poster

Kytice z tisíce a jedné noci

  • český

    Arabské noci

  • italský

    Il fiore delle mille e una notte

  • slovenský

    Kytica z tisíc a jednej noci

  • anglický

    Arabian Nights

Fantasy / Dobrodružný / Romantický

Itálie / Francie, 1974, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tonho
    ****

    Záverečná časť Pasoliniho trilógie života. Dej filmu, známeho tiež ako Arabské noci, sa presúva z Talianska (Decameron) a Anglicka (Canterburské poviedky) do arabského prostredia, do Orientu a je opäť inšpirovaný klasickým dielom svetovej literatúry, tentokrát Rozprávkami tisíc a jednej noci. Aladina, Alibabu, či Sindibáda sa síce nedočkáme, za to obnažených tiel, samozrejme hlavne mladých mužov, je tu neúrekom, asi najviac zo všetkých filmov trilógie, až je to samoúčelné. Pasolini sa opäť sústreďuje na fyzický aspekt lásky, resp. lásku redukuje len na sex. Nezabúda, podobne ako v Canterburských poviedkach, ani na homosexualitu. Humoru je v tomto filme oveľa menej, tento film je z trilógie asi najvážnejší. Triky sú zlé, ale mizerné boli už v Canterburských poviedkach, takže ma to neprekvapilo. Anachronicky pôsobí hlavne využitie zadnej projekcie pri scéne s levom.(8.11.2010)

  • MissJ
    *****

    Il fiore delle Mille e una notte - moje první setkání s Pasolinim, kterému jsem se dlouhou dobu vyhýbala a musím říct, že to byl fascinující zážitek. Film byl natáčen v Etiopii, Jemenu, Íránu a Nepálu. Jedinečnou atmosféru snímku dodává i soundtrack (Ennio Morricone), bez něhož by byl zážitek z filmu poloviční.(5.2.2010)

  • Pacco

    Pasolini, Pasolini, kouká na něj, kdo není líný..páč jsem čerstvě dorazila dom po Pirátech z Karibiku (a notnou chutí na ten rum), tak jsem brala Kytici.. jako menší oddechovou a sexuálně-filosofickou variantu jak trávit moje nespavostí proložené noci. Zrovna když jsem zjistila, že rum došel a budu muset vzít za vděk pouze vaječný likér, došlo k mému prvnímu (a rozhodně ne poslednímu) překvapení u tohoto filmu. Měl hvězdu! Fakt, velkou červenou, což byl v případě předešlých Canterburských povídek a Dekameronu luxus, který si nemohli dovolit (?) nebo tak něco. Další překvapení bylo ohledně příběhů, které se stávají básničtějšími a lyričtějšími než v předchozích dílech, ztrácí na svém výsměchu lidských malostí a zabývají se city, žárlivostí a láskou ve všech podobách. Což činí v přítomného sexu jen způsob vyjádření lásky a ne nějaké prasárny. Jenže po několika chvílích začaly příběhy ztrácet na tempu (a i na sexualitě) a pomalu mě ukolébaly k spánku (nebo za to mohl ten žalostný likér?). Pročež když se probudila, tak bylo 01:23 a Kytice.. fuč. Na obrazovce klábosili politici. Druhý den jsem pak Kytici ohodnotila ****, z důvodu poetické jemnosti (jaký zvrat od satirického Dekameronu!) a sexuality, která nešokuje, ale zapadá do příběhu jako jednolitý prvek.. Ale po delším zamyšlení se nad tím, že po úvodní hodině začala Kytice.. pokulhávat na obě nohy a zbytkových cca 45 minut jsem prospala, jsem se rozhodla ustoupit od jakéhokoliv hodnocení. Pro spravedlivé ohodnocení bych nesměla skoro polovinu filmu prochrnět a teprve pak by se uvidělo, jestli to byl film nebo moje pozornost, co ztratilo v polovině dech.(30.8.2006)

  • Frajer42
    *

    Další příběhy z Prasoliniho světa bobrů a žížal. Tentokrát rovnou z Arábie, takže se na tamější obyvatele nekoukalo moc pěkně. Jednotlivé příběhy jsou o ničem, nebudeme si nic nalhávat. Nejstupidnější je asi ten ústřední o šeredném chlapci a odpudivé otrokyni. Herci a herečky, pokud tak lze ty šeredy nazvat jsou do posledního nesmírně oškliví. Netuším, co v obsazování zrůd Prasolini sledoval. V tomhle jeho snímku je snad ještě více teploušů, než bývá jeho zvykem. Nevím, jestli se nám autor snažil sdělit nějaké jiné poselství kromě "Žádná díra nezůstane mojí žížalkou neprozkoumaná!", ale pochybuji o tom, neboť je to retardátor a homouš. Trošku smutný je fakt, že bez výše zmíněných bobrů a žížal by byl tento paskvil ještě daleko paskvilovatější. Dávám hvězdu, protože tento nesmysl byl přeci jen o malý kousek lepší než ten Canteburský průšvih.(18.6.2015)

  • HAL
    ***

    Čekal jsem všechno možné jen ne nudu, bohužel ale právě té jsem se dočkal. Může za to hlavně hloupý scénář, který podává původní pohádky promíchané navzájem takže jsem se v ději občas docela ztrácel, nepříliš dobrá režie a až příliš evidentní neherectví většiny zúčastněných. Nechápu také jak může pohled na nahá těla, která se ve filmu hojně objevují, někoho pohoršovat. Po těch komentářích tady jsem se bál že půjde o historické porno jako Caligula a přitom mi ten film přišel docela cudný. Jediné co dokážu pochopit je že spousta lidí nedokáže přenést přes srdce otevřenou homosexualitu tvůrce a to že ji často promítá i do svých filmů.(25.8.2006)