poster

Stvořeni pro lásku

  • Hongkong

    Hua yang nian hua

  • Hongkong

    花樣年華

  • Hongkong

    Faa yeung nin wa

  • Francie

    In the Mood for Love

  • Thajsko

    ห้วงรักอารมณ์เสน่หา

  • Slovensko

    Stvorení pre lásku

Romantický / Drama / Poetický

Hongkong / Francie / Thajsko, 2000, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Deimos
    **

    TV/// Obsazení 4/10 Děj 3/10 Hudba 6/10 Efekty 4/10/// +ústřední dvojice je fain, základní motiv příběhu je zajímavý, hlavní melodie, která se opakuje se mi líbila -hodně moc civilní, stavěné na dialozích, často docela nudné/// Tak tohle je zatím nejlepší film Kar-wai Wonga, který jsem viděl. A to že je nejlepší znamená, že se dá přežít. Jinak ten film nic neznamená. Vůbec nechápu jak někdo může tohoto tvůrce obdivovat, já se u jeho filmů příšerně nudím. Jestliže mě neohromí ani jeho film 2046, na který se převelice teším, tak už mám terč pro svoje AK-47./// Celkem 40%///(9.9.2008)

  • genetique
    ***

    Po Kar-waiovom predchádzajúcom filme som sa k tomuto staval s odstupom, no na moje potešenie som zaznamenal mierny posun k lepšiemu. Hlavne čo sa týka hercov. Východné filmy sú často silné po obsahovej stránke, no na hercov a ich výkony si nikdy neviem zvyknúť. No tu musím povedať, že ma dostali. Bezchybné vyjadrovanie citov a života, plné úprimnosti a prirodzenosti. Aj poňatie a spracovanie sentimentálneho príbehu s baladicko-poetickým ladením mi celkom pohodovo sedelo, no to mi zďaleka nestačí. Rozprávanie príbehu znova nemá základný pilier, o ktorý by sa opieral a ktorým by zaujal a záver bol akoby odseknutý a nedopovedaný. Možno som nebol naladený na správnej frekvencii, no čakal som viac. 60%.(24.6.2007)

  • viperblade
    **

    Já bych tak chtěl tomuto filmu dát lepší hodnocení, opravdu. Jenže to nejde. Tenhle film jsem si pustil bez nějakého očekávání, nevěděl jsem, o čem přesně je, prostě jsem se chtěl nechat překvapit. Jediné, co mi po pár týdnech od té doby, co jsem jej viděl, utkvělo v hlavě byla parádní kamera. Toť vše, bohužel, protože na zbytek (herci, soundtrack) jsem se nemohl soustředit kvůli té neskutečné nudě. Mám rád pomalé filmy, ale co je moc, toho je příliš. Opravdu mi přišlo, že tenhle film prostě musí mít přes tři hodiny, jak se vlekl a když jsem se pak podíval na hodiny, tak jsem nevěřil, že to bylo sotva hodina a čtyřicet minut. Nevím, kde se stala chyba, když všichni kolem mě tady dávají nejvyšší hodnocení. Já se upřímně přiznám, že jsem málem párkrát usnul. Objektivně musím uznat, že mě film překvapil, bohužel to nebylo pozitivní překvapení. 40 %.(29.7.2014)

  • emma53
    *****

    " V dávných dobách, když měli lidé něco, co nesměli nikomu vyzradit, víš co dělávali? Vylezli na nějakou horu, našli si strom, vyryli do něj díru a zašeptali tajemství do ní. Pak jí ucpali bahnem a jednou provždy tam to tajemství nechali." Velmi jemný, citlivý příběh dvou lidí, který na mě zavanul jak příjemný vánek, přestože byl trochu smutný. Stendhal jednou napsal, že "Mezi lidmi je možná tolik způsobů cítění jako způsobů vidění.“ A tohle byl přesně ten případ. Letmé pohledy, doteky, ladná chůze paní Chan, kanoucí slza po tváři, úsměv, stoupající cigaretový dým.........to kouzlo okamžiku, které bylo podkresleno úžasnou hudbou, bez které by tenhle film rozhodně nebyl tak atmosféricky krásný.(15.6.2015)

  • Vančura
    ****

    Wong Kar-wai ve vrcholné formě. Chápu, že na někoho může ta ryzí artovost (jako např. všechny ty zpomalené záběry cigaretového kouře nebo kráčejících postav na pozadí oprýskaných omítek, podbarvené stále stejnou melodií) působit poněkud afektovaně, případně že ten film může někoho nudit, ale osobně mám tenhle typ filmů, kde vítězí forma nad obsahem, hodně v oblibě. A zrovna formální stránka je zde dovedena téměř k dokonalosti - hlavní role jsou obsazeny velmi "fotogenickými" herci (zmínit je nutno i fantastické kostýmy, především v případě šatů Maggie Cheung, které jsou skutečně překrásné), s dialogy se zde nakládá velmi úsporně a všechny postavy se chovají neobyčejně kultivovaně a zdvořile (s výjimkou buranského kolegy z práce), každý záběr je nápaditý, krásný a velmi pečlivě komponován, herci jsou většinou snímáni v detailu či polodetailu (přičemž postavy manželských protějšků Chow a Li-zhen zde překvapivě nemají nikdy zabranou tvář), celé je to velmi efektně sestříháno, a skoro celou dobu k tomu hraje absolutně bezchybný soundtrack - hudební stránka zde dokonale doplňuje tu obrazovou a tvoří nerozlučný celek. Když ale přijde řeč na to, oč v tom filmu skutečně jde, nastává trochu problém. Ten film nevypráví žádný originální příběh, který by člověka vtáhnul do sebe, je to spíše o subtilních náznacích, pocitech, atmosféře, a pokud se člověk na tempo toho filmu a jeho specifickou poetiku nenaladí, tak se tam může vkrádat jistá nuda. Navíc od 75. minuty, kdy se děj přesune do Singapuru a na další místa, jsem se v tom bohužel už poněkud ztratil (a třeba tu vsuvku s De Gaullem jsem asi vůbec nepochopil), a když tam v závěru naskočí následující text - Vzpomínat na ta zmizelá léta je pro něj jako dívat se ven skrz zaprášenou okenní tabulku. Uplynulou dobu sice vidí, ale dotknout se jí nemůže, navíc vše, co se mu daří zahlédnout, je rozmazané a nezřetelné. - nemohl jsem se ubránit dojmu, že je to zoufale banální, ale možná také křehce krásné, a záleží čistě na individuálním diváckém naladění, ke které interpretaci se člověk přikloní - na třetí zhlédnutí se spíše začínám klonit k té první variantě.(18.9.2011)

  • - Maggie Cheung se v každém záběru objeví v jiných, většinou květovaných šatech stejného střihu. Celkem jich pro film bylo vyrobeno 46, ale ne všechny se dostaly do finálního sestřihu. (Morien)

  • - Kar Wai Wong točil poslední scény a prováděl závěrečné úpravy necelý týden před ohlášenou premiérou v Cannes. (Morien)

  • - "Les Cahiers du cinéma" ve Francii tento snímek označilo za jeden z 10 nejlepších filmů roku 2000. (Morien)