poster

Obrazy pražské periferie

Dokumentární

Česko, 2019, 52 min

Kamera:

Michal Němec
  • sator
    ****

    Fajný dokument... Název Botič je doložen již od 12. století a je vysvětlován souvislostí s botěním či botněním, tj. nabýváním objemu, rozvodňováním.(27.6.2019)

  • bohemia_regent
    ****

    V titulcích filmu uvedeno: rok výroby 2018.(11.7.2019)

  • Webb
    ***

    Kam až má paměť sahá, tam všude nacházím vzpomínky připomínajicí mi, že věci, které zároveň jsou i nejsou, mě vždycky přiváděli do zvláštního stavu vytržení. Odmalička mě vzrušují zchátralé domy, dvory zarostlé kopřivami, zbořené zdi, zaplevelené zahrady, opuštěná skladiště, zaprášené půdy, propadlá schodiště, dláždění, v němž roste tráva, obrazy zapomenutých malířů, okna bez skel, cesty, které nikam nevedou, stromořadí v rovné krajině, konečné stanice, staré noviny, dopisy lidí kteří už zemřeli, předměty, které už ztratily smysl, knihy, které už nikdo nečte. Později jsem začal nenávidět. A to je všechno, co mi zbývá. Ta hořká nenávist k vlastnímu osudu, k životu, který tu živoříme bez vlastní viny. Pochopil jsem, že se s touto zemí, v níž jsem se narodil, děje něco obludného, něco strašně absurdního, něco, co nemá obdobu. Pochopil jsem, co je to velikost chátrání, vznešenost rozkladu, patos degenerace. Pochopil jsem, že tato země pomalu a jistě zaniká, že se její dějiny pohybují stále zpět a zjevil se mi fantastický obraz budoucnosti, v níž tečou otrávené řeky, v níž budeme dýchat zkažený vzduch, v níž budou padat domy a střechy budou propouštět déšť, v níž se lidská řeč stane nesrozumitelnou a věci ztratí veškerý smysl, v níž po zdemolovaných silnicích zarůstajících travou se budou krokem sunout rozpadávající se auta, v níž špína se stane čistotou a všichni lidé budou krást a lhát, v níž přestanou existovat peníze, protože ztratí cenu. Viděl jsem, že svět, v němž žiji, je ošklivou, surovou karikaturou světa...(30.8.2019)