Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Šestidílné drama Roky a roky sleduje zaneprázdněnou manchesterskou rodinu Lyonových. Daniel si bere Ralpha. Stephen a Celeste se bojí o své děti. Rosie uhání nový objev. Edith už nebyla celé roky doma. A všem jim vévodí panovačná babička Muriel. Když se všichni jedné zásadní noci v roce 2019 neodvratně spojí, příběh se přehoupne do budoucnosti a sleduje životy a lásky Lyonových v průběhu následujících patnácti let. A že je na co se dívat! Tato úzce semknutá rodina prožívá všechny naše obavy i naděje. Společnost je vášnivější, rychlejší a šílenější. Bouřlivé zvraty v politice, technologiích a vzdálených válkách mají přímý vliv na Lyonovi a realitu jejich všedních dní. Ti se na pozadí toho všeho musí zorientovat ve svých nadějích a obavách v domnění, že obyčejná rodina nedokáže změnit celý svět. Nebo snad ano? (HBO Europe)

(více)

Recenze (98)

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Spoilery. První Roky slíbovaly komorní mrazivě plíživou vizi blízké dystopické budoucnosti v duchu Black Mirror. Druhá polovina seriálu zvolnila a byla vlastně dost krotká - jako by si nás tvůrci připravovali na další série. Dopady klimatických změn, pádu globálních trhů, protekcioinismu, totalitárních politických tendencí a dezinformací působily, jakoby se děly kdesi v dálce a až na vyjíímky jen s minimálním dopadem na hlavní hrdiny, což je ale do určité míry obhajitelné tím, že hlavní hrdinové se pohybují na ose vyšší až nižší střední třída a tedy pro ně dopady nejsou tak... konečné, jak ve stejnou dobu musely být pro opravdu chudé. Chytré mikrodrama zaměřené na život jedné rodiny, zasazené do kontextu globálních socio-ekologicko-politických poryvů se přelilo v lehce protimluvné, naivní a scénáristicky líné vyprávění v duchu velkých dějin. Prostý lid svrhl (?) tyrana, svůj díl viny - a moc změny - neseme všichni. Meh. Za zhlédnutí to ale stojí. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Mám spoustu výhrad, ale chtě nechtě musím přiznat, že se mi to líbilo. Akorát mě první epizody namlsaly a laťku si to bohužel nedokázalo udržet. Holt se to nevydalo úplně směrem, který by mi přišel zajímavý. Myšlenky jaká bude budoucnost jsou podnětné, ale slušelo by jim více rozpracovat. Seriál to vždy jen tak lízne. Kde to funguje na jedničku je dramatická rodinná rovina. Mě na tom právě ale spíš zajímaly ty predikce, jak by mohlo být. A to mi hlavně v posledních epizodách přijde takové naivní a odbyté. A taky mi přišel až zbytečný důraz na to kolik tam bylo homosexuálů a transgenderů. Vadí mi jak to teď všude cpou, protože se to asi musí. Společenská objednávka je zlo. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„SVĚT JE STÁLE TEPLEJŠÍ, RYCHLEJŠÍ A ŠÍLENĚJŠÍ, A MY NEZASTAVÍME, NEMYSLÍME, NEUČÍME SE, JEN UHÁNÍME VSTŘÍC DALŠÍ POHROMĚ. A JÁ SE BOJÍM, CO BUDE PŘÍŠTĚ? KAM SMĚŘUJEME? KDY SE TOHLE ZASTAVÍ?…“ /// Není o tom, jaká bude budoucnost. To všechno, včetně sci-fi technologií jen slouží jako kulisa k rodinné sáze, mapující 15(?) let. A začínáme v roce 2019, takže to není (prostě to není!) nějaký extra sci-fi, ale primárně jde o osudy lidí. Postupně mě to baví víc a víc. To, že se lidstvo řítí někam do píči nemusej zobrazovat, to víme. Tady se snažej říct, že si za to můžem sami (kurva, to snad taky víme, ne?). Takže sledujeme jednu velkou rodinu, ve který najdeme starce, černocha, gaye, invalidu…. prostě obsahuje široký spektrum lidí… a během těch svejch rodinnejch problémů – na který se samo podepisujou ty vnější vlivy … Asi takhle – nebejt tý hlavní dramatický události… nebo jinak: díky tomu dramatu by to fungovalo i bez těch vychytávek! A že jde nakonec o víc, než se zdálo? Aspoň máte důvod se podívat! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chci žít navždy! 2.) Miluju filmařinu, ve který jde především o rodinu 3.) Thx za titule „Václav Patera“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ** ()

choze 

všechny recenze uživatele

"Pamatujete, když nám zprávy přišly nudné?" Jedna britská rodina v utahující se smyčce klimatických změn, ekonomické krize, nových technologií, migrace, fake news a vzestupu populistů vedoucích zemi rychle směrem k policejnímu státu a koncentrákům. Znepokojivé a depresivní, o to víc, že je to vše divákovi víc než povědomé a rodinka je sympatická a v druhé půlce jsem si nad jejími osudy i pobrečel. Na konci to ale šlo trochu moc do sci-fi. ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Politický Black Mirror. Existuje hodně lidí, které deptá, kam se ubírá budoucnost demokratických zemí a geopolitická situace v Evropě, ale fascinovaně sledují události a různé šílenosti kolem toho a nemůžou od toho odtrhnout oči. Patřím mezi ně momentálně i já, a tahle minisérie je pro tento typ lidí jako stvořená, dokonce se zde i tento typ chování reflektuje. Je to depresivní, je to strhující a často hodně chytré. Pár drobností mi nesedlo, například mě překvapilo, jak malou roli v minisérii má to, že je hlavní rodinka tak bohatá na rasy (je zde černoška a asiat) a sexualitu. Nic proti menšinám, ale čekal bych, že v dystopické budoucnosti se budou více řešit jejich specifické problémy, zatímco zde to vypadá tak, že jsou s tím všichni OK, čili sice v budoucnosti v Británii budou blbci stavějící koncentráky a dobrovolně se připravující o demokracii, ale zároveň budou různé rasy a různé sexuální orientace žít v harmonii... Každopádně tohle není nic, co by mě výrazně vadilo. Years and Years považuju za vynikající a často dechberoucí záležitost, o které by se mohlo hodiny diskutovat. (9/10) ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Výtečné, výstižné drama o blízké budoucnosti. Rychlé, hbité, chytré. Vtipné; někdy ani ne. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Opět silný dramatický námět, jak je od Russella T Daviese zvykem. Tentokrát je tu základem dystopická budoucnost, v níž je ukotveno několik příběhl jedné velké rodiny. Při sledování celé série mě opět mrazilo v zádech a třeba celou linku Dannyho a Viktora jsem prožíval a přál jim šťastný konec. Jakkoli je závěr jak z ranku Nolanova Interstellaru mnohými kritizovaný, mně při postupném přemýšlení nakonec udělal radost, protože divák či divačka musí vydechnout, protože jde o silný emocionální nápor. Nápor setsakra dobře natočený. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Pokud chcete vidět skvělý propracovaný příběh, který působivě a do hloubky akcentuje snad všechna dlouhodobě aktuální stěžejní témata (masová migrace, multikulturalismus, vzestup politickému populismu a extrémismu, neustálý vývoj informačních technologií a lidská posedlost jimi), Roky a roky jsou přesně pro vás. Britská minisérie, jež je chytře zkonstruovaným vrstevnatým mixem dramatické rodinné ságy a populární seriálové sci-fi antologie Černé zrcadlo, se odehrává napříč několika lety, v nichž se skrze jednu rozvětvenou anglickou rodinu poukazuje na blízkou budoucnost a nejvýznamnější změny ve společnosti, domácí i světové politice, klimatu apod. V lecčem velmi skličující (až děsivá), ale rozhodně pozoruhodná, smysluplná a značně realisticky vyznívající vize zítřků, které nás v dohledné době možná skutečně čekají... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ambiciózny počin charakteristický snahou o pomerne autentické vykreslenie blízkej budúcnosti nášho sveta. Sem tam trpí nie príliš šťastnými dramaturgickými rozhodnutiami, rovnováha medzi politikou, science fiction stránkou a vzťahovou rovinou mohla byť lepšie zvládnutá a robiť seriál s podobnými časovými skokmi skrátka vždy prinesie zopár logických nedostatkov. Ten najväčší je možno fakt, s akou zarputilosťou stojí rodina za priateľom svojho syna, tu by práve na povrch vyplávali skôr čisto subjektívne pocity, ako sme videli u Stephena. No a som rád, že tvorcovia aspoň do záverečnej časti zapojili predpoklad nejakej tej nebezpečnej globálnej epidémie. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Tady se sedělo na osmnácti židlích zároveň, kdy ústřední linie mizí hned záhy a více už k nalezení nebude. Paradoxně přehnaně korektní, první dva díly moc dobré, pak se už jen plácáme v galimatyáši všehochuti, sci-fi nových technologiích, v destabilizaci světa, dále umělá strava, pády bank, rozpuštění pólů, také rozpuštění a vypuštění nebožtíka místo zpopelnění, samozřejmě všelijaká pohlaví všech možných barev pleti, pochopitelně všichni jsou ultraprudce tolerantní na max., do toho populismus, uprchlíci, koncentráky a jedna bohatá rodina, která navzdory svému dobrému ekonomickému a rodinnému zázemí neví pořádně co se sebou. V seriálu je bezpochyby řada výborných myšlenek a nápadů, některé linky mě zajímaly velmi, jiné byly k smíchu, ale vše výborně sestříháno, dobrá hudba, Emma Thompson výborná, ale celkově hodnotím obsah příběhu průměrně. Navzdory originalitě bylo citelně znát, že to scénáristé nezvládali ukočírovat. Šokující, provokativní memento na téma hrozeb všehomíra je to bez debaty záslužné, však mohli trochu přitlačit, aby tato děsivá vize blízké budoucnosti měla výraznější hlavu i patu a hlavně směr. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Seriál mě uvrhl do hlubokých depresí, protože působí děsivě realisticky a jeho předpověď budoucnosti se dá už dnes v mnohém tušit. Je to dystopie, jejíž výhonky už kolem sebe můžeme vidět. A je to vyhlídka převelice chmurná. Těžko doufat, že se lidstvo s větším poznáním, pokrokem a novými vynálezy bude posouvat jen k lepšímu. Kdepak, vývoj jde ve vlnách a zákrutech a teď se, obávám, řítíme do močálu. ____   Seriál je velice věrohodný a přesný, s hrdiny se můžeme sžít – možná i proto, že většinou je nehrají žádní světoznámí herci. Přesto jsou herecké výkony obdivuhodné. Největší plus má ale scénář, který na osudech členů jedné rodiny dokáže přesvědčivě zobrazit výhled celého lidstva. Scenáristé domýšlejí, kam mohou vést dnešní směry a tendence a vychází jim z toho diktatura, rasismus, chudoba a otroctví. Zobrazeno tak reálně, že z toho jde děs. Scéna plavby přes kanál La Manche na přeplněném nafukovacím člunu svou naturalistickou autenticitou diváka téměř na ten člun přenesla. Scénář bych označila za věrohodný, deziluzorní a chytrý. Výhradu, ale i vděčnost mám jen k poslednímu dílu, kdy se SPOILER snad dramaturg zalekl hmatatelné deprese a najednou se tón vyprávění zlomí a vše (skoro) skončí jak mávnutím kouzelného proutku nad očekávání dobře. Přesto však mi tahle falešně sladká tečka tolik nevadila, právě proto, že mě aspoň trochu ukonejšila a pohladila po šrámech, které jsem utrpěla sledováním předešlých drsných dílů. SHRNUTÍ. Lépe v mylné naději sníti, před sebou čirou temnotu, nežli budoucnost odhaliti, strašlivou poznati jistotu! ()

Othello 

všechny recenze uživatele

[spojly spojly] Jsou (mini)série, které bojují s tím, že mají málo materiálu na to naplnit celou svou stopáž, tak nás občas nutí meditovat nad často úplně zbytečnými scénami, které děj nikam neposouvají. A pak je Years and Years, který by rád vyprávěl O VŠEM a O VŠECH a ze všech úhlů a s přesahem a ideálně se stal nejrelevantnějším současným dílem na zeměkouli, vedle kterého by Black Mirror vypadalo jak seschlá hlava domorodce. Jenomže na to nemá dostatečný prostor, rozpočet a energii. A obecně si myslím, že takto velkopansky celou látku pojmout je hlavně záležitost ega tvůrců. Takhle se série otře o populismus, konzervatizmus, nacionalismus, vlastnictví médií, transhumanitu, migrační vlny, klimatickou krizi, terorismus, globalizované banky, odosobňování vztahu mezi státem a občanem, aktivistickou vyhořelost, celoevropskou nestabilitu, potřebu segregace, deep-fakes a desítky dalších dnes skloňovaných témat, aby to pak uzavřela výstřelem z raketometu a dodávkou projíždějící plot. Jak se série blíží totiž ke konci, čím dál více vyplouvá na povrch její bezradnost a nesoustředěnost, díky níž se zásadní změny odehrávají náhle a lusknutím prstu, protože už nestíhá ukazovat, co k nim vedlo, takže je většinou pak dovysvětluje zpětně a jejich efektu si dodává neskutečně lacinou kýčovitou jakoby epickou hudbou, která zní jak ukradené samply od Nightwish. Tuhý a rychlý produkční proces pak naznačuje zjevná lacinost a odfláknutost jak vykreslení světa blízké budoucnosti, tak režijní práce, kterou ale nelze omluvit nízkým rozpočtem, když si člověk vzpomene třeba na předloňský maďarský Jupiter Holdja a jeho schopnost vykreslení zmatené a chaotické Evropy. Oceňuji dobře napsané postavy měšťáckých idiotů (až bude Rory Kinnear někdy hrát postavu, kterou byste nechtěli zamlátit do země, zavolejte mi), oceňuji pár scénáristických detailů (monolog Vivienne Rook naznačující, že ona není hybatelem děje či scéna voleb, kdy černoška s gayem volí konzervativce a labouristy pak čerstvě její manžel, protože mu banka zmizela s prachama, jejich sestra, která strávila celý život lidskoprávním aktivismem pak samozřejmě nevolí vůbec), ale to všechno padá s legračním závěrem a-la young adults spiklenecké filmy, kde se jako všechno změní tím, že hrdinové nahackujou všechny televize světa záběrama uprchlíků za ploty v detenčních centrech. Což jako asi prý pak změnilo Anglii. Já bych jen rád zmínil, že na záběry uprchlíků za ploty v detenčních centrech se lidi dívají již čtyři roky místo reklam a pokud to s někým nehne, tak to je ta lepší varianta. ()

Handle 

všechny recenze uživatele

Občas to sice lehce klouzá po povrchu a nebo to naopak zbytečně rozehrává linky, které se nedotáhnou do konce, ale filmařsky je to docela nářez a ve spojení s epickým soundtrackem tahle minisérie umí doslova dělat divy. Jen si teda nejsem jistej, jestli je vlastně děsivější sledovat tenhle počin a nebo si spíš číst zamindrákované výblitky některých zdejších omezenců brečících snad už u každého filmu, kde se objeví nějaká menšina. No, ČSFD je obecně bohužel stále toxičtější prostředí někde téměř už na úrovni diskuzního fóra Novinek.cz, ale je vlastně dobrej paradox číst to zrovna u Years and Years. :-) ()

tomeš 

všechny recenze uživatele

Z námětu mrazí, ano, začátek (respektive trailer) člověka naladí, ale pak se to záhy rozplizne, škoda. Očekával jsem politicko -společenskej thriller z budoucnosti, ale vyfasoval jsem soap operu. ()

petrsv 

všechny recenze uživatele

Ze seriálu mrazí. O to víc, že většina lidí nad tím asi protočí oči a řekne si, že to je přehnané. Ale to je právě to, o čem seriál je - že už dneska máme nakročeno někam, čemu nevěříme, že by bylo možné, protože si to neuvědomujeme. Seriál by teoreticky mohl mít kategorii sci-fi, ale na konci jsem musel uznat, že v tom vlastně žádné utopické fantazie nejsou. Drsné je to právě tím, že se téměř vše zakládá na tom, co se už stalo, nebo se právě děje. Všechny věci už mají nějaký základ v dnešní době. A ještě něco musím vyzdvihnout - seriál je britský, což samo o sobě značí jistou kvalitu, ale není to jen o Britech, v mnohém lze poznat typicky české vlastnosti či reálie. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Neobratný pokus o universální všezahrnující předpověď blízké budoucnosti selhává na tom, že těch zajíců, za kterými seriál běží, je prostě moc. 1) V prvním plánu jde o životní úroveň. Vylíčené ekonomické potíže si představit dovedu velmi snadno. Změna politického klimatu působí věrohodně, i když poněkud urychleně._____ 2) Ve druhém plánu mě ale zaráží nepřiměřený technologický pokrok, jehož dosažení v některých směrech (kyborg, přenos lidské mysli do stroje) mi přijde jako věc přinejmenším mnoha desítek let._____ 3) Ve třetím plánu mě zaujala srdceryvná gayovská love story, která je vhodně zasazená do měnící se společenské atmosféry. Další osobní osudy členů vzorové multi-kulti rodiny Lyonsů samy o sobě taky neurazí._____ 4) Oceňuji dobře propracované postavy._____ 5) Některé věci zůstávají nedořešené. Kdo stojí za hnutím čtyř hvězd? Tvůrci se očividně inspirovali Hnutím pěti hvězd (v současnosti nejsilnější politické seskupení v Itálii), ke kterému se svými rysy Hnutí čtyř hvězd viditelně připodobňuje. Bez mravního závěru zůstává i podlost Danielova manžela anebo chování Stephena vůči Viktorovi a další a další skutečnosti. Mají autoři zaděláno na další řadu anebo je to prostě ledabylost?_____ 6) Zaujal mě 38letý otevřený homosexuál Russell Tovey (gay Daniel Lyons), 31letý otevřený homosexuál Dino Fetcher (Danielův manžel) a především 23letý heterosexuál se sladkým úsměvem Maxim Baldry (Danielův partner z Ukrajiny Viktor). K obsazení uvádí Baldry: Russell and I had a talk about it, and [ultimately] it was one of those things that didn’t really matter to us, what our orientation is. I think sexuality, especially for me as I’m quite young, is quite fluid. I’m exploring myself and I think that everyone is free to express themselves in different ways…when it comes to acting I think my own sexual preference shouldn’t come into the roles that I play…having said that I did get to kiss Russell Tovey and it was pretty hot. ... Who wouldn’t want to kiss Russell Tovey?_____A ke své ukrajinštině dodává: Yeah. [Although I was born in Surrey], I grew up in Moscow for the first six years of my life, and my first language was Russian as well. But I had to play Ukrainian, so I had a dialect coach because I’ve got a few scenes in Ukrainian._____ 7) Výstižný koment: Othello***. ()

Murrro 

všechny recenze uživatele

Soap opera, v ktorej sú zlomovými momentami kroky do dystopickej budúcnosti? Rozumiem výhradám, ale za mňa palec hore. Funguje ako zábava, funguje ako varovný prst, ešte si aj každý môže nájsť, ktorá zložka alebo princíp sa mu nepáči. Funguje. ()

Související novinky

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

TOP filmy a seriály roku 2019 dle TOP uživatelů

29.12.2019

S blížícím se Silvestrem vám tradičně přinášíme hlasování TOP uživatelů ČSFD.cz za nej filmy a seriály uplynulého roku. Jaké jsou jejich "topky" i s krátkým shrnutím názoru můžete vidět níže. Z filmů… (více)

Reklama

Reklama