat výskytu nudných pasáží. Této šílenosti se to podařilo, neboť se stále něco děje. Oba dva hlavní aktéři byli nesmírně sympatičtí a člověk měl těžkosti se rozhodnout, komu bude fandit. Velmi milé indické překvapení. Po většinu stopáže jsem jen zíral s otevřenou hubou a nevěřil svým očím. [80 %] ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Ohromnej příběh dvou nejlepších kámošů zasazenej do dob koloniální Indie. Záměrně (I don´t know) je to ale celý sebe-parodický a extrémně přepálený, aby to současnýho diváka za ty tři hodiny neunudilo k smrti, takže nakonec je to někde mezi strhujícím historickým melodramatem a šílenou akční parodickou komedií. Akorát škoda příšerný práce se zvukem a hudbou. Doufám, že třeba Scottův Napoleon pojme stejnej styl a Joaquin Phoenix tam bude poletovat vzduchem s koněm na ramenou, zatímco šavlí v zubech kosí tunu nepřátel (tehdy to snad má šanci na úspěch). ()

Související novinky

Zemřel herec Ray Stevenson

Zemřel herec Ray Stevenson

22.05.2023

Velice smutná zpráva zasáhla v pondělí filmový svět. Milovaný a uznávaný herec Ray Stevenson zemřel ve věku 58 let. Zprávu potvrdil server Deadline s tím, že Stevenson údajně zemřel v Itálii, kde… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama