Režie:
Alan J. PakulaKamera:
Gordon WillisHudba:
Michael SmallHrají:
Jane Fonda, Donald Sutherland, Charles Cioffi, Roy Scheider, Dorothy Tristan, Rita Gam, Nathan George, Vivian Nathan, Richard B. Shull, Veronica Hamel (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv John Klute pátrá po jednom zmizelém obchodníkovi. Do případu se náhodně připlete mladá prostitutka Bree Danielsová. Krátce po jejich seznámení jsou Klutovi souvislosti celého případu jasné: Jeho klient je jak vrah zmizelého, tak také nebezpečný neznámý, jenž call-girl ohrožuje. Jako člověk vysokého společenského postavení si nemůže John Klute dovolit být viděn s ženami, jako je Bree. Proto si vezme do hlavy, že Bree musí zmizet. (Pumiiix)
(více)Recenze (92)
O příběh tu nejde, u Pakuly musíte číst mezi řádky. Poslouchat dialogy, ale vnímat to, co zůstalo nevyřčeno, nevědět kudy kam, hledat, nenacházet, chytat se stébel a narážet do vlastnoručně postavených zdí. Klute pátral po ztraceném příteli, místo něj našel bahno velkoměsta, pasáky, feťáky a jednu životem unavenou call girl. Ti dva se spolu přes počáteční ostych pořezali o střípky prchavého štěstí nalezené ve slepých uličkách unylé každodennosti a zjistili, že šťastné konce existují jen v pohádkách. Nebo ne? […] Odhalení pachatele nic neřeší, ti největší úchyláci odjakživa seděli na nejvyšších místech. Napínavé a pohlcující. ()
Obvykle se netrápím názvy filmů, ale když prostituka s hereckými ambicemi dostane asi třikrát tolik prostoru než detektiv, podle nějž je tento snímek pojmenován, tak mi patrně něco podstatného uniká. Samozřejmě nemohu popřít, že se mi na živelnou Bree dívalo lépe než na zahloubaného Kluteho, ale nemohu akceptovat skutečnost, že jsem byl při vyšetřování případu neustále vyrušován psychologickou nudou. ()
Výborná práca s kamerou a svetlom evokujúca film noir (hľadanie voyera/páchateľa na streche a povale obytného domu či samotné finále), v rámci „žánru“ nevídaná psychologizácia prebíjajúca kriminálnu rovinu (čo nehodnotím ako negatívum) a s ňou súvisiaca bezchybná Jane Fondová. Erotickým dusnom blízke inej neo-noirovej klasike Body Heat.Veľká spokojnosť: 9/10. ()
Místy velmi podivně poskládaný film. Co mě ale dostalo je psychický vývoj Jane Fonda. Ta ženská je vlastně průvodcem a vypravěčem zároveň. Takže na jednu stranu detektivka, dosti odfláknutá, na druhou stranu psychologický film, který ale nedbá žádných pravidel. Vzniklý galimatyáš dostává tvar až ve druhé polovině a nádherně krystalizuje do očekávaného závěru. Nebýt těch rozhovorů s psycholožkou, asi bych hodnotil níž. Ten druhý plán byl zábavný a dal tomu koule. 85% ()
Těšil jsem se na tenhle Pakulův kousek ze třech důvodu. Komentáře a režisérské renomé slibovaly zajímavou podivánou a chamtivě jsem vyhlížel Slye, který je uveden v obsazení (pouze však na ČSFD). Jakého zklamání se mi dostalo, když jsem dostal porci průměrného psychologického thrilleru, který díky Fondové a Sutherlandovi zaslouží poctivé dvě hvězdy. Ano, je to originální dílo, ale pouze tím, že je táhlé a zbytečně přehuštěné dlouhými dialogy směřujícím k vykreslení charakteru postav, nikoliv k ústřední liniy pátrání po zmizelém, na kterém se dal vystavět velmi kvalitní příběh! Další pecku schytalo mé očekávání Stalloneho, na kterého jsem marně čekal až do úplného konce a věřte, skutečně jsem se nedočkal!!! ()
Galerie (66)
Zajímavosti (9)
- Breeino příjmení je ve filmu nekonzistentní, střídá se mezi Daniel a Daniels. V závěrečných titulcích je však napsáno Daniel. (anezzik)
- V původním scénáři byl Breein psychiatr muž, ale Jane Fonda měla během zkoušek pocit, že by se její postava nikdy neotevřela muži, a tak požádala, aby tuto roli hrála žena. Fonda také chtěla, aby se scény s psychiatričkou natáčely až na konci, kdy už byla s postavou Bree zcela sžitá. (anezzik)
- Jane Fonda se osm dní za sebou po večerech a nocích scházela s nejrůznějšími prostitutkami a majitelkami erotických podniků. Některé byly hodně nóbl, jiné až po strop plné drog. [Zdroj: Jane Fonda – kniha Tak šel můj život] (Pavlínka9)
Reklama