poster

Neviditelný život Eurídice Gusmãové (festivalový název)

  • Brazílie

    A Vida Invisível de Eurídice Gusmão

  • anglický

    The Invisible Life of Eurídice Gusmão

  • Brazílie

    A Vida Invisível

    (pracovní název)

Drama

Brazílie / Německo, 2019, 139 min

Režie:

Karim Aïnouz

Předloha:

Martha Batalha (kniha)

Producenti:

Rodrigo Teixeira

Scénografie:

Rodrigo Martirena

Kostýmy:

Marina Franco
(další profese)
  • Glowski
    ***

    Dojem z obrazově působivého úvodu a zajímavé, modernistické typografie titulků vydrží asi první půl hodinu, kdy se ještě zdá, že by Neviditelný život Eurídice Gusmãové mohl mít sám nad sebou nadhled. Čím déle jej ale divák sleduje, tím víc se obává, že už žádné další překvapení nepřijde a vskutku. Jedná se totiž o variaci na klasický žánr jihoamerických kinematografií, melodrama, která je sice současná tím, že dává hlas a osobnost ženským hrdinkám (což je fajn, i když postavy Eurídicina otce a manžela se už pohybují na hraně karikatury), ale ve vztahu k žánrovým konvencím zůstává velmi tradiční. Navíc je to celé napsané a poskládané tak, že jsem nebyl schopen si k postavám vybudovat vztah a následně ronit slzy nad jejich osudy, celé je to jak kdyby příliš vypočítané na základě toho, co se od takového filmu očekává a přitom ve výsledku cítím jen odstup. Viz finální sekvenci s objevením dopisů, která přichází z ničeho nic po padesáti letech, trvá asi dvacet minut, a každému musí být od začátku jasné, k čemu při ní dojde. Překvapuje mě, že takový film vyhrál sekci Un Certain Regard a vlastně mě mrzí, jak na mě (ne)zapůsobil, dost jsem se na něj těšil.(6.7.2019)

  • CiTrus007
    ****

    Drama prokládající životy odloučených sester hluboce exponuje dvě diametrálně odlišné perspektivy na stejné historické období. Hořkosladký životní příběh inspirovaný knižní předlohou je elegantně převeden do dynamického scénáře, který četné dusivé okamžiky střízlivě odlehčuje využitím nepatrně rozsáhlejšího časového formátu. Snímek disponující pestrou paletou emocí a katarzních okamžiků se může pochlubit i kvalitní režií, která se opírá především o nadprůměrné herecké výkony hlavních protagonistek. 8/10 [KVIFF 2019](8.7.2019)

  • POMO
    ****

    Odloučení, které nemuselo být. Příběhově pro mě nejsilnější film letošního Cannes. Snímek, na který bych po přečtení synopse nešel, ale po vítězství v sekci “Jiný pohled” zvědavost neodolala. S emocema nepracuje hollywoodsky přímočaře. Bolest a lítost, kterou cítíte k postavám neroní slzy, ale těží na srdci, až dusí. A nepomůžete si, protože nemáte jak pomoct postavám. Krásný film. [Cannes](5.7.2019)

  • J*A*S*M
    *****

    Melodramata nevyhledávám, ale když jsou takhle krásná a k dokonalosti vybroušená, odolává se jim jen těžko. Ústředním motivem je zde patriarchální útlak, rozehraný na příběhu dvou sester, které od sebe byly nešťastně odloučeny. Úplně zbytečně, jen kvůli zlovůli mužů kolem nich. Je poměrně svěží vidět doják, v jehož středu nestojí láska milenecká, ale sourozenecká, sesterská. #KVIFF2019(7.7.2019)

  • jefff
    ***

    Dobře natočené drama, které mělo být o půlhodinky kratší. Hledání dvou sester je exkurzí do děsivé doby dávno minulé v kulisách Brazílie.(8.7.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace