poster

Vysoká dívka

  • Rusko

    Dylda

  • Rusko

    Дылда

  • Slovensko

    Dlhaňa

    (festivalový název)
  • Kanada

    Beanpole

Drama

Rusko, 2019, 137 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Bezútěšné a klaustrofobní drama z poválečného Leningradu, kde se kvůli neexistenci jakékoliv důvěry, vřelosti a naděje zdá být nemožné žít, natož přivést na svět nový život. Sugestivní obraz devastace města, těl i duší. Podobně syrové a emocionálně zdrcující jako dramata natáčená v troskách rozbombardovaných německých a italských měst, ale formálně (vnitrozáběrová montáž mimořádně dlouhých záběrů, významotvorná práce s barvami) propracovanější. Osmadvacetiletý Kantemir Balagov představuje talent, který se vyplatí sledovat. 80%(8.12.2019)

  • bart_
    ****

    Ruský snímek 'Dylda' je ve zkratce vizuálně jímavým a sugestivně subtilním sociologickým dramatem, z něhož se posléze překvapivě vyklube nadstandardní ekvivalent subžánru queer romancí. Vzhledem k názvu ale fakticky neočekávejte dilda, natožpak s tvrdym ÿ - ačkoliv pasáž ze společných ženských sprch je náležitě atraktivní. Snímek je svým pragmatickým tématem, ač odehrávající se po 2.sv. válce, velice aktuální - krom toho, že je význačný svou specifickou symbolikou barev, primárně se zaobírá problematikou rodičovství a všech souvisejících konotací (tedy opatrovnictví, těhotenství, atd. - dyk to zná každej antikoncepční fanoušek) a snaze revitalizovat život - to vše se koherentně odehrávající na pozadí autentických kulis bezútěšnosti a trosek sklíčenosti poválečného Stalingradu ještě za časů, kdy čest či lidskost byla synonymem pro marnotratnost. Vedlejší protagonistka je navíc identicky podobná Terce z mého milovaného podcastu 'Vyhonit Ďábla', takže já jsem ve výsledný konkluzi nadmíru spokojen! Uznávám, jde v podstatě o feministickou agitku, ale výbordelnou. Kantěmir Balagov, vzhledem ke svému věku, má ve své ranné kariéře do budoucna nakročeno vskutku bravůrně! .... VERDIKT: 8,1 slovanských pizdojebek z 10 [#46.LFŠ](10.8.2020)

  • Volodimir2
    ***

    Film nám neukazuje Veľkú vlasteneckú vojnu a osudy ľudí v nej, ale zobrazuje pozostatky týchto bojov síce ďaleko od vojnových zákopov a v meste kde na všetky tieto útrapy ľudia sa snažia zabudnúť. Témou je príbeh dvoch žien, ktoré v dobe blokády Leningradu 8.9.1941 až 18.1.1944 krátko spoločne bojovali v protilietadlovej batérii a kedy sa obe pokúšajú zapojiť do mierového života. Pohybujú sa v zničenom a vyčerpanom meste, ale najviac zničené a vyčerpané sú práve oni dve a hľadajú spôsob ako sa vyrovnať s následkami vojny. Mier bol síce vyhlásený ale do mysle ľudí sa dostáva len veľmi pomaly. 863 dní v utrpení aj naďalej prináša svoje dôsledky. Odporúčam si pozrieť tento film aj keď ide o film veľmi ťažký, ktorý zaručene zanecháva stopy na duši diváka. Hlavná dejová línia sa k nám dostáva cez postavy a nie cez prostredie a vykresľuje čo cítili ženy zapojené do tej strašnej vojny vo svojich mysliach a dušiach a ako sa zmenili z citlivých bytosti na osoby emocionálne prázdne, chovajúce sa bez zábran, chladné a dokonca aj kruté.(10.7.2020)

  • boogieman
    ****

    Mám z tohto filmu rozporuplné pocity. Na jednej strane je tu skvelá audiovizuálna stránka na čele s vynikajúcou mizanscénou a kamerou spolu s parádným použitím farieb. Jednotlivé scény sú často silné, a aj keď je príbeh relatívne neobyčajný, divák dokáže do veľkej miery predvídať ako sa vyvinie, čo výnimočne pokladám za pozitívum, nakoľko mi príde že je to dôsledok precíznej (aj keď pomerne neoriginálnej) réžie ktorá dokáže diváka dostať tam kam potrebuje. Na druhej strane, príliš sa tu tlačí na pílu, a jednotlivé scény sú často emocionálne vyhrotené ďaleko za hranicu toho čo mi príde nemanipulatívne a primerané. V dôsledku toho som sa neraz pri filme prichytil, ako ma napadlo, že ide o skvele natočený torture porn. Čo niekomu možno vyhovuje, ale mne až tak nie. Napriek tomu sa nedá ubrániť pocitu, že Balagov je nádejný filmár, obzvlášť v kontexte toho, že má iba 28 rokov (sick!). Nabudúce by som ale poprosil niečo trochu viac subtle, nepotrebujem dostávať päsťou do tváre v každom druhom zábere. 3.5*.(26.11.2019)

  • Flego
    ****

    Psychologický útek z devastovaného mesta tesne po vojne síce posúva do hlavnej postavy vysoké dievča, oveľa väčší priestor však zaujíma jej priateľka. Nie je to podstatné, obe ženy prežili svoje peklo a z pekla sa dostať vyžaduje niekedy pekelne tvrdé chovanie. Mladý režisér rozohral svoj prekvapivo dobrý part komorne, neočakávajte fyzickú devastáciu mesta, film sa odohráva prevažne v šere nemocnice a skromných obydlí. Je to príbeh o dušiach, ktoré vo vojne utrpeli.(13.7.2020)

  • - Režisér čerpal inspiraci ze zdrcující reportáže laureátky Nobelovy ceny Světlany Alexijevičové „Válka nemá ženskou tvář“.