poster

Portrét dívky v plamenech

  • Francie

    Portrait de la jeune fille en feu

  • Slovensko

    Portrét ženy v plameňoch

  • Nový Zéland

    Portrait of a Lady on Fire

  • Velká Británie

    Portrait of a Lady on Fire

  • Austrálie

    Portrait of a Lady on Fire

  • Kanada

    Portrait of a Lady on Fire

Drama / Romantický

Francie, 2019, 121 min

Režie:

Céline Sciamma

Scénář:

Céline Sciamma

Kamera:

Claire Mathon
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (60)

  • POMO
    ***

    Hezky nasmímaný portrét krátkodobého milostného vzplanutí dvou holek, s decentně vystiženými jemnými citovými nuancemi v jejich poznávání se a následnou procházkou zamilovaností. A to je všechno. Emoce jsou zde (jakože ve “vyšším umění”) natolik potlačované, že se z diváka stává pouhý pozorovatel, nikoliv účastník. Nemluvě o naprosté absenci živočišnosti. Srovnání s Call Me by Your Name je na místě, paradoxně právě jeho živočišnost (ve filmovém portrétu zblížení dvou lidí natolik důležitou) by drtivá většina diváků uvítala spíše tady, že ano. Obě holky hrají fantasticky a je jim to vidět na očích, ale nikde jinde. A závěrečná scéna, sice skvěle uzavírající jejch smutný příběh, je až přespříliš podobná tý z Glazerova Birth.(24.12.2019)

  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $2,936,245▐ Prvá hodina to dáva dosť dole. Nevýrazne, ospalé, proste zívačka ako svina. Nevie sa to poriadne k ničomu odraziť, ničím upútať. Oproti takej tipovo podobnej Favoritke to je dosť nemotorné. V druhej hodinke to už konečne začne iskriť a hra na to artové umenie ako už konečne aj je k niečomu. Chrlí to pekné obrázky, prípadne aj obrazy, kresby do knižiek, náhrdelníkov, proste radosť, začne fungovať chémia. Ústredná dvojica to rozohrá priam delikátne, má to zmyselnosť ale pre mňa aj tak dosť premárnené a nezachránilo mi to tú pretrpenú prvú polovicu filmu. /videl v kine: 45%/(4.12.2019)

  • Marigold
    *****

    Starosvětská romance i pulzující ženský pohled na témata, která hýbou společností. Mistrovská práce s formou, pohledem, chemií mezi ústřední dvojicí, zdrcující finále.(19.11.2019)

  • Rob Roy
    *****

    Kino 2x. Čistá láska. Orfeus a Eurydika, ohně, Vivaldi, úsměv....28.(28.11.2019)

  • Jossie
    ****

    Líbila se mi ukázka malby, nádherné kostýmy a výprava a moc mě zaujaly rozpravy obou dívek o životě, o lásce a povinnosti a dostal mě příběh s Orfeem a Eurydikou, ta myšlenka, proč se otočil..(24.2.2020)

  • xxmartinxx
    ***

    Dva krásní mladí lidé spolu tráví hodně času a zamilují se do sebe, protože dva krásní mladí lidé se do sebe ve filmu zamilovat musí. Přijde mi to hezky natočené, ale celkem fádní a raději bych, kdyby postavy strávily méně minut ponurým koukáním na sebe a trochu se mi představily, abych se o ně měl důvod zajímat. 55 %(1.1.2020)

  • InJo
    ***

    Ušlechtile se tvářící banalita, v níž mnoho chytrých lidí vidí (pro mě nepochopitelně) film roku. Dvě hodiny jsem se (velmi znuděně) snažil přijít na to, čím má tenhle film být tak skvělý a výjimečný. No a nepřišel jsem vlastně na nic... Takhle nějak si představuju červenou knihovnu pro intelektuální snoby. #sorryjako(1.1.2020)

  • Slarque
    ****

    Historické romantické drama s minimem postav (dvě hlavní ženské role, dvě vedlejší ženské role a kompars) ukazuje autorčino režijní mistrovství. Dává smysl, co ukáže, i co neukáže, jak málo používá hudbu, i kde ji použije, o přirozeném světle svíček či krbu ani nemluvě. Přestože všechny herečky jsou natolik dokonalé, že jejich postavy působí přirozeně, nijak se přitom nepředvádějí, takže to nelze označit za „herecký koncert“. Autorka zkrátka věděla, co chce říci, i jak to chce říci, a podobných filmů není nikdy dost (90%).(4.1.2020)

  • Dzeyna
    ***

    Tohle je takové melodrama. Hrozně se to táhne a něco se tam děje maximálně tak 20 minut. Nicméně to má celkem silný příběh a hezkou atmosféru.(5.1.2020)

  • Lenny.M
    *****

    "Don't regret. Remember"(26.3.2020)

  • poz3n
    ****

    Občas nechápu, jak se nějakému filmu povede vzbudit tolik hysterických reakcí. Portrét dívky v plamenech má okolo sebe auru snímku, který je buď nekriticky oslavován, anebo odsouzen jako pseudo umění. Mně se oběma proudům tentokrát podařilo vyhnout a tak jsem se nechal oslovit jen a pouze samotným filmem. Za mě se nejedná o nijak fantasticky výjimečný počin, nicméně jako taková komorní pocitová romance má Portrét dívky v plamenech co nabídnout. Po formální stránce naprosto v pořádku, co však film táhne vpřed, to je práce s herci (herečkami), jejich vedení a chemie mezi nimi. Pokud dokáže film vyprávět namísto dialogu za pomoci pohledů postav, je to skoro vždy ve vztahu k divákovi výhra. A přesně na tomhle stojí velká část vývoje vztahu mezi hlavními hrdinkami, které se dívají a říkají tak víc, než kdyby mluvily. Pokud se vás dotkl pocit, který vyvolává svým pohledem Timothée Chalamet v Call Me by Your Name, je tu velká šance, že vás osloví i Portrét dívky v plamenech. 8/10(9.1.2020)

  • Jenda
    ****

    Dcera slavného malířského otce Marianne, připlouvá na ostrov malovat panskou dceru. Druhorozená Heloise se vrátila z kláštera a místo aby byla jeptiškou, má se vdát za Milánského velmože poté, co její starší sestra spáchala sebevraždu. Marianne má za úkol ji potají namalovat, aby mohl být obraz poslán budoucímu manželovi. Marianne je moderní nezávislá žena, což je ukázáno již v úvodní scéně, kdy na loďce připlouvá na ostrov, a neváhá si do moře skočit pro krabici s náčiním, která z loďky vypadla. Sciamma Heloise představuje od samého začátku divákovi a Marianne po kouscích - nejdříve prostřednictvím rozhovoru se služkou, později, při vycházkách obou žen po pobřeží. Po celý film pečlivě budovaný vztah mezi oběma ženami vrcholí milostným vzplanutím, přičemž jak Marianne, tak Heloise musí být jasné, že nikam nepovede. Pečlivou práci na vztahu obou žen pak u diváka film sklidí zejména emocionálně v posledních několika minutách. [Rakkautta&Anarkiaa 2019](1.10.2019)

  • Anderton
    ***

    Sú filmy pre ženy a sú filmy pre ženy. Rozhodne viac doporučujem nežnejšiemu pohlaviu navštíviť tento film, než ľubovoľnú neškodnú romanťárnu ohodnotenú taktiež nič nehovoriacimi troma hviezdami. Všetko je perfektné, herečky proste váľajú, kamera je dokonalá, ale. Skrátka mi pripadá, že tento film mal byť nakrútený dávnejšie, možno dokoca pred polstoročím a mohol byť skutočne revolučný. Muži sa tu do konca filmu vôbec nevyskytujú a pytač z Milána pôsobí celý čas ako anonymné zlo. Opäť, forma absencie mužov na plátne je k tomuto zámeru zvolená dokonale, ale nič extra nové mi z toho nevyplýva. 70%(28.11.2019)

  • Deschain
    *****

    Nelitujte. Vzpomínejte. (Lumiere - 28.1.2020)(28.1.2020)

  • Stanislaus
    ****

    Portrét dívky v plamenech je velice ženský a pozvolně natočený film o krátkodobé, ale o to více spalující vášni mezi dvěma ženami, které svedl dohromady obyčejný portrét. I když je dějové tempo pomalejšího rázu, film nenudí a vedle milostné linie nabízí exkurz do technik malby a tehdejšího vypořádávání se s typicky ženskými problémy, což mně přišlo nadmíru zajímavé. Nesmím opomenout zmínit pěknou práci s kamerou - mnoho záběrů tamní přírody a obyvatel bylo tak esteticky nasmímeno, že připomínaly samotné malby. Vizuálně podmanivý, místy ba dokonce poeticky laděný filmový zážitek.(4.2.2020)

  • luka4615
    ***

    Portrait of a Lady on Fire je sice nádherně nasnímanou záležitostí, nicméně příběh společně s hlavními charaktery je plochý a nudný až hrůza. Celý snímek se na stopáží čítající 120 minut režisérce Céline Sciamma tak nějak zoufale rozpadá pod rukama až do chvíle, kdy obě hlavní hrdinky začnou podléhat vzájemné touze a lásce. Nicméně až do tohoto dějového bodu se jedná o nudnou a okatě nastavovanou kaši, u níž se budete po většinu času zoufale dívat na hodinky. A to je vzhledem k úchvatným reáliím Bretaně, krásným herečkám a všudypřítomné Vivaldiho muzice vážně velká škoda. „When you're observing me, who do you think I'm observing?“ (6.1.2020)

  • Othello
    *****

    Když protagonistka maluje autoportrét před zrcadlem umístěném v rozkroku její milované nebo když během procesu potratu utírá nešťastnému děvčeti slzy vedle položené batole, máte pocit, že tvůrci po tý pile vysloveně skáčou. A když jsem u toho kritizování, tak i ta válka s tím mít ve filmu maximálně diegetickou hudbu, ale přesto ji potřebovat ke katarzivním scénám, je vlastně také lehce napadnutelná. Nicméně co na tom, když film tak přesně opisuje subjektivní sureálnost spojenou s nepoznáváním sebe samotného v iracionální citové bouři. Díky stále pokročilejší emancipaci a sdílení jsem čím dál více přesvědčen, že stále méně potřebujeme škatulku queer film, protože filmy jako tento či Call Me By Your Name dokazují univerzálnost jak citu, tak ztráty napříč sexuálními preferencemi. Ve výsledku je to všechno o těch kódech, posuncích, nejistotách, náznacích a tajemství. Každá láska je zakázaná. Na druhou stranu, kdyby můj život snímala Claire Mathon tak, jako tento film, taky bych měl pocit, že má smysl.(28.12.2019)

  • hygienik
    **

    SPOILER! Umelecky skvelý film, ale oproti hodinovej expozícii dáva divákom príliš málo času na prežitie katarzie. Po hodine a štvrť som trpel ako pes, kedy dámy konečne splynú v jednu náruč, ale miesto toho prišla linka o potrate, ktorá mi pokazila celkový dojem. Adele Haenel sa na ženu, čo len pred pár týždňami vyšla z kláštora chovala príliš voľnomyšlienkársky. Bolo to nepresvedčivé, rovnako ako kŕčovitá snaha naroubovat súčasné videnie sveta do kulís 18. storočia. Pred Francúzskou revolúciou bolo náboženstvo všadeprítomné a tu za 2 hodiny ani raz nepadne slovo hriech!(24.11.2019)

  • Heisenberg_
    *****

    Těžkoformální LGBT artovka, na jejíž poměrech je nečekaně vystavěna vskutku kuriózní softporn zápletka. Alternativní galská verze Emily Blunt plně ukojí vaši filmovou sexuchtivost... Verdikt: francouzský impresionismus ve vrcholné kinematografické kondici. 89%(6.1.2020)

  • PP66
    ***

    Jako hezké vzplanutí malířky a portrétované, ale na můj vkus příliš dlouhé - kratší formát by mu slušel a bod bych přidal...(30.3.2020)

<< předchozí 1 2 3