Režie:
Lorcan FinneganScénář:
Garret ShanleyKamera:
MacGregorHudba:
Kristian Eidnes AndersenHrají:
Imogen Poots, Jesse Eisenberg, Jonathan Aris, Molly McCann, Olga Wehrly, Senan Jennings, Danielle Ryan, Eanna HardwickeVOD (4)
Obsahy(1)
Vivárium je zpravidla uzavřené prostředí, určené pro chov zvířat či k jejich výzkumu. Jesse Eisenberg a Imogen Poots v artové alegorii koloběhu konzumní společnosti představují pár, který chce koupit rodinný dům. To zamilovanou dvojici zavede do zcela nové čtvrti Yonder. Velmi rychle ale pochopí, že něco nesedí; všechny budovy vypadají stejně a navíc se zdá, že kromě nich nejsou široko daleko žádní další obyvatelé. Situace se vyostří, když pár zjistí, že se ocitli uprostřed labyrintu. V bezpečí jednoho z domků vyhledá úkryt a snaží se vymyslet, jak z toho ven. V tu chvíli zazvoní zvonek a na zápraží se objeví podivný balíček… (Future Gate)
(více)Videa (2)
Recenze (158)
Jako epizoda "Twilight Zone" s náležitou stopáží by to asi i bylo fajn, ještě lépe by tomu slušel formát tak desetistránkového komiksu. Jenže na celovečerák je tu málo materiálu, přílišná doslovnost a nulový přesah. Stačí pak pohled do titulků na produkční společnosti a není se čemu divit. XYZ Films si stejně jako web Twitch Film, dnes přejmenovaný na velkohubé Screen Anarchy, který založil majitel společnosti Todd Brown, udělali trademark z vyzdvihování žánrovek s neotřelými nápady. Jenže bohužel všem jejich projektům schází vývoj, dramaturgie a zrání námětu, což jsou přesně neduhy "Vivaria". Je sympatické, že už XYZ Films dosahují na zvučnější herecká jména, ale pro jejich produkci by mnohem zásadnější bylo najmout dramaturga. ()
Prozreteľnosť nedovolila, aby som si prečítala obsah, totiž keby som vedela, že sa chystám na "artovú alegóriu kolobehu konzumnej spoločnosti", zvolila by som si inú náplň voľného večera. Teraz k dielu. Predstavte si, že ste mladý pár a snažíte sa vytvoriť si bezpečný, láskyplný domov ako základ pre ideálny rodinný život. Predstavte si, že vám niekto ten domov vyberie, nanúti a navzdory protestom a nesúhlasu nemáte absolútne žiadnu možnosť voľby. A na záver si predstavte, že vám do toho nového, vnúteného hniezda niekto hodí extrémne hnusnú kukučku, z ktorej sa vám zdvíha žalúdok. Samozrejme, Vivarium je načisto celý artovo alegorický snímok a vďakabohu, ja som strašne hĺbavý intelektuál. ()
Bezútešné, divné, s chladnou atmosférou, mystery-sci-fi plus sem-tam závan hororovosti /v niečom to možno pripomína atmosféru (aspoň mne sa zdá) Stepfordských paničiek, iba sčasti/, ale poteší pohľadná, ale strhaná Imogen Poots. Eisenberg tu tiež pasuje, nie je to prvá kooperácia tohto hereckého dua, dosť k sebe sedia. Tak možno cca. od polovice začne Vivárium smerovať žiaľ trochu do akéhosi šedého priemeru. Je možné to teoreticky vnímať aj ako úvahu nad životom človeka, nad márnosťou života (najmä možno v zmysle kolobehu - zrod dieťaťa, vzťah s rodičmi a výchova, smrť rodičov). Hoci je to dielko vcelku dosť originálne. Trošku možno ozaj ako nejaký diel Krajných medzí. Ale výsledok mohol byť ešte lepší. Žiaľ niečo tomu chýba. Možno lepšia pointa filmu, resp. výraznejšia by isto pomohla. Alebo dáky twist v závere. (?) Tak či tak, film až tak ničím žiaľ veľmi nestrhne pozornosť, ale ani neurazí. ()
Oskarovou nálož asi nikdo nečekal, stejně tak jako nečekal asi objektivně "dobrý film" a všichni jsme si Vivárium víceméně pustili pro další wtf mindfuck myšlenku, ale i ta je zde tak nesmyslně hloupá, až to bolí. Protože ona jedna jediná myšlenka, která by se dala shrnout do jedné jediné věty, je úplně celým obsahem filmu a její forma podání je katastrofálně mdlá a úmorná, zpracování zcela průměrné a nevábné a nic víc ve filmu jednoduše není. Protože co z toho, že základní nápad rejža má, když celé jeho převedení do filmové podoby vypadá, jak kdyby absolutně netušil, co že chce natočit, ale hlavně, aby to "nějak" natočil. Úmorné peklo, které se od ostatních žánrovek liší tím, že vlastně ani nemá finální pointu nebo nějaké popíchnutí, které by v divákovi rezonovalo a na které by si na film vzpomněl i po týdnu. Brak. ()
Pichlavá sociální satira, co si za svého prostředníka zvolila hororové a mysteriozní prvky. Hvězdy Imogen Poots a Jesse Eisenberg si tento originálně laděný počin vzaly do produkční péče, místem natáčení se staly evropské lokace, popravdě si jich užijeme absolutně minimálně. Divák se ocitne v jakémsi viváriu, uzavřeném prostředí, které představuje vilová čtvrť, ve které si měl ústřední pár vybrat dům snů. Podivný labyrint identických domů bez nájemníků, ze kterého není úniku, a slizký chlapeček, který je dán páru k výchově, způsobí, ze ústřední dvojice projde psychickou devastací. Režisér Lorcan Finnegan je určitým příslibem zajímavě pojednaných filmů, pokud ovšem dostane do rukou kvalitním pyjem psaný scénář, jak se přihodilo Garretu Shanleymu. Bude trvat, než se tihle dva stanou vyhledávanými tvůrci, nicméně už jim na spolupráci kývla dvě známá herecká jména, která v zámoří mají svoji určitou popularitu. Film sice neprávem zapadl, pro moderní hororové fanoušky to také není ta idealní podívaná, neboť je prost gore a brutality. I tempo vázne. A navíc se tvůrci zaštítili velkou aurou mystéria, z níž nechtějí ani trochu slevit, takže do filmu nepřihodili vše vysvětlující rozuzlení. Ovšem satirické tóny byly originálně vyvedené, režisér měl k dispozici kvalitní herecké osazenstvo, v němž dva trefně vybraní slizouni, vlastně jsou tři, porážejí ústřední hvězdný pár a vládnou celému filmu. Cynismus v originálním rozměru a balení. Zajímavě podáno a natočeno. 9/10 ()
Reklama