poster

Kytice z tisíce a jedné noci

  • český

    Arabské noci

  • italský

    Il fiore delle mille e una notte

  • slovenský

    Kytica z tisíc a jednej noci

  • anglický

    Arabian Nights

Fantasy / Dobrodružný / Romantický

Itálie / Francie, 1974, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pohrobek
    ****

    Výjimečný snímek už svojí dokonalou strukturou. Tato kytice své jednotlivé okvětní lístky rozevírá skutečně zajímavým a originálním způsobem. Atmosféra orientálních pohádek navozena jako nikde jinde, erotická linka filmu je možná diskutabilní, ale je pravda, že v mnoha originálních Příbězích tísice a jedné noci nejde o nic jiného. Režisérova homosexualita, upřímnost a otevřenost je pak zvláště patrná na pokusu o zrovnoprávnění mužské a ženské erotičnosti. Ve skutečnosti se ale Pasoliniho přirozenost nezapřela.(25.8.2006)

  • tonho
    ****

    Záverečná časť Pasoliniho trilógie života. Dej filmu, známeho tiež ako Arabské noci, sa presúva z Talianska (Decameron) a Anglicka (Canterburské poviedky) do arabského prostredia, do Orientu a je opäť inšpirovaný klasickým dielom svetovej literatúry, tentokrát Rozprávkami tisíc a jednej noci. Aladina, Alibabu, či Sindibáda sa síce nedočkáme, za to obnažených tiel, samozrejme hlavne mladých mužov, je tu neúrekom, asi najviac zo všetkých filmov trilógie, až je to samoúčelné. Pasolini sa opäť sústreďuje na fyzický aspekt lásky, resp. lásku redukuje len na sex. Nezabúda, podobne ako v Canterburských poviedkach, ani na homosexualitu. Humoru je v tomto filme oveľa menej, tento film je z trilógie asi najvážnejší. Triky sú zlé, ale mizerné boli už v Canterburských poviedkach, takže ma to neprekvapilo. Anachronicky pôsobí hlavne využitie zadnej projekcie pri scéne s levom.(8.11.2010)

  • Matty
    ***

    Určitě menší zvrhlost než Canterburské povídky (zde alespoň nebyli obcující satanáši), možná o trošičku lépe zrežírované než Dekameron a se zajímavě propletenou vyprávěcí strukturou, stále však film zasazený do pro mne nepochopitelného Pasoliniho světa, kde mít někoho rád znamená vyspat se s ním, kde se herci dělí na nesympatické a ošklivé, kde je násilí dovedeno do takových extrémů, až působí směšně, kde se to jenom hemží otevřenými homosexuálními narážkami. Za nepatrnou snahu o povýšeni příběhu nad „každý chce ošustit každého nehledě na pohlaví“ se odvážím hodnotit průměrně, ale moc jistý si tím nejsem. 60%(30.8.2006)

  • Frajer42
    *

    Další příběhy z Prasoliniho světa bobrů a žížal. Tentokrát rovnou z Arábie, takže se na tamější obyvatele nekoukalo moc pěkně. Jednotlivé příběhy jsou o ničem, nebudeme si nic nalhávat. Nejstupidnější je asi ten ústřední o šeredném chlapci a odpudivé otrokyni. Herci a herečky, pokud tak lze ty šeredy nazvat jsou do posledního nesmírně oškliví. Netuším, co v obsazování zrůd Prasolini sledoval. V tomhle jeho snímku je snad ještě více teploušů, než bývá jeho zvykem. Nevím, jestli se nám autor snažil sdělit nějaké jiné poselství kromě "Žádná díra nezůstane mojí žížalkou neprozkoumaná!", ale pochybuji o tom, neboť je to retardátor a homouš. Trošku smutný je fakt, že bez výše zmíněných bobrů a žížal by byl tento paskvil ještě daleko paskvilovatější. Dávám hvězdu, protože tento nesmysl byl přeci jen o malý kousek lepší než ten Canteburský průšvih.(18.6.2015)

  • Dudek
    ****

    Klasický Pier Paolo Pasolini, svérázná interpretace klasického díla s hodně odvážnou dávkou erotiky. Režisérův rukopis je zde jasný již od prvního záběru na usmívajícího se chlapce (o sexuálních scénách ani nemluvím), který dá hned vzpomenout na jeho geniální snímek Dekameron. Od Kytice z tisíce a jedné noci nelze očekávat nic jiného než jen další kontroverzní dílo, které se tváří na povrch velice jednoduše, ale ve své podstatě je vlastně velmi geniální. Je sice pravda, že někdy jsem měl pocit, že režisér točil tento snímek zejména pro sebe samého, aby ukojil své touhy a mohl se bez podivných otázek dívat na věci, které by v normálních podmínkách mohly vyvolávat nepříjemné otázky.(25.8.2006)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace