Reklama

Reklama

Jsme svoji

  • Česko Manželský pár (festivalový název) (více)
Trailer
Dánsko, 2019, 87 min (Televizní verze: 3x26–28 min)

Obsahy(1)

Třídílná dokumentární série sleduje první rok manželství mladého dánského páru – Sidsel a Christiana. Oba se narodili s Downovým syndromem, ale každý pochází z jiného prostředí. Zatímco Sidsel je holka z velkoměsta, která miluje nakupování, líčení a chtěla by žít jako milionářka, Christian vyrůstal na statku. Celé dny tak tráví v holínkách, mezi zvířaty a na traktoru. Když se ale potkali, byla to láska na první pohled a oba se nemohou dočkat, až budou svoji. Na společnou cestu je snadné vykročit, o to složitější je po ní vydržet jít (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (3)

SuzieS 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli už jsem zmlsaná netflixem, ale tady ten střih byl strašně nudný, nic se tam nedělo, vlastně i ta jejich svatba byla podaná hrozně nudně a nezáživně. Šíleně pomalé tempo a navíc roztahané do 3 dílů. Proklikala jsem to, ale moc mi to nedalo. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Ani v jednom ze tří dílů se nedozvíme o okolí postav nic. Co dělají? Na svatbě se mihne pár příbuzných.  Neustále se stylizují před kamerou , přitom působí na mnoho kostlivců ve skříni, třináctých komnata hysterické hádky. Do New Yorku bych jel jen za trest, ale pár asi baví chodit po ulicích. ()

Reklama

Binne 

všechny recenze uživatele

Zcela upřímně, dokument těží pouze z toho, že dva hlavní aktéři mají Downův syndrom. Samotný vznik něčeho tak bezobsažného zavání krásným pojmem jakým je Ableizmus. Kromě toho, že se kamera střídá z jednoho člena manželského páru na druhého, snímá jejich denní zvyky, průpovídky i dohady, nám neřekne vůbec nic. Téměř ničím (výjimkou výše zmiňovaného Downova syndromu) se manželský pár totiž neliší téměř ničím, nepřemítá o rozdílech mezi "zdravým párem", nemluví o zdravotních komplikací ani předsudcích, o překážkách, které je mohou potkat. Dokumentu dávám kladné hodnocení za zpracování, líbila se mi kamera i střih. Kamera byla kvalitní a záběry byly dobře kombinované s prostředím, střih souhlasil s chronologickým konceptem dokumentu, odpovídal na "důležité" otázky a byl v souladu právě s kamerou. Závěrem mohu říct, že umělecká stránka dokumentu je kvalitní, obsahově velmi plytké a zvláštní. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama