• Karlos80
    ****

    Pro mě osobně velice příjemné překvapení. Jak Husákova tragikomická (syn) tak Kemrova (otec) role se vážně povedla, to bez debat. Ani jsem nevěděl, no vlastně spíš netušil, že se v osmdesátých vznikl takto výtečný a kouzelný film, nebo spíše pokud se to hodí hořká-lidová komedie, v televizi neprávem opomíjená a pro někoho jako třeba pro mě do dnešního dne téměř neznámá. Film natočil režisér Papoušek (o kterém bysme v této době prohlásili) že měl to nejlepší už za sebou. Opak je pravdou. Ve své době byl Jaroslav Papoušek takový střed z vynikajícího autorského a tvůrčího tria "Papoušek-Forman-Passer". Viz. třeba geniální "Hoří má panenko" nebo opět skvělé "Lásky jedné plavovlásky" či "Černý Petr". Samá klasika..Film by si zasloužil určitě vyšší hodnocení, už jen za opravdu vynikající herecké výkony téměř všech herců, kteří byli ve své době skutečně na vrcholu svých tvůrčích sil a nebáli se vzít roli, na první pohled v komerčně ne zrovna moc úspěšném filmu. To skutečně klobouk dolů, ale i menší role-roličky byly povedené viz Marie Rosůlkové (nezapomenu na to její elegantní vykračování), dále Petra Čepka lízajícího snad nějaký med, opilého Karla Heřmánka který měl už mezi dveřmi svého bytu připravenou síťovku. Nebo také ještě na mladého a nahého milence Jana Hartla a na mou oblíbenou-ukecanou bábu Miladu Ježkovou. Navíc skoro celým filmem nás příjemně provázela Malá noční hudba, od W. A. Mozarta která se zde hodila a navíc pěkně splynula s dějem filmu. Za 4*.(27.1.2007)

  • mchnk
    ****

    Řehoř Maršíček je charakterní, přísný a o zdravý způsob života se snažící kontrolor. Tyto všechny vlastnosti ovšem rychle mizí, objeví-li se v jeho blízkosti alkohol či vdavekchtivá žena. Lehká komedie o pracovní politice dob minulých, v čele s vynikajícím Františkem Husákem a dalšími skvělými herci.(15.2.2013)

  • vypravěč
    *

    Předvídatelná anekdota natočená s lhostejností k příběhu a jeho aktérům i k divákovi, snad s cílem utvrdit se (či spíše obelhat se) o nepřerušené kontinuitě vlastního režisérství. Chladná, nevidomá kamera uvádí do světa, v němž každé slovo němne ještě dřív, než je vysloveno, očekávané a prázdné, a tedy nepostřehnutelné – a stejně mizí i obraz. Děj se nevypráví, ale eviduje, jako by se rekonstruoval zločin, kterým – s nadsázkou řečeno – film sám ve skutečnosti je. Zločin proti talentu a původnímu osobitému vidění při normalizační amnézii, při níž se nešťastnému Papouškovi navracejí jen kdysi užitá slova – beze smyslu a bez původní krásy. Smutek ochočených.(10.3.2017)

  • Radek99
    ***

    František Husák má ono zvláštní kouzlo smutného klauna, takový novodobý český Frigo, či když půjdeme ještě dále do historie, i fyziognomicky se blíží téměř k Pierotovi z komedie dell arte. Potud je vše v pořádku. Na diváka tenhle zvláštní protiklad báječně funguje. Navíc běží o civilizační téma, kdo z nás se někdy necítil podobně jako hlavní hrdina? Komedie Jaroslava Papouška je však taková utahaná, vyhořelá, téměř více, než sám pan Husák coby Řehoř Maršíček. Jakoby byla místy také po infarktu...(7.9.2007)

  • Tommassi3
    **

    "Člověk může v životě prohrát, to není žádná ostuda !! Ale nesmí rezignovat.." (1.1.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace