Reklama

Reklama

Sourozenci Pablo a Tina mají velmi komplikovaný sexuální život. Pablo je úspěšný režisér, vášnivě zamilovaný do mladého Juana, který však jeho lásku dostatečně neopětuje. Tina je transsexuálka, která před lety prodělala změnu pohlaví kvůli svému otci, s nímž žila v incentním vztahu. Otec ji však opustil a Tina je naštvaná na všechny muže. Jejich složité vztahy se točí v kruhu lásky, vášně a především touhy, která je ovládá. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (56)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Almodóvar, Banderas, vášně, touhy, milostné víceúhelníky a kriminální zápletka na závěr. V trochu jiném žánru bych byla mnohem spokojenější. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Almodóvar je nejspíše člověk natolik vášnivý, že mu zbývá ještě spousty na rozdávání. Dalo by se o něm říci, že točí pořád stejně a stále jinak. Pokaždé se jedná o do různé míry obskurní a komplikovanou lovestory, kterou je v průběhu rozmotávána až k dramatickému vyvrcholení. A pokažé to funguje. Zákon touhy je film nasáklý jižanským temperamentem natolik, že dokáže do děje a emocí vtáhnout každého, kdo se nechá. Místy může film připomínat absurdní telenovelu, někdy sklouzává ke kýči, avšak vždy se jedná o filmové hříčky režiséra, o prostředky, které jsou svěceny romantickým účelem. A romantický náboj je natolik silný, že jej neoslabují někdy snad až příliš intimní scény a je úplně jedno, jeslti se řeší hetero či homosexuální vztah. Klobouk dolů před Banderasem, na takovéhle scény je třeba mít kuráž. ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Pedro to tentokrát so svojou vášnivosťou prehnal. Namixoval príliš homo-psycho-abnormálny kokteil, ktorý jednoducho nie je vyvážený, aby chutil. Tematicky príliš jednostranné, síce vášnivé a osudové a vzťahové, ale tento krát strašne streštené a úchylné. Mladý Antonio Banderas v tragickej, závislej postave rozhodne vyniká, ukázal takú tú správnu mladícku vášeň a nezrelú pobláznenosť. Ak pospomínam na všetky Pedrove fillmy, rozhodne Almodovarovský priemer. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Je libo dárkově zabaliti? Ano, pane Almodóvare. Pedro si nejen zahrál prodavače, ale od předchozích filmů i vyzrál. Podivné postavičky se zde kumulují v míře nebývalé. Rozkošný je vztah otce a syna policistů. I když mají plnit především komickou úlohu, skvěle předvádí střet naivního horkokrevného mladíčka s již značně obroušeným mentorem. Hlavní dějovou linku nese na svých bedrech Pablo. Všichni jej milují, nebo tedy alespoň pěkná řádka mužů a jedna slečna. Láska některých k Pablovi je tak veliká a spalující, že na často znějící Brelovu píseň se nejvíce hodí Koptův překlad. Neopouštěj mě, lásko prokletá, to by bylo možná ještě výstižnější. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ač se to v komentářích hemží znalcemi a obdivovateli díla Pedro Almodóvara, budu se muset vetřít mezi ně jako naprosto nepopsaná tabule, byla to má první zkušenost s tímto proslaveným španělským režisérem. Zpětně mě až udivilo, že se snímek zde prezentuje jako komedie a třeba žánr krimi nebo thriller nikde, ačkoliv tak na mě snímek v druhé polovině až s mírně hitchcockovskou příchutí působil. Ale třeba jen pan Almodóvar záměrně vede a klame své diváky pro jistá překvapení, stejně jako když se scénář o romantickém propletenci se spoustou zvratů jakoby z telenovely snaží zamaskovat uměleckým vizuálem plným barev a několika hezkými hudebními i divadelními nápady. No vážně, já už v minulosti víckrát trochu přičichl k telenovelám díky starým rodičům, kteří je sledují pravidelně, a tenhle film mi je dějově s přehršlem neuvěřitelných zvratů ohledně lásky, nenávisti, vášně a jinak napjatých vztahů, hromazených pro co největší napětí na krátkém prostoru, po hodně dlouhé době připomněl. Jen s rozdílem, že většina mužů je zde homosexuální orientace a matka rodiny transsexuálkou po prodělané změně pohlaví. Z dějově prakticky tuctového filmu se stává netuctový zážitek díky provokativnímu nádechu, několika ožehavým scénám, ale i celkové stylizaci. Chvílemi na mě moc bizarní snímek díky sešlosti tolika „divných“ postav, chvílemi i otravný, mě však v druhé polovině po zásadním zvratu a změně žánrů začal dost bavit a třeba dvojice policistů (byť si možná zasloužila více prostoru) mi připadala zajímavě pojatá. Inu, snad ty rozporuplné dojmy vstřebám časem, až uvidím od pana režiséra toho více a budu mít možnost srovnání. [60%] ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Téměř do detailu zobrazovaná mužská homosexualita, drogy, herectví, autonehoda, silné postavení matky v rodině. Náročný Almodóvar. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Homosexuál a trans gender sestra. Dnes vítaná kombinácia. V roku 1987 drzá provokácia. Ale nie v Almodóvarom svete, on si takéto "filmy pre zrelých ľudí bez predsudkov" priam vychutnáva. Som nezrelý. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Pedrova "homo-romanca" na všetky spôsoby a smery, ako vždy vášnivá, farebná, fatálna a nekonvenčná. Film, ktorý dokáže natočiť len jeden človek a ten človek je empatický, úchylný, jemný a kreatívny zároveň. Všetky ingrediencie, ktorými nás tento nekonformný umelec obdarúva tu sú, no napriek tomu sú tu v menej konzistentnej a menej silnej podobe. Tento film, mi veľmi pripomína La Mala Educación, no v tomto prípade to so mnou nezamávalo. Btw- klobúk dole pred hercami v Almódovarových filmoch! ()

mm13 

všechny recenze uživatele

...je to presne aké to je - Almodóvar bez Almodóvarovej istoty a vyzrelosti. Komplet príbeh (postavy, dej) je dokonalý a keby to pán režisér písali a točili dnes, tak je z toho výkon rovnocenný s Na dno vášne. Vtedy sa toho ešte nevedeli tak pevne chopiť. Čo ale neznamená, že by tento výkon nestál za zoznámenie. ()

Avalon820 

všechny recenze uživatele

Ve zdejších komentářích se to objevuje často a já to také nemohu nezmínit - z tohoto filmu vášeň skoro kape. Bohužel, pro mě je toto vášeň velmi fatální. Velice rád si vybírám filmy s pichlavými tématy, nekonvenčím zpracováním, dynamické, dechberoucí, osudové, abnormální a přitom reálné... A Zákon touhy tím vším je. Chybí tomu ovšem jakési kouzlo, což je při takových průvodních aspektech více než zvláštní. O nějaké vyváženosti (či snad konzistenci) taktéž nemůže být řeč... No jo, nedá se svítit - asi jsem chtěl příliš. Škoda. Ale i tak to za to zhlédnutí stálo, minimálně pro tu zkušenost. ()

murakamigirl 

všechny recenze uživatele

V každej čiastočke vášeň. Rozložili by ste Zákon túžby na elementárne častice, rozložíte vášeň. Humor zo sexuality či zmeny pohlavnej identity je subtílny, a zároveň mmm, tak výdatný, tak výdatný! To, že tu niekto uviedol, že Z8kon túžby postráda humor, to skrátka nemôžem prehltnúť, nie, čistý nonsens, almodóvarovského humoru je tu požehnane!- nejaké príklady- Tina spievajúca v kostole, rozhovor Tiny s kňazom a kňazovo odporúčanie: "Boha nájdete aj v inom kostole", Tinina odpoveď na otázku malej slečny či aj ona bude mať prsia ako Tina: "ja v tvojom veku som bola plochá rovnako" (:DDD tie smajle pochopíte:)), súrodenecký dialóg Tiny a Pabla o zadku- ukončí Tina: "zadok nepoužívam tak často ako ty" či hneď úvod a dabingoví herci pri dabovaní erotického filmíku..... Pravdupovediac, príbeh, nebyť neobyčajných hrdinov:), nečíta hlboké , vlastne nečíta nijaké stopy originality, ale pozor, v prípade Pedra Almodóvara neobyčajní hrdinovia sú všetko, že áno? Scény, keď Tina na ulici oslobodí svoje dlho krotené vášne a nechá sa "osprchovať", spev v kostole či vsuvky scén s Tinou a dievčatkom zo skúšok hry "Ľudský hlas"- ja proste nemám slov, ako sú skvele zapracované, akým životom disponujú, aká úžasná je Carmen Maura a aký úžasný je tento Španiel Almodóvar..... "Prepínanie" medzi žánrami opäť pôvabné (komédia- dráma- melodráma predovšetkým) a skutočné koncerty hercov, ktorí Almodóvarovi rozumejú. Ak na prvý raz zaujme, no nenadchne (nadchýna asi len Almodóvarov fanklub:)), skúste tomu darovať svoj čas ešte jedenkrát. Pozbierate ovocíčko...:) Toto mal byť koniec komentára, ale pre užívateľov ako DannyBoy80 nosím vždy niečo v rukáve:), takže: úvodná vsuvka erotického videa/filmu je viac ako opodstatnená. Poprvé, predstavuje jednu z najkľúčovejších postáv (Juan), podruhé, pripravuje diváka na to, s čím bude mať dočinenia, a to s náruživou výpoveďou, fikciou, kde sa všetci budú podriaďovať "zákonu" alebo diktátu túžby. Vášeň, vášeň a ešte raz vášeň!, výborný úvod pripravuje na vášeň, ktorá bude determinoavť úplne všetko. Toľko k základnému zmyslu, dalo by sa totiž napísať i viac... ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Ocenění : MFF Berlín - cena Teddy za film FF Bogota - herečka (C. MAura), režie, střih, scénář Fotogramas de Plata - film San Francisco International Lesbian & Gay Film Festival - cena diváků. .....Scénář : Pedro Almodóvar. Kamera : Ángel Luis Fernández ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Ženy na pokraji nervového zhroucení pro mě byly až dosud nejslabším Almodóvarovým filmem. Ovšem Zákon touhy je několikanásobně překonal. Tenhle veskrze nudný film, bez špetky toho almodóvarovského nadhledu a vtipu absolutně nefunguje, herci jsou trapní, slova, která říkají ještě víc... Prostě dost špatný film. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

Film z počáteční fáze Almodóvarovy kariéry a i když ještě není jeho styl tak vyzrálý a vytříbený, tak je v něm hodně poznat. Příběh jako vždy komplikovanější se spoustou překvapení, které se postupně objevují. Takže má své kouzlo a je určitě zajímavý na podívání - na 3 hvězdičky určitě. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Přepsáno v březnu 2020. Dílo Zákon touhy je freudovskou taškařicí ve střetu tří traumaty dětství závažně poznamenaných vnitřních světů. Příčiny, následky, bariéry, potřeby, Freudova psychoanalýza má málokdy vhodnější ukázku výstředností a touhy, osamělosti a zvrácenosti. Úzkosti zjizvených vnitřních světů žhnou v bezprostředním temperamentu vášní, s ní čelí vlastním běsům a strachu ze zklamání. Pedro Almodóvar opět nebrání své sebestřednosti, zářivé barvy pulsují Érotovým pudem, fanfáry doprovází přehlídku bizarních podob lásky, černý humor pomáhá zvládat i to niterné osvobození, ironie si vychutnává každou sebemenší příležitost k zajiskření atmosféry planoucí touhy a ublížené obavy v návratu té osamělosti. Nejzdatnějším z trojlístku je Pablo Quintero (zajímavý Eusebio Poncela), úspěšný filmový režisér kontroverzních způsobů. Je náročný na opětované projevy citu lásky. Touží po dokonalosti a bezstarostně se uspokojuje životem. Nejvíce opatrnou z trojice vášně je Tina Quintero (pozoruhodná Carmen Maura), Pablova transsexuální sestra a herečka. Bolesti zrady jsou devastující víře duše, přesto je láska stále její jedinou nadějí k niterné spokojenosti. Důvěra se pokouší i v zoufalství věřit. Nejbezelstnějším z trojice je Antonio Benítez (vynikající Antonio Banderas), mladík, dosti poznamenaný přehnaně přísnou katolickou výchovou své matky. Láska se stává formou posedlosti a probuzená vášeň citů již nechce stát v pozadí zájmu. Z dalších rolí: do Pabla zamilovaná Tinina náhradní dcerka Ada (Manuela Velasco), Pablova láska, hledající dostatečně vhodný způsob k opětování, Juan Bermúdez (Miguel Molina), Antoniova matka s puritánsky katolickou vizí života (Helga Liné), smrt pokojně vyšetřující zkušený policejní inspektor (Fernando Guillén), jeho netrpělivý a nezdvořilý syn a policejní detektiv (Fernando Guillén Cuervo), Pablův ošetřující a ochraňující lékař Martín (Nacho Martínez), Pablův zdatný právník (režisérův bratr Agustín Almodóvar), Adina matka, modelka a bývalá Tinina partnerka (Bibiana Fernández), či bývalý Tinin zpovědník, otec Constantino (Germán Cobos). Zákon touhy je excentrickým otiskem niterné úzkosti Pedra Almodóvara. I přes vzpouru veřejné masturbace dochází k procesu vlastního osvobození. Freud by měl určitě radost z odstředivých krás mumraje barevného hemžení. Osobitě výstřední a stylově odlehčený filmový prožitek! ()

Mona07 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že jsem čekala víc. S postavami jsem se nedokázala tak ztotožnit jako s postavami např. ve Špatné výchově, více psychologična by určitě neuškodilo. . . 6/10 ()

Idego 

všechny recenze uživatele

Asi se budu opakovat, když vyjádřím heslovitě svoje nejintenzivnější dojmy z tohoto filmu: Nešťastní lidé v nelehkých životních situacích, erotický naturalismus, láska, vášeň, touha, posedlost, barvy, emoce, hudba, divadlo, kostel, kokain... Žádný ohled na zaběhlou představu o lásce jako vztahu mezi mužem a ženou, ale všemožné kombinace sexuálních orientací i pohlavních identit. A do toho všeho ohnivá španělština... Almodóvar je génius! ()

Reklama

Reklama