Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Po snímku Drahý deníčku obrátil Nanni Moretti ve filmu Apríl kameru znovu sám na sebe. Svůj semiautobiografický semidokumentární snímek tvůrce natáčel po dobu několika let a zaangažoval do něj kromě sebe i členy vlastní rodiny. Dílo vznikalo spontánně a reagovalo na čerstvé podněty – Moretti často psal scénář den předtím, než se natáčelo. Snímek zachycuje Morettiho jako čerstvého otce i jeho snahy natočit dokument o dobové politické situaci. Spojení osobní a politické roviny vytváří výmluvný portrét dobové italské společenské situace. (Febiofest)

(více)

Recenze (3)

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Zamlada jsem míval Morettiho hodně rád pro jeho osobité podání aktuálních témat (vztahy mezi jedinci a mezi jedincem a společností, prolínání soukromého a veřejného, svědomí člověka a umělce...), teď se mi u něho hranice mezi upřímností a narcistickým předváděním, zodpovědnou sebereflexí a lesklým alibismem čím dál víc rozmlžují. V "Aprílu" levicový režisér hrající sebe sama cítí povinnost vydat svědectví o politickém vývoji své země a zároveň si naplno užívá radovánek novopečeného měšťáckého tatínka; nakonec vyhazuje léta sbírané podklady pro angažovaný dokument a přitakává životu tím, že točí politicky podbarvený cukrkandlový muzikál... Zaslouží si něco takového potlesk, nebo mávnutí rukou? Naštěstí Morettiho další film je z úplně jiného těsta. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama