poster

Pokoj

  • Francie

    The Room

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi

Francie / Lucembursko / Belgie, 2019, 99 min

Kamera:

Reynald Capurro

Hudba:

Raf Keunen

Scénografie:

Françoise Joset

Kostýmy:

Magdalena Labuz
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Havaj8
    ****

    Obsah tady navnadí, ale nic neprozradí, na trailery už vůbec ze zásady nekoukám, tudíž nevím co by prozradil. Ale přesně takový mysteriózko jsem čekal, kdyby to byl aspoň trochu horor, už by to nebylo ono. Zpočátku super užívačka, kdy můžeš mít všechno, co jenom chceš. Ale říkáš si, kde je ten háček. Samozřejmě se to všechno začne zamotávat, začneš si klást otázky a přijdou i podivný zvraty. Ale i když je to tak trochu přitažený za vlasy, drží se to na hranici snesitelnosti, dokonce si řekneš i wow. Je vidět, že i bez Amíků to jde, za malej peníz a suprově to funguje. Poslední scéna už je jen tak na chuť.(2.3.2020)

  • sedm.1
    ****

    The Room je zatraceně originální thriller, kterých je jako šafránu, ovšem tento má oproti většině ostatních netuctových podívaných ještě jeden zásadní bonus navíc, a to že ve výsledku dává celý smysl, což poslední léta není zrovna úplně pravidlem, jelikož tvůrčí touha po co největší originalitě většinou ztroskotává na výsledné smysluplnosti a pochopitelnosti, zde tomu ale tak skutečně není. Tohle je opravdu vážně až nevídaně napínavá a především nepředvídatelná jízda, plná fungujících nečekaných zvratů a hlavně parádních nápadů, kdy si tvůrci s divákem hrají, jak chtějí a ten jim to baští i s navijákem, přičemž odměnou mu je pak ale opravdu silný filmový zážitek. Zápletka se jinak zdá být na první pohled skutečně zamotaná a vyžadující opravdu velkou pozornost, nicméně mě rozhodně přišla přehledná a ve výsledku, jak už jsem několikrát zmiňoval, mající hlavu a patu. Velkou předností filmu je jinak i atmosféra, budovaná především prostředím onoho domu, opomenout samozřejmě nemohu ani casting, kterému se nedá též nic vytknout, spád filmu pak nelze označit jinak než strhující a závěrečnou gradaci dech beroucí. Fungují zde ale i emoce a úplný závěr je pak už jen třešničkou na dortu. Tato nervy drásající jízda se zkrátka opravdu povedla a jsem přesvědčen, že je výjimečná i v tom, že dokáže zaujmout jak to opravdu náročné, tak i to bezduché „popcornové“ publikum, což se dnes už podaří jen skutečně málokterému snímku.(8.1.2021)

  • verbal
    ****

    Po předchozích zvracivých zkušenostech jsem býval k filmům nesoucím v názvu Rum a priori velmi skeptický. Vesměs totiž šlo o krutipyskové a po požití dávivé oslizlé frťany nejlacinější božkovské rzi, zabijáckého to mixu vody z pračky a chemické punčové příchuti, vzniklé jako odpad z krakování ropy, který nedá žaludku Pokoj, dokud několikrát nevyhodí veškerý obsah. Ovšem tenhle Rum, to je jiná melasa a ve srovnání s předchozími vzorky působí jako ušlechtilý panák padesátiletého Appelton Estate. Po požití se dozvíte, že upytlačit zlatou rybku nebo vytřít si z lampy džina nemusí být vždycky výhra v loterii a pustit nefertilní iracionální hysterickou piču ke generátoru labilních přání právě nejlepší nápad. Pokud ovšem zrovna netoužíte po tom, aby vás opíchala vaše vlastní kukačka. Originální, neotřelé a dostatečně zábavné na to, aby jednomu ani moc nevadilo, že v pouhém dvoučlenném obsazení kunduje jako vždy zoufale nehrající kapitánka ukrajinského Daviscuntového týmu neméně ochrnutému a navíc vizuálně až odpudivému belgickému slizákovi.(26.11.2019)

  • Praxis
    ****

    Nechápu nízké hodnocení. Film je takovou hezkou variací na všechny ty holopaluby ze Star Treků, kde maximálně Picard řešil detektivní záhady nebo teta Katka bojovala proti Arachnii. Tady bojuje jeden ujetý chlapeček proti svým stvořitelům. Konec byl zase takovou jinou variací na Počátek a dal nám v levných kulisách a za minimální rozpočet velmi pěkný pohled na jeden les, dům a spoustu hadic a vodičů. Úplný konec byl pak jednoznačným mindfuckem, přesně takovým, jaký jsem si přál. Díťátko si udělalo SPOILER další díťátko. Moc milé překvápko. 80%(18.9.2020)

  • Autogram
    ***

    Prach si a na prach sa obrátiš. Najskôr celkom slušne rozohraná psychologická hra o ľudských túžbach, ale pred koncom som sa nestačil diviť, či len zle vidím alebo na to nestačí moja obmedzená myseľ. Ale to je jedno, film to stálo jednu hviezdičku. –––– Nebezpečnější než člověk, ktérý nemůže dostat to, co chce, je ten, co dostane vsechno, co chce.(25.4.2020)

  • - V roce 2019 byl film oficiálně vybrán pro mezinárodní filmový festival Hof (Německo). (PamPero 1)

  • - Film měl premiéru 15. dubna 2019 na Mezinárodním festivalu fantastických filmů v Bruselu. (PamPero 1)