Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Brouk
    ***

    "Zapomenutelný film s nezapomentulnými scénami".. tak nějak zněl výsledný ortel recenze v časopise Premiere, kterou jsem četl předtím než jsem tenhle snímek viděl. Je to pravda, ale těch scén tam zas tak moc není, abych z tohoto snímku byl nějak zvlášť zpovykanej (nepočítaje některé herecké výkony)... Pro mě je to bohužel zapomenutelný film s jakž takž mlhavými vzpomínkami na některé scény... Nic víc nic míň... Snad jen, že jsem rád, že si Oskara nakonec odnesl Clint.... jeho film byl prostě lepší...(10.5.2005)

  • Melies
    *****

    9 / 10 Scorsese prechádza režisérskou pubertou a je to vidieť. Letec je oveľa megalomanskejší ako taký Taxikár alebo Zúriaci býk, to je jasné už na prvý pohľad, no je potešujúce, že to čo robí jeho filmy svetovou klasikou, ten základný motív, ktorý sa ťahá celou jeho kariérou ako zlatá niť, zostáva stále rovnaký - hrdinovia jeho filmov sú vždy budovatelia, vodcovia klanov či kmeňov a hlavy rodín, na ktorých pleciach leží obrovská zodpovednosť za prežitie svojho okolia a jeho blahobyt, či už ide o samotného Krista (Posledné pokušenie Krista), otca snažiaceho sa uchrániť svoju rodinu pred pomstychtivým fanatikom (Mys Hrôzy), alebo o vietnamského veterána, samozvaného vykonávateľa apokalyptickej očisty (Taxikár). Toto všetko platí v plnej miere i o Letcovi - Howard Hughes ako majiteľ firmy zamestnávajúcej tisícky ľudí určite nemal pri opätovnom natáčaní Pekelných anjelov pokojný spánok... No ale späť k filmu - čo sa týka hereckých výkonov, tie boli skutočne per excelancé, od DiCapria cez Blanchetovú a Aldu až po Baldwina ba dokonca i Holma, každý z nich išiel na plný plyn a vdýchol svojej postave život tak ako sa na takýto film patrí. Po stránke režisérskej je film rovnako dokonalý, Scorsese je jednoducho Scorsese, jeho štýl sa od filmu k filmu mení a práve na Letca pripadlo jedno z jeho najlepších období. Fakt, že opäť nezískal Oscara je námet na film sám o sebe (tým nechcem spochybňovať Eastwoodovo režisérske umenie, to ani v najmenšom). Také chuťovky ako hudba Howarda Shora či strihová skladba filmu (hlavne tá havária, mňam!) sú už len čerešničkou na torte - päť *, síce nie stopercentných, ale stále ešte päť.(19.3.2005)

  • Dever
    ***

    Soundtrack Howard Shore: 1. Shake That Thing - Vince Giordano and his Nighthawks Orchestra ,2. I'll Build A Stairway To Paradise - Rufus Wainwright ,3. Somebody Stole My Gal - The Original Memphis Five ,4. Fireworks - The Original Memphis Five ,5. Thanks - Bing Crosby with Jimmy Grier & His Orchestra ,6. Happy Feet - Manhattan Rhythm Kings ,7. After You've Gone - Loudon Wainwright III ,8. Moonglow - Benny Goodman ,9. I Can't Give You Anything But Love - Django Reinhardt ,10. Ain't Cha Glad - David Johansen ,11. Nightmare - Artie Shaw & His Orchestra ,12. Stardust - Vince Giordano and his Nighthawks Orchestra ,13. Do I Worry? - The Ink Spots ,14. I'll Be Seeing You - Martha Wainwright ,15. Back Beat Boogie - Harry James & His Orchestra ,16. Moonlight Serenade - Glenn Miller & His Orchestra ,17. Howard Hughes - Leadbelly ,(11.5.2011)

  • Gilmour93
    ***

    Když snít svůj americký sen, tak jedině v oblacích.. Řemeslně letmý dotek filmařského nebe na křídlech okázalé výpravy, obsahově však jen uměle působící nuda - co naplat, že by se životní příběh Howarda Robarda Hughese těžko vměstnal i do desetkrát delší stopáže. A božský babyface Leo? Výstředního muže spousta profesí jsem mu začal věřit, až si nalepil jizvu zakrývající knír a když se tak člověk zpětně zamyslí nad jeho posledními deseti filmy o hodnocení v červené barvě, režisérských kapacitách a délce zásadně nad dvě hodiny, uvědomí si, že jeho výrazové prostředky se hodně opakují a ten "mám rudé oči a léky na sennou rýmu jsem si zapomněl doma" by měl už rovnou vyřadit z repertoáru. Mimochodem, vsadím se, že kdyby při rekordním letu kolem světa pouštěli Aviatora v nepřetržité smyčce místním pětihvězdičkářům, všichni už vystoupí v Paříži během prvního mezipřistání..(4.6.2012)

  • H34D
    ****

    Vzestup Howarda Hughese je vykreslen naprosto skvěle. Jeho vize, tvrdohlavé odhodlání, konfrontace s okolím, první známky přepracovanosti ústící v krach osobního života a rozvoj (paranoidní) poruchy osobnosti - Scorsese opět vypráví film stylem připomínajícím malování velkolepé fresky. Sám jsem byl nadšen z technických aspektů filmu typu kamera a střih, což jinak zaregistruju jen málokdy, nicméně 163 minut je přeci jen dlouhá doba a Letec rozhodně nelétá na výši celou dobu... 7/10(26.3.2014)

  • - Jen kostýmy pro film stály 2 miliony dolarů. (imro)

  • - Legendární hollywoodskou herečku Katharine Hepburn měla původně ztvárnit Nicole Kidman, ale když se začátek produkce posunul o pár měsíců a už se z natáčení westernu Ztracené uvolnila Cate Blanchett, režisér po ní okamžite „sáhnul“. Byla totiž jeho první volbou pro tuto úlohu. (imro)

  • - Alan Alda záměrně nestudoval žádné nahrávky skutečného senátora Owena Brewstera, kterého ztvárnil. Podle něj se veřejné osobnosti před kamerami nechovají přirozeně a chtěl, aby byl jeho výkon více reálný. (Frankooo)