Sourozenci Pablo a Tina mají velmi komplikovaný sexuální život. Pablo je úspěšný režisér, vášnivě zamilovaný do mladého Juana, který však jeho lásku dostatečně neopětuje. Tina je transsexuálka, která před lety prodělala změnu pohlaví kvůli svému otci, s nímž žila v incentním vztahu. Otec ji však opustil a Tina je naštvaná na všechny muže. Jejich složité vztahy se točí v kruhu lásky, vášně a především touhy, která je ovládá.(H.C.E.)
Na matkinom pohrebe sa Tina stretáva s bratom Pablom a rozhodne sa ostať s ním. Súrodenci žili oddelene, po rozchode rodičov vyrastali zvlášť. Pablo je úspešný divadelný a filmový režisér. Je zamilovaný do Juana, ten mu však nedokáže opätovať lásku tak, ako to Pablo potrebuje. Tina pred 20 rokmi vymenila mužské pohlavie za ženské. Stalo sa tak kvôli otcovi, s ktorým dlhodobejšie žila v incestnom vzťahu. Po tom, ako ju nechal pre inú, muži sa jej absolútne znechutili. Juan odchádza za prácou na juh. Jediným prostriedkom komunikácie je písací stroj, na ktorom mu Pablo píše listy. Na neuspokojenú túžbu sa Pablo pokúša zabudnúť odovzdaním práci. Len vo vlastnej tvorbe sa odvažuje žiť svoje vášne. Zakrátko do Pablovho života vtrhne temperamentný Antonio a kolotoč nekontrolovateľných vášní sa ešte len teraz naplno rozkrúti...
Zákon túžby sa točí v kruhu silných citov: lásky, vášne, a predovšetkým túžby. Almodóvar ho považuje za svoj najosobnejší film. Počínajúc týmto filmom začína zbierať ocenenia a uznanie na medzinárodných festivalových pôdach (Berlín, L.A. a mnohé iné). Na festivale v Riu de Janeiro vyhráva Cenu za najlepšiu réžiu.(murakamigirl)
V každej čiastočke vášeň. Rozložili by ste Zákon túžby na elementárne častice, rozložíte vášeň. Humor zo sexuality či zmeny pohlavnej identity je subtílny, a zároveň mmm, tak výdatný, tak výdatný! To, že tu niekto uviedol, že Z8kon túžby postráda humor, to skrátka nemôžem prehltnúť, nie, čistý nonsens, almodóvarovského humoru je tu požehnane!- nejaké príklady- Tina spievajúca v kostole, rozhovor Tiny s kňazom a kňazovo odporúčanie: "Boha nájdete aj v inom kostole", Tinina odpoveď na otázku malej slečny či aj ona bude mať prsia ako Tina: "ja v tvojom veku som bola plochá rovnako" (:DDD tie smajle pochopíte:)), súrodenecký dialóg Tiny a Pabla o zadku- ukončí Tina: "zadok nepoužívam tak často ako ty" či hneď úvod a dabingoví herci pri dabovaní erotického filmíku..... Pravdupovediac, príbeh, nebyť neobyčajných hrdinov:), nečíta hlboké , vlastne nečíta nijaké stopy originality, ale pozor, v prípade Pedra Almodóvara neobyčajní hrdinovia sú všetko, že áno? Scény, keď Tina na ulici oslobodí svoje dlho krotené vášne a nechá sa "osprchovať", spev v kostole či vsuvky scén s Tinou a dievčatkom zo skúšok hry "Ľudský hlas"- ja proste nemám slov, ako sú skvele zapracované, akým životom disponujú, aká úžasná je Carmen Maura a aký úžasný je tento Španiel Almodóvar.....
"Prepínanie" medzi žánrami opäť pôvabné (komédia- dráma- melodráma predovšetkým) a skutočné koncerty hercov, ktorí Almodóvarovi rozumejú. Ak na prvý raz zaujme, no nenadchne (nadchýna asi len Almodóvarov fanklub:)), skúste tomu darovať svoj čas ešte jedenkrát. Pozbierate ovocíčko...:) Toto mal byť koniec komentára, ale pre užívateľov ako DannyBoy80 nosím vždy niečo v rukáve:), takže: úvodná vsuvka erotického videa/filmu je viac ako opodstatnená. Poprvé, predstavuje jednu z najkľúčovejších postáv (Juan), podruhé, pripravuje diváka na to, s čím bude mať dočinenia, a to s náruživou výpoveďou, fikciou, kde sa všetci budú podriaďovať "zákonu" alebo diktátu túžby. Vášeň, vášeň a ešte raz vášeň!, výborný úvod pripravuje na vášeň, ktorá bude determinoavť úplne všetko. Toľko k základnému zmyslu, dalo by sa totiž napísať i viac...(1.1.2009)
Ženy na pokraji nervového zhroucení pro mě byly až dosud nejslabším Almodóvarovým filmem. Ovšem Zákon touhy je několikanásobně překonal. Tenhle veskrze nudný film, bez špetky toho almodóvarovského nadhledu a vtipu absolutně nefunguje, herci jsou trapní, slova, která říkají ještě víc... Prostě dost špatný film.(16.11.2014)
Asi se budu opakovat, když vyjádřím heslovitě svoje nejintenzivnější dojmy z tohoto filmu: Nešťastní lidé v nelehkých životních situacích, erotický naturalismus, láska, vášeň, touha, posedlost, barvy, emoce, hudba, divadlo, kostel, kokain... Žádný ohled na zaběhlou představu o lásce jako vztahu mezi mužem a ženou, ale všemožné kombinace sexuálních orientací i pohlavních identit. A do toho všeho ohnivá španělština... Almodóvar je génius!(17.12.2008)
Skvělé typický Pedro Almomodovar, perfektně nastiňuje pro mnohé diváky stránky mužské homosexuality, ale ne v nechutném balení. Nechybí tomu napětí, zajimavé dílko. Homosexualita prostě existuje a Pedro se zákonu touhy ujal skvěle. Kolik je režisérů, kteří se nebojí pustit do tohoto tématu nejen v dialogu filmových postav a platonické lásce /viz Zkrocená hora/. Ukázal jak to je doopravdy. Skvělé a odvážné!(20.11.2009)
Ne příliš originální. Milostný trojúhelník, kdy on je milován jiným než tím, kterého miluje. Ani odloučení city nerozdmýchá kýženým směrem. Dal se očekávat dramatický konec. A. Banderas jako cucák neovládal své majetnické pudy, vtíral se do přízně a choval se neskutečně pokrytecky. Pablo jako citově založený člověk, co má rád kolem sebe vše krásné a barevné. Působení jeho sestry, transky, by stálo za to více rozšířit a ne jen suše podat výpověď, jak to tehdy bylo s jejich otcem. Mimochodem sourozenecké duo zahráno velmi hezky. Oba herci vystihli celou podstatu své postavy. Na okamžik mě zarazila neuvěřitelná kombinace sexuálních orientací a preferencí v rámci jedné rodiny.(29.11.2012)
murakamigirl
V každej čiastočke vášeň. Rozložili by ste Zákon túžby na elementárne častice, rozložíte vášeň. Humor zo sexuality či zmeny pohlavnej identity je subtílny, a zároveň mmm, tak výdatný, tak výdatný! To, že tu niekto uviedol, že Z8kon túžby postráda humor, to skrátka nemôžem prehltnúť, nie, čistý nonsens, almodóvarovského humoru je tu požehnane!- nejaké príklady- Tina spievajúca v kostole, rozhovor Tiny s kňazom a kňazovo odporúčanie: "Boha nájdete aj v inom kostole", Tinina odpoveď na otázku malej slečny či aj ona bude mať prsia ako Tina: "ja v tvojom veku som bola plochá rovnako" (:DDD tie smajle pochopíte:)), súrodenecký dialóg Tiny a Pabla o zadku- ukončí Tina: "zadok nepoužívam tak často ako ty" či hneď úvod a dabingoví herci pri dabovaní erotického filmíku..... Pravdupovediac, príbeh, nebyť neobyčajných hrdinov:), nečíta hlboké , vlastne nečíta nijaké stopy originality, ale pozor, v prípade Pedra Almodóvara neobyčajní hrdinovia sú všetko, že áno? Scény, keď Tina na ulici oslobodí svoje dlho krotené vášne a nechá sa "osprchovať", spev v kostole či vsuvky scén s Tinou a dievčatkom zo skúšok hry "Ľudský hlas"- ja proste nemám slov, ako sú skvele zapracované, akým životom disponujú, aká úžasná je Carmen Maura a aký úžasný je tento Španiel Almodóvar..... "Prepínanie" medzi žánrami opäť pôvabné (komédia- dráma- melodráma predovšetkým) a skutočné koncerty hercov, ktorí Almodóvarovi rozumejú. Ak na prvý raz zaujme, no nenadchne (nadchýna asi len Almodóvarov fanklub:)), skúste tomu darovať svoj čas ešte jedenkrát. Pozbierate ovocíčko...:) Toto mal byť koniec komentára, ale pre užívateľov ako DannyBoy80 nosím vždy niečo v rukáve:), takže: úvodná vsuvka erotického videa/filmu je viac ako opodstatnená. Poprvé, predstavuje jednu z najkľúčovejších postáv (Juan), podruhé, pripravuje diváka na to, s čím bude mať dočinenia, a to s náruživou výpoveďou, fikciou, kde sa všetci budú podriaďovať "zákonu" alebo diktátu túžby. Vášeň, vášeň a ešte raz vášeň!, výborný úvod pripravuje na vášeň, ktorá bude determinoavť úplne všetko. Toľko k základnému zmyslu, dalo by sa totiž napísať i viac...(1.1.2009)
Skip
Ženy na pokraji nervového zhroucení pro mě byly až dosud nejslabším Almodóvarovým filmem. Ovšem Zákon touhy je několikanásobně překonal. Tenhle veskrze nudný film, bez špetky toho almodóvarovského nadhledu a vtipu absolutně nefunguje, herci jsou trapní, slova, která říkají ještě víc... Prostě dost špatný film.(16.11.2014)
Idego
Asi se budu opakovat, když vyjádřím heslovitě svoje nejintenzivnější dojmy z tohoto filmu: Nešťastní lidé v nelehkých životních situacích, erotický naturalismus, láska, vášeň, touha, posedlost, barvy, emoce, hudba, divadlo, kostel, kokain... Žádný ohled na zaběhlou představu o lásce jako vztahu mezi mužem a ženou, ale všemožné kombinace sexuálních orientací i pohlavních identit. A do toho všeho ohnivá španělština... Almodóvar je génius!(17.12.2008)
Josefin
Skvělé typický Pedro Almomodovar, perfektně nastiňuje pro mnohé diváky stránky mužské homosexuality, ale ne v nechutném balení. Nechybí tomu napětí, zajimavé dílko. Homosexualita prostě existuje a Pedro se zákonu touhy ujal skvěle. Kolik je režisérů, kteří se nebojí pustit do tohoto tématu nejen v dialogu filmových postav a platonické lásce /viz Zkrocená hora/. Ukázal jak to je doopravdy. Skvělé a odvážné!(20.11.2009)
Piškotka
Ne příliš originální. Milostný trojúhelník, kdy on je milován jiným než tím, kterého miluje. Ani odloučení city nerozdmýchá kýženým směrem. Dal se očekávat dramatický konec. A. Banderas jako cucák neovládal své majetnické pudy, vtíral se do přízně a choval se neskutečně pokrytecky. Pablo jako citově založený člověk, co má rád kolem sebe vše krásné a barevné. Působení jeho sestry, transky, by stálo za to více rozšířit a ne jen suše podat výpověď, jak to tehdy bylo s jejich otcem. Mimochodem sourozenecké duo zahráno velmi hezky. Oba herci vystihli celou podstatu své postavy. Na okamžik mě zarazila neuvěřitelná kombinace sexuálních orientací a preferencí v rámci jedné rodiny.(29.11.2012)