poster

Loni v Marienbadu

  • Francie

    L'Année dernière à Marienbad

  • Itálie

    L'anno scorso a Marienbad

  • Slovensko

    Vlani v Marienbade

  • Nový Zéland

    Last Year at Marienbad

  • Velká Británie

    Last Year at Marienbad

Drama / Mysteriózní / Romantický

Francie / Itálie, 1961, 94 min

Komentáře uživatelů k filmu (128)

  • Elví
    ***

    Jo tak tenhle film si na mou schopnost soustředění ale pořádně zaútočil. A dokonce několikrát v rámci jednoho promítání:). Mezi začátkem a koncem jsem stihla i několik dalších filmů. Dalo by se říct, že střihem v mé vlastní režii se dostala v "Loni v Marienbadu" ke slovu i taková Ally McBealová jdoucí paralelně na jednom televizním kanálu.(18.11.2006)

  • haroska
    **

    Asi nemám dostatečně umělecké cítění, nebo jsem nebyla dostatečně soustředěná. Nicméně u tohohle filmu jsem si připadala, jako kdyby plátno mluvilo o voze a já přemýšlela o hodně velké koze. :)(7.2.2013)

  • vangobseck
    *

    Okázalá a nudná intelektuální onanie, kterou by měl každý aspoň jednou vidět. (chór) Viděl jsem ji mnohokrát. Ne, nikdy jsem ji neviděl. Ale ano, minulý rok. Ne, loni jsem ji neviděl. Ano, viděl, tady se mnou. Počkejte, já jsem tu byl sám. S kým to mluvím? (chór) „Loni v Marienbadu… jako kdyby podlahy byly stále z písku a štěrku, nebo kamenných desek, po nichž jsem se znovu ubíral… chodbami, salóny, galeriemi v této truchlivé budově paláce z jiného století, v tomto obrovském, luxusním, barokním sídle... tiché místnosti, kde kroky jsou pohlcovány koberci tak těžkými, tak tlustými, že nikdo neslyší ani své našlápnutí... ani vlastní našlápnutí nedolehne k uchu toho, kdo prochází chodbami, vedoucími do opuštěných salónů, salónů přeplněných výzdobou… tiché sály, kde kroky procházejících pohlcují, koberce tak těžké, tak tlusté, že ani vlastní našlápnutí nedolehne k uchu, jako by samo ucho… kamenné podlahy, po nichž jsem se znovu ubíral chodbami, salóny, galeriemi... jako kdyby podlahy byly stále z písku a štěrku, nebo kamenných desek, po nichž jsem se znovu ubíral… chodbami, salóny, galeriemi v této truchlivé budově paláce z jiného století, v tomto obrovském, luxusním, barokním sídle... tiché místnosti, kde kroky jsou pohlcovány koberci tak těžkými, tak tlustými, že nikdo neslyší ani své našlápnutí... ani vlastní našlápnutí nedolehne k uchu toho, kdo prochází chodbami, vedoucími do opuštěných salónů, salónů přeplněných výzdobou… tiché sály, kde kroky procházejících pohlcují, koberce tak těžké, tak tlusté, že ani vlastní našlápnutí nedolehne k uchu, jako by samo ucho… kamenné podlahy, po nichž jsem se znovu ubíral chodbami, salóny, galeriemi...“(27.4.2013)

  • kersten
    ***

    Také abstraktné. V podstate bez akéhokoľvek deja, bez hlavy a päty. Ale mňa to celkom bavilo, neviem prečo(11.4.2015)

  • agency
    *****

    Nádherná filmová báseň, s úchvatnou kamerou, strihom a interiérmi (a neskutočná noblesa Delphine Seyrig)... "Rozhovory sa rozplývali v tichu akoby vety nehovorili nič akoby nemali vôbec nič vyjadrovať. Načaté vety náhle prerušené, zmrazené pokračovali neskôr a inde. Nezáležalo na nich. Boli to stále rovnaké rozhovory, ktoré sa vracali rovnako neprítomné hlasy. Sluhovia boli nemí. Hry sa hráli v tichosti. Bolo to miesto odpočinku." Osobné dojmy - Marcel Proust (Hľadanie strateného času)...(28.3.2011)

  • Vron
    ***

    Vhodné pro francouzštináře - "Nechte mě!" nebo dokonce "lustr" zakládá znalost jazyka. Rozebírat u tohohle filmu syžet, fabuli a další věci by se ještě dalo, byť by to vydalo na pěknou diskuzi, ale vysvětlit ho...? Já na to nestačil, a tak pokud někdo přeci jen, sem s tím, prosím. :) Neupírám kvality, ale na druhou stranu nejsem přílišným zastáncem "umění pro umění", čímž prozatím tři hvězdy. Časem možná přidám...(8.7.2011)

  • billinus
    *****

    Vzpoměl jsem si.(4.6.2012)

  • karlee
    ****

    Chce to teda dostatek trpělivosti, první půlhodina mě teda moc nebavila. Ale když se film později zaměří na ústřední dvojici, začalo mě to celkem bavit, spekulacemi co bylo, co je, co bude. Hezké vizuální popisy gest. Naučíte se zajímavou hru se sirkama. Na druhou stranu stopáž mohla být o maličko kratší.(5.6.2012)

  • Marat
    *****

    Poezie, toto je filmovy tvar poezie. Nikdy jsem nevidel neco tak originalniho. Hned timto filmem jsem si Alaina Resnaise zamiloval a na kazdy jeho film, ktery se mi dostane do ruk se neskutecne tesim(9.11.2006)

  • Hashirama
    *****

    Pokud běžný film chápeme jako černé a bílé plátno, která se vinou vedle sebe, pak Loni v Marienbadu jsou plátna zamotaná do sebe, zauzlovaná, a místy se slévající do jediného. A divák je ponechán napospas možnosti tato platná rozplést, ale i zaplést podle svého. Formálně naprosto vypiplaná podívaná, zářný zástupce francouzské nové vlny, který si z filmového prostranství udělal svůj píseček na hraní, na kterém ukazuje, že aspekty reality tvořené časem a prostorem, ukotvenost a neměnost vyprávění, tak jak je ve filmu my obyčejní diváci vnímáme, zde neznamenají vůbec nic, a narozdíl od skutečnosti se i z těchto aspektů mohou stát nástroje tvůrce, diváka i hrdiny, kteří si je tvarují k obrazu svému. Film je to nevděčný klasickému publiku, ale i těm, kteří sdělení filmu jen pasivně přijímají a vyžadují striktní interpretaci, čímž je tahle perla jedinečná a neopakovatelná. A s časem zraje jako to nejlepší víno... Le temps...je ne l’ai compte pas (4.10.2020)

  • lektvar
    *****

    Tento film je buď, alebo. Sú ľudia, ktorí ho milujú, ani nevedia prečo, a ľudia, ktorí ho nenávidia, lebo nechápu. Dlho som patrila do prvej skupiny, kým mi niekto nepovedal: "Filmárom sa môžeš nazývať až vtedy, keď natočíš štyri také zábery, akých tam bolo päťdesiat." Do prvej skupiny patrím stále. Až na to, že teraz som na to hrdá.(17.2.2008)

  • Misoponia
    **

    Tenhle film jsem měla chuť po prvních dvaceti minutách vypnout, a to hlavně kvůli nesnesitelným varhanním skladbám, které mi trhaly uši. Zvláštní, vleklý, nudný film. Dvě hvězdy za krásné kostýmy (Coco Chanel) a za konec.(4.2.2014)

  • VojtaMarek00
    ****

    Film má sice krásný záběry, ale tam to asi tak končí. Já vím, že jde spíš o vizuální stránku, která byla skvělá, ale jinak... Zbytečně dlouhá stopáž, kousal jsem se nudou, zvlášť při závěrečným prodlužování. Možná jsem ale jenom nebyl správně naladěnej, to je taky možnost. Vlastně tenhle film nejde moc objektivně hodnotit ze všech stránek, ale z mýho pohledu 2,5*.(16.9.2015)

  • ŠpetaMarek
    **

    Bylo to dobry, ale urcite bych nikomu nedoporucil se na to divat.(6.10.2020)

  • raininface
    ***

    Loni v Marienbadu jsem se s ní seznámil. Letos v Carlsbadu si na to nepamatovala, ale dovolila mi šáhnout jí na kozy. Doufám, že příští rok ve Frederiksbadu mi dovolí víc. Proč? Protože do Teplic zásadně nejezdím.(5.6.2012)

  • johnny01
    ***

    Slabý příběh vyznívá do ztracena, ale o ten tu zřejmě nejde. Z děje lze vyzdvihnout snad jen hru odebírání zápalek, jinak jsem to celkově nepochopil. Ale to nevadí, jde spíše o tajemnou atmosféru dlouhých chodeb, neznámých lidí a zámeckého parku – a ta se povedla.(1.4.2017)

  • SAINTS
    ****

    Pre niekoho neskutočna nuda a pre ineho hodnotny umelecky film.Stači si vybrat.Samozrejme pod podmienkou že film vydržite dopozerat do konca.(23.8.2018)

  • marog
    **

    Slabé a prázdné, leč bezesporu zajímavé a formálně "nápadité"(3.3.2005)

  • Saprofag
    *****

    Přemýšlel jsem jestli pět není moc. Ne to teda není, je to krása. PS: podpůrným prostředkům bych se v tomto případě nevyhýbal :). Poslouchejte mě. Poslouchejte mě. Nechte mě být. :D(5.6.2012)

  • gizi
    ****

    Umělecký, náročnější film, který mnoha lidem může připadat jako "totální kravina" apod., menšina diváků bude nadšena. Já byl celkem dost fascinován, hodně poutavá je varhanní hudba, ale nejen ta, prostě celkové podání, skloubení vizuální a hudební stránky. 8.6.12 dávám 80%. Opakované vidění může být zklamáním.(10.6.2012)

  • LilySever
    *****

    Hypnotický příběh s roztříštěnou narací, s časem vtěleným do prostoru, s neviditelnou hranicí pravdy a lži, skutečnosti a fantaskna či fantasmagorie, příběh naplněný snad šílenstvím, snad prohrou života se smrtí, ale zejména lidskou myslí v té nejčistší podobě a lidskou existencí. Osud proudu filmové nové vlny a literárního nového románu tak ukazuje, že tento směr zůstal dodnes životný, ale jen ve své filmové podobě.(9.2.2014)