Režie:
François OzonKamera:
Yorick Le SauxHudba:
Philippe RombiHrají:
Charlotte Rampling, Ludivine Sagnier, Charles Dance, Jean-Marie Lamour, Marc Fayolle, Mireille Mossé, Michel Fau, Jean-Claude Lecas, Emilie Gavois-Kahn (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Sarah Morton (Charlotte Rampling), anglická spisovateľka detektívnych bestsellerov, pricestuje do luxusnej vily svojho francúzskeho vydavateľa (Charles Dance), aby si oddýchla a našla inšpiráciu pre ďalší román. Náhly príchod vydavateľovej dcéry (Ludivine Sagnier) ju však rýchlo presvedčí, že oddychovať a pracovať určite nebude! Krásna Julie vedie búrlivý život a Sarah sa stane jeho nechcenou súčasťou. Prežije súkromnú sexuálnu revolúciu a vyrovnať sa tiež musí s tragickými okolnosťami, ktorých sa stane svedkom. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (178)
Veskrze domrveno. Z dobrého námětu udělal tvůrčí tým takovou nechutnou spatlaninu. Ramplingová u role spí. Vražda, zcela bezdůvodná je tam zařazena zbytečně, snad aby se spisovatelka vyžila, když už to krimi píše. Milenci Julie jsou neuvěřitelní, všichni jakoby z tvarohu. Záhadný závěr že Julie není vlastně Julie, je zcela zbytečnou komplikací, která filmu nepřidá. Matka nežije v Nice, knihu nespálila, zemřela a kniha se objevila! Je rozhodně přínosem, že když se film nepovedl tak tam Ramplingová ukáže aspoň chomáč. Leží ale jako prkno a tak nevím co s ní ten vesničan vlastně dělal. Jediný hezký moment je, když mladá rebelská Julie kritizuje ožralou Sarah..."když už to neděláte, tak běžte do prdele i s vaší morálkou". Já bych dodal, že když to neumíte pane Ozone, běžte do prdele s vaším zabijením dobrých námětů. ()
Po výborném filmu 8 žen jsem si řekl, že se podívám ještě aspoň na jeden film Françoise Ozona. Vybral jsem si asi žánrově můj nejbližší Bazén. A myslím, že tento námět měl rozhodně na trošku více. Sice ve výsledku nezklamal ale ani ničím nepřekvapil snad jen erotickými scénami, kterých je tu poměrně dost. Charlotte Rampling je určitě kvalitní herečka ale já jí nemůžu vystát. Ludvine Sagnier byla v pohodě ale tu proměnu jsem moc nechápal, vždyť jen o rok dříve hrála teprve patnáctiletou dívku. Příběh je sice zajímavý a netradiční ale na atmosféře se mohlo ještě více zapracovat a pointa se bohužel dala očekávat. Průměr. ()
Přestože česky BAZEN četný pozpátku jako NEZAB implikuje spíš pokojnou venkovskou idylu, je v tom už cítit neklidné momenty, které rostou s časem. Ale nejspíš od té doby, co mi anglická přítelky napsala (a to je hodně dávno, v půli roku 69): "Did you know that Brian Jones died a few days ago. He was under influence of drugs", nemám bazény rád a nekoupu se v nich - každý rybník je mi milejší. Příběhy o ženách, které se vzájemně využili, také nepatří mezi má oblíbená témata. Nicméně: inspirace tu je, román je napsán i vydán, stačí si ho přečíst. Pozn. 1: Pro příběh sadisticko-masochistické "dvojženy", jedna část kvůli sexuální deprivaci vraždí a druhá na její ochranu dává v plen své tělo nemám žádnou myšlenkovou kuželosečku (hyperbolu, parabolu, elipsu, kruh ani přímku); a tak je to nejspíš jako v tom oblíbeném dětském rozpočítadle: "Měla prsa jako jedle (v některých krajích se uvádí "knedle"), každý z toho byl hned vedle. Jen ten kdo má plivníka, toho se to netýká." ()
Ej veru, pán Ozon ma teda riadne dostal, keď som si do polky filmu myslela, že viem ako sa veci majú a vehementne som si domýšlala možné závery...Divákovi ponúkol story v trochu divotvornom kontexte, kde trošinku treba zapojiť "šedú mozgovú". A nedajte sa vytočiť, že Vás vlastne celú dobu ťahá za nos. V celku mystický nejednoduchý neplochý film s osobitou ideou. Lepšie tri***. ()
Kontrast medzi frustrovanou spisovateľkou v strednom veku a bezstarostnou, nespútanou mladou blondínou je pútavý, režisér (i 1 zo scenáristov) Ozon vsádza hlavne na napätie, vychádzajúce zo stretu dvoch opozitných obrazov žien, ale občas je prítomný aj osobitý humor. (Nazývam ho osobitým, lebo plynie z kontrastov, často je čierny a minimálne pri jednej scéne i trochu zvrátený- vysušený záhradník slintá nad slniacim sa telom spisovateľky- do snímky to ale pekne zapadá.) Postupne zisťujeme, že obe ženy spája čoraz menej rozdielov a ich prežívanie a túžby sú vlastne veľmi podobné. Téma sa mi páči, toľko bohatých kontrastov sa ale podľa mňa dalo oveľa zaujímavejšie a predsa len aj dramatickejšie zobraziť. Strih má nedostatky, je nudný, ani len sa nesnaží vyčerpať tú pestrú, dobrú látku. Takisto je to aj v závere- spisovateľka vyňuchá zločin, šup- suchá krátka retrospektíva... Posledným záberom, keď zistíme, že všetko vlastne nie je TAK, ale ÚPLNE INAK, rovnako chýba nápaditosť. To rozuzlenie nie je zlé, no mohlo byť skvelé, keby si scenáristi (Francois Ozon a Emmanuéle Bernheim) ešte viac prehnali závity. Odhalenie pointy je jednoduché, pôsobí prvoplánovo a skrátka nenápadito. To je škoda... 70%. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (4)
- V záběru, kdy Sarah (Charlotte Rampling) píše na svém notebooku, lze vidět. že mačká klávesy náhodně a někdy jich dokonce stiskne i několik najednou. (imagoo)
- Film se umístil na 18. příčce žebříčku "50 nejžhavějších filmů" časopisu Entertainment Weekly. (imagoo)
- Postava Sarah, kterou ztvárnila Charlotte Rampling, je pojmenována po její sestře, které ve svých 23. letech spáchala sebevraždu. Charlotte prohlásila: "Myslela jsem, že po tak dlouhé době, co není se mnou, bude hezké přivést ji zpět do mého života". (imagoo)
Reklama