Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve filmu se setkáváme se všemi členy rodiny: s dědou a babi, jejich synem Ludvou s manželkou Heduš a dvojčaty Péťou a Máťou. Navíc poznáváme stařičké rodiče babi Homolkové, kteří žijí v jihočeské vesnici. Homolkovi se za nimi jedné neděle vypraví novým vozem, aby se rozloučili s údajně na smrt nemocným pradědečkem. (Ateliéry Bonton Zlín)

Recenze (282)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

O fousek horší než první film o rodine Homolkových, ale i takjde o velmi podařenou komedii. Tentokrát si Homolkovi pořídí nové auto a vyrazí na výlet na venkov. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Na jedničku kapánek ztrací dech i tak ,automobilový Homoláči polechtají vaši bránici . Jak se směje pan Šebánek se dozvíte v tomto díle . Ten nám ukáže jak se smál! ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

"Homolkovic" jsou typická česká rodinka. Myslím, že každý, kdo viděl aspoň jeden ze všech tří dílů, se musel v některé z postav minimálně na chvíli poznat. Všechny tři "jejich" komedie řadím u nás mezi absolutní špičku komediálního žánru. ()

gouryella 

všechny recenze uživatele

Homolkovi si koupili auto a tak může začít další kolotoč mnohdy bláznivých příhod této rodiny - bohužel narozdíl od prvního filmu místami příliš křečovité. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Jaroslav Papousek .. O něco slabější pokračování původního snímku. Téměř všechny hlášky se točí kolem nově pořízeného auta a výletu, který následně podniknou.. 70%. ()

TheMaker 

všechny recenze uživatele

:::::::::::::::::::::: Kdyby nebylo některých těch zbytečných scének s pradědou, se psím cvičákem a na konci už jen vaření z vody, tak je to jasných 5* ! Skvělá situační komedie, která mě vždycky pobaví ! ::::::::::::::::::::: ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Kdepak buranská řachanda, docela vážný film o míjení města s venkovem, mládí se stářím, rodičů s dětmi a života se smrtí. Plný humoru založeného na detailně odpozorovaných projevech malichernosti, trapnosti, čecháčkovství či pražské pýchy spojené s provinčním pohrdáním nóbl způsoby. Humorem se druhý díl od prvního prakticky nijak neliší, ovšem jeho vsazením do netragicky nasnímané smrti již ano. Veškerý smutek dané chvíle je vržen na cizí, spolek kynologů a diváka. Babka podřimuje a zbytek rodiny se cachtá v rybníce. Někdy nám to nejdůležitější uteče, naší vinou i bez ní - v obou případech jde život dál - norníci norují, ptáčkové zpívají a Homolkovic nasedají do auta. +++++ Mám pocit, že Papoušek v Hogo Fogo Homolka předvedl jednu z nejjímavějších, nejopravdovějších a venkoncem nejlepších filmových smrtí. S krásnou kamerou, střihem nové vlny, řemeslně precizní. I když se nám hudba snaží namluvit, že o nic nejde, jde o život. Český život. Mladší generace se bude cítit vznešenější se svými modernějšími koníčky, technikou, internetem a přehledem, jenž poskytuje, ale uniknou jí stejné věci. Pro úmornost některých konverzačních pasáží, slabé ****. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Druhej dil je krapet slabsi, hlavne proto, ze tu mame dojemnou linii s umirajicim dedou a pak ze se dej neodehrava v uzavrenym prostoru, takze se vzdy chvily musi pockat, nez se Homolkovi nekam dostanou a zacnou se dohadovat. Ale jakmile dojde k hadkam, je to ta stara dobra rodinka a je to opet perfektni. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Homolkovi po druhé, aneb jak už jsem napsal u trojky, tento druhý díl považuji z celé této jinak zdařilé maloměšťácko- situační trilogie za ten méně vydařenější. A to hned z několika důvodů..Už tu nenajdeme tolik humorných okamžiků-momentů a situací, i hlášek poněkud ubylo, oproti předchozímu resp. poslednímu dílu je to značně viditelné..Ta obyčejnost kterou se prezentoval první díl, zde jako by vyšuměla do ztracena, ani ne tak pojetím jako dvojitou dějovou linií, kdy jedna spíše evokovala pohřební nálady doplněné ráznou pohřební hudbou. Dále je to více roztahané a nesourodé, ty pasáže s dědou a s myslivci v jejich soutěží ze psy-norníky by tam klidně nemuseli bejt, ale každému se holt líbí něco jiného že? A já to nikomu neberu ani nevyvracím, samozřejmě že nějaký myslivec, nebo někdo podobný by mi to asi vymluvil. Chybí zde i ten skvělý situační a satirický humor z jedničky i ten absurdní situační z trojky. Sice se to odehrává víceméně na třech místech (Praha-hrad-Ruzyně, dům-dědy, rybník), oproti jedničce sice o něco míň, ale zas oproti trojce dokonce i víc, ale ani to na mě neutvrdilo v nějaké větší a konečné rozhodnutí dát tomu za víc. I když je to stále víc než dobrý film, který má jak už jsem psal i několik dobrých humorných momentů jako např. ten v autě u hospody kdy děda začně popijet pivo a kdy Ludva náhle začne startovat, nebo ten na zahradě s kadibudkou a s lovením čepic, a pak určitě ten na konci u rybníka a vzpomínání na mládí bábi kdy se tam topila, a kdy s příjemně chladivou vodou jako by všichni odhodili banalitu svého života, zatímco po hrázi rybníka jede auto s jejich mrtvým pradědečkem kterého se nakonec vůbec nedočkali ! Sama smrt-nebo jen opití a náhlé upadnutí do bezvědomí, zde bylo vylíčeno tak aby si jej každý už nějak po svém domylsel. Nakonec i přece několik málo dobrých hlášek se tu našlo a to zase převážně s úst dědy Šebánka. Co slovo to perla fakt jako např: To je váš auťák? No tak to ste vůl pane!“ Co děláš ty blboune? Já jsem si ty prsa musel holit dokud si mě nevzala ! Jen se z toho auta neposerte ! Do švestek nevydržím ! Představte si on už neuhlídá ani tu kozu aj. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Jó, kde ty časy jsou, když ještě uměli pánové natočit takový hogofogo film... :-) Bezesporu jedna z nejlepších českých (satirických ;-) komedií. Ze života Maločechů na věčné časy a dodnes nijak jinak! ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Homolkovic rodina se zmohla a koupila svižný bourák značky Škoda, ze kterého by se dle slov pohotové sousedky „neměli posrat.“ Ta originální obyčejnost, kterou se prezentoval první díl tady dostala trochu na frak. Ani ne tak pojetím jako dvojitou dějovou linií, kdy jedna spíše evokuje pohřební nálady doplněné ráznou pohřební hudbou. Hořká komedie zhořkla, hlášek neubylo, jen ta údernost trochu ztratila svůj šmrnc. Na jednu stranu jde o lidský pohled na lidi, na stáří, hledání smyslu života v okamžiku, kdy nás život pomaličku opouští, bojem s postupujícími lety, které člověka oslabují, i když by rád dělal to co má rád. Jenže nejsou od tohohle dramata a sociální studie? Možná to druhému dílu víc ublížilo než prospělo a druhá dějová linie, čiliže cesta atypicky typické české rodiny za dědou v novém autě ztrácí na své humornosti. Opětovně se lze opřít o nezapomenutelné podání dědy Josefem Šebánkem, který opět razí pravidlo „co slovo, to perla.“ Kupříkladu legendární hláška: „To je váš auťák? No tak to ste vůl pane!“ Charaktery ostatních postav zůstávají při starém, vlastnosti jenž jim byly svěřeny v díle prvním přetrvaly. Ludva si občas dupne (když už ne na pedál škodárny) a snaží se rodinu stmelovat, Heduš vyzbrojená masařkoidními slunečními brýlemi využívá hlasových indispozic a řve na všechny světové strany, babi Homolková vzpomíná jak se topila, myslí na blaho svého táty a překypuje hrdostí na majetkové poměry jejich rodiny, která je už „pojízdná.“ Děda, kterého už jsem zmínil, ten by radši za Spartou do Teplic, podle mě stěžejní postava celé série. Závěr sám o sobě už tíhne spíš k tomu pocitovému důchodu, kdy linie pohřební zcela eliminuje linii komediální. Celkově jedna hvězdička musí dolů, neb dobře známé duševní pochody se Papouškovi na papíře neshodly s výsledným podáním. Přesto, že je to opět lidsky přesné. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nechápu, co se později stalo, a nikde jsem se to nedočetla, ale k nějakému zásahu shora po natočení prvních dvou dílů dojít muselo. *** První dvě části trilogie o Homolkových mě přikovaly do křesla a zmrazily mi na hodinu a půl úsměv, dech i tep a řadím je bez váhání na vrchol československé kinematografie všech žánrů a dob nejen jako plnokrevnou existenciální podobenku tragické lidské komedie v našich poměrech, ale i umělecky. *** Filmařsky nepřekonatelná na světové úrovni je pro mě např. v Ecce homo Homolka hned ona dlouhá úvodní scéna, kdy se v lese, prošpikovaném čsl. rodinami na "nedělním romantickém výletě do přírody", začne ozývat volání o pomoc a nepřestává a divákovi, jak plynou minuty a kamera přenáší z hemžení v lese víc a víc, postupně dochází, že se nikdo ze všeho toho lidu, jehož tam celou dobu pohromadě bylo jak na Václaváku, ač si navzájem decentně dopřávali iluzi intimity a samoty, nezvedá z deky, neopouští mlází a nezrychluje krok proto, aby se vydal za hlasem, ale aby utekli, nezapletli se, pročež si to osobní zbabělství vůči bližním v nouzi před blízkými i před sebou všelijak neomaleně - a neomluvitelně - obhrouble a ramenatě zakrývají, nebo naopak úplně závěrečná scéna v bytě o několik krušných hodin později, když se dvě generace manželů pustí zoufale do tance na Ódu na radost, aby si nemusely připustit hrůzu svých nikam nesměřujících životů - a v druhém díle, Hogo fogo Homolka, je to pak jednoznačně nelidsky krutá metaforická scéna soutěžního norování lišky v bednění, pak scéna hádky u stolu u podřimující staré matky a nakonec scéna koupání celé rodiny Homolkových na rybníce, kdy nevědomky zakoušejí určitou volnost, zatímco opodál leží svalený na cestě mrtvý starý pantáta. *** Třetí díl trilogie už nicméně nemá s tou dosavadní svrchovanou výpovědí o malosti a nízkosti obecně lidské a specificky československy buranské nic společného ani hloubkou, ani kumštem. Je mizerně nasnímaný i sestříhaný, jako by snad původní snímek po dokončení cenzoři zrekvírovali a v návalu vzteku hodili do stoupy a Papoušek pak musel místo toho sflikovat něco ze zbytků pozametaných ve střižně, aby to aspoň trochu dávalo hlavu a patu a drželo jakžtakž na nějaké tezi, přičemž vzniklé dílko je ve výsledku jakousi splichtěnou lacinou barevnou komedií, ani ne nijak třeskutě vtipnou, ani mrazivou. Ostatně pokles úrovně ducha díla je patrný už z názvu - předchozí satirické odkazy k existenci na dřeň odkryté v její nízkosti "ecce homo" či následně předstíraně vznešené "hogo fogo" jsou doplněny zcela triviálně se koncovkou rýmujícím slovem "tobolka", které má zřejmě znamenat peněženku, ač je to hodně násilně posunutý význam, a odkazovat na československé škudlení a přepočítávání, které také na horách Homolkovým všechno pokazí. Třetí film je však stejně banální, povrchní, doslovný a upachtěný jako sám jeho název, a pokud autoři za ty dva roky mezi druhým a třetím dílem neprodělali lobotomii či mozkovou mrtvici, dá se jedině usuzovat, že u nich na základě nějaké domluvy shora proběhla zcela autentická autorská kritická sebereflexe. Mrzí mě jen, že už nikdy nezjistíme, jak měla trojka vypadat - či skutečně vypadala - původně. Jisté je, že ten neodvážný paskvil poskládaný ze špatně sestříhaných gagů nesahá svým dvěma předchůdcům ani po kotníky. *~ () (méně) (více)

sud 

všechny recenze uživatele

Život je krásnej, i když stojí za hovno! Homolkové se vydali na venkov, trochu zesmutněli, ale kvalita je to pořád vysoká. 85%. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Chybělo málo a topila jsem se zase. - Prosimtě, co máš furt s tím topením? O něco slabší, než Ecce homo, ale stále super zábava. V dnešní době (tragické domácí kinematografie) by to byla komedie dvacetiletí. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Prečo je táto nehorázna sprostosť tak populárna u našich západných susedov v Českej republike mi nikdy nešlo do hlavy. Čo to má byť? Sonda do priemernej českej rodiny? To snáď nie. Veď sa tam vkuse jeden s druhým nezmyselne háda, prekrikuje a trepe chujoviny. Tak prečo to má teda tak vysoké hodnotenie? Nechápem. Je to úplne o ničom. Mne tento typ humoru absolutne nič nehovorí. A keď ku tomu ešte pripočítam velice nevyvážené herecké výkony, tak tomu nemôžem prideliť viacej ako dve hviezdičky. Aj to sa mi zdá dosť veľa, no ale budiž. ** ()

Reklama

Reklama