Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lima
    *****

    Obrazově i herecky úchvatné FILMOVÉ DÍLO skutečného umělce. Nenudil jsem se ani minutu, stopáž byla o.k. a klidně bych si dal i nášup. A emocionální dopad na mojí osobu byl o to větší, že jsem měl ve svém životě co do činění s obsedantně kompulzivní poruchou, takže dobře vím, o čem Scorsese vyprávěl a že nestřelil vedle, dokazují pocity jednoho z mých kamarádů rovněž postiženého OCD, který byl až šokován tím, jak se v postavě Howarda Hughese našel. Takže díky, Mistře.(29.10.2005)

  • Morien
    odpad!

    (1001) Ó můj bože, jestli se za takovéhle přízvuky udělují Oscary a Zlaté glóby, tak si naše civilizace opravdu zaslouží zaniknout. Jen co si u mě Scorsese trochu napravil reputaci, tak to jde zase všechno do kytek. Předně ho podezřívám z toho, že tenhle film není nic jiného než proklatě drahý a naleštěný bulvár, žádný ponor do šílenství a obsese se nekoná. Za druhé mi chybí absence dramatického oblouku: film vyloženě vypadá, jako že si zcela libovolně a nepodloženě vybírá jednotlivé epizodky Hughesova života a na první dobrou je ukazuje tak, jak to co nejširší okruh diváctva od dobového spektáklu očekává, žádná invence nebo interpretace, nedejbože názor, se nedostavuje. Když si taky člověk o Hughesovi něco přečte, tak zjistí, že byl třeba obviněný z toho, že ve svém autě srazil a zabil člověka, a zbaven obvinění byl až poté, co očitý svědek zázračně změnil výpověď. Taky byl dvakrát ženatý (s ne tak supr kůl filmovými herečkami, takové vztahy asi nejsou pro plátno dost dobré) a vyváděl i různé jiné skopičinky. Mně třeba přijde zajímavé, že když vešli zaměstnanci do hotelového apartmá, kde devět let bydlel, zjistili, že měl po celou tu dobu zatažené všechny závěsy a ty mu tam dokonce začaly hnít. To by mě bavilo sledovat mnohem víc, než jak zakazuje svojí patnáctce jíst zmrzlinu. No a za třetí, k vlastnímu překvapení zjišťuji, že vážně docela hodně nemám ráda Lea. Rozhodně ne, když se snaží hrát charismatické nekompromisní zmrdy. Hughes taky prý měřil 193 centimetrů, proč jsme nedostali nějakého pořádného čahouna?(18.1.2015)

  • Adrian
    *****

    Marty nám zreje ako víno. Od krvavých, drsných až živočíšnych príbehov z ulice cez občasné mierne zakopnutie až k filmu, ktorý z hľadiska štýlu rozprávania možno brať za jeho najčistejšie dielo. Voľba jeho ako režiséra Aviatora, ktorý rozpráva životopis človeka s vášňou pre lietani a film, bolo tým najlepším rozhodnutím. Svoje cinefilské nadšenie prenáša na plátno už od prvého záberu a my, rovnako "postihnutí ľudia" mu to s radosťou a nadšením kvitujeme. Pomaly budovaný, ale o to precíznejšie vrstvený charakter (čo niektorým môže vo výsledku pripadať ako zbytočné naťahovanie stopáže) človeka, ktorý nepozná slovo "nie", rovnako ako aj vývoj ostatných postáv, stojí vo veľkej miere na hereckých výkonoch zúčastnených. Snáď až na Kate Beckinsale (ktorá mne osobne do úlohy Avy Gardner nesadla) odvádzajú všetci špičkový výkon. Po formálnej stránke filmu nie je čo vytknúť a možno iba s radosťou sledovať, ako detailná štylizácia obrazu a zvuku - zasadzujúca dej do kontextu svojej doby, príbehu iba napomáha (pričom v sebe kĺbi šikovne výtvarné aranžovanie a rámcovanie záberov filmov tedajšej doby s možnosťami dnešnej trikovej techniky). Skvelá práca Marty a ĎAKUJEME! :-)(18.1.2005)

  • Jeremy.jk
    ****

    Těžké, těžké hodnocení.... Režisérův rukopis tu znát je (hvězdné osazenstvo, monumentální vizuál ad..) Jenže výsledný celek nevyráží dech, jako zástupy dalších Scorseseho výtvorů, proč ? Jeho svižná ruka při dirigování dění na place tak, jak jí známe (málokdo dokáže točit filmy s takovou stopáží, aby nenudil) tu nechybí. Ovšem je prokládána spoustou '' zbytečných '' (chcete-li vleklých) scén. Ony nenudí, ale odvádí divákovu pozornost od toho nejzajímavějšího. Jedná se také o životopisný film a patrně šlo o důležité prvky, které dokreslovaly osobnost Howarda Hughese, ale prostě mám dojem, že se toho mohl Martin chopit lépe. Nakonec tedy mírné rozpaky, přesto pořád nadprůměrných 70%.(22.5.2011)

  • tron
    ****

    Scorsese letca a filmára Hughesa (nakrútil len dva filmy, ale veľa produkoval) zobrazuje ako čoraz paranoickejšieho muža, ktorému ničia život úchylky, hraničiace s chorobou (paranoja, egoizmus, hygiena) a tvrdohlavosť (neochota zájsť k lekárovi). Nečudo, že sa zabarikádoval pred svetom a svet pred ním. Lietadlá tvoria v Letcovi snáď ešte dôležitejšiu ingredienciu, ako samotné filmy; súvisí s nimi niekoľko najmagickejších scén zo snímky (nakrúcanie Hell´s Angels, džezom podfarbený prelet nad nočným mestom, havária). Všetko istia s rozumom vybratí herci v podporných úlohách, z nich niektorí sa iba mihnú (Willem Dafoe), iní majú o čosi väčší priestor (Ian Holm v jedinej scéne sa meniaci na kvalifikovaného experta na prsia) a minimálne jeden sa každým ďalším filmom vypracúva na obdivuhodného chameleóna (John C. Reilly).(5.11.2005)

  • - Dům rodiny Hepburnových můžete též spatřit ve filmu Můj soused zabiják jako sídlo Janniho Gogolaka. (Fousliez)

  • - Legendární hollywoodskou herečku Katharine Hepburn měla původně ztvárnit Nicole Kidman, ale když se začátek produkce posunul o pár měsíců a už se z natáčení westernu Ztracené uvolnila Cate Blanchett, režisér po ní okamžite „sáhnul“. Byla totiž jeho první volbou pro tuto úlohu. (imro)

  • - Jedná se již o druhý film Leonarda DiCapria, ve kterém hraje roli americká letecká společnost PanAm (Pan American Airways). Tím prvním filmem byl snímek Chyť mě když to dokážeš (2002), kde si DiCaprio hrál na pilota PanAmu a "vysával" z něj peníze. V tomto filmu jeho postava naopak bojuje proti PanAmu. (ricky4)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace