poster

V síti

  • anglický

    Caught in the Net

  • Slovensko

    V sieti

Dokumentární

Česko, 2020, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Toren
    ****

    7/10. Na naše poměry fakticky vypiplaná záležitost, u které až fascinuje s jakou péčí a detaily se tvůrci zaobírali. Má to solidní tempo, atmosféru a nápady. Ústřední trio hereček si zaslouží velkou chválu, páč zachovat autentičnost a chladnou hlavu v situacích, ve kterých se ocitly - to nemohlo být jednoduché. Přesto mě mrzí, že "dokument" slouží spíš jako náhled do věcí a... pak už nic víc. Chápu, za jakým účelem to vzniklo a jsem přesvědčen, že to pomůže... jen po stránce "kinematografie" bych minimálně ve druhé polovině očekával trochu silnější tah na branku a něco jiného, než "všeho víc" bez závěrečného rozřešení. Více: https://www.youtube.com/watch?v=MhPqVtBpUn4(9.3.2020)

  • Lyli
    ****

    Celkem slušný vzorek... Nejsem náctiletá dívenka, takže vím, co jsou někteří muži schopní dělat, když jsou na síti, ale i tak fujtajbl! Musím dodat, že byly momenty, kdy jsem se zasmála. Nebylo to cynické, jen prostě vidíte, jak je to ubohé. Co si budeme povídat...neznám snad jedinou ženu (bez ohledu na věk, vzhled, atd.), která by nedostala jedinou fotku pánského přírození. Prostě to tak je. Oceňuju snahu tvůrců, a pokud to aspoň pár dětem pomůže, aby se nezapletly, bude to úspěch jako hrom. *V souvislosti s děním doby - proč není konečně virus, který by způsoboval ztrátu genitálií u všech úchylů a násilníků? Konečně by byla nějaká sranda.(5.3.2020)

  • TeeAge
    ****

    Téma, o kterém je určitě potřeba mluvit, a dokument, který bude mít velký, a věřím, že pozitivní dopad na prevenci před podobnýma případama. V síti má mnohem větší výpovědní hodnotu, než filmařskou nebo příběhovou, naopak, člověk se běžně nerad dívá na podobné věci - a právě ona nepříjemná úzkost, kterou dokument místama vyvolává bude tím důvodem, proč se rodiče i děti budou mít víc na pozoru. A to je ta přidaná hodnota, která je k nezaplacení. Ps: Doufám, že se tímto počinem nespustí vlna podobných pokusů za vůní peněz, nakolik dnes je již jinak, než šokováním a kontroverzností velice těžké publikum zaujmout.(9.3.2020)

  • xxmartinxx
    ***

    V hudební terminologii by se řeklo, že to je overproduced. Rozhodně mám rád, když dokumenty nejedou umělou a už zcela nevěrohodnou reportážní estetiku, ale nějak vypadají. Zároveň je přece jenom trochu divné v oboru, který je notoricky známý podfinancovaností, dávat tak okázale najevo "no problemo, já na to mám". I když by šlo asi vnímat pozitivně, že si Klusák, člověk v samotném středu establishmentu, s mocí, jakou pravděpodobně žádný jiný český dokumentarista nikdy neměl (plus ještě boostem z hithitu), nehraje na falešnou skromnost a nepředstírá, že je normální filmař pohybující se v rámci norem platných pro ostatní, ale že si prostě postaví v ateliéru tři byty, aby se mu hezky švenkovalo kamerou, přestože by to rozhodně nebylo potřeba. U fikčních filmů jsem fanouškem nestřídmých režijních fetiší, tak proč bych měl opovrhovat tím samým u dokumentu? I proto je mi V síti mnohem sympatičtější než většina Klusákových filmů - nezastírá to tolik, čím to je. Je to velké, je to naleštěné, chce to být středem pozornosti. Klusák je samozřejmě jako vždy "nenuceně" v obraze a diví se úžasnosti a šokujícnosti filmu, který mu vzniká pod rukama... Rocková star oboru, Marie Antoinettta sedící na vyvýšeném pódiu uprostřed nějakého dekadentního večírku. Velký filmař, velké téma, velký koncept. Velké důsledky. Tuhle aktivistickou dekadenci je asi potřeba plně přijmout, vždyť proč ne? Já říkám jen: příště víc! Jinak co se týče tématu, určitě se objevilo pár efektních momentů, kdy z té celkem těžko proniknutelné fasády toho filmu opravdu vylívá něco silného. Dá se nad tím opravdu bavit i o tématu, ne jen o Klusákovi. Jak na té základní přímočaré rovině, tak i na dalších, jako jak se tu ženy stylizují do dětské role, jak tomu samy jakoby propadají, jak jsou během toho neustále pozorovány očima štábu (líbilo se mi, jak v chatu zůstávaly odkryty oči). Některé momenty jsou opravdu hodně silné, tísnivé, nebezpečné a zneklidňující. Na scény ze setkání se mi stěží dalo dívat - takový odpor jsem cítil, aniž bych měl pocit, že to Klusák tlačí nějak uměle. Z těch 100 minut by se dalo sestříhat 60 hodně zajímavého příspěvku do diskuze + přidaná Klusákova rocková opera. PS se SPOILEREM: Moment ve filmu, který miluju. Nejdojemnější scéna, jeden z chlapů, který volal, si chtěl opravdu jen popovídat a ještě poradil holce, aby případné pedofily hlásila. Všichni brečí. Klusák to samozřejmě identifikuje jako možná emocionálně nejsilnější moment filmu a stejně jako u Daliborka v Osvětimi se okamžitě postaví do jeho středu, vlepí tam detail své dojaté tváře, nejbližší detail na kohokoliv, jaký v celém filmu je. Vážně jsem se rozesmál, to je prostě úžasné ego. Navíc to je jen vteřina, není to nevkusné a vytrhávající tak bezohledně agendu z rukou respondentů jako minule (a ekvivalent toho v tomhle filmu, když nakonec Klusák konfrontuje konkrétní lidi, tu tentokrát dává smysl a je zpracován líp). Pořád je tam pár věcí, co mi vadí - některé věci jsou včleněny poněkud neorganicky (monolog jakéhosi pána o tom, že poskytovatelé neregulují). Někdy je divákovi zbytečně polopaticky někým nahlas řečeno, co má cítit a co z dané scény vyplývá. Ale sedlo mi to furt víc než cokoliv od Klusáka za hodně dlouho. PS: Omlouvám se, že furt mluvím jen k jednom z režisérů - Barbora Chalupová měla zjevně na výsledek pozitivní vliv vzhledem k tomu, o kolik to je lepší než Klusákův standard, ale protože neznám její tvorbu, nemám to jak vkládat do kontextu. PPS: Docela mě fascinuje, jak se v souvislosti s tímhle filmem řeší "otevírání diskuze". Jenže otevírání diskuze o čem, za jakým cílem? Že internet je nebezpečný, že pedofilie je špatná? To jsou snad nějaká tabu témata? Co má být vlastně cílem téhle diskuze? Jediné, o čem se dá bavit, je větší aktivita rodičů, o těch ale ve filmu nepadne ani slovo a nakonec jde o celkem vágní věc. Když si to vezmu kolem a kolem, tak V síti se tváří, jako by otevíralo nějaké tabuizované téma, i když ve skutečnosti jen stvrzuje status quo, utvrzuje diváky v technofobní názorech a nenabízí žádný produktivní pohyb. Je to vlastně dost mělký film.(28.1.2020)

  • kajas
    *****

    Dlouhodobá mediální kampaň v kombinaci se známým jménem jednoho z režisérů udělala svoje. V síti se během prvního týdne v kinech stal nejúspěšnějším dokumentem české historie a já mu to moc přeju. Během projekce jsem se spolu s ostatními diváky nasmála víc než při sebelepší komedii, protože je neuvěřitelné, jaké argumenty sexuální predátoři používají - bolestivé vracení semene zpátky do těla, když slečna neukáže prsa, bylo asi top. Při závěrečné osobní konfrontaci s jedním z pánů mě ale mrazilo při pomyšlení, že se tito lidé ve většině případů necítí provinile, protože je to přece vina dětí a jejich rodičů. Moc moc důležitý projekt.(9.3.2020)

  • - V dokumentu není chlapecká 12letá postava, protože se tvůrcům nepodařilo najít 20letého mladého muže, který by vypadal jako 12letý a měl dětský hlas nebo mu nerostly vousy. (puchal)

  • - Štáb nikoho na internetu cíleně neoslovoval, dívky pouze založily profily a poté odpovídaly na zprávy a žádosti o kontakt ze strany predátorů. (Rehin99)

  • - Snímek V síti se stal nejnavštěvovanějším českým dokumentem všech dob. Dosavadním držitelem rekordu byl Občan Havel z roku 2007, na kterého přišlo do kin více než 163 tisíc diváků. [Zdroj: Novinky.cz] (Duoscop)