Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jeanne
    **

    Asi byla chyba v očekávání pořádného velkofilmu, který nádherně zachytí staré hollywoodské časy a převálcuje mě atmosférou (úplně by stačilo něco jako Titanic)... ale jediné, co mi během filmu letělo hlavou bylo: "To je tak umělé!". Škoda financí, které se ztratily v nepříjemné barevnosti, několika nešikovně působících vizuálních srandičkách (otočka kamery při startu letadla, prolínačka na kráčející a skoro tak duchařské postavy, prostřihy milostné scény na osahávání letadla atd.) a ve scénáři ulpívajícím na hodně výrazné misofóbii hlavního hrdiny, ketrá mu prakticky znemožňuje normální život (zajímavé, že ve vzpomínkových knihách jeho partnerek se o ní žádná ani nezmínila). Kde byly ty často zmiňované krásné kostýmy a herecké výkony opravdu nevím. Chybou též bylo obsazení DiCapria, který mě nenechal ani na chvíli uvěřit, že je Howardem Hughesem... Věřím, že by film vyzněl dost odlišně, kdyby jej hrál charismatický a přesto nenápadný herec třeba typu Ralph Fiennes. Nebýt těch rotomilých dvouplošníčků, pro něž mám prostě slabost... ;-)(4.5.2008)

  • Melies
    *****

    9 / 10 Scorsese prechádza režisérskou pubertou a je to vidieť. Letec je oveľa megalomanskejší ako taký Taxikár alebo Zúriaci býk, to je jasné už na prvý pohľad, no je potešujúce, že to čo robí jeho filmy svetovou klasikou, ten základný motív, ktorý sa ťahá celou jeho kariérou ako zlatá niť, zostáva stále rovnaký - hrdinovia jeho filmov sú vždy budovatelia, vodcovia klanov či kmeňov a hlavy rodín, na ktorých pleciach leží obrovská zodpovednosť za prežitie svojho okolia a jeho blahobyt, či už ide o samotného Krista (Posledné pokušenie Krista), otca snažiaceho sa uchrániť svoju rodinu pred pomstychtivým fanatikom (Mys Hrôzy), alebo o vietnamského veterána, samozvaného vykonávateľa apokalyptickej očisty (Taxikár). Toto všetko platí v plnej miere i o Letcovi - Howard Hughes ako majiteľ firmy zamestnávajúcej tisícky ľudí určite nemal pri opätovnom natáčaní Pekelných anjelov pokojný spánok... No ale späť k filmu - čo sa týka hereckých výkonov, tie boli skutočne per excelancé, od DiCapria cez Blanchetovú a Aldu až po Baldwina ba dokonca i Holma, každý z nich išiel na plný plyn a vdýchol svojej postave život tak ako sa na takýto film patrí. Po stránke režisérskej je film rovnako dokonalý, Scorsese je jednoducho Scorsese, jeho štýl sa od filmu k filmu mení a práve na Letca pripadlo jedno z jeho najlepších období. Fakt, že opäť nezískal Oscara je námet na film sám o sebe (tým nechcem spochybňovať Eastwoodovo režisérske umenie, to ani v najmenšom). Také chuťovky ako hudba Howarda Shora či strihová skladba filmu (hlavne tá havária, mňam!) sú už len čerešničkou na torte - päť *, síce nie stopercentných, ale stále ešte päť.(19.3.2005)

  • gudaulin
    ***

    Je to už mé druhé setkání s tímto Scorseseho snímkem, kdy jsem poprvé pro délku a nezáživnost nedokázal vytrvat až do konce a chybělo mi asi 40 minut k tomu, abych s Letcem zúčtoval. Prakticky dokonale jsem ho dokázal v rekordně krátké době vytěsnit z paměti a už to svědčí o tom, že tentokrát jsme si s Martinem nepadli do oka. Popravdě, je to v posledních dvou dekádách asi největší míjení s tímhle slavným americkým filmařem. Zatímco jeho poslední kousky mě dokázaly nadchnout, Letec vybudil spíš nudu a nezájem. Je to přitom bezpochyby velkofilm se vším, co k tomu patří, tedy s množstvím hvězdných tváří, vysokým rozpočtem, ambicemi sršícím scénářem, charismatickým hrdinou, ale něco tam nefunguje a není to jen tím, že by mě neoslovilo téma. Scorsese svého hrdinu popisuje hodně odlišně od reality, která by se mohla blížit tomu, jakým způsobem Costa Gavras účtuje s kapitalismem ve svém Kapitálu. Skutečný Howard Hughes byl totiž takový parchant, že i Belfort coby hlavní hrdina Vlka z Wall Street by mohl být považován za prima kámoše z nedělní školy a tajemníka Matky Terezy. Už např. Američan Leacock si povšiml typické vlastnosti Američanů - obdivovat úspěšné lidi bez ohledu na to, jakým způsobem k majetku přišli a jak s ním zacházeli, a tropil si z toho ve svých Literárních poklescích legraci. Ve Spojených státech je Howard Hughes považován za legendu, i když jeho reálné vystupování, činy a dopady byly hodně hodně problematické. Ve filmu je jedna scéna, kde se Howard nachází spolu s Katharine Hepburnovou na návštěvě u její famílie, která představuje takovou tu typickou do sebe zahleděnou snobskou liberální společnost, co se topí v blahobytu a přitom žvaní o socialismu. Na větu paní domu, že v jejich domě se o penězích nikdy nemluví, odpovídá Howard: "To proto, že jich máte dostatek." Po hříchu byl Howard Hughes tím posledním, kdo by mohl vynášet nějaké odsudky. Penízky zdědil a pak si spíš užíval a žil typickým životem playboye a celebrity. K zaměstnancům se choval bezohledně, manipuloval, vydíral a loboval tím nejhorším myslitelným způsobem, který neznamenal nic jiného než masovou korupci. Ona i ta jeho nemoc je hodně diskutabilní, ve 40. letech určitě netrpěl žádnou duševní chorobou a typické je, že až do konce života dokázal bez problémů řídit svoje firmy tak šikovně, že v životě nezaplatil ani cent na daních a přitom byl jedním z pěti nejbohatších lidí této planety. Tři hvězdičky tentokrát zachraňuje několik špičkových scén typu pádu havarovaného letadla a jeho efektní průlet obytnou čtvrtí, kde se Scorsese představuje v té nejlepší možné formě. Ale i tak musím opakovat, je to s oběma očima zamhouřenýma... Celkový dojem: 50 %.(14.4.2014)

  • Cervenak
    ****

    Vyhol som sa tomu v kine, nepožičal som si to na DVD, pozrel som si to až v telke... a vychutnal som si to dvakrát v priebehu jedného týždňa a zakaždým som si hovoril, že Marty mal dostať toho Oscara za tento precízny filmíček, kde sa jeho réžia hladko snúbi s 2,5-hodinovým Leovým hereckým sólom, nie za stupídne Departed. Cate Blanchett ma uchvátila, Kate Beckinsale definitívne predsvedčila, že či hrá v Underworlde alebo v Letcovi, furt je rovnako nezaujímavá.(15.4.2007)

  • genetique
    ***

    Keď má film takmer tri hodiny, určite od neho nikto neočakáva, že bude zaujímavý a nabitý od začiatku do konca, no toto bolo na mňa až príliš rozťahané. Všetko by sa to dalo kľudne vyžmýkať do dvoch skvelých hodín. Načo však nemôžem narážať je skvelá kamera, brilantne vychytané scény a scenérie, a na mňa prekvapujúco dobrý DiCaprio, ktorého si začínam obľubovať. Bežnému konzumentovi však táto biograficko-dokumentárna dráma asi veľa nedá. Ja osobne som očakával viac. 55%.(8.3.2006)

  • - Soukromý dvoumotorový obojživelný letoun Howarda Hughese (Leonardo DiCaprio) je typ Sikorski S-38. Stroj použitý ve filmu je replika postavená z části z originálních dílů a během evropského turné ho bylo možné v létě 2012 spatřit i v České republice a Slovenské republice. (Foxhound#1)

  • - Kate Beckinsale, která hrála roli druhé Hughesovy múzy, se do studia své hrdinky ponořila natolik, že prý dokázala nazpaměť odříkat celý scénář snímku Mogambo (1953), ze který byla Gardner nominována na Oscara. (Grimon)

  • - Leonardo DiCaprio v rozhovoru s Katie Couric přiznal, že se mu při natáčení filmu Letec (2004) vrátila obsedantně kompulzivní porucha, kterou trpěl v dětství. (Cheeker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace