Režie:
Roman PolanskiScénář:
Rafael YglesiasKamera:
Tonino Delli ColliHudba:
Wojciech KilarObsahy(1)
Nejmenovaná jihoamerická země těsně po zhroucení diktátorského režimu: v osamělém pobřežním domě očekává Paulina Escobar (Sigourney Weaver) návrat svého muže z hlavního města. Gerardo Escobar (Stuart Wilson) byl jmenován za předsedu výboru, jenž měl vyšetřit porušování lidských práv za starého režimu. Gerardo se však zpozdí kvůli píchnuté pneumatice. Když se Gerardo konečně dostaví, není sám. V jeho doprovodu se nachází cizinec: Dr. Miranda (Ben Kingsley), v němž Paulina rozpozná muže, jenž ji před 15 lety trýznil a vícekrát znásilnil... Roman Polanski a jeho zpracování divadelního kousku Ariela Dorfmana. (Pohrobek)
(více)Recenze (123)
,,NENÍ TĚŽKÉ PONIŽOVAT NEBO BÝT PONIŽOVANÝ, DOKTORE. NENÍ TĚŽKÉ UKAZOVAT LIDEM SVOJI MOC...“ /// Divadlo o vyrovnání se s minulostí a hra na přiznání a odpuštění. Nebo taky ne… Baví mě Polanskýho vášeň pro divadelní hry. Jen oproti Carnage tu máme téma poněkud drsnější. Vono když filmujete divadlo, máte (zřejmě) víc jak půlku úspěchu jistou. Příběh je vyzkoušenej a tak už to chce jen mít talent a nezkurvit detaily. Jako třeba obsazení. Kingsley je dost dobrej padouch/nepadouch, Weaver by mohla bejt z flegu gestapačkou a Wilson … prostě takovej má bejt. Není to ani tak o týrání a zatloukání. Spíš by měla bavit ta neustálá pochybnost. Což na mě spolehlivě fungovalo. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou divadelní hru, kterou napsal chilský dramatik Ariel Dorfman, neznám. 2.) Nevím, jak se projevuje morbidní zvědavost. 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Roman Polanski ve mě opět nechal rozporuplné emoce. Na jednu stranu je to dobrý, přímo vynikající, režisér, ale na druhou stranu si opět vybral slabší téma, které při rozehrání na plátně nepůsobí tak dramaticky jako na papíře. Ben Kingsley i Sigurney Weaver jsou dobří herci, ale ani oni nestačí na naprosté pohlcení diváka touto hrou, která by v divadle byla pravděpodobně úchvatnou podívanou. Zde však realita nefunguje a celý snímek zabíjí fakt, že jde o film. Vytrácí se realita, napětí a jen čekáme od první minuty jak to vlastně skončí a v duchu si tipujeme. Nemyslím si, že jde o špatnou, ale ani extra podařenou záležitost. Rozhodně stojí za shlédnutí už jen kvůli smrti a dívce... ()
Brilantná divadelná psychologická dráma, rozoberajúca kodexy zločinu, viny a etiky práva trestať. Z toho, čo tu dokázal Roman Polanski na placi jednej obývačky s tromi hercami, sa môžu učiť generácie filmárov. Sigourney Weaver tu podáva životný výkon. ()
║Rozpočet $12miliónov║Tržby USA $3,103,716║Tržby Celosvetovo $4,100,000║ Spočiatku nenápadná dráma sa vykľuje do chladnej prestrelky názorov, kde zvrátenosť vyjadrení v neoficiálne súdiacom procese na odľahlom mieste v neznáme nepozná hraníc, herci hrajú maximálne presvedčivo a dej po celý čas vystuhujú z jednou vypätou scénou za druhou. /80%/ ()
Vynikající konverzační thriller, který spolehlivě drží diváka v nejistotě - především díky excelentnímu hereckému výkonu Sigourney Weaver, která se velmi přesvědčivě drží na hranici mezi osobou s traumatem, která touží po pomstě, a bláznem. Polanski mě osobně ještě nikdy úplně nenadchnul (a nepodařilo se mu to ani tentokrát), tento film na mne alespoň nepůsobil tak chladně a bezemočně jako jeho ostatní díla. Death and the Maiden určitě stojí za pozornost. ()
Galerie (33)
Photo © Fine Line Features

Reklama