Reklama

Reklama

Recenze (2)

Ceres 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch průměrnějších komedií s Chowem, ale stále se na ni dobře dívá, neboť stále obsahuje dobré hlášky a některé velmi směšné scény (např. nastrkané věci v konečníku atd) plus Karen Mok. Celkově 60 % ()

HKstars 

všechny recenze uživatele

Další Chowovka na stole, tentokrát ze staré Číny (navzdory názvu, který spíš asociuje modernu). Kdysi v Číně žil Chan Mon-Gut (Chow) se svým věrným poskokem Foonem (další hongkongský komik Eric Kot). Neměl školy, ale byl všemi mastmi mazaný a z fleku by mohl zaskakovat za soudce Ooku. Jenže zatím se jen tak fláká a honí děvčata. Momentálně má on i Foon v záměřovači pohlednou slečnu Shui (Chingmy Yau), kterou pozve k sobě do domu (poté co jí sáhne na zadek a naprosto virtuózně to svede na někoho jiného, aby potom od dámy žádal omluvu) a připravil dokonalou past, na jejímž konci čeká jeho a Shui polibek. Ďábelský plán je ovšem překažen nenadálým příjezdem Chanovy manželky (Karen Mok), která se vrací ze studií v Anglii. Měla studovat práva, ale nakonec se z ní stala módní návrhářka (tuhle drobnost před manželem skrývá do poslední chvíle). Důležité však je, že soupeření o Shui vrazí mezi Chana a Foona klín a tak se Foon rozhodne odejít z domu a zkusit štěstí v Hong Kongu. A tím vklouzneme do druhé dějové linie, v níž zámožný stařec hledá svého dávno ztraceného, nemanželského syna, kterému by rád odkázal kus majetku. Jeho druhý syn samozřejmě něco podobného nehodlá dopustit a když zjistí, že tím synem je právě Foon (považovaný doposud za sirotka), křivě ho obviní z vraždy a Chan bude muset svému ex-příteli pomoci z bryndy před slavným britským soudem. Ačkoliv o sobě po zhlédnutí řady Chowových filmů nemohu místopřísežně prohlásit, že bych byl nějakým hardcore fandou "nesmyslných" filmů tohoto hongkongského uragánu, některé se mi opravdu líbí (nebo alespoň jejich části) a vyvažují tak hořké zklamání z těch slabších, při kterých je kroutím hlavou a nechápu, co tím chtěl mistr říci. Lawyer Lawyer naštěstí patří do té vyvolené skupiny a zdatně překračuje jazykové bariéry, humor je tu převážně situační a především rozjezd, ve kterém dá Chan za vyučenou banditům, je natřískán kvalitními gagy, které si drží vysokou úroveň minimálně do příjezdu Chanovy manželky. Karen Mok je v téhle roli docela OK, ale příběh se začne drobit a při exhibicích před britským soudem (jemuž předsedá slavný recenzent HK filmů Paul Fonoroff, který má v hongkongských filmech řadu podobných roliček) začíná filmu nějak docházet dech. Režisér Joe Ma to naštěstí nijak nepřeháněl se stopáží a Chingmy Yau, ač krásná, je odsunuta na úplný okraj příběhu. Nevím co to s ní tehdy bylo, ale je prkenná, jak zákon káže. Všechnu pozornost na sebe naštěstí strhává Chow, což zakryje i slabší chvilky Erica Kota (který si ne vždycky uvědomuje, že mezi komikem a šaškem je tenká hranice). A fórků s dobrým timingem je tu pořád ještě o dost víc, než těch nepochopitelných či nechutných (scénka s kuřecím stehnem snad ani nejde reprodukovat na veřejnosti :). A Stephen Chow je navzdory relativní chatrnosti scénáře (ehm... jaký z jeho scénářů není na první pohled chatrný?) ve hvězdné formě a dokáže vás rozesmát, ať už jste v jakémkoliv rozpoložení. 60% ()

Reklama

Reklama