Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Plachý poštovní úředník Tomek je posedlý atraktivní výtvarnicí středních let, smyslnou a promiskuitní Magdou, která bydlí v protějším domě. Sleduje ji dalekohledem, začne se jí plést do života a posléze se odhodlá odhalit jí své city. Soudí totiž, že je osamělá a potřebuje něhu. Cynická odezva, se kterou Magda jeho vyznání přijme, mladíka vážně raní. Do příběhu o manipulacích ve jménu lásky k bližnímu ovšem zasahuje i Tomkova bytná, která pro „svého" chlapce chce jen to nejlepší. - Alena Prokopová (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (30)

Faye 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Krátký film o lásce“ jeho televizní verze. Naplánované „náhody“ jejichž cílem je chvilkové setkání. Sebeobětování ve jménu neopětované a zraňující lásky. Naděje, štěstí, ponížení, bezmezné zoufalství, lítost, bolest, smutek.Tolik rozporuplných emocí v jednom filmu, z jednoho sídliště. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po předchozí tvrdé povídce přichází uvolnění. Ale to neznamená, že je výsledek výrazně horší. Jsem rád, že tentokrát není výsledek tak negativistický, spíš cynický a skoro až vtipný. opět se těším na delší verzi a jsem rád, že se jí dočkaly zrovna dvě doposud nejlepší části. ()

kinej 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úchvatná a zároveň tak trošku úchylná paneláková love story. Šmírák Tomek pozoruje dalekohledem denodenně svou vysněnou lásku, aby se film začal ubírat vskutku nečekaným směrem. Herecké kvality (a že tam jsou) zde předvedl i českým diváků známý Olaf Lubaszenko. ()

Vojtino 

všechny recenze uživatele

Lepší než celovečerní verze. Svižnější, dynamičtější, s povedenějším koncem, který donutí k zamyšlení. Jeden z vrcholů Dekalogu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krátky film o láske v ešte kratšej verzii, ale opäť ako pri Zabíjaní vôbec nemáte pocit, že tu niečo podstatné chýba. To by sme mali asi iba vtedy, ak by sme obe verzie videli tesne po sebe. V realite by následky mladíkovho chovania boli predsa len odlišné, avšak pokiaľ chápeme, čo chcel Kieslowski povedať, tak tento mierny odklon od skutočnosti dokážeme akceptovať. Skrátka tu cítiť ten existencializmus pomaly z každého záberu, slova a výrazu tváre oboch hlavných postáv. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Před třemi lety jsem viděl Krátký film o lásce a příliš u mě nezabodoval. Teď, když jsem o 3 roky moudřejší a životem protřelejší, jsem byl osobně velmi zvědav na jeho kratší verzi. Kromě stalkera a milfky jsem si pranic nevybavoval, tak úžasný zážitek to před lety byl. Slušivější název snímku je rozhodně "Krátký film o lásce", i když 6. přikázání je ze snímku cítit rovněž. Moc stále nechápu, co ten Tomek viděl na ošklivé promiskuitní šlápotě, ale proti gustu žádný dišputát. Emoce nepropukly opět po letech vůbec žádné, ale jakýsi potenciál je ze snímku cítit. O lásce toho poví za 55 minut opravdu hodně. Nepotěšila mě ani absence nějakého tragického závěru. Slabší 3 *. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ani sa príliš nečudujem tomu, že som si pri sledovaní Dekalógu 6 nespomenul, že som pred deviatimi  rokmi videl Krátky film o láske. Už pri ňom som sa v komentári zmienil o mojich enormných nárokoch na romantické filmy a tie nezmenila ani kratšia verzia pôvodného filmu. Priznávam Dekalógu profesionalitu tvorcov, vrátane hercov, problémom je iba tempo a vyznenie príbehu, ktoré ma nedokázali vo väčšej miere osloviť. ()

classic 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„Nescudzoložíš” / Už druhýkrát po sebe sa nebudem zbytočne rozpisovať, keďže opäť ide o kratšiu verziu Krátkeho filmu o láske, pričom mám také zdanie, že práve tieto dve epizódy s poradovými číslami päť a šesť, sú jednoznačne tými najlepšími z celej série, v zložení desiatich, takmer hodinových filmíkov. Minimálne, čo sa teda týka diváckej prístupnosti, je oveľa atraktívnejšou, než zrovna predchádzajúci prípad, ktorý je mimoriadne ťažkým na celkové strávenie. V podstate obidva prípady dokumentujú predovšetkým to, že mali oveľa viac zľahčené podmienky, než ostatní, lebo už pred vznikom Desatora, „Kyseľ” nakrútil dva „krátke filmy”, ktoré následne zostrihal tak, aby pasovali do televízneho formátu, kde im to rovnako svedčí. PS: Epizóda má oproti filmu iný koniec. ()

erased 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Právě zdejší povýšené odsouzení toho, co se postupně vyvíjí z úchylky v opravdový a čistý vztah, jako nepřiměřeného jen kvůli tomu, že se neslučuje s jakýmisi vykonstruovanými normami si přímo říká o to, abych tento díl nenáviděl. Po odhlédnutí od její myšlenky je však šestá epizoda neskutečně citlivou romancí, a jako taková se naopak nedá nemilovat. Pozn.: Krátký film o lásce jsem zatím neviděl, ale věřím, že právě pro zbavení se podtextu a nadějnější konec je o třídu lepší, než tato jeho kratší verze. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Asi se není moc čemu divit. Je to v podstatě východisko z filmu "Okno do dvora", ale pojaté naprosto jinak a s naprosto jinými následky v jiném žánru. Skvěle je zde zachycen voyeurismus, ale ještě lépe je zde zachyceno celkově vyvrcholení, které je nečekané, ale přitom se jeví jako jediné logické. Opět smekám. Není divu, že to Kieślowski protáhl na hodinu a půl ve filmu "Krátký film o lásce". ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Tak to je všechno, to je celé to milování," říká zkušená a promiskuitní Máří Madaléna po Tomkově předčasné ejakulaci. Tím se karta lásky obrací - a závěrečnou scénou, "já Váš už nesleduji", se vrací do talonu. Ta karta se jmenuje "Srdcový kluk", ale zde ji můžeme nazývat "Rozkoš z koukání" neboli (snad podle Freuda) "Echte Schaulust". Hrubě vyjádřeno, "kdo nešmíruje, ten nemiluje". Hezky a jasně to vyjádřil Pascal Pernod (viz Slavoj Žižek: Lacrimae Rerum, též Hospodářské noviny, 27. květen 2017). "Není žádná (dokonalá, vzájemně opětovaná) láska, existuje jen nesmírná potřeba lásky; každý skutečný milostný poměr selhává a vrhá nás zpět do naší samoty." ()

kinderman 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Přes všechny rozbory kdo, koho, proč a jak sleduje, zůstává pro mě tento díl Dekalogu (a Krátký film o lásce, který ovšem naznačuje optimističtější vyznění a naději) příběhem dvou osamělých zoufalců v odcizeném (panelákovém) světě. Muž v kožené bundě stojící zády ke kameře u Tomkova zavřeného okénka, kde ho (tedy Tomka) Magda hledá, je režisér Kieslowski. ()

d-fens 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

ocenenia : "Vatikánsky zoznam" (vznikol v roku 1995) - zaradené v sekcii 'Morálne hodnoty' (celý tv seriál) ◘◘◘◘ dávam 5*, ale prepracované na celovečernú verziu to má záver viac otvorený interpretáciám, viac duchovný, kdežto v tejto tv verzii je to ukončené ako bežný príbeh... každopádne, každou ďalšou časťou sa tento seriál-cyklus pre mňa stáva kultom, monumentom pred ktorým stojím s otvorenými ústami.... imho, svojou mnohovrstevnosťou a pritom vnútornou konzistentnosťou by som Dekalóg prirovnal k inteligentne sofistikovanej, úžasne konzistentnej kontrapunktickej myšlienkovej "skladbe", dôsledne, s láskou a umeleckým kumštom génia (resp. 3 géniov - réžia, scenár, hudba) prenesenej na filmový pás... ()

honajz2 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jsem rád, že tady nebylo o čem a ani pochyb. Stejně jako u předchozího přikázání jsem rád, že vznikla delší celovečerní verze, která oba náměty ještě rozšiřuje, ale zatímco u Nezabiješ jsem se tak silného dojmu nedočkal, tak zde naštěstí ano. Funguje to přesně tak silně, jako v Krátkém filmu o lásce a já jsem si ten detailně propracovaný psychogický příběh rád připomněl, stejně tak i Kieślowského neuvěřitelný talent ke psaní scénářů. Dál už bych jen opakoval to, co jsem psal u Krátkého filmu o lásce. Slabých 5* ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nesesmilníš. Krzysztof Kieślowski se vypořádává s jednou z nejtěžších svévolí proti Hospodinu po svém. Nejzřetelnější tóny filmového příběhu jsou melancholie a cynismus. Zkoumá se pojem láska, klade se postupně do souvislostí i unikátností, srovnává se a měří s tělesným chtíčem a erotickou touhou. Poodhaluje stav společenské morálky, její zásady i skutky. Nezapomíná ani na aroganci byrokratického aparátu, sleduje barevné rozdělení jednotlivých druhů stavu lásky, vzájemný propletenec identifikace intimních pocitů i výbuch strachu a náhlé oněmění ze ztráty posledních zbytků pokroucených romantických ideálů. Lidské nitro touží po lásce i pozornosti a tone v osamělosti a hrátkách, které jsou zdrojem potřebného pocitu lidského štěstí. První podobou lásky je třicetiletá Magda (šarmantně sebevědomá Grażyna Szapołowska), žena v rozpuku krásy a zájmu mužského toužení. Temperament života se děsí samoty a skrývá svůj bol smutku v mužských náručích. Intimní svoboda je pobouřena odhaleným přiznáním a v sebeobranné reakci se cynicky vysmívá a znevažuje. Osamělost si užívá života, děsí se samoty, pod rukou se rozpadá poslední známka romantického okouzlení a naplnění. Láska uniká. Druhou verzí lásky je dvacetiletý Tomek (velmi zajímavý Olaf Lubaszenko), mladý poštovní úředník, nezkušený v milostných vztazích. Ostych se promítá ve voyerství, naivně žárlí a postupně se osměluje ke svému způsobu romantického vyznání. Čistá láska trpí poruchou sexuální preference. Právě v těchto chvílích nastává neodvratný konec romantického opojení mládí a srdce se zatvrzuje. Zkušenost k nezaplacení, nepříjemný úder se v ironickém závěru přetáčí na druhou stranu. Třetí formou lásky je osamělá Tomkova domácí (příjemná Stefania Iwinska), matka Tomkova nepřítomného kamaráda Martina. Laskavá starostlivost je pro ni nejvyšším životním smyslem. Srdce se děsí samoty a vlastní potomek o péči nestojí. Z dalších rolí: postava života a lidského svědomí (Artur Barciś), zuřivě nepřístupná a útočící vedoucí pošty (Małgorzata Rożniatowska), spolehlivý listonoš Wacek (Stanislaw Gawlik), či na Tomka rozhněvaný Magdin milenec (Rafal Imbro). Šestý díl Dekalogu prohrabává hladinu zatuchlého stavu morálního klimatu, nečílí se nad poruchou, raději volí cestu porozumění a kochá se životem Existenciální nejistota je zlehčena cynickou odezvou i rozpaky přijímání. Osamělost deformuje lidské city i intimní projevy náklonosti. Osvěžující a předsudky nezatížený pohled na život. ()

Jim_Beam 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Kratší verze" Krátkého filmu o lásce není správné pojmenování Dekalogu VI. Při porovnání se sice mohou filmy zdát stejné, ale jejich vyznění je především s ohledem na rozdílný konec diametrálně odlišné. Takže když už porovnávat, tak ne "kratší verze", ale "jiná verze". A pro mě i slabší. ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

19-ročný chalan, ten typ, čo málo rozpráva, nemá veľa kamarátov a žije v byte kamarátovej matky. Zabezpečí si ďalekohľad a trochu úchylácky sleduje ženu v protiľahlom byte, navyše ženu v strednom veku. Vyvinie enormné úsilie, aby sa jej priblížil. Mohol to byť prúser, ale nakoniec sa z toho vyvinie až cynická vzťahová dráma. Časť, ktorá opäť prekvapí takými malými ľudskými rozhodnutiami. Mohla by sa odohrávať aj na našom sídlisku. ()

Reklama

Reklama