Režie:
Roman PolańskiScénář:
Rafael YglesiasKamera:
Tonino Delli ColliHudba:
Wojciech KilarObsahy(1)
Nejmenovaná jihoamerická země těsně po zhroucení diktátorského režimu: v osamělém pobřežním domě očekává Paulina Escobar (Sigourney Weaver) návrat svého muže z hlavního města. Gerardo Escobar (Stuart Wilson) byl jmenován za předsedu výboru, jenž měl vyšetřit porušování lidských práv za starého režimu. Gerardo se však zpozdí kvůli píchnuté pneumatice. Když se Gerardo konečně dostaví, není sám. V jeho doprovodu se nachází cizinec: Dr. Miranda (Ben Kingsley), v němž Paulina rozpozná muže, jenž ji před 15 lety trýznil a vícekrát znásilnil... Roman Polanski a jeho zpracování divadelního kousku Ariela Dorfmana. (Pohrobek)
(více)Recenze (127)
Roman Polanski k natočení tohoto velmi silného konverzačního dramatu potřeboval: Jednu chatu na pobřeží, auto a tři výborné herce. Ano, to je opravdu všechno. Celý snímek stojí na skvělých hereckých výkonech hlavních představitelů. Sigourney Weaver zahrála „paranoidní“ Paulinu skvěle, ovšem pro mě nejlepší výkon podává Ben Kingsley a dokazuje, že je opravdu skvělým hercem. ()
Velmi kvalitna psychodrama, ktora od svojho zaciatku buduje perfektnu atmosferu a na jej prehlbovanie a rozvijanie stacia traja herci (Kingsley a Weaver su skveli), jeden dom a niekolko zaberov exterierov a samozrejme, hutne dialogy. To ze ide o adaptaciu divadelnej hry je zrejme, avsak absolutne to pri sledovani neprekaza, pretoze akakolvek dalsia "akcia" by bola uplne zbytocna a nadmerna. ()
Ako všetky konverzačné drámy, i táto stojí a padá na dialógoch a hereckých výkonoch. V dialógoch sú zakomponované pochybnosti, o hereckom výkone Sigourney Weaver pochybnosti nemôžu byť. Film zaujme i témou, ktorá podľa mňa nebola dostatočne nosná. Určite je to zaujímavý film, ktorý je dobré vidieť, aj keby to malo byť iba kvôli Sigourney. ()
Ve Smrt a dívka nás Polanski zavádí do divadelní hry o třech protagonistech. Hrdinka (Sigourney Weaver) si v sobě něco nese, její manžel (Stuart Wilson) se snaží vše poklidně řešit a cizinec (Ben Kingsley) má zaděláno na pořádný problém... Roman Polanski mi opět dokázal, že je velký režisér, i když k dokonalosti mi tentokrát něco chybělo. Polanski nás hodně pokouší, samozřejmě nezapomíná ani na provokaci (viz. dámské kalhotky jako roubík). Příběh nakonec dovádí do epického finále, jež leží kdesi mezi pravdou a lží / spravedlností a slepou mstou. Závěr se krom dramatického rozuzlení nese i v duchu obrazového kouzlení Tonina Delli Colliho (jeden z jeho posledních filmů) a hudebního doprovodu Wojciecha Kilara. Zároveň nesmím opomenout pro děj zásadní Schubertovu skladbu "Death and the Maiden," která zazní hlavně v úvodní a závěrečné scéně. Rafael Yglesias a Ariel Dorfman (autor původní hry) napsali skvělý příběh o utrpení, poznamenání i smíření. Polanski zde nezastírá svůj tvůrčí rukopis, jako vždy výborně vede herce, přičemž je umí pevně držet na určitých pozicích a dle potřeby s nimi hýbat jako na šachovnici. Sigourney Weaver hraje duševně poznamenanou Paulinu, v níž přítomnost Bena Kingsleyho odstartuje dlouho skryté osobní trauma a započne cestu odplaty. Stuart Wilson sehraje v této hře důležitou úlohu - prostředníka, který jejich setkání více méně řídí. Co filmu ubírá? Svým způsobem jeho nepřirozenost, chvílemi mi přijde příliš vykonstruovaný, což pro mě není u Polanského úplně zvykem. 75%. Pořád je to každopádně dobrý film. ()
║Rozpočet $12miliónov║Tržby USA $3,103,716║Tržby Celosvetovo $4,100,000║ Spočiatku nenápadná dráma sa vykľuje do chladnej prestrelky názorov, kde zvrátenosť vyjadrení v neoficiálne súdiacom procese na odľahlom mieste v neznáme nepozná hraníc, herci hrajú maximálne presvedčivo a dej po celý čas vystuhujú z jednou vypätou scénou za druhou. /80%/ ()
Galerie (37)
Photo © Fine Line Features
Reklama