Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vysokoškolák Karel Hlubina pozve svého přítele inženýra Dochvilného a čtyři spolužáky do mlýna svého otce. Karlova sestra Lída se zalíbí Dochvilnému, ale dívka je zamilovaná do sebevědomého vedoucího stavby silnice. Dochvilný žárlí, dokonce Lídu špehuje a zjistí, že strávila s tímto mužem noc. Dozví se to i Karel, který najde ráno poníženého a plačícího Dochvilného na schodech domu. Po několika dnech Lída pozná, že se stala jen další obětí bezohledného a povrchního hlupáka. V zoufalství se chce utopit, ale Dochvilný ji nalezne a odveze domů. Ve společnosti mladých lidí a pozorného Dochvilného nachází Lída opět ztracenou duševní rovnováhu... (ČSFD)

(více)

Recenze (7)

Bart odpad!

všechny recenze uživatele

Naprostý amaterismus, který z tohoto....no....můžu snad říct filmu.... přímo bije do očí, je způsoben především nezkušeností filmového debutanta, divadelního režiséra Aleše Podhorského, který se k filmové práci již nikdy nevrátil. Není divu. Stupidnost dialogů, ještě více umocnily jalové herecké kreace Hany Vítové, Vladimíra Lerause, Rudolfa Deyla ml. a dalších. Úděsnější Vítovou jsem ještě neviděl. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Tak filmy se dělali dobře (v Praze), špatně (v Českých Budějovicích) a v Brně. Na první pohled je Hřích mládí možná takové umění jako geniální Osada mladých snů, ale na pohled druhý zde nalézáme jeden poklad vedle druhého. Někteří herci zde začali své filmové kariéry, jako Rudolf Deyl ml. (komediant - budovatel, především), Vladimír Leraus (protektorátní neokoukaný seladon například) nebo Jožka Stoklasa (kterému trvalo dalších 40 let, než dal o sobě ve filmu víc vědět). Valentin Šindler zde ukončil své působení a český film tak přišel o zajímavé osvěžení v podobě humoru z Břochovan (jeho školník v Kantoru Ideálovi dodnes nedoznal srovnání). A aviatička Máňa Pavlíková si pro změnu zahrála poprvé ve zvukovém filmu, i když vlastně stále ještě němě, takže doopravdy si to zkusila až za dalších 19 let v Botostroji. Tentokráte ukázala alespoň svou sportovní figuru v plavkách. Otto Ballona si myslím je velká škoda, že se kromě Panenství už více neuplatnil. A k Hance Vítové také nemám výhrad, některá možná drobná klopýtnutí měli na svědomí stejně jen křiklavé divadelní vstupy. Konečně podíváme-li se pozorně na její cestu vzhůru, je to v podstatě velký úspěch, býti teprve ve čtvrtém roce svého působení u filmu jedinou pražskou hvězdou v takovém projektu. Konečně v těch letech si připsala na své konto další podobné experimenty, jakými byl Výkřik do sibiřské noci, Trhani nebo reklama Tři muži na silnici (slečnu nepočítaje). Z formálního hlediska je Hřích mládí solidní snahou filmaře amatéra a zkušeného divadelníka v jednom, čili výsledek je nekonzistentní, ale díky jisté nedbalosti své místo nalézá nová věcnost a to věru špatné není. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Experimentální film režiséra a pedagoga Aleše Podhorského (1900 – 1964), jedné z nejvýznamnějších osobností brněnského divadelního ovzduší, se sice v poněkud neobvyklém pojetí pokoušel upozornit na závažné morální selhání mezi tehdejšími vysokoškoláky, ale bez úspěchu. Film odpovídá době, v níž vznikal – je nepřirozený, nesmělý, silně ovlivněný divadelní manýrou, bez šance zaujmout současného diváka. Nerovný boj pavouka s mouchou, jak zněl název jedné z dobových kritik, trefně parafrázuje osud tohoto ojedinělého pokusu brněnských filmových pionýrů. ()

zette odpad!

všechny recenze uživatele

Prvni ceskoslovensky film natoceny do roku 1939, kteremu davam odpad. Amaterske, nekoukatelne a otravne. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Vse k pribehu je uvedeno v obsahu vyse. Jinak to pusobi spise jako dokument prokladany pisnemi. Zname lepsi kousky...tohle se moc nepovedlo. ()

Reklama

Reklama