Komentáře uživatelů k filmu (54)

  • Radek99
    ****

    Polská kinematografie umí (narozdíl od té naší) neustále překvapovat, čehož důkazem je i Corpus Christi, příběh sice do značné míry vykonstruovaný, ale přesto silný! Velkým plusem snímku je jeho silně civilní vyznění a herecké výkony, především ten Bartosze Bielenia, známého už z Kléru, jemuž part delikventa/kněze doslova padl jak ulitý. Na mimořádný fenomén snímku Klér sice Corpus Christi nedosahuje, ale přesto jde o výjimečně zdařilé podobenství s mravním přesahem, působící účinněji než většina kázání skutečných církevních hodnostářů... Mimochodem malá komparace - film s podobnou zápletkou natočil v roce 1969 Ewald Schorm na motivy knihy Josefa Škvoreckého (jde o Farářův konec) a oba dva filmy dobře ilustrují rozdílnost povah našich dvou národů - zatímco Poláci záměnu falešného kněze pojali jako drama pěkně na vážno, bojovně, my totožné téma natočili jako bláznivou komedii...(10.10.2020)

  • johnn333
    ***

    Hlavní kluk sice káže jak pán, ale jen těžko může udělit rozhřešení té omšelé příběhové kostře o protagonistovi, co dorazí do uzavřené komunity, aby ji proměnil, a na konci ji zase dramaticky opustil. Tohle léto s gentlemanem z nenávistně bohabojné vesničky má navíc dost zaměnitelnou, těžkopádnou tvář, které nepomáhá úplně mrtvá kamera, která se prostě někam postaví a pak tam je.(15.3.2020)

  • mchnk
    ****

    Z pekla ke Kristu a zase zpět. Daniel__dítě boží, které zhřešilo smrtelně, je na této své kajícné cestě povoláno odkrývat skryté, vyřknout zamlčené, měnit zaběhnuté a dodávat naději...tu něžně falešnou, jež ovšem může mít překvapivě velkou moc. A přesto, že niť jeho pouti je slabá, "oběti" otce Tomazse již nikdy nezapomenou, dokonce dostávají šanci na nový život. I když jsem osobně čekal silnější scénář, novodobá polská filmová škola opět potvrzuje svou vysoce nastavenou laťku o které se nám v našich končinách může zatím jen zdát. [Filmový klub Citadela](7.10.2020)

  • Dzeyna
    *****

    Bartosz Bielenia byl jako kněz naprosto boží!!(1.3.2020)

  • CarloRizzi
    *****

    Recenze filmu Corpus Christi (2019) Neuběhl rok po filmu Kler (2018) natáčí další film na téma náboženství s názvem Corpus Christi (2019) rovnou útočí na nominované filmy na Oscara. Rozdíl mezi těmito filmy je, že snímek Klér poukazuje jaká je asi církev v Polsku, kdežto Corpus Christi je o mladíkovi, který si prošel duchovní proměnou ať chce nebo nechce se stává knězem ve městě. V roli mladého kněze hrál Bartosz Bielenia a můžu vám říct, že svojí oscarovou laťku už asi nepřekoná, ale kdo ví. Nutno podotknout že tento herec hrál ve filmu Klér. Díky roli pastýře poznává sám sebe a možná nachází svoje poslání a dostává druhou šanci životě, přičemž dokáže dát dohromady komunitu ve městě. Tento film mě trochu připomnělo jeden ukrajinský snímek s názvem Kmen a je to film pro neslyšící, takže nepotřebujete žádný titulky. Jak to kurwa Poláci dělají.(8.3.2020)

  • Flego
    ****

    Silné katolícke Poľsko priťahujú ako magnet náboženské témy. Zaujímavý príbeh rieši mladého muža, ktorý odchádza z nápravného zariadenia pre mladistvých a namiesto práce v stolárskej dielni zaujme post kňaza. Pohľad do duší miestnych dedinčanov však nie je príjemný a mladý delikvent začne byť konfrontovaný s pravdou...(4.7.2020)

  • Slarque
    *****

    Precizně vysoustružené drama kluka z pasťáku, který se vydává za kněze, mě celou dobu udržovalo v napětí a zájmu o (nejen) hlavní postavu. Bartosz Bielenia si ve filmu vyzkoušel snad všechny možné polohy, a přesto to působilo, že hrál jedinou postavu. Scénář se nesnaží jít proti církvi jako několik jiných polských filmů z poslední doby, spíš jen využívá institut církve a post kněze ke studii jediné postavy. Vlastně jsem od toho ani moc nečekal, o to lépe jsem byl překvapen.(9.10.2020)

  • Filmmaniak
    ****

    Snímek se drží poměrně zavedeného dějového schématu o nováčkovi v uzavřené a rozervané komunitě, který ji svým přičiněním mimoděk stmelí, ale své minulosti přesto neunikne – a i jeho forma je po většinu stopáže poměrně obvyklá. Co už tak obvyklé není, je neskutečně výrazný a až démonický Bartosz Bielenia, který podává v hlavní roli mimořádný výkon a táhne celý film na svých bedrech, a perspektiva jeho postavy, nahlížející na svět skrz Boha a poznávající přitom sebe sama. Film kromě toho zaujme i komplexně zpracovaným tématem náboženské víry a statickou kamerou, která však v závěru v klíčovém momentu překvapí náhlou, leč opodstatněnou pohyblivostí. Pozoruhodné drama vyniká i propracovaným scénářem a slouží jako další důkaz pro to, že i komorní film s nízkým rozpočtem a několika málo lokacemi lze natočit tak, aby se divákovi dostalo silného a výjimečně působivého zážitku.(30.9.2020)

  • silentname
    *****

    Konečne film, ktorý na mňa úprime zapôsobí a dá mi skutočne pocítiť, že som sa díval na niečo nové a zaujímavé. Aspoň ja si nepamätám, že by som niekedy pozeral film ako "Corpus Christi". Téma je zaujímavá, postavy sú dobre vykreslené, má niekoľko silných a zapamätateľných momentov, dobrý spád a ani raz som sa pri ňom nenudil. Takto si predstavujem, že by filmy mali vyzerať. Mali by vo mne vyvolať pocity a zaujať ma. To je základom dobrého filmu. Bartosz Bielenia je podľa mňa vynikajúci hlavný hrdina. Veril som mu dokopy všetky momentky a priam som cítil, že našiel svoje skutočné poslanie. Nemal som s ním absolútne žiadny problém. Skvelá je aj Eliza Rycembel a priateľstvo, ktoré vznikne medzi Martou a Danielom funguje veľmi dobre. Je tam veľmi veľa dobrých scénok. Príbeh je dobre spracovaný a najlepšie na tom všetkom je, že hlavnou dejovou líniou nie je skutočnosť, že Daniel nie je skutočným kňazom. Hlavnou dejovou líniou je tragédia, ktorá sa odohrala v mestečku kam príde a spôsob, akým dopadla na jednotlivých obyvateľov. To je oveľa zaujímavejšie a hlavne to dáva filmu svoju vlastnú identitu. A funguje to preto, lebo keby aj vytiahneme skutočnosť, že Daniel nie je skutočným kňazom, tak srdce filmu by bolo stále rovnako silné. Akurát by tu bola možno jedna scénka, ktorá by tým získala úplne iný význam. Dotýka sa to všetkého čo je skutočné. Najmä obrovské a nekonečné ľudské pokrytectvo. Je to mesto plné dobrých ľudí, ktoré je schopné ale terorizovať ženu šoféra, ktorý sa zrazil s autom plným tínedžerov a písať jej výhražné listy. Film ma úprimne zasiahol a jediné čo môžem povedať je, čeknite si ho, ak ste to už neurobili. Pre mňa vynikajúce filmové dielo, ktoré stojí za vašu pozornosť. Hodnotenie: A(18.10.2020)

  • classic
    ****

    „Telo Kristovo” . 20-ročný Daniel, ktorý sa akurát "zdržiava" v polepšovni pre mladistvých, chce byť ešte k tomu aj profesionálnym kňazom, pretože sa jednak zaujíma práve o túto duchovnú sféru, že zároveň »zaskakuje« pri nedeľňajších omšiach, ale keď sa tu už niekto raz ocitne, odtiaľto cesta do farnosti už nevedie, alebo sa mýlim ? Stačí sa prezliecť do talára, a o všetko je už automaticky dopredu postarané, že sa na záver stačí tváriť už iba vážene, múdro a vhodne ? / Prepúšťajú ho von na slobodu, na čerstvý vzduch, s istým odporúčaním - možnosti zamestnania sa v stolárskej dielni, „kdesi na opačnom konci republiky” , kam odhodlane cestuje autobusom. Štrngot miestnej píly už má sotva na dohľad, či cvengot zvoncov kostola čoskoro zazvonia, ako býva u nich už zvykom, a tak čo mladíka nakoniec presvedčí, ísť bližšie ku svojim ovečkám, ako pastier, čo ich usmerní, alebo rezať donekonečna dosky ? V poriadku, teraz vám už čosi to napoviem: V tomto malom, ospalom mestečku, sa z Daniela stáva najvyšší predstavený, ba ani nevie ako, lebo terajší, starší, nie je po zdravotnej stránke, na tom zrovna najideálnejšie, a tak ho tým pádom čaká životná skúška. Jedinú výhodu má takú, že ku cirkvi inklinuje, alebo je už iba otázkou času, kedy ho minulosť vskutku doženie ? Zo začiatku si je trochu neistý, no zázračne vhupne do bežnej rutiny, keď mu budú ľudia načúvať. Obyvatelia sú čoraz viac frustrovaní z jednej tragickej udalosti, počas ktorej vyhasli ľudské životy, čo sa nám divákom začne postupne odkrývať. Skončí sa táto hra za prezlečeného profi/amatérskeho, katolíckeho šarlatána, alebo bude slúžiť omše do odvolania ? _ Súčasná poľská kinematografia, má určite čo ponúknuť, i keď sa jej extra nevenujem, ale i napriek tomu, som príjemne prekvapený, aký Jan Komasa nakrútil strašne pozoruhodný, dramatický snímok s excelentným Bartoszom Bieleniom v hlavnej úlohe, kedy samotné obsadenie, je samo o sebe dosť kľúčové. So scenárom je to ale trochu plytkejšie, no dramatizácia vývoja postáv a deja, je tak vkusne vyvážená, že neostáva čas na akékoľvek pochybnosti, ako mu to celé vlastne mohlo prejsť ? Myslím si, že možné by to aj bolo, ale to by musel mať človek dostatočnú charizmu, akú mal trebárs Daniel. Vtedy, skôr (áno), než (nie) !(18.4.2020)

  • NinonL
    ****

    Chtěl být chvíli dobrý a zlí lidé mu v tom zabránili. Mladý delikvent se touží stát knězem. Nosí s sebou i černý oděv a kolárek. Když je propuštěn z nápravného zařízení, chopí se příležitosti a ve vesnici, kde ho nikdo nezná, začne působit jako kněz. Mezi lidi vnese spoustu nových, pozitivních myšlenek, začne dokonce rovnat staré sousedské spory a nesváry. Jenže nic netrvá věčně a i jeho dožene minulost.(18.4.2020)

  • bart_
    *****

    Velice netradiční námět, jehož strhující gradační tendence vám sežehnou chlupy z prdele a zdárně eliminují jakékoliv divácké predikce - pro ateisty včetně mne samotnýho nevyjímaje. Bartosz Bielenia je démonicky charismatický - jako by se slovanský Spud z kultovního Trainspottingu s dostatečným faktorem intelektu a moudrosti ujal povolání kněze, který lukrativně využívá manipulativní vychcanosti svých vrstevníků, a sympaticky využívá okolnosti ovlivnit nemalé procento místní komunity, dle jejíž nátury se následně vyvíjí děj samotný. Snímek se specifickými komediálními prvky předkládá věčné téma o tom, že minulosti neunikneš - snímek 'Corpus Christi' onu antagonistickou proprietu ovšem vede až do těch nejzazších extrémů. Lze o něm tak vypovědět tisíc lapidárních slov, a přitom žádný z nich nedokáže dostatečně definovat tenhle mistrovský opus.... Mohu tedy pouze dodat jediný: dechberoucí filmová nirvána - vizuální paleta jakbysmet. Nemám žádný pádný argument, který by něco vytkl - prestižní Oskarová nominace je zcela oprávněná. Polsko rules! .... Verdikt: 10 kolárků z 10(10.3.2020)

  • Padme_Anakin
    *****

    Obtížně se mi budou hledat slova pro komentář, jedná se totiž o film, od kterého jsem nemohla odejít a s jistotou vím, že mi zůstane v hlavě... Někdo k životu potřebuje víru, někdo jiný hledá opěrný bod, někdo nezvládne svůj úděl a ztrátu blízkého člověka, někdo se sytí nenávistí a bolestí a pak se najde i někdo se škraloupem, kdo má vnitřní pnutí a prostě musí... Potvrzuje to mou teorii, že i ten největší grázl může udělat dobrý skutek a na druhou stranu, že i dobrý člověk může v jistém okamžiku páchat zlo.. Každopádně další výborná věc z Polska a Bartosz Bielenia snad na hranici hereckých možností...(3.3.2020)

  • zipper111
    *****

    Moc polských filmů jsem pravda neviděl, o to víc je pro mě Corpus Christi zjevením. Neskutečně dobře natočený syrový film o lidech v jedné zapadlé vesnici kdesi v Polsku, jednom fejkovým knězi (výtečný Bartosz Bielenia!) a scénáři, který sice není úplně originální, ale zpracováný je výborně. Kamera funguje na jedničku, a přestože chápu, že to nesedne každému, můžu to jen doporučit. 5*(6.10.2020)

  • PP66
    ****

    Silný příběh obrácení se k Bohu, které se zdá nejprve hrou... Poláci opět velmi dobře.....(23.10.2020)

  • marhoul
    *****

    Polská kinematografie mě zklame málokdy. Film nelze doporučit každému, neboť zarytý ateista na duchovní linku není nastaven ani ze zvědavosti, najde si v tom jenom to svoje opovržení, a člověka silně věřícího, by trefná kritika morálky "věřících" mohla zase urazit, protože se mu sáhne zase jen na to jeho svaté. Takže správně! Corpus Christi tne do živého a líbit se bude především diváku otevřenému a tolerantnímu, což je evidentně nota, na kterou tvůrci zahráli. Po Kléru další výborná záležitost, Bartosz to rozbalil ve velkém stylu, česká i slovenská kinematografie stále výrazně zaostává a ačkoli několik kvalitních počinů ročně svedeme, Poláci mají lépe vyvinutý cit pro téma a kvanta naprosto famózních umělců, kteří jedou ale nenormální herecké bomby... Zasloužená Oscarová nominace.(19.10.2020)

  • BoredSeal
    ****

    Fascinující film s gradujícím napětím, výborní herci. Film má klidnou kameru, ale moc se mi líbilo dravé a přitom přehledné nasnímání potyčky.(2.9.2020)

  • zette
    ****

    Hodne zajimavy pribeh o jednom chovanci napravneho zarizeni, ktery se po propusteni misto truhlarem stane fararem. Vypada to, ze se Daniel konecne nasel, bohuzel pro nej, nic netrva vecne. Ale hlavni postave nelze nefandit, uzasny herecky vykon. Polska kinematografie je v nebyvale forme!(7.6.2020)

  • campix
    ****

    Otázka zní proč tohleto u nás prostě nejde? Polská kinematografie produkuje rok co rok velmi zajímavé a kvalitní snímky, které pravidelně bodují i v těch nejprestižnějších oceněních. A nutně to nemusí být ani čistý těžko koukatelný art viz Ida. To dokazuje Corpus Christi. Zajímavý námět, kdy hlavní hrdina Daniel objevil v nápravném zařízení boha a po propuštění se náhodou vetře do jednoho kostela v polském zapadákově a stane se katalyzátorem skrytých traumat. V silně nábožensky ovlivněném Polsku to muselo nutně rezonovat a není se třeba bát, jelikož náboženství zde není nijak explicitně protěžováno a nejedná se tak o takovou náboženskou agitku. Spíše sociální drama s poměrně sympatickou hlavní postavou, kterou dožene její minulost.(19.4.2020)

  • laik_60
    *****

    film o vzťahu k Bohu o poznavani seba samého a sveta okolo skrze Boha.(18.9.2020)

<< předchozí 1 2 3