poster

Stvořeni pro lásku

  • Hong Kong

    Hua yang nian hua

  • Hong Kong

    花樣年華

  • Hong Kong

    Faa yeung nin wa

  • Thajsko

    ห้วงรักอารมณ์เสน่หา

  • anglický

    In the Mood for Love

  • Slovensko

    Stvorení pre lásku

Romantický / Drama / Poetický

Hong Kong / Francie / Thajsko, 2000, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    ****

    Scénář: Kar Wai Wong .. Umělec Kar-wai Wong za použití úžasné stylizace, úchvatné kamery, překrásné hudby a snové atmosféry stvořil příjemný křehký příběh lásky. Poetické v každičkém, velmi propracovaném záběru. Dějový obsah je sice prostší, ale zde to není vůbec na škodu. 75%.(20.1.2006)

  • Falko
    **

    Dlho som premyslal nad tym, ako a ci vobec ohodnotit tento film alebo napisat komentar tak, aby ma fanusikovia azijskych filmov, medzi ktore patri i verna uzivatelka Madison neukamenovali k smrti. V profile mam, ze dvere ma u mna otvorene kazdy film a to myslim vazne. Takze je to nahoda, alebo som mal smolu akurat na tento film. V IMDB v topke sa objavil v rebricku, tak som si ho dal do budicku a cuduj sa svete, hned o tyzden bezal na STV 2, takze skor nahoda :-) Verim tomu, ze ked si Madison tento film Stvoreni pre lasku pozrie, urcite pochopi, preco ma to tak nudilo, ale nic sa nemeni na tom, ze veeelmi chcem vidiet aj film A MOMENT TO REMEMBER (2004), ktory podla Madison predstavuje najsmutnejsiu, najdojemnejsiu filmovú poeziu, ktora by ma mala svojim krehkym a korejsky duchovnym sposobom vyjadrenia emocii preniest do sveta, kde ma vraj kazdy romantik pravo verit svojim snom. No tak to som zvedavy, ale naspät k tomuto filmu. Takze je to film o zakazanej laske dvoch ludi, ktori k sebe nieco citia, ale kazdy z nich ma svoju druhu polovicku niekde vo svete a nechcu zahybat. Co sa tyka hudby, vsimol som si, ze reziser asi kazdych cca. 12 minut pouzival tu istu melodiu, ktora ak sa vam bude pacit, budete stastni, ze ju tam stale mozete znovu a znovu pocut, akokeby ste si pustili CD s nejakou pesnickou stale dookola na Repeat, ale ak ju budete neznasat a este sa pri tom aj nudit, budete mat chut hodit ovladac na televizor, nastastie u mna to nebol problem, lebo ta melodia bola celkom pekna, len skoda toho filmu. Nemozem za to, ale dalo sa to aj zaujimavejsie natocit... 23.11.2010 ________ Maggie Cheung - (Su Li-zhen - Pani Čanová) +++ Tony Leung Chiu Wai - (Chow Mo-wan) +++ Ping Lam Siu - (Ah Ping) +++ Produkcia: Kar Wai Wong +++ Hudba: Michael Galasso, Shigeru Umebayashi +++(23.11.2010)

  • Marius
    *****

    Nadčasová štúdia medziľudských vzťahov a ich zložitosti. Veľmi by som sa vyhýbal označeniu "romantický" pretože film je skôr realistický. Obaja protagonisti tu predviedli jedny z najlepších hereckých výkonov aké som vôbec videl. Tony Leung ako navonok pokojný a sebaistý ale vnútri rozorvaný a nesmelý spisovateľ - amatér hrá snáď aj vlasmi, a Maggie Cheung verím aj vzorky na papučkách a kamienky odkopnuté cestou k obchodíku s rezancami (okrem toho, je neskutočne sexi). Pokiaľ ide o vizuálnu stránku je rovnako striedma ako aj estetická. Toľkokrát spomínaná kamera tu pôsobí neskutočne funkčne a civilne - väčšina záberov je robená cez dvere, okná, zo skrine, cez ploty a podobne, takže divák má pocit väčšej blízkosti k postavám. Takisto perfektné je použitie a výber hudby. Scény, v ktorých postavy prichádzajú na to, že sú podvádzané, míňajú sa na schodoch obchodíka s rezancami a trénujú rozhovory patria do zlatého fondu kinematografie. 10/10(23.11.2005)

  • kleopatra
    ****

    Lze podobu a osudovost lásky znázornit, aniž by bylo nutné o ní přesvědčovat divokostí erotických scén? Jen květinovými šaty, povívajícími závěsy, kanoucí slzou jako jediným pohybem v prázdné místnosti, rukou plující po předmětech, vyšívanými pantoflíčky čekajícími na svou chvíli, hudbou ....TO lze.(26.1.2006)

  • Radko
    ***

    Artistné dielo s minimom deja, formálne veľmi bohaté. Sústredenie sa na vzťah hlavnej hrdinky a jej suseda píšuceho príbehy na pokračovanie v prítmí ázijského veľkomesta začiatku 60. rokov. Kvetinkové šatičky, dokonalá chôdza spomalené zábery, láska vyjadrená v náznakoch. Všetko spracované veľmi odťažito a navonok chladne. Neventilované city sa búria v ústrednej dvojici príbehu pod maskou vážnych, emócie nevyjadrujúcich tvárí. Nevšedné dielo, kde vysoko prečnieva fragmentárna kamera a farebné odtieňovanie zväčša daždivo – pošmúrneho príbehu nad samotným, miestami uspávajúcim príbehom. Krásne nasnímaný obraz.(23.11.2004)

  • - Kar Wai Wong točil poslední scény a prováděl závěrečné úpravy necelý týden před ohlášenou premiérou v Cannes. (Morien)

  • - Během filmování režisér i herci často improvizovali a to se velmi projevilo na konečném vyznění filmu. Původně mělo jít o daleko očividnější romatický slaďák, v němž na sebe měly hlavní postavy vilně pokukovat a častovat se dvojsmyslnými výroky. Jak natáčení pokračovalo, herci i režiséři se rozhodli pro daleko subtilnější atmosféru. (Morien)

  • - Pan Chow bydlí později v hotelu na pokoji s číslem 2046, což je zároveň název jednoho z dalších filmů Kar-wai Wonga. (Nosdrolomo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace