poster

Loni v Marienbadu

  • francouzský

    L'Année dernière à Marienbad

  • italský

    L'anno scorso a Marienbad

  • slovenský

    Vlani v Marienbade

  • anglický

    Last Year at Marienbad

Drama / Mysteriózní / Romantický

Francie / Itálie, 1961, 94 min

Komentáře uživatelů k filmu (114)

  • Hellboy
    ***

    Tenhle film mi nic neříká. Chápu jeho význam v dějinách a vím, co je jeho záměrem, ale to mi na něm vlastně vadí - že je to jen umění pro umění. Já v tom vidím pouze samoúčelnost, která mě sice zaujme, ale nemám důvod se k tomuto filmu ještě někdy vracet. Jednou vidět a dost. Protože nejde nijak rozlušit a ano, vím, že zjevně není účelem tento film rozluštit a zkonstruovat nějakou smysluplnou fabuli. Je to takový surrealistický (sestává ze snů) a impresionistický film, ale má imprese je ve výsledku nuda. (Pak si samozřejmě ještě pamatuju zajímavý střih a pána, který nikdy neprohrává v té zábavné hře). Já se rád občas kouknu na nějakou avantgardu, ale v případě tohoto snímku radši zůstanu obyčejným konzumentem klasicky vystavěných filmů, které se někam ubírají:)(17.3.2010)

  • Akana
    ***

    Vizuálně okouzlující a originální, formálně průkopnické (protínání a míjení slov a obrazu, relativita časových rovin), Delphine Seyrig to chvílemi ukrutně sluší. Taky je to ale dost vyumělkované a strašně únavné. Taková bohatě nazdobená truhlička se záhadným obsahem a bez klíče (možná i bez zámku). Nějakou dobu její tajemství příjemně dráždí, ale jakmile je jasné, že kočka uvnitř zůstane už navždycky živá i mrtvá, přestává mě zajímat. Přitom je znát, že to Resnais točil s vášní a zanícením, na mě se to ale nepřeneslo.(11.10.2014)

  • F.W.Colqhoun
    *****

    Svět je jenom hodinový hotel / a můj pokoj je studený a prázdný. Pobyt jako ze Slevomatu. Nejednotu času, zápletky, narativu a vlastně čehokoliv supluje železná obruč "místa". Marienbad je kameramansky do mrtě vytěžená krása vezdejšího světa hrdinů, kteří ne a ne se vymknout z obsese, utkvělé myšlenky na cosi nevyjasněného, nevyjasnitelného. Spirála, jíž se hlavní hrdina vymýlá do své minulosti i do sebe samého, pochopitelně nikam nevede a domnělá závrať z hlubiny je jen nevolností, od níž sadistický kolotočář Resnais nenechá vydechnout. A přesto si to říká ještě o jednu super-speciál zrychlenou jízdu.(17.7.2016)

  • Iriroro
    **

    Úplně souhlasím s Hellboyem.(12.11.2010)

  • pouler
    *****

    To asi nebudou Mariánky, že. Po hře s odebíráním jsem celou noc strávil karetními hrami.(5.6.2012)

  • bohemia_regent
    *****

    Grand Prix Zlatý lev Mezinárodního filmového festivalu v Benátkách 1961. -------- Jeden ze 150 nejlepších filmů všech dob podle ankety (119 hlasujících, především filmových historiků, z více než 100 zemí světa), kterou v roce 1982 uspořádalo UNESCO z podnětu Mezinárodní federace filmových klubů.(23.6.2012)

  • edie sedgwic
    **

    Nie tak celkom moj salok kavy.(2.9.2015)

  • haroska
    **

    Asi nemám dostatečně umělecké cítění, nebo jsem nebyla dostatečně soustředěná. Nicméně u tohohle filmu jsem si připadala, jako kdyby plátno mluvilo o voze a já přemýšlela o hodně velké koze. :)(7.2.2013)

  • vangobseck
    *

    Okázalá a nudná intelektuální onanie, kterou by měl každý aspoň jednou vidět. (chór) Viděl jsem ji mnohokrát. Ne, nikdy jsem ji neviděl. Ale ano, minulý rok. Ne, loni jsem ji neviděl. Ano, viděl, tady se mnou. Počkejte, já jsem tu byl sám. S kým to mluvím? (chór) „Loni v Marienbadu… jako kdyby podlahy byly stále z písku a štěrku, nebo kamenných desek, po nichž jsem se znovu ubíral… chodbami, salóny, galeriemi v této truchlivé budově paláce z jiného století, v tomto obrovském, luxusním, barokním sídle... tiché místnosti, kde kroky jsou pohlcovány koberci tak těžkými, tak tlustými, že nikdo neslyší ani své našlápnutí... ani vlastní našlápnutí nedolehne k uchu toho, kdo prochází chodbami, vedoucími do opuštěných salónů, salónů přeplněných výzdobou… tiché sály, kde kroky procházejících pohlcují, koberce tak těžké, tak tlusté, že ani vlastní našlápnutí nedolehne k uchu, jako by samo ucho… kamenné podlahy, po nichž jsem se znovu ubíral chodbami, salóny, galeriemi... jako kdyby podlahy byly stále z písku a štěrku, nebo kamenných desek, po nichž jsem se znovu ubíral… chodbami, salóny, galeriemi v této truchlivé budově paláce z jiného století, v tomto obrovském, luxusním, barokním sídle... tiché místnosti, kde kroky jsou pohlcovány koberci tak těžkými, tak tlustými, že nikdo neslyší ani své našlápnutí... ani vlastní našlápnutí nedolehne k uchu toho, kdo prochází chodbami, vedoucími do opuštěných salónů, salónů přeplněných výzdobou… tiché sály, kde kroky procházejících pohlcují, koberce tak těžké, tak tlusté, že ani vlastní našlápnutí nedolehne k uchu, jako by samo ucho… kamenné podlahy, po nichž jsem se znovu ubíral chodbami, salóny, galeriemi...“(27.4.2013)

  • kersten
    ***

    Také abstraktné. V podstate bez akéhokoľvek deja, bez hlavy a päty. Ale mňa to celkom bavilo, neviem prečo(11.4.2015)

  • Vesecký
    *

    Vysoce umělecký film, který jsem naprosto nepochopil. Hrozná nuda, ale kupodivu, působil na mě hrozně depresivně. Nevím, co měl vyjádřit a vlastně jsem nepochopil, co měl vyjádřit. Tápání té ženy? Pohledný muž byl před rokem v Marienbadu, kde se zamiloval do zřejmě vdané ženy, ta ho stále odmítá a slibuje, že za rok mu dá odpověď. A teď je stejně odmítavá. Něco má symbolizovat ta antická socha v průčelí zámku, ale taky jsem nepochopil.(5.12.2017)

  • agency
    *****

    Nádherná filmová báseň, s úchvatnou kamerou, strihom a interiérmi (a neskutočná noblesa Delphine Seyrig)... "Rozhovory sa rozplývali v tichu akoby vety nehovorili nič akoby nemali vôbec nič vyjadrovať. Načaté vety náhle prerušené, zmrazené pokračovali neskôr a inde. Nezáležalo na nich. Boli to stále rovnaké rozhovory, ktoré sa vracali rovnako neprítomné hlasy. Sluhovia boli nemí. Hry sa hráli v tichosti. Bolo to miesto odpočinku." Osobné dojmy - Marcel Proust (Hľadanie strateného času)...(28.3.2011)

  • Vron
    ***

    Vhodné pro francouzštináře - "Nechte mě!" nebo dokonce "lustr" zakládá znalost jazyka. Rozebírat u tohohle filmu syžet, fabuli a další věci by se ještě dalo, byť by to vydalo na pěknou diskuzi, ale vysvětlit ho...? Já na to nestačil, a tak pokud někdo přeci jen, sem s tím, prosím. :) Neupírám kvality, ale na druhou stranu nejsem přílišným zastáncem "umění pro umění", čímž prozatím tři hvězdy. Časem možná přidám...(8.7.2011)

  • billinus
    *****

    Vzpoměl jsem si.(4.6.2012)

  • karlee
    ****

    Chce to teda dostatek trpělivosti, první půlhodina mě teda moc nebavila. Ale když se film později zaměří na ústřední dvojici, začalo mě to celkem bavit, spekulacemi co bylo, co je, co bude. Hezké vizuální popisy gest. Naučíte se zajímavou hru se sirkama. Na druhou stranu stopáž mohla být o maličko kratší.(5.6.2012)

  • Marat
    *****

    Poezie, toto je filmovy tvar poezie. Nikdy jsem nevidel neco tak originalniho. Hned timto filmem jsem si Alaina Resnaise zamiloval a na kazdy jeho film, ktery se mi dostane do ruk se neskutecne tesim(9.11.2006)

  • lektvar
    *****

    Tento film je buď, alebo. Sú ľudia, ktorí ho milujú, ani nevedia prečo, a ľudia, ktorí ho nenávidia, lebo nechápu. Dlho som patrila do prvej skupiny, kým mi niekto nepovedal: "Filmárom sa môžeš nazývať až vtedy, keď natočíš štyri také zábery, akých tam bolo päťdesiat." Do prvej skupiny patrím stále. Až na to, že teraz som na to hrdá.(17.2.2008)

  • T081
    *****

    Už jen hypnotický začátek dává jasně na srozumněnou, s čím máme tu čest. Pokud se vám to nelíbí nebo na to nemáte náladu, hned vypadnete a už se tam nedostanete. Usnete. Jestli ne, čeká vás výjimečný filmový zážitek. Je to film úplně mimo veškerý kontext, něco, co nikdo nikdy neviděl a už ani neuvidí, film, který buď znáte, nebo jste o něm nikdy neslyšeli. Já měl naštěstí to štěstí, že film znám.(21.2.2013)

  • Misoponia
    **

    Tenhle film jsem měla chuť po prvních dvaceti minutách vypnout, a to hlavně kvůli nesnesitelným varhanním skladbám, které mi trhaly uši. Zvláštní, vleklý, nudný film. Dvě hvězdy za krásné kostýmy (Coco Chanel) a za konec.(4.2.2014)

  • marog
    **

    Slabé a prázdné, leč bezesporu zajímavé a formálně "nápadité"(3.3.2005)

  • raininface
    ***

    Loni v Marienbadu jsem se s ní seznámil. Letos v Carlsbadu si na to nepamatovala, ale dovolila mi šáhnout jí na kozy. Doufám, že příští rok ve Frederiksbadu mi dovolí víc. Proč? Protože do Teplic zásadně nejezdím.(5.6.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace