Reklama

Reklama

Stvořeni pro lásku

  • Hongkong Hua yang nian hua (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (H.C.E.)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (230)

Matty 

všechny recenze uživatele

Když se dva lidé milují, ale jejich lásce není přáno, je to smutné, Stvořeni pro lásku jsou tedy smutným filmem. Nijak extrémně, ale jsou. Pro dva distingované Hongkongčany žijící v 60. letech – pro hrdiny této romance – jsou důležitější mravní ideály nežli jejich vlastní touhy. Oba dva vědí, že partnera toho druhého podvádí jeho vlastní partner, zprvu to berou spíše jako hru, kterou možno strávit několik příjemných chvil a zároveň způsob, jak zkusit své manželství zachránit poznáním vlastních chyb. Je to však hra bez jasně stanoveného cíle, navíc hra se skutečnostmi příliš závažnými na to, aby mohla hrou zůstat i nadále. Wong Kar-wai nafilmoval typickou, leč atypicky zdráhavou love story, o dvou lidech a silném citovém poutu mezi nimi. Toto citové pouto bohužel nevzniklo mezi filmem samotným a mnou. Neřekl bych, že byl vyloženě chladný, spíše nezvykle uhlazený, komorní, úzkostlivě se vyhýbající čemukoliv nadbytečnému. Ačkoliv ve mně nevyvolali žádné pocity (nanejvýš zklamání z příliš předvídatelného zakončení), oceňuji na Stvořených pro lásku mimořádnou formální preciznost a mile nadměrné množství záběrů, jež doslova laskají tělo Maggie Cheungové, povětšinou zahalené do přiléhavých květinových šatů (celkem jich vystřídá snad dva tucty). Také díky tomu plyne jinak víceméně bezdějový snímek příjemnou rychlostí vpřed a pokud budu na něco vzpomínat, pak především na některé z jeho překrásných (že by až kýčovitých?) obrázků. 80% Zajímavé komentáře: Radko, jondzavid, kikuka, d-fens ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Lze podobu a osudovost lásky znázornit, aniž by bylo nutné o ní přesvědčovat divokostí erotických scén? Jen květinovými šaty, povívajícími závěsy, kanoucí slzou jako jediným pohybem v prázdné místnosti, rukou plující po předmětech, vyšívanými pantoflíčky čekajícími na svou chvíli, hudbou ....TO lze. ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Zjevně nejsem cílový divák díla Kar-wai Wonga - další vizuálně brilantní snímek u kterého jsem se dost nudila. Příběh je křehký, melancholický, zranitelný a vyžaduje spoustu soustředění a hodně lyrického diváka, kterým já bohužel nejsem, resp. možná někdy i jsem, ale musím mít určitou náladu a i tak preferuji lyriku trochu jiného druhu. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Kar Wai Wong .. Umělec Kar-wai Wong za použití úžasné stylizace, úchvatné kamery, překrásné hudby a snové atmosféry stvořil příjemný křehký příběh lásky. Poetické v každičkém, velmi propracovaném záběru. Dějový obsah je sice prostší, ale zde to není vůbec na škodu. 75%. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nevím co mám hodnotit. Kar-Wai Wong je mistr stylizace, atmosféry a krásy pohledu kamery. Bohužel příběhově hraje v tomto díle druhé housle a z nudného a zdlouhavého příběhu chce dostat něco více, ale to se nedaří. Příběh opravdu je spíše pozadí, pro Kar-Waiovi kvality. Je to velká škoda, velké očekávání se vytratilo a toto místo zaujalo zklamání. Jediné co mi utkvělo v paměti... Je to neklidná chvíle. Sklonila hlavu dolů, aby mu dala šanci přiblížit se. Ale on nemohl, z nedostatku odvahy,ona se otočila a odchází... ()

Galerie (94)

Zajímavosti (8)

  • Kar Wai Wong točil poslední scény a prováděl závěrečné úpravy necelý týden před ohlášenou premiérou v Cannes. (Morien)
  • Na anglický název filmu (In the Mood for Love) přišel režisér během poslouchání písničky od Briana Ferryho, která se jmenuje "I'm in the mood for love". Je to předělávka původní písně z 30. let. Kar Wai Wong ji použil pro hongkonský a americký trailer. (Morien)
  • Během filmování režisér i herci často improvizovali a to se velmi projevilo na konečném vyznění filmu. Původně mělo jít o daleko očividnější romatický slaďák, v němž na sebe měly hlavní postavy vilně pokukovat a častovat se dvojsmyslnými výroky. Jak natáčení pokračovalo, herci i režiséři se rozhodli pro daleko subtilnější atmosféru. (Morien)

Reklama

Reklama