poster

Pod pískem

  • Francie

    Sous le sable

  • anglický

    Under the Sand

Drama / Mysteriózní

Francie, 2000, 96 min

Komentáře uživatelů k filmu (47)

  • Enšpígl
    ***

    Já mám někdy pocit, že tyhle francouzský psychlogický minimalismy vzníkají jen proto, aby se Francouzi mohli vytahovat jak skvělý maj herce. Tady je to Charlotte, která svým hereckým výkonem rozdává diváckej zážitek po kilech. Pokud jde o příběh, tak ani ryba ani rak, prostě jsem to odkoukal a nenadšen ani nenasrán jsem po skončení odešel na kutě.(7.5.2014)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $1,452,698Tržby Celosvetovo $6,531,687(25.4.2010)

  • emma53
    ****

    To byl hlavně herecký koncert Charlotte Rampling, která zde ztvárnila ženu, která zcela uzavřela svou mysl před smutnou událostí, kterou byla smrt jejího muže. Citlivě natočené drama se smyslem pro detail, ve velmi pomalém tempu, které ne každého diváka nadchne. Velmi pěkně byl vykreslený její duševní zmatek, který byl jasně patrný na tváři v momentech, kdy její mysl bojovala s tím, zda přijmout realitu a nebo jí popřít a Marie se tak postupně dostává na velmi tenkou hranici mezi šílenstvím a zdravým rozumem. Bruno Cremer se moc ke slovu nedostal a to je možná škoda, ale scénář mu to tady víc nedovolil. 3,5*(22.6.2013)

  • troufalka
    ****

    Hodně rozvláčné, ale ne špatné.(26.7.2014)

  • nunka
    ***

    Typický Ozon! V popredí ženská hrdinka, nasnímaná tak, že jej žívot vypĺňa celý filmový priestor. Množstvo gest bez zbytočných rečí, množstvo otázok bez odpovedí ( Ozonove pravidlo), téma samoty, smútok a život v náhradnej realite. Aj takto bolestne sa možno vyrovnať so stratou milovaného manžela. Film má svoj štýl, pomalé tempo, ktoré nie každému môže sedieť a prelínanie bludov, ilúzií a reality boli zaujímavé z celého príbehu najviac. Nie som Ozonov nadšenec, ani tento film s tým nič nespravil. Ide hlavne o tie závery...(24.10.2012)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Malá psychologická hra, na které je nejzajímavější fakt, že Bruno Cremer má většinou výraz, po kterém mám pocit, že všechny zúčastněné hodlá zdrogovat a ve spánku jim klacíkem od nanuku vyoperovat páteř. Což je ovšem jedna z nejlepších věcí, vážně mě ten pocit i jeho role bavila, i hlavní protagonistka hraje výborně a zdobí film jak sama sebou, tak decentním civilním herectvím, ale ona je to bohužel tak trošku třešnička, která místo dortu trůní na půlce ryby, kterou někdo nechal v létě pár dní povalovat na zemi, děj je hrozně slabé místo, míst, kde by se mohla nějaká ta psychohra alespoň tróchen projevit je hrozně málo a velká část děje je trošku... Zbytečná, naštěstí jsou tam ale dobří herci, kteří drží film v jakés takés kvalitě, byť průměrné. PS: tohle že je mysteriózní? Obávám se, že ani v nejmenším.(8.5.2014)

  • gogo76
    ***

    V istom zmysle originálny, ale v prvej polovici trošku zbytočne naťahovaný film. Je obdivuhodné, že sa CH. Rampling dala nahovoriť na erotické scény aj vo svojich 54 rokoch. Na pozretie fajn, ale chcelo to ísť viac do hĺbky. 60%.(8.5.2012)

  • LiVentura
    *****

    Emočně velmi zabarvený snímek, který dává nahlédnout do nitra velmi hlubokého vztahu, který přeťal osud a vyrovnání se s realitou už zbývá jen na jednom z nich... Silný příběh člověka.(19.10.2011)

  • Aky
    ****

    Pomalé, citlivě vedené drama, které přes vnitřní napětí a dramatičnost neopouští atmosféru snivosti. Aby se člověk ze smrti blízkého nezbláznil, má možná jedinou možnost - prostě ji nepřijmout.(19.11.2010)

  • sochoking
    ***

    Ja by som do Ramplingovej nezasunul ani za boha živého...(21.1.2015)

  • Ephemeris
    ***

    Ak máte pocit, že do vášho vzťahu a dlhoročného spolužitia sa začína vkrádať nuda, tak si radšej nechoďte zaplávať. Aspoň potom nebudete musieť riešiť nevysvetliteľné záhady. Tento Ozon je taký typický ako vôňa ozónu po daždi. V každom prípade opäť pozoruhodný minimalistický kúsok, ktorý sa môže plne spoľahnúť na herecké umenie starej rašple Charlotte Rampling. Neskutočne antipatická žena.(25.4.2017)

  • Snorlax
    *****

    Velmi silné drama s nádechem mystery. Mám ráda mystery, mám ráda Bruno Cremera, mám ráda Rombiho hudbu. Ani jedno v tohle případě nebylo nutné na to, abych tomuto snímku přiznala plný počet hvězdiček. Charlotte Ramplingová byla naprosto skvělá.(15.10.2011)

  • Slarque
    ****

    Drama ženy, která si odmítá připustit manželovu smrt, stojí na hereckém výkonu Charlotte Rampling. Barevně je to laděno do takových odstínů, že vše vypadá na permanentní podzim, včetně letních prázdnin. Aniž bych hodlal umenšovat zásluhy skladatele Rombiho, důležitou roli hraje i použitá hudba: od Dvořáka, Mahlera a Chopina až po Portishead.(4.10.2012)

  • jojinecko
    ***

    3,5*/5 Geniálne napísaná rola pre Ch. R., psychologicky presná a nekompromisná, ešte lepšie zahraná -skalp dole! Len škoda, že divácky zážitok nie je priamo úmerný spomínanej "psychologickej štúdii". Ozon je opäť samým sebou, nič nedá zadarmo, kladie otázky a nedáva odpovede, resp. ich treba hľadať skryté pod povrchom (alebo "pod pieskom":). Záver presne taký, ako som od tohto tvorcu očakával, narozdiel od takých Hanekeho filmov som však neostal na konci ani nahnevaný, ani konsternovaný, ani prekvapený, skrátka som to prijal a zabudol. Keby si Ozon vyberal "komerčnejšie" témy, tak svoj talent nesporne viac predá, takto si na druhej strane aspoň zachováva svoju tvár a "svoj štýl" a divák vie čo dostane.(22.10.2012)

  • borsalino
    ***

    Zvláštní film a upřímně z něj mám smíšené pocity. Na jedné straně žena, která ztratí manžela a neví jak, zda zemřel či odešel. Viděl jsem a cítil tu neochotu přijmout realitu. Na straně druhé o manželovi jsme se toho mnoho nedozvěděli a dějových oslích můstků bylo ves nímku taky dost, abych si dokázal udělat nějaký kompaktnější obrázek nebo i názor na to, co se mohlo stát, případně zda by jeho chování, určité kroky či jiné indicie mohly nějakým směrem ukázat. Asi se na snímek budu muset podívat ještě jednou z odstupem času, třeba svůj komentář přehodnotím.(20.5.2010)

  • jhrasko
    **

    Chladná Ozonova štúdia straty životnej istoty, ktorá bola málo rafinovaná, aby ma zasiahla a tým zafungovala ako by mohla. A asi mala.(17.1.2011)

  • aniiicka
    ****

    Vynikající snímek se zvlášní neklidnou atmosférou, kterému vévodí tradičně precizní výkon Charlotte Rampling v roli ženy, která si nepřipouští ztrátu blízké osoby. Skvěle obsazený je i Bruno Cremer. Velmi se mi také líbila hudba Philippa Rombiho. Francouzká citlivá dramata jsou vždy příjemným filmovým zážitkem. http://www.youtube.com/watch?v=Z4o4-0VcloY(29.4.2012)

  • DwayneJohnson
    ***

    Určitě jsem čekal víc. Nejvíc jsem se těšil na Bruna, ale ten bohužel dostal jen málo hereckého prostoru. Charlotte hraje celkem dobře, na svůj věk vypadá taky ok, ale to je tak zhruba vše. Pomalé tempo tohoto snímku mi dvakrát nesedlo a na celkové (ne)rozuzlení jsem si musel počkat až skoro do konce. Celkově takový lepší průměr.(22.1.2015)

  • Anderton
    ****

    Film pre staršie ročníky, alebo pre ženy rôzneho veku, schopné milovať až za hrob. Snáď ich je stále dosť, ale tak predsa len možno trochu menej patologicky ako Marie. Ozon sa nikam neponáhľa, vlastne nám servíruje pomerne klišé situáciu, ale ponúka do nej neobvyklý náhľad. Svojim sbôsobom veľmi smutný film a možno vo všeobecnosti aj trochu zamyslenie nad tým, ako nás dokáže držať minulosť v šachu a ako sa v nej radi utápame, pričom nám zvyšok života začne pretekať medzi prstami.(12.12.2017)

  • Stanislaus
    ****

    Ozonovy filmy mě vždy jakýmsi způsobem zaujaly, ale nikdy se mi nedostaly nijak výrazně pod kůži, což je škoda, protože jistý nemalý potenciál zde byl. Drama Pod pískem mě oslovilo více než "Bazén" a "Čas, který zbývá", protože mi to přišlo více ucelené a hlavně pochopitelné. Charlotte Rampling je vážně dobrá herečka a role ženy, která se vyrovnává se smrtí manžela po svém, ji perfektně sedla. Někdy je prostě těžké nechat někoho odejít, a proto je lepší se tvářit, že je stále tady, avšak i to má své meze. Zkrátka solidní drama, které má rozhodně něco do sebe.(21.8.2012)

  • mm13
    ****

    Nie je to síce štúdia duše ovdovenej ženy, skôr len taký pohľad do nej, avšak v príjemnom, skoro až mrazivo mysterióznom nádychu a so spoľahlivou Charlotte Rampling v hlavnej úlohe... takže spokojnosť!(28.5.2014)

  • hous.enka
    ****

    Herecký koncert Charlotte Rampling pod taktovkou mistra ženského francouzského filmu Francoise Ozona. Civilní herecký projev téhle herečky dává filmu další rozměr, kdy se z odchodu manžela (ať už za tím odchodem bylo cokoli) stává osobní tragédie, ze které je jen jedna cesta - víra. Nebo tak nějak :) Nejvíc mě asi oslovily scény z márnice, kde si s divákem režisér hraje snad nejvíc. Napřed něco vysvětlí, ukáže a následně to úplně popře. Vedlejší linie se stárnoucím bonvivánem Vincentem, kdy Marie v těch nejméně vhodných momentech propadá v záchvaty smíchu, nebyla vůbec špatná. Přesto je vidět, že Ozon svoje herečky miluje a nechává jim dostatek prostoru - většinou na úkor (vedlejších) mužských kolegů. Snad proto - pro jeho lásku, obdiv a respekt k velkým (i menším) frnacouzským (i britským) herečkám - se mi jeho filmy tolik líběj.(1.5.2012)

  • kobejn
    *****

    souhlas s LiVenturou - jednou větou: " o jedný ženě, která to nedala". Výborně "studená" Ch. R., kterou jsem naposledy viděl v Angel Heart, a příde mi, že se za těch 13 let ani moc nezměnila.(5.5.2012)

  • kalap
    ****

    Neprijať smrť je pekná volovina, smrť je nezbytná súčasť života, ktorá musí byť a my ju musíme prijať, ale musíme s tým vedieť žiť. V opačnom prípade začíname snívať s otvorenými očami a začíname vidieť veci, ktoré iný nevidia, ešte niesme blázni, len sme prijali novú identitu.(9.7.2012)

  • italka63
    ***

    Sonda do duše ženy středního věku, která tak nějak ztratí na pláži svého manžela a co z toho plyne...psychické problémy, popírání skutečnosti....ač byla její role zahrána velmi dobře Charlotte Ramplingovou, na víc hvězd to nebude. Nezaujalo mi to, jak jsem předpokládala, scénář ukazoval ženu pořád nad věcí a o nějakém zaváhání či běžném životě v realitě nemůže být ani řeč. Ale i tak slušné.(15.5.2014)

  • LeoH
    ****

    Pravdu má kolega masr se „snad je to film pro lidi kolem čtyřicítky, padesátky“. Konkrétně u mě osmačtyřicátníka hodně zarezonovala rovina pokusů o navázání nového vztahu, vpuštění nového člověka do života, ve kterém už není zas tolik stránek k popsání a naopak spousta stránek už popsaných je a ten druhý by je musel napřed přečíst, velice pozorně a opatrně se přibližovat po cestách vzájemné úcty, určitě ne vrháním se po hlavě do tělesné intimity a do důvěrnosti každodenních kuchyňských rituálů jako ve dvaceti třiceti. — Samotné Mariino „bláznění“ mi připadalo víc jako abstraktní obrázek pochodů v duši než jako doslovně zobrazované situace, spíš jako obezřetný vnitřní výběr bližních, kteří mi stojí za bolestné sdílení reality vlastního rozbitého světa, než jako neschopnost se s tou realitou popasovat. Trochu mě zaskočil jen závěr-nezávěr, ale vlastně proč ne, obrázek jedné životní etapy byl namalován a proč ještě nahonem ukazovat konečné zpracování nebo nezpracování traumatu, aby se dospělo k jednoznačně útěšnému nebo bezútěšnému vyznění.(20.10.2017)

  • 1frida2
    **

    Nezasáhlo, jak by mělo, soudě podle příběhu, který mohl diváky citově vydírat, ale bohužel, nestalo se tak. Příliš dlouhé a zbytečné nudné pasáže, ze kterých se dalo vyždímat mnohem více.(27.6.2013)

  • rockwoman
    ***

    Françoise Ozona jsem objevila teprve nedávno když jsem na ČT2 shlédla jeho Útěk. To mě nalákalo podívat se na nějaký další jeho počin. Čas,který zbývá mě zatím od něho přišel nejsilnější co se lidských pocitů týče. Pod pískem si celé pro sebe ukradla Charlotte Rampling pro kterou má Ozon zřejmě slabost a já se mu vůbec nedivím.(14.7.2013)

  • Martin741
    ***

    Moj prvy film od Ozona ako rezisera bol Bazen a tento je iba mojim druhym filmom od Ozona. Nechytilo am to tak, ako pritomnych. Odchod muza od zeny je fajn a tematicky urcite zaujimavy namet na film /najma ked odisiel bez vysvetlenia a rozlucky/, ale divak ma len pramalu sancu dozvediet sa preco. Plus herecke vykony boli len priemerne. 56 %(24.1.2015)

  • tomtomtoma
    ****

    Zajímavé psychologické drama a vnitřní neklid ženy po tragické události. Marie Drillon (dobrá Charlotte Rampling) je hluboce poznamenána nešťastnou událostí, která jí vytrhává ze spokojeného a poklidného manželského svazku. Osamocena se nedokáže smířit s krutou skutečností a ve své představivosti stále žije se svým milovaným manželem. Uvědomuje si fakta, ale není ochotná si je připustit. Její pokusy o normální pokračování života v ní probouzejí bolestné otázky a vyvolávají větší neklid a znepokojení. Zahynul nešťastnou náhodou, spáchal sebevraždu, nebo odešel, aby začal jiný život? Z dalších postav: Marinin manžel Jean (Bruno Cremer), jehož obraz Marii stále doprovází, Vincent (Jacques Nolot), který se pokouší s Marií navázat partnerský vztah, Marinina přítelkyně Amanda (Alexandra Stewart), a Jeanova matka Suzanne (Andrée Tainsy), zastánkyně synova útěku, aby jí nepřemohla ta největší bolest. Vnitřní boj, neochota přijmout skutečnost, vnitřní rozervanost, a zdánlivě normální život, který pod klidným povrchem skrývá bolest a utrpení.(14.3.2012)

  • integer
    ****

    Nepřehlédnutelná kronika následků zmizení milované osoby zaujímá především kvalitním scénářem a originálním řešením, tak i výbornými hereckými výkony. Film veskrze francouzský připomíná Kieslowskeho Tři barvy: Modrá, přesto však úroveň Modré hlavně po technické stránce nedosahuje.(7.10.2007)

  • masr
    ***

    Film zároveň všední, popisný - a přitom s otázkami, tajemstvím.. Charlotte Rampling jako stárnoucí žena, která nechce stárnout, jako vždy úžasná. Film funguje: ukazuje smutek, ale především zmatení, odmítání reality, dávné problémy. Jen mne to tak nějak nebere, možná to není tolik film pro mladého člověka, snad je to film pro lidi kolem čtyřicítky, padesátky...(24.3.2007)

  • Tejkina
    *****

    Silné, dostalo mě to. Jediný způsob jak se nezbláznit ze smrti milované osoby je nepřipustit si jí.(6.9.2017)

  • DannyBoy80
    ***

    Téma je perfektní, ale mám pocit, že se z toho dalo vytřískat víc. Psychologické drama o nejistotě a nechuti se smířit s nastálou situací. Nakonec to tak nějak bezemocionálně proplyne, což je docela zarážející.(21.11.2010)

  • andrii
    ****

    Jeho stopy v moři končí, její šlépěje sebeklamu začínají... Duše a rozum zemdlívají a tápají v mdlobách nejistoty. Zkřížení zbraní soukromé hašteřivosti s vnitřní rozechvělostí, potácení svého já na přídi šílenosti. Halucinační karamboly se vzpírají možnosti připustit si jen patrný závan kruté pravdy. Rozklad, rozpolcenost a ochrnutí duševní stability, zalykání se verdiktu /ne/jasnosti. Život na kolenou v chátrající realitě, roztržené já v sípající intimitě.(8.5.2014)

  • radektejkal
    *****

    Začnu intimní poznámkou Mr. F.W.Colqhouna *****: "Celou hodinu a půl jsem bojoval s pocitem, že jsem film už viděl..." Ano, já také, a zřejmě i mnozí jiní. Jde přece o archetypovou situaci, která se může vyskytovat v mnoha formách, a můžeme ji prožít na různých úrovních; fantazijní, snové, paranormální, psychoanalytické. Zde je podána v souřadnici Lacanovského reálna, v němž se mísí vše, co nelze vyjádřit slovem ani obrazem, co lze popsat pouze hrubým pojmem (viz zde mysteriózní drama); F.W.Colqhoun mluví dokonce o paranoii. Jaké máme možnosti pro racionální vysvětlení? Jean utonul, Jean se šel utopit, Jean byl zabit, unesen, otráven atp., Jean se sbalil a zdrhnul. Celý film se nám snaží vysvětlit, jak to bylo. Jsme schopni to pochopit? Kde je tedy naše racionalita? Pokud nejsme schopni situaci rozřešit, pak nutně zůstal ležet na dece, resp. se z ní propadl pod písek (tam ho také Marie hledá, byť nedůsledně). A tak to také chápe jeho žena Marie. Pozn. 1: Možná je škoda, že připodobnění (spíše jen mentální) k Wirginií Woolfové nebylo dotaženo, přestože bylo reflektováno ve dvou vlnách. Okamžiky, kdy Marie přecházela do jiného psychického režimu, jsme to pociťoval podobně, jako přechody myšlenkových sekvencí v jejích knihách - a zrovna "Vlny" je moje nejoblíbenější. Pozn. 2: Scénár 7 hvězd, režie 3, průměr 5.(12.2.2019)

  • Filomena.I.
    **

    Někdy mne novovlnní francouzské filmy se svou erotikou a nahatostí přehršlenou lezou na nerv. Jakoby tím byly potrefeny či co a ještě na své šarády postelní hrdy byly. A hlava Pod pískem s tělem obnaženým je jedním z takových příkladů. Dostavila se otrávenost a vůně duše zraněné ženy nepřipustivší si krutou pravdu pohltil laciný parfém erotična… Je mi líto. Za výkon herecký dvě hvězdy.(3.6.2014)

  • F.W.Colqhoun
    *****

    Ozon svým ženám rozumí, což dokázal před i po „Sous le sable“ hned několikrát. Celou hodinu a půl jsem bojoval s pocitem, že jsem film už viděl, což zároveň považuji za skoro vyloučené. Znám ale všechny tři Barvy a drze konstatuji, že možná ne po formální, ale po psychologické a herecké stránce se tomuto filmu "Modrá" nevyrovná. Z té části Ozonova díla, sestávajícího z civilně laděných (tento případ) a naopak přestylizovaných filmů mně právě „Pod pískem“ zasáhlo nejvíc, aniž bych jej mohl zároveň označit za nejoblíbenější – na to je to trochu silná káva. Naprosto neskutečná, dvojjazyčná Charlotte Rampling, s níž si Ozon zjevně padl do noty, provází svou postavu příběhem, který se nám podobně jako mozek hlavní hrdinky snaží paranoidně namluvit, že události, jichž jsme svědky, nejsou takové, jaké se zdají být, a hezky ilustruje, jak může být paranoia užitečná v zachování zdravého rozumu. S přehledem nejsmutnější film, jaký jsem za poslední hóóódně dlouhou dobu viděl.(3.10.2012)

  • MELODY
    ***

    Citlivě natočené zasněné drama, z něhož zamrazí.(12.7.2011)

  • Brinkley
    *****

    Komorní drama, kdy záleží opravdu na každém pohledu, záchvěvu očních víček, pohybu ruky... Charlotte Rampling mě uhranula. Celý večer jsem se pak musela v myšlenkách k tomuto filmu vracet. A právě toto od filmu očekávám, takže 5 hvězd. Díky němu jsem objevila F. Ozona, bylo na čase.(18.5.2012)

  • bono22vox
    ***

    Nesnesitelně lehký snímek o tom, co všechno se může stát, když vám po letech odplave manžel. Francouzský film, se vším, co k tomu patří...(20.9.2013)

  • nula87
    ***

    Tento ranější Ozonův film jsem viděl až po několika jeho novějších (8 žen, 5x2, Bazén) a musím říct , že se mi líbil asi nejvíc (spolu s 8 ženami). Dostaneme propracovaný psychologický portrét zralé ženy, která není schopna a ochotna se smířit se ztrátou svého muže. Ozon vytváří propracovaný, do sebe uzavřený svět, ze kterého od jisté chvíle už není úniku. A na tento nosný příběh už nevěší žádné zbytečné kudrlinky, které mi na jeho pozdějších filmech spíše vadily. 70%(4.5.2012)

  • Dr.dogous
    ****

    Asi nebyl v manželství tak šťastný, jak si namlouvala, že odešel bez rozloučení. Slibovala mu lásku až za hrob. Netušila, že to vezme doslova. 70%(8.12.2010)

  • zigy
    ***

    Příliš pomalé, ozvláštňuje to mysteriozní atmosféra, kdy člověk neví, co je skutečnost a co šílenství hrdinky, a odvážná babička Charlotte, která na svůj věk podává skvělé výkony....(17.4.2018)

  • surprise
    ***

    Ženská problematika opět pohledem Ozona. Pěkně, citlivě natočené s momety nápadité kamery. Přesto pro mě jako muže sem tam nuda. Ale tak už to se ženama chodí.(9.12.2010)

  • gizi
    ***

    Nijak výjimečné, nenudné, ale ani ne moc zajímavé. 60%, 7.5.2014.(7.5.2014)

  • Lesik
    *****

    Film s nádherně hutnou atmosférou, ke které si nemusí pomáhat kýčem, luxusem ani krvavou nebo řvavou akcí. Charlotte Ramplingová s Bruno Crammerem a prázdný prostor kolem nich stačí pro vykreslení existenciálního dramatu, který mě rozhodně nenudil - i přes absenci dějovosti.(9.7.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace