-
-
Hlavní ženskou roli měla původně ztvárnit Dagmar Veškrnová. Ta ale v té době měla roztočené dva seriály, a tak se nakonec tvůrci rozhodli dát roli Marie Králové herečce Kateřině Macháčkové.
(Stocki)
-
-
V 50. části s názvem "Nejasné příznaky" přichází Tonda (Jan Šťastný) domů s kytkou sytě růžových růží. Když pak vběhne do pokoje a hledá Simonu (Kateřina Hrachovcová), má v ruce žlutě pomerančové růže s menšími květy.
(hermiona)
-
-
V seriálu si spolu zahráli tehdejší partneři a budoucí manželé Jana Boušková a Václav Vydra nejml.
(majky19)
Ruffus83
Hodnocení, vzhledem ke všem 52 dílům seriálu jsou slabší 4 hvězdy. Když seriál začal a mně bylo 12 let, velice mě zaujal. Příběhy postav zajímavé, dialogy dobře postavené, místy i vtipné, navíc většinou osvědčené herecké tváře a celkově nám blízká atmosféra děje. Problémy se sháněním bytu možná leckdo z nás tehdy zažil. Mám z tohoto seriálu silně zafixované některé scény a situace a přiznám se, že nyní sleduju nedělní reprízu. Nostalgie je velká věc! Hvězdičku jsem strhl za díly z konce seriálu, tam už mi ta poutavost dílů předchozích chyběla. Klavírní hudba která seriál provází je tady pasující, všichni Královi jsou herecky výborní, T.Töpfer kouzelně vzteklý, a mladá K.Hrachovcová právě v rozpuku. Překvapením autora bylo úmrtí postavy, kterou hrál S.Rašilov, cca v 20.díle. Kolín, jakožto město natáčení, byl myslím zvolen vhodně.(19.1.2013)
kingik
Tvůrci Hanuš s Míkem se pokusili navázat na tradici velkých a úspěšných českých seriálů, které před revolucí patřily k nedílné součásti večerního televizního vysílání. Podařilo se jim to. Divácký ohlas byl značný, i když seriál trpěl po režijní i scenáristické stránce křečovitostí, kterou se nepodařilo úplně odbourat ani v následující řadě. Vsadilo se do té doby na málo prověřené herecké obsazení, kdy se vedle zkušených herců objevili také začátečníci, kteří si nevedli nijak špatně. Příběhová stránka v mnohém připomínala rukopis Jaroslava Dietla, ale rozpracovat postavy tak, jak to uměl on, se nepodařilo s takovým přehledem. Někteří herci je navíc hráli zpočátku docela křečovitě, než se dostali do rytmu rolí, které je provázely po další pětiletku. Osudy rodiny Králů jsou však seriálem, který řadím k tomu lepšímu, co se v naší porevoluční seriálové tvorbě objevilo. A je třeba jej ocenit stále víc, když je to v současnosti přímo seriálová mizérie. 60%(5.6.2012)
Thewho18
Perfektní seriál, který sem v době jeho premiéry přímo hltal. Myslím že si zaslouží víc než šedesát procent. Herecké výkony všech protagonistů rodiný Králů velice zdařilé a další vedlejší role, kterých není málo také. Děj věrně zachycuje život obyčejné rodiny devadesátých let u nás. Rozhovory plynou s lehkostí a přirozeností, jaké se nám v dnešních nových seriálech bohužel nedostává. I přes poměrně velkou rozsáhlost neobsahuje hluchá místa, stále je na co koukat, každý díl přináší nové zápletky a zvraty. Při porovnání s dnešní produkcí konkurenty s přehledem převyšuje jak po obsahové tak i herecké stránce. Podle mého názoru jednoznačně nejlepší, český porevoluční seriál.(14.8.2005)
Tommassi3
Miroslava Hanuše rozhodně nelze nazvat špatným řemeslníkem, ovšem totéž už stěží půjde provést v případě Jana Míky, o němž hovořili-li na Kavkách jako o novém Dietlovi, příliš nepřeháněli, když v rámci žánru i tématu velmi slušně odehraná záležitost skutečně působí jako zrestituovaná dietlovina.. A tak královský Život v zámku a podzámčí jen kráčí ve stopách divácky vděčné televizní předrevoluční tvorby, ten komerční zápach telenovel však nelze nezachytit.. Zajímavě rozehrané téma..(19.2.2017)
Logout
Od počátku devadesátých let je toto pro mě jediný koukatelný seriál s větším počtem dílů. Evidentně umíme natočit minisérie, případně krimisérie, které mají děj v rámci dílu uzavřený, ale delší provázaný seriál ne. Jasně, není to žádné extra umění, některé pozdější díly už laťku příliš nedrží, ale celkově v porevoluční tvorbě nadprůměr.(2.7.2017)