poster

Můj příběh

  • angličtina

    My Story

  • Slovensko

    Môj príbeh

Romantický / Drama

Česko, 2019, 93 min

Komentáře uživatelů k filmu (54)

  • Malarkey
    *

    Pamatuju si, jak jsem bědoval, že nestihnu tenhle film v kině. Vlastina Svátková na něj tak hezky lákala a i námět zněl zajímavě, že to skoro vypadalo, že přijdu o kvalitní české drama v kině. Nakonec jsem ale rád, že jsem nebyl. Už první scénou, kde hysterická Vilma Cibulková zasahuje do plastické operace doktorovi je patrné, že tenhle film se ponese v duchu nesmyslů, ordinací a modrých kódů…a i když za to herci vlastně ani nemůžou, protože byli fajn, tak by mě zajímalo, proč se takové filmy v Česku vůbec točí… ze Skandinávie jsem těch dramat viděl tucet, dobrých, i špatných, ale nepamatuju si, že bych někdy zažil takovouhle béčkovou slátaninu…myslím si, že nikdy.(3.9.2020)

  • mchnk
    **

    Pro mě těžce nezvládnuto. Drsný příběh, který přímo vyžaduje citlivé a hlavně precizní pojetí, žel tohle bylo takové to klasické české klišé, přeplácaný dort od pejska a kočičky, ve kterém bylo všechno možné, ale celkově k ničemu, film velmi rychle ztrácí atmosféru i potřebné dramatické tempo. Začátek slušný, stejně tak doplňující scény (flashbacky), jež odhalují detaily brutálního chování manžela Elizabethy, nicméně po několika úvodních minutách se film přetransformuje do sérií scén nudného kvokání u latte a hraní golfu, přitom všem si naše oběť také najde nového chlapa, který tedy nejdřív musí opustit svou manželku, aby naší baletce pomohl při novém startu do života a ona mohla pokračovat v životě plném odporného luxusu, který je v každém druhém záběru. Jediné pozitivum vidím v herectví Vilmy Cibulkové a ve zmíněném počátečním startu, vše ostatní opravdu nestojí za nic. [Kino Citadela - Litvínov](9.1.2020)

  • kingik
    ***

    Vlastina Svátková v podstatě účinkuje v raritní hlavní roli a v raritním českém filmu. Realizační tým si o unikátním výsledku ale může nechat zdát. Během devadesáti minut absolvuje sympatická herečka znetvoření obličeje v téměř "cronenbergovském" ladění, zapříčiněné jejím tyranským mužem, posléze se v započaté nové fázi života schází s novými upovídanými kamarádkami jak z nejpitomějšího seriálového šuntu a na golfovém hřišti její churavé city vzplanou k muži s úchylnou vizáží, který je kupodivu ženatý, navíc stihne o svém turbulentním životě informovat celý internetový svět. Tvůrčí tým, který povětšinou čítá samé debutanty na poli scénáře a režie, ji vrhá do žánrového mišmaše, který má značně nevyrovnanou fazonu i strukturu. Počáteční neotřelý psychologický ráz je necitlivě vystřídán scenáristickou nemohoucností, která vzorně plní to nejhorší z filmů pro ženy, kdy se herecky málo snesitelné pizdy scházejí u latte a debilně řeší řadu debilit. S nástupem Pavla Kříže na green už je nadmíru jasné, že se realizační tým vymaní z jakékoliv působivého psychologického ševelení, a šance na částečně originálně pojatý film se definitivně rozplynou. A přitom Vlastina Svátková se zhostila své role týrané ženy, která si prochází životním traumatem a následným vývojem, poměrně zdatně, násilnický Saša Rašilov jí zdatně sekundoval (stěžejní scéna znetvoření probíhá prostřednictvím četných flashbacků, načež sledujeme jakýsi pokus celou "záhadnou" událost vypointovat), ovšem řada realizačních neduhů, zejména nešťastně zvolený odklon od psychologického bujení, postupně pohřbila zajímavý námět a přetavila jej do upoceného průměru, kde si především naivní divačky přijdou na své a na konci jim v titulcích zapěje Lucie Bílá. A Vlastina už poprsí filmové kameře neukazuje. 5/10(11.6.2020)

  • dopitak
    **

    Nelíbilo se mi o čem, ani jak to bylo natočené. Kupodivu méně vadily scény s kamarádkami (ovšem jediná lepší byla s Noskem coby odhaleným nápadníkem) než hloupoučké fragmenty odhalování Elizabetiny minulosti. Kříž štve tolik lidí, protože je herecky poněkud málo plastický, umí jen dva výrazy - rošťácký a překvapeně naštvaný. Zajímavé byly záběry z interiérů, v nichž za za oknem vidět mrakodrap ve Zlíně. Kostková prostě herecky nepřesvědčí.(27.4.2020)

  • Marze
    **

    Je to prvotina režisérů i autorů, tak by se měly v hodnocení přimhouřit oči. Domácí násilí, alkohol a prášky není nic nového viz třeba film Dost s Lopezovou, nebo dokument z Lásky nenávist, který působí mnohem silněji. Je zde opět hromada sponzorských značek. Objeví se i pár prostořekých vtipů. Postavy jsou milé, vstřícné, chápavé, dobře situované. Vyprávění je dost neobratné.(23.4.2020)

  • claudel
    ***

    Není to žádný zázrak, ale nejde ani o tragédii. Herecky vyčnívá Vilma Cibulková, což už se dá označit za tradiční a nepřekvapivou záležitost. Film je natočen podle skutečné události a je škoda, že jej asi nejvíce sráží scénář. Ke konci to už vážně působí trochu jako odpolední seriál na komerční televizi, kde spolu parta kamarádek u kafíčka řeší život a muže. Úsměvné je obsazení několika postav z Rebelů, téměř bych si toho nevšiml, ale když jsem se díval na osazenstvo stolu, napadlo mě to. A je dost osvěžující vidět Kříže, Kňažka a Noska v kladných rolích, to se mi už dlouho u těchto herců nestalo.(28.9.2020)

  • Lokutus
    odpad!

    čistokrevná debilita plná vylízanejch krav, co vypadá jak celovečerní reklama na plastickou chirurgii s.r.o.(25.7.2020)

  • Lukrecie
    ***

    Určitě je velmi dobře, že se takové filmy točí!(14.12.2020)

  • marhoul
    ***

    Tři za, pro některé ženy, naléhavé téma. Domácí násilí není pouze záležitostí nevzdělaných žen ze sociálně nižších poměrů, možná by společnost byla zaskočená, kolik úspěšných, pohledných, ambiciózních květin „padá ze schodů“, „padá v koupelně“ nebo „padá při sportu“. Pamatuji jednu, která přišla po svých (!!!) se zlomeninou stehenní kostí (taková baseballová pálka se manželíčkovi šikne na kde co) nebo jinou, která skončila apalická týden po svatbě, když ji novomanžel omlátil hlavu o vanu a umyvadlo. Trvalo to 6 měsíců, ale konkrétně tato paní se z kómatu probrala a po dlouhých rehabilitacích přišla následující rok poděkovat všem, kteří o ni pečovali. Přišla sice o hůlce, ale po svých, rozvedená, doprovázel jí tatínek, kterému najednou nebylo padesát, ale od pohledu přes devadesát let. Toto sledovat byť jen zprostředkovaně, bylo velkou lekcí pro desítky sestřiček, lékařek, ba i pro chlapy. Taky mají sestry, dcery, matky... Každý věděl, že toto ne! Že žádný ocas za tohle nestojí. Čili jakékoli postrčení k důslednému definitivnímu rozhodnutí a tlusté čáře je vždycky vítáno. Pokud to pomůže jediné ženě, má tento film, přestože je slabší, význam. Vlastina Kounická Svátková je krásná, příjemná dáma, která má co říct, pěkně píše, její aktivity k výše uvedenému tématu ráda vyzdvihnu. Zamrzelo mě, že se jí nechutně vymstily (krutá daň za otevřenost a popularitu), ale tato paní některým ženám prokazatelně pomohla a já jí držím palce, aby anabázi s pošahanou stalkerkou dotáhla k vítěznému cíli. Rašilova mohlo být víc, ale odporný byl dostatečně, Pavla Kříže sice moc nemusím, ale v tomto kusu se mi líbil hodně. Bohužel mi neseděla linie rozežraných kamarádek. Uznávám, kamarádky důležité jsou, však tady byly jejich party rušivě komediální, nepřirozeně tlačené na pilu, dialogy šustily papírem, přestože obsazení bylo moc fajn. Naopak scény s Vilmou Cibulkovou a Milanem Kňažkem byly tradičně kvalitní. Tato nevyváženost filmu příliš neprospěla. Navíc se film začal lépe rozjíždět, až když se schylovalo ke konci. Domnívám se, že by se takové téma dalo uchytit dramaturgicky lépe. Ode mě by to bylo na dvě hvězdičky, ale jak zmiňuji výše, s ohledem na téma přihodím. Pokud by byl zájem, doporučím snímek Portrét dámy, který je zde sice také v šedých číslech, ale po shlédnutí mě na Johna Malkoviche přešla chuť na řadu let, a nebo vypíchnu z českého rybníčka nezapomenutelný Hadí tanec, kde se s Aloisem Švehlíkem nůžkama popasovala Ivana Chýlková.(1.5.2020)

  • kajas
    **

    Mohlo vzniknout na české poměry neobvyklé drama o domácím násilí a vyrovnávání se s jeho následky. Tahle myšlenka ale tvůrcům vydržela možná tak deset minut, následovalo velmi plytké nic, tedy vlastně plkání hlavní hrdinky s kamarádkami u kávy a hraní golfu se šarmantním ženatým cizincem... Aspoň že Cibulková s Kňažkem zachraňovali, co mohli.(29.12.2020)

  • zette
    *

    Presne ten typ filmu, ktere nam proste moc tocit nejdou. Namet dobry, ale zpracovani strasne. Umele, misty neverohodne...(14.12.2020)

  • sofiapetra
    *

    Příšerně zpracované - po všech stránkách. Jedno klišé pochodovalo za druhým. A vůbec nejhorší byly ty dámské sedánky, brr; jejich debilní dialogy byly děsivější než to samo téma (a že to tedy sakra TÉMA je). Kladu si jen otázku, pro koho to bylo natočené? Pro ryzí slepice s pidimozkem, kterým se ovšem nic podobného ani stát nemůže, protože mají doma výhradně submisivní typy? Takže pro nikoho.(14.12.2020)

  • fugazi
    *

    Žádná režie, žádný napětí, žádný emoce. Místo toho dostaneme exhibici nejotravnějších postprodukčně dodělaných lens flarů v horních rozích obrazovky všech dob. Tam to svítí i když tam prostě žádný světlo neni. S časovou posloupností vyprávění si taky nikdo hlavu nelámal. Jeden den ženská oznámí, že je těhotná. V další scéně je už v osmym měsíci, ale ostatním postavám uteklo sotva pár hodin ... 3/10(13.1.2020)

  • Johnny.ARN
    **

    Taký ženský výplach, pri ktorom muži len nechápavo krútia hlavami. Hlavne keď sú tak trochu ženatí. 2 z 5(14.6.2020)

  • kocik1
    *

    Špatně vyprávěná pohádka na dobrou noc tvářící se jako těžké drama.(14.12.2020)

  • Arsenal83
    ***

    Ako samotný príbeh o týranej žene s trvalými následkami na tom najviditeľnejšom mieste, to nie je zlý námet. Čo film dáva dolu je nelogické správanie sa postáv. Tie jej kamošky jej zírajú na ksicht a hovoria: "Ty vole, to si s vráskami fakt nespleteš!", alebo "Tak to je nářez!". A ona ich ešte za to chváli, aké sú úžasné. Ktoré ženské by sa takto chovali? Veď tam musí byť nejaký odstup, dekórum, slušnosť. A bez tých blbých kecov všeobecne by som sa tiež obišiel, každý scenár akoby chcel stvárňovať ženské, ktoré sa bavia len o tupostiach. Každopádne Kříž príjemne prekvapil, niektoré citlivé pasáže boli veľmi silné a happy end je dobrou motiváciou pre všetky týrané ženy.(11.6.2020)

  • janekrubes
    odpad!

    Viděl jsem pár minut. Doporučuji přečíst BIO "režisérů", tak nějak odpovídá...(13.12.2020)

  • LexBarker
    **

    Nepříliš zajímavě natočený film podle skutečného příběhu. Bez silnějších scén, s průměrnými herci.(7.7.2020)

  • honajz2
    *

    Objektivně si to slabou hvězdičku zaslouží za Zlín a počáteční snahu o atmosféru, protože to se v českých filmech ani trochu nenosí. Zpracování a vedení příběhu je jednoznačně na odpad a ani se nebojím říct, že jsem našel ještě hlubší dno českých filmů, než doposud. No, to by bylo asi moc zlé, tak tedy takhle - je to srovnatelné s Revizory, Drakem, vysoce oceňovanou pedofilní road movie a zhulenou křesťanskou Alenkou. Ten film je každopádně naprosto příšerný. Kamera se neustále klepe, leze na nervy, pak to obsahuje hromadu flashbacků, z nichž některé se i párkrát zopakují, chatrné herecké výkony jak z amatérského filmu, postavy tak ploché, že to slovo dostává nový rozměr, ale co je úplně nejhorší, je příběh. Řeknu vám to takhle: představte si libovolný film dle Rosamunde Pilcher, přidejte do něj prvky thrilleru, téma domácího násilí, stupidní humor - a bum, máte Můj příběh. Rozepíšu a rozeberu tady děj, z něhož to bude patrné o to víc (a předem se omlouvám za svůj cynismus, téma domácího násilí nechci zlehčovat, ale měl jsem pocit, že tenhle film ho taky zlehčuje): SPOILERY Mladá baletka Elizabeth (to je správné české jméno!) z bohaté rodiny má bohatého manžela, který ji ale často (dle flashbacků často, i krátce po svatbě) bije. Jednou to přežene, znetvoří jí obličej a Elisabeth skončí na JIPce. Maminka Elisabeth však na na toho násilníka zavolá - ne policii, aby ho mohla zatknout, co vás to napadá! - nějaké mafiány, kteří mu dají řádně přes držku. Víc se pak ve filmu tihle bojovníci za spravedlnost neobjeví a jejich vztah k matce Eli (budu jí říkat takhle) není vůbec zmíněn. Eli pak pustí z nemocnice za maminkou a tatínkem, kteří jsou jak z katalogu šťastného života v důchodu do jejich bohaté vily v Praze, kde má chudák noční můry. Kariéru baletky hodí za hlavu. 15 minut filmu je v prdeli a stalo se v něm vše, co by mohlo vzbudit napětí, strach, či aspoň nějaký zvrat. Paráda. Eli pak jede za kamarádkou do Zlína a tam ji to natolik uchvátí, že se tam přestěhuje a donutí k tomu i svoje rodiče. Tatínek má dokonce v Beskydech chatu, kterou ale celý film neuvidíme a místo toho všichni tři bydlí v nějaké vile uprostřed Zlína. Finance? Vždyť je to bohatá rodina, ti nemusí nic řešit! Stále traumatizovaná Eli si téměř okamžitě najde partu skvělých kamarádek, se kterými neustále chodí do různých kaváren. V každé z nich jako číšník pracuje jeden a ten samý chlap (asi je něco jako Larry z Gumballova úžasného světa?), který z babama neustále flirtuje, ale to nijak nevyvrcholí. Parta kamarádek si založí i WhatsAppovou skupinu, kterou pojmenují Asociálové, ačkoli všechny holky jsou víc ukecané, než kdejaká vesnická drbna. Rodičové Eli se vskutku dobře baví - chodí na víno do golfového klubu (asi taky pro bohaté, dle servisu), chybí jim Praha, pak taky hrají golf s dcerou, taky hrají golf sami a aby toho nebylo málo, zase hrají golf. Tomu říkám aktivní důchod! Na golfu se Eli seznámí s aj´tákem Pavlem Křížem (který kde hraje, tak to stojí za hovno, alespoň z poslední doby) a z filmu se najednou stane romantická komedie. Rodiče taky Eli zaplatí (asi) 12 operací, přičemž při té dvanácté jí umře maminka. V tom filmu ten "zvrat" ale působí dojmem, jako: "Neměli jsme co vymyslet, tak tam hodíme smrt rodiče, ať to natáhneme.". Najednou je to z romantické komedie zase vážné jak prase a na scéně se objeví její zákeřný ex, který na ní před divadlem udělá bububu a jde do prdele (btw, to na něj rodiče Eli fakt neposlali policii? I když ví moc dobře, že udělal co udělal? Fakt ho nechali jen tak dál v klidu pochodovat po světě??? A to ten scénář psali dva lidi, proboha!!!!). Vrací se jí noční můry, ale Asociálky jí podrží, ona v sobě najde jakousi vůli a sílu do života, pořád chodí s Pavlem Křížem, který sice má manželku, ale kvůli ní se s ní rozvede a celý film končí krásným životním mottem: "Zjistila jsem, že si člověk nemusí zasloužit lásku. Kdo mě bude milovat, bude mě milovat. A když přestane, tak ať. Přece jsem svobodná!", ale dalo by se to vylíčit i následovně: "Jsem bohatá kráva, která je díky 12 plastickým operacím, co mi zaplatili rodiče, zase krásná a tak na to budu balit chlapy, které pak můžu poslat do řitě." A konec, "poetický" záběr golfového hřiště, kde se odehrává nejmíň půlka filmu a jedou titulky. Úplně jsem zapomněl zmínit některé drobnosti, úplné prkotiny, které jsou ve scénářích zbytečné, třeba to, že jak hlavní hrdinka, tak Asociálky nikde nemakají a jedna z Asociálek otěhotní a zatímco pro ostatní uteče pár dnů, ona už je v osmém měsíci (takže je to ještě sci-fi, asi se jí narodí ufon). KONEC SPOILERŮ. Asi už po mém vyčerpávajícím popisu nemá smysl víc psát, ten film je prostě strašný a čím dál tím víc dokazuje, že čeká kinematografie už je fakt hodně na dně. A s přílivem romantických komedií klesá stále níž... A obávám se, že se z toho jen tak nevyhrabe, jelikož aspoň ucházející je tak 1 z 15. Nicméně tak strašný průser jsem fakt nečekal a dost mě to mrzí. I ten pokus o atmosféru zde vyzní tak strašně křečovitě a špatně, že je celý na smích. Slabá 1*(19.9.2020)

  • bari68
    ***

    Námet tak silný, že z tohto išlo vytrieskať ďaleko viacej. Síce to nebol prepadák, ale potenciál zostal tatam. Prvých cca dvadsať minút je ťažkou depkou, dobre rozohranou partiou, na ktorú keby sa lepšie navázalo, výsledok by bol perfektný. .... A práve tam sa všetko začalo lámať. Flashbacky na rodinné martyrium film nezachránilo od plkov ženských, ktoré asi nemajú stále čo robiť a schádzajú na na lattéčko. ... Chápem, že aj táto životná etapa bola pre hlavnú hrdinku vlastne kľúčová, ale zostrihanie týchto pasáží o polovicu a následné randenia by filmu len prospela.(29.4.2020)

<< předchozí 1 2 3