Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (334)

Lima 

všechny recenze uživatele

Humorný pokus o akční žánr v podání kdysi dobrého režiséra, který po revoluci zřejmě prodělal vážný úraz mozku. Aspoň že ta Soukupova hudba se docela povedla. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Ivan Jonák jako bílý kůň českého kapitalismu a Nahota na prodej jako černý kůň české porevoluční kinematografie. Geniální pomník doby. Ten film se nedá nemilovat. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Jo jo, "velký detektivní thriller" v české režii. Zhruba na stejné úrovni jako Detektiv Martin Tomsa, ale Vašut má alespoň něco do sebe, tohle ne. Ale za snahu... ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Klidně si ty vaše odpady vemte do postele a mazlete se s nima, ale já to tady vidím jinak. Ten filmskvěle vystih divokej počátek devadesátých let včetně politický nekorektnosti. Tady co cikán to šmejd, a co druhej bílej, to ještě větší šmejd. Určitě to není festival dokonalýho filmařskýho umění a o hereckých výkonech se nedá mluvit už vůbec, ale film má skvělej odsyp, nenudu, do Kajínka nejlíp natočenou akční scénu (bitka skinů a cikánů ), velmi kvalitní hudbu Ondry Soukupa (JAR a Lucka Bílá ? ) a především dokonale zakořeněnou tehdejší dobu. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Divoký začátek devadesátých let, kdy jsme chtěli mermomocí dohnat během chvilky uplynulých čtyřicet let, se projevil i na filmovém plátně. Dovoleno bylo snad všechno, takže cikáni jsou ti největší prasata obchodující s lidmi, točí se tu BDSM porno a střílí se samopalů. Ano, filmařská stránka je esence zoufalství, ale patnáct let od natočení je to už spíše raritní kousek, který svým způsobem naprosto dokonale charakterizuje dobu. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Měl to být hit roku, ale skutečnost nakonec měla blíže ke "shitu" roku. Jiří Krampol jako akční hrdina mohl zaujmout snad v roce 1983, ale o 10 let později už je spíše k smíchu. Navíc jej většina diváků zná spíše z komediálních rolí (anebo z dabingu), takže tady jeho výkon působí poněkud nepřesvědčivě. Lukáš Vaculík už měl v době natáčení svůj zenit za sebou a Kája Třísková ukázala, že v jejím případě spadlo jablko od stromu pěkně daleko. Děj je rádoby šokující, ale myslím, že na většinu diváků to mělo spíše opačný efekt. Nejvíce mě ovšem "pobavil" ten výfukový úchyl, hlavně jeho zálibný pohled na zadní část startujícího letadla. Co je moc, to je moc, ale tohle už je příliš. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Fenomenální exploatační snímek doslova napěchovaný projevy polistopadové doby (hlad po brakové zábavě, bulvárních informacích, nahotě a smažených rybích prstech). Nejpříznačnější české dílo první poloviny 90. let a současně výmluvné zrcadlo své společnosti (rasismus, šovinismus, hospodské chytrolínství a vidlácké budování národní identity). Lidé už (radši) zapomínají, jaké to tehdy bylo a že estetika laciného nevkusu byla pro devadesátkové Česko příznačnější než cokoli jiného - ostatně viz dobové videoklipy domácích popových hvězd jako Dalibor Janda či Heidi Janků. Olmer je nedoceněný režisér, který dokázal perfektně zakonzervovat tehdejší zeitgeist. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Naprosto špičková česká podívaná. Jiří Krampol zcela ve formě a ve svém top fitness období, hláškuje zcela nekompromisně a bez přestávky, mlátí cikány, polyká fernety a zavináče. Kája Triska ve své jediné roli, též zcela bezpochyb pronese jedny z nejlegendárnějších vět polistopadové produkce. Vaculík, který celý film vypadá jako bezďák a Jirka Pomeje střílící z bazuky - bez diskuze. K tomu si přidejte milá camea typu Katřiná Winterová (EOST), Ivan Jonák, Roman Skamene či J.X. Doležal ("Chceš si zahulit.") a máte vystaráno. Korunu všemu pak nasazuje crossoverová hudba Onřeje Soukupa (s "rapujicím" Otou Klempířem) a úchyla, co šoustá výfuky. http://www.youtube.com/watch?v=H2oi-AS8iXc ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

OMG, WTF, etc... A to jsem si slíbila, že nebudu zavlékat do svého projevu novotvary a cizotvary. Mou omluvou budiž to, že na hodnocení tohohle mi naší krásné mateřštiny připadá škoda. I když na druhou stranu bych se mohla hájit tím, že nejspíš brzy češtinu obohatím o nadávku "ty Olmere." ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"New Yorku a Libni zdaleka se vyhni." To je tak krásně rasistický, úchvatně genderově nevyvážený a tak trochu pitomý. Ale to nevadí, protože dobu to vystihlo slušně. Naši chránění euroromové byli ještě cigány, ale dost mě pohoršilo, že tady bylo naznačeno, že organizovali prostituci a občas vytáhli i vreckový nožík. Tak to určitě nebylo. To už by si nějakej fantasta mohl vymyslet, že kradou barevný kovy, provádějí kapesní krádeže nebo strkají péra do vejfuků. To musím brát jako uměleckou licenci. A teď k tomu pozitivnímu. Hrozně mě bavilo kvílení Bílý Lucky, bitka lesklejch hlav s opálenejma intelektuálama a cigánka fackující pravýho Jonáka. Na tenhle skvost český kinematografie prostě není jednoduchý zapomenout. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že mě k zhlédnutí inspiroval Civalův článek v Premiere - a rozhodně jsem zklamán nebyl. Guilty pleasure jak prase. Zároveň taky skvělý doklad toho, co se tady na počátku devadesátých let dělo. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tak nevim, jak tohle ohodnotit. Ten film se dá hodit do odpadu, ale dá se tomu klidně napálit i 5 hvězd. Já nakonec dám zlatej střed - 3 hvězdy. Je to sice hrozná blbost, ale zároveň je to zajímavá exkurze do časů divokýho kapitalismu. Dneska by takovej politicky nekorektní film plnej porna těžko někdo natočil a už vůbec by si to nikdo nedovolil pustit do televize. Mam takovej pocit, že Olmerovy filmy budou ještě jednoho dne vysoce ceněný historický kousky. Jinak si vzpomínám, že jsem to viděl v dobách, kdy jsem chodil ještě na ZŠ a pak jsme ve škole nemluvili o ničem jinym, než o Fukovi, kterej šuká vejfuky. Kdo nevěděl, o co se jedná, byl totální lůzr. Jenom pro úplnost dodávám, že tim Fukou nebyl myšlen František Fuka, ale jmenovala se tak jedna z postav v tomto veledíle :-) ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Žánrové uchopení akčního béčka společně se zakomponováním do českých reálií je brilantní. Technická stránka je velmi slušná, vzhledem k době, finančním podmínkám a technickým možnostem... No a dokonce i napsaný je to super. Takže kde je chyba? Nikde... Olmer nastavil zrcadlo době tak, jako málokdo. Se vším všudy... V podstatě je to nadčasové a značně prorocké. Krampol je nahláškovanej až na půdu!! ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Budoucí generace prostě neuvěří tomu, co se tady v 90. letech dělo a občas i natáčelo. Taky mám podezření, že to Klíma psal s Jonákem přímo v Discolandu a navíc měli oba nos od koblihy. Tolik obskurních postaviček, hlášek mimo mísu a z prdele vytažených životních mouder umí dát dohromady fakt jenom maestro Olmer. Bravo mistře! ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch reliktů filmařského tápání počátku devadesátých let, který odpočívá v zcela zapomenutý pod nánosem prachu. Vůbec bych si na film nevzpomněl, kdyby právě nepouštěli z vězení pana Jonáka, který si zde střihl prakticky sám sebe... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl v době premiéry a pamatoval jsem si z něj vlastně jen to, že jde o mizerný film - typický příklad slátaniny natočené v okouzlení z raně kapitalistického podnikání ve filmové branži první poloviny 90. let. Po dlouhé době jsem si jej zopakoval a musím přiznat, že mě samotného má reakce na snímek překvapila. Obvykle totiž po nějaké té dekádě a novém zhlédnutí filmu hvězdičky ubírám, často i víc než jednu. Tady jsem se z předpokládaného odpadu dostal hned na tři, a to jen proto, že dát víc by bylo fackou pro opravdu dobré snímky. Už léta se zabývám myšlenkou navštívit jednou Festival otrlého diváka a zhlédnout filmy s mimořádně špatnou pověstí. Nemám k tomu ale odvahu, protože většina špatných filmů je nudná, špatná takovým tím urážlivým způsobem a jen tu a tam, obvykle náhodou, protože nic takového se nedá naplánovat, vznikne nechtěně vtipná záležitost, zkrátka guilty pleasure, kdy civíte na obrazovku či filmové plátno a na tváři se vám tetelí úsměv od ucha k uchu. Přesně to je případ Nahoty na prodej, kdy kombinace režiséra, hereckého obsazení, žánru a komerčních zájmů vedla k vytvoření prapodivné, ale o to zábavnější podívané. Obsazení Karly Trisky je bizár, který se bohužel už nikdy nikde neopakoval, Jirka Krampol se dostal k akčnímu hrdinovi mnohem později než by si to zasloužil a než by měl reálnou šanci takový part zvládnout. Účast takových zázraků charakterního herectví, jako byl Jirka Pomeje a někteří další, tomu přidává další level, stejně jako cameo rolička Ivana Jonáka. Víťa Olmer má své značně nízké limity, to všichni víme, ale přece jen to není žádný Simandl, takže tohle všechno dohromady vedlo k výsledku, kdy by si Nahota na prodej zařazení do programu Festivalu otrlého diváka oprávněně zasloužila a mohla by vyvolat slušný ohlas. Celkový dojem tentokrát raději neuvádím, protože co si budem namlouvat, tohle je specifická záležitost. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"UDĚLAL JSEM TO PŘESNĚ JAK V TOM AMERICKÝM FILMU..." Exploze! Násilí! Sex, sexuální úchylky a AIDS! Vulgární dialogy! Vynucená prostituce! Korupce! Natáčení tvrdého porna! Cikáni! Skinheadi! Vaculík s brýlemi! První polovina 90. let byla pozoruhodnou etapou naší kinematografie, v níž nebyla nouze o bizarní komerční paskvily. Jako (první český) AKČNÍ film, jak byla prezentována, je NAHOTA NA PRODEJ samozřejmě k smíchu - akce je málo, bitky jsou trapně markýrované a početné výbuchy jsou nasnímány jak v tom nejlevnějším béčku. Ovšem jako film EXPLOATAČNÍ je absolutně úchvatná. Senzačnost za každou cenu, správná míra tuposti, a chtěné i nechtěné komičnosti, plus výživné cameoroličky (Klíma a Doležal, Roman Skamene z Olmerova BONY A KLID ("TAK CO VEKSL?"), z nichž tu zazní i píseň Hold me baby) a Soukupův ultratvrdý traumatizující soundtrack. Na scénáři se Klíma s Olmerem vyřádili jako malí kluci, Klíma propichuje vše co ho pálilo a zároveň heroizuje investigativní novináře a ve filmu se v jednom kuse hláškuje. Kamarád do deště Lukáš Vaculík odvádí svůj standard a nabušenec a dabér drsňáka Belmonda Jirka Krampol spolehlivě rozzáří každou scénu, ve které se vyskytne. Nemluvě o prorocky obsazených padoušských podnikatelích Jonákovi a Pomejem! Bože a ta scéna se střetem skinů a cikánů! A cikánský zmrzačovač a výfukošuk Fuko! A ten plakát! Žeru ten film! Chci natočit dvojku! "PAMATUJ SI NANCY - NEW YORKU A LIBNI, ZDALEKA SE VYHNI!" ()

Reklama

Reklama