Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Oskar
    ***

    Už mě zvolna unavují životopisné filmy o kontroverzních osobnostech, které se tváří jako demytizující obhajoba pana Křivě Nařčeného a současně se lačně chytají každého drbu, fámy a pomluvy, kterou o něm kdy kdo řekl. Letec je film, jakých musí Hollywood každý rok pár natočit, aby všechny ujistil, že umí šít do vlastních řad, aby bylo možné pokračovat v diskusi, zda Mr. DiCaprio tentokrát dostane Oscara nebo ne, ...a aby mimochodem připomněly, že nějaká stařičká hvězda je dosud naživu a ve výborné formě (Alan Alda). To poslední vůbec není marné. 60%(19.12.2006)

  • gudaulin
    ***

    Je to už mé druhé setkání s tímto Scorseseho snímkem, kdy jsem poprvé pro délku a nezáživnost nedokázal vytrvat až do konce a chybělo mi asi 40 minut k tomu, abych s Letcem zúčtoval. Prakticky dokonale jsem ho dokázal v rekordně krátké době vytěsnit z paměti a už to svědčí o tom, že tentokrát jsme si s Martinem nepadli do oka. Popravdě, je to v posledních dvou dekádách asi největší míjení s tímhle slavným americkým filmařem. Zatímco jeho poslední kousky mě dokázaly nadchnout, Letec vybudil spíš nudu a nezájem. Je to přitom bezpochyby velkofilm se vším, co k tomu patří, tedy s množstvím hvězdných tváří, vysokým rozpočtem, ambicemi sršícím scénářem, charismatickým hrdinou, ale něco tam nefunguje a není to jen tím, že by mě neoslovilo téma. Scorsese svého hrdinu popisuje hodně odlišně od reality, která by se mohla blížit tomu, jakým způsobem Costa Gavras účtuje s kapitalismem ve svém Kapitálu. Skutečný Howard Hughes byl totiž takový parchant, že i Belfort coby hlavní hrdina Vlka z Wall Street by mohl být považován za prima kámoše z nedělní školy a tajemníka Matky Terezy. Už např. Američan Leacock si povšiml typické vlastnosti Američanů - obdivovat úspěšné lidi bez ohledu na to, jakým způsobem k majetku přišli a jak s ním zacházeli, a tropil si z toho ve svých Literárních poklescích legraci. Ve Spojených státech je Howard Hughes považován za legendu, i když jeho reálné vystupování, činy a dopady byly hodně hodně problematické. Ve filmu je jedna scéna, kde se Howard nachází spolu s Katharine Hepburnovou na návštěvě u její famílie, která představuje takovou tu typickou do sebe zahleděnou snobskou liberální společnost, co se topí v blahobytu a přitom žvaní o socialismu. Na větu paní domu, že v jejich domě se o penězích nikdy nemluví, odpovídá Howard: "To proto, že jich máte dostatek." Po hříchu byl Howard Hughes tím posledním, kdo by mohl vynášet nějaké odsudky. Penízky zdědil a pak si spíš užíval a žil typickým životem playboye a celebrity. K zaměstnancům se choval bezohledně, manipuloval, vydíral a loboval tím nejhorším myslitelným způsobem, který neznamenal nic jiného než masovou korupci. Ona i ta jeho nemoc je hodně diskutabilní, ve 40. letech určitě netrpěl žádnou duševní chorobou a typické je, že až do konce života dokázal bez problémů řídit svoje firmy tak šikovně, že v životě nezaplatil ani cent na daních a přitom byl jedním z pěti nejbohatších lidí této planety. Tři hvězdičky tentokrát zachraňuje několik špičkových scén typu pádu havarovaného letadla a jeho efektní průlet obytnou čtvrtí, kde se Scorsese představuje v té nejlepší možné formě. Ale i tak musím opakovat, je to s oběma očima zamhouřenýma... Celkový dojem: 50 %.(14.4.2014)

  • tron
    ****

    Scorsese letca a filmára Hughesa (nakrútil len dva filmy, ale veľa produkoval) zobrazuje ako čoraz paranoickejšieho muža, ktorému ničia život úchylky, hraničiace s chorobou (paranoja, egoizmus, hygiena) a tvrdohlavosť (neochota zájsť k lekárovi). Nečudo, že sa zabarikádoval pred svetom a svet pred ním. Lietadlá tvoria v Letcovi snáď ešte dôležitejšiu ingredienciu, ako samotné filmy; súvisí s nimi niekoľko najmagickejších scén zo snímky (nakrúcanie Hell´s Angels, džezom podfarbený prelet nad nočným mestom, havária). Všetko istia s rozumom vybratí herci v podporných úlohách, z nich niektorí sa iba mihnú (Willem Dafoe), iní majú o čosi väčší priestor (Ian Holm v jedinej scéne sa meniaci na kvalifikovaného experta na prsia) a minimálne jeden sa každým ďalším filmom vypracúva na obdivuhodného chameleóna (John C. Reilly).(5.11.2005)

  • Kaka
    ***

    Letec není nejlepší film Martina Scorseseho a dle mého názoru se k nejlepším ani neřadí. Je to krásně natočený film, ale to je tak asi všechno. Je tam spoustu nezapomenutelných scén, záběrů, dialogů, ale výsledný produkt nepůsobí zas až tak silně a nějaký hlubší emocionální zážitek se nekoná. I technicky je kupodivu snímek dosti nevyrovnaný a občas působí jako šaráda a až přehnaně kostýmní drama, občas cítím dokonce divadelní feeling. Zajímavé retro, ale určitě ne ambice na Oscara.(11.2.2005)

  • B!shop
    ****

    No cekal jsem teda vic. Film je samozrejme precizni, jak je u Scorseseho dobrym zvykem, ale nejak mi ve filmu chybela duse. Prislo mi to jako rutinni prace delana jen za ucelem oskaru. Herci jsou hodne dobry, Cate Blanchett si oskara zaslouzila, ale to co predvadi Leonardo nema chybu. Snad nejlepsi vykon jeho zivota, kdyz lez zkrvavenej z letadla, tak to byla fakt sila. Timhle filmem mi skoro prestal vadit. Jediny co mi na nem nesedne, je, ze vypada furt na 18. Za ty tri hodiny jsem se nijak nenudil, i kdyz by sel dej udelat imho jeste zajimavejsi. Hodne se mi libila kamera, ale naopak me zklamala hudba, protoze jsem cekal tu uzasnou z traileru. Ze vsech filmu, co jsem od Scorseseho videl, je tenhle asi nejslabsi, ale presto to je nadprumer.(30.7.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace