Komentáře uživatelů k filmu (56)

  • Matty
    *

    Film, ve kterém znějí repliky jako „Auto může být vojetý, holka ne“, film, ve kterém jedna z postav cestuje po republice s pomocí „Šukmapy“ (která vážně slouží k tomu, co vás asi napadne jako první), film, ve které je pes jedinou živou bytostí, která jedná konzistentně. ___ Mělo by jít o černou letní komedii, která vám zlepší náladu. Mě teda Bourák uvrhl do skličujících úvah nad tím, jak mohlo mnoho lidí zastupujících různé instituce připustit, aby něco takového vzniklo. Možná nejsem vhodným divákem. Ale kdo je? Lidi, kteří mají garáž polepenou plakáty s pin-up girls, sní o tom, že si pořídí „kaďák“ a kapely jako Elvis Presley Revival Band neposlouchají jen z recese? Myslím, že ani oni by nebyli nadšeni z filmu bez ujasněného žánru, míry nadsázky nebo pravidel fikčního světa.___ V zásadě jde o nahodilé seskupení historek okouzlených „pomádovou“ estetikou Spojených států padesátých let (která je napodobována zvláštně humpoláckým stylem, vč. zadních projekcí, což je místy zřejmě znak toho, že tvůrci neměli na realizaci filmu dost času a peněz). ___ Na začátku je naznačeno, že ony historky vypráví coby místní urban legends Matěj Ruppert aka frontman rockabilly kapely, jejíž písničky provázejí celý film (a taky u nich se vzhledem k prostotě textů těžko určuje, zda mají být poctou, nebo parodií). S tímhle mytologizujícím narativním rámcem, který by alespoň trochu vysvětloval, proč film nedrží pohromadě a je k hovadskému protagonistovi nekritický, se ale víc nepracuje, a další postavy jsou po slibném rozjezdu uváděny na scénu již bez Ruppertova přičinění. Po většinu stopáže, která je kvůli nedobré rytmizaci pocitově asi trojnásobně delší než uvádí distribuční list, není zřejmé, oč postavám běží, proč se chovají tak, jak se chovají, resp. proč už se nechovají tak, jak se dosud chovaly.___ Některé scény pouze nemají jiskru (natož aby byly vtipné, nápadité nebo nekřečovitě zahrané), u jiných jsem si zřetelně uvědomoval, jak ze mě film vysává veškerou životní energii (během dlouhého, divadelně strnulého nočního dialogu s Elvisem, kterého hraje sám Ondřej Trojan a který se s hlavním hrdinou dělí o životní moudra typu „ženský potřebujou odevzdávat svoji lásku“, jako kdyby se zastavil čas).___ Celý příběh je zasazen do Šlukdorfu (ptž Šluknov + Varnsdorf, slovní hříčka, hahaha), kde všichni „pičují“ ostošest a pobírají dávky. Vedle lidí bez práce a gamblerů zde žijí akorát mafiáni a prostitutky. Jejich jedinou nadějí jsou bohatí němečtí sousedi. Sami se svými životy nic nezmůžou. Titulní Bourák má své auto a milenku raději než manželku a dceru. Je zjevně bez peněz, nezodpovědný, marnivý, infantilní, egoistický a tak trochu kretén. Manželka jej přesto obdivuje, neb jeho posedlost auty interpretuje jako alespoň „nějakej zájem o svět“. O jeho záletech, zahrnujících projížďky autem, hlášky jako „já mám normálně orgáč“ i mrtvou kunu, zřejmě jako poslední z celého města neví. Zanevře na něj až poté, co jej během jedné z řady vycpávkových hudebních scén uvidí tančit s milenkou. Dcera (!) otce za trest vykáže do garáže, kam mu musí polévku poté, co si obuje červené lodičky, obleče žluté letní šaty a nasadí blond paruku (??!)... Do Bourákovy manželky je zamilován místní mafián Bingo, který jako kdyby v nějaké z raných verzí scénáře měl být hlavní postavou příběhu namísto Bouráka, protože je mu věnováno srovnatelné množství prostoru. Do toho je přimíchán ještě dálkový řidič Kryštofa Hádka, kterého Bourákova dcera Kamila sice nenávidí, ale přesto se s ním vyspí pár vteřin poté, co jej spatří ve dveřích... atd., jedno wtf vedle druhého. To vše je prokládáno zmíněnými písničkami Romana Holého, scénami s Ivanem Trojanem řídícím auto a random záběry ženských nohou na vysokých podpatcích a ženských zadků v krátkých sukních.___ Jednotlivé linie jsou propojené tím nejlínějším způsobem (pokud vůbec nějakým) a celý film zhruba od patnácté minuty budí dojem totální scenáristické a režisérské rezignace na smysl a systém. U díla, v němž se řeší krize středního věku a které jako kdyby i vzniklo v rámci snahy popasovat se s vlastní tvůrčí krizí, to vlastně má jistou logiku. 25%(11.6.2020)

  • xxmartinxx
    odpad!

    Je to opravdu neuvěřitelné. Je to něco jako mix Davida Lynche a Roba Zombieho v tom, jak vyprázdněné, od psychologie oproštěné, ale naleštěné (u Ivana Trojana si nejde nevzpomenout Lynchovo užití Nicolase Cage) a neskutečně zlé postavy ubližují jedna druhé tak dlouho, dokud se nedočkají konce. Je to jako nějaký očistec, peklo, kde se na všechny odráží zlo, které sami vyzařují. Ale s tím, že si tvůrci mysleli, že to je vtipné a že ty postavy jsou sympatické! Rád bych všem připomenul, že Petr Jarchovský, tvůrce textu, podle kterého to bylo natočeno, stojí v čele scenáristiky na FAMU, což je v tuhle chvíli doslova na stejné rovině, jako kdyby stál Magnusek v čele režie. Absurdita, že to existuje, je pro mě naprosto dechberoucí. V tom filmu je scéna, kde se dcera v náhodné scéně obleče podle sexuálních tužeb svého otce, kamera po ní voyeursky jezdí a její otec ji přejíždí očima, aniž by se tomu faktu někdo jakkoliv věnoval, označil ho jako zvláštní a zařadil ho do kontextu. Přitom ten film rozhodně nemá být uvědomělou zombieovskou perverzí - pravděpodobně jde o nějaký zbytek předchozí verze scénáře, kdy ta scéna ztratila jakýkoliv smysl, ale prostě je nenapadlo ji vyndat. Je to vážně na úrovni surreální noční můry, během níž je převráceno vše morální (sobecký, nevěrný a bezohledný hrdina během filmu dosáhne doslova přetvoření celého světa a všech v něm podle svého obrazu, bez vlastní proměny se všichni podrobí jeho vůli a tužbám - je to opravdu neskutečně tísnivé a smutné), aniž by si to na vteřinu uvědomoval, což ho posouvá ještě na nový level. Většinu filmu jsem opravdu zíral s otevřenou pusou, protože ačkoliv jeho nedostatky nejsou pro český film nové, zde je to na rovině, jakou jsem neviděl. Absolutní lidské zlo prezentované jako bláznivá komedie - nic menšího říct nejde. Většinou je na takových filmech vidět celková odfláklost, takže se zdá, že vysvětlením je prostě nezájem tvůrců strávit nad tím víc času. Tady se ale nejedná o řemeslně vyignorovanou produkci, hodně lidí na tom hodně pracovalo, aby ten film vypadal jako film - takže museli s tím materiálem strávit hodně času. A přesto to udělali! Je to úplně úžasné. Doufám, že Jarchovský pustí ten film všem svým studentům a bude na něm demonstrovat, jak se dělá scénář.(18.6.2020)

  • mchnk
    ****

    Česká "polistopadová" komedie je takový speciální filmový žánr, asi by mi stačily dvě ruce, abych vytřídil tu skutečnou kvalitu. Bourák nezpůsobí většinové záchvaty smíchu, jako třeba když Vetchý usne na Kostkové během souloži a stovky dam v sále se nemohou udržet smíchy, já se ale bavil. Hned na začátku mi naskočil mírumilovný úsměv, a udržel se celý film a ta originální hudba...rozhodně chci soundtrack, zvlášť závěrečný song musí roztančit snad každého. Skladby, napsané přímo pro film, beru jako hlavní plus, dalším jsou bezesporu herci, Trojan zahraje naprosto suverénně asi již cokoli, Kristýnka Boková, ve své domácí kostkované košili a touto barvou vlasů, je...neodolatelná a ostatní mě také upřímně bavili, totiž přehrávat a režijně přehánět se taky musí umět, kvalitní tvůrčí úroveň lze nalézt i v tomto záměrně přechuceném, bláznivém a, musím přiznat, trochu zdlouhavém českém komiksu z rock ´n´ roll-ového prostředí, přizpůsobený pro čtenáře žijícího v roce dvacet dvacet. Film také trochu využívá nízké úrovně novodobých českých komedií a moc se nesnaží, stačí mu to takhle, i když by to šlo i líp, dramatická linka moc nefunguje, i když rozhovory matky a dcery (Marková - Boková) nebyly vůbec špatné, jako více sestříhaný, rychlý rokenroll kousek, v doprovodu vynikajících Monkey Business a plný krásných žen, by měl film možná větší ohlas, já si v tom kvalitu našel i tak a mým oblíbeným tvůrcům hodně odpustím, pro mě je to jiné, než ty klasické české komedie z posledních let, založené na stupidní, sexistické legraci, jež postrádá důležitý prvek nadsázky. Bourák mě dostal opravdu milým způsobem. [Kino - Citadela](13.6.2020)

  • InJo
    *

    Nesourodý blábol, který neví, čím chce vlastně být, takže ve výsledku není ničím a nefunguje v žádné své rovině (rodinná komedie, černá sociální komedie, nostalgická romance). Učebnicový doklad toho, že když nemáte pevné základy, nemůžete vystavět stabilní a smysluplné (zdejší wtf faktor je hodně vysoký) dílo. Je mi to dost líto, protože několik tvůrců filmu mám jinak v oblibě. 30 %(11.6.2020)

  • Stanislaus
    **

    Bourák je neuvěřitelně bizarní žánrový mišmaš, který se snaží být ledasčím, nicméně v závěru není skoro ničím. Už i trailer byl poněkud zvláštní, avšak při pohledu na tvůrce a herecké obsazení jsem si sliboval jakousi černou retro-komedii. Film je místy romantickým dramatem, místy mafiánským krimithrillerem, místy retro-muzikálem, nicméně žádná z těchto rovin není pořádně dotažená a vystavěná tak, jak bych to od režiséra Želarů a scenáristy Pelíšků očekával. Asi to bude zní jako klišé, ale i mistr tesař se prostě někdy utne! Herci se snažili, avšak scénář jim neskutečně podrážel nohy - např. cokoli, co řekl Kryštof Hádek, znělo neuvěřitelně pitomě. I přes bídné ohlasy jsem se rozhodl dát snímku šanci v kině, musím však konstatovat, že jde ve filmografii Trojan-Jarchovský-Trojan o podobně nešťastný kousek, jak tomu bylo na začátku roku v případě Hoopera a jeho Cats.(17.6.2020)

  • Pierre
    **

    V souvislosti s Bourákem mě na první místě vyvstává otázka, co vůbec úspěšného režiséra, jeho úspěšného hereckého bráchu s úspěšným scénáristou vedlo k tomu zrealizovat takovou frašku. Ale tak pojďme si to rozebrat postupně a s chladnou hlavou. Film se odehrává v nějakém fiktivním městě v severních čechách. Zároveň je ale snímek ,,jako zasazen.´´ do jakéhosi alternativního světa s velkou stylizací, který je naprosto vzdálen tomu běžnému. Tím pádem jsem tvůrcům první čtvthodinku odpouštěl, že vcelku nic nedává smysl a postavy jsou velice prapodivné. Napadlo mě, že to je záměr a mohlo by se jednat o dobrý úlet. A mohu říct, že úlet to rozhodně byl ale v žádném případě ne dobrý. Stylizace filmu se totiž postupem času začne jevit jako naprosto nesmyslná, bez nějakých pravidel a využití. Celá stojí jen na tom, že sledujeme sérii bizárních výjevů jejichž smysl by často nerozluštil ani Sherlock Holmes, povětšinou nejsou vůbec vtipné a dohromady netvoří nějaký kompaktní děj, který by měl začátek, prostředek a konec, načasované situace apod. Většinou se jen tak náhodile střídají scény ve kterých náhodně kmitají postavy, které jsou jen karikatury bez špetky plastičnosti, zábavnosti a sympatíí. Tohle by snad mohl napsat i robot nebo Troška, když dělá Kameňák, na který jsem si v kině bohužel několikrát vzpomněl. Jarchovský je asi definitivně scénáristicky za zenitem, páč tohle je z jeho strany opravdu těžký průser. Ivan Trojan je zase schopný herec ale na titulní postavu se vůbec nehodí a nemá co hrát. Ondřej Trojan je pro změnu dobrý režisér, což nám i tady sem tam ukazuje ale tohle není jeho žánr. Opět se tedy stavím před úvodní otázku ,,proč do toho tato trojice šla?.´´ A já skutečně nevím. Mohu se jen ptát sám sebe, proč dávám smířlivé dvě hvězdy. Možná proto, že jsou mi tvůrci sympatičtí a za tohle je ostatní sežerou až, až. Možná proto, že hudba ve filmu není špatná. A možná proto, že zápletka s Macháčkem by v lepším provedení možná nebyla tak marná a mohla skýtat i nějaký potenciál. A takových motivů by se tady možná našlo víc. Bohužel ve výsledku vzniklo opravdu velmi nepovedené dílo, které bych nejradši navrhl pro rituální spálení, aby si tvůrci neudělali ostudu a celý svět na tento jejich počin zapomenul.(12.6.2020)

  • filmfanouch
    *

    Ještě před zhlédnutím filmu Bourák bych Ondřeje Trojana s klidným srdcem zasadil mezi aktuálně nezajímavější filmové tvůrce a jeho filmy mezi ty nejvýraznější, které v naší zemi vznikají. Některé více (Občanský průkaz), některé méně (Toman), přesto by mně u každého nového filmu Ondřeje Trojana pálila zvědavost. V roce 2003 bylo jeho Želary navíc nominované na Oscara a je tak zatím posledním filmem z českých lesů a hájů, který to na největší možné filmové ocenění dotáhl alespoň v rámci nominace. Už proto mohl být člověka na Bouráka zvědavý, po jeho zhlédnutí bude ale hodně snadné Ondřeje Trojana odsoudit a na jeho případný příští film se těšit zase o trochu méně. Nechci totiž být přehnaně optimistický co se týče kvalit filmů, které dorazí do konce roku, něco mi ale říká, že o moc horších filmů už letos neuvidíme. Scénář k filmu napsal Petr Jarchovský, což je v rámci filmu taková sázka na nejistotu. Dřívější dvorní scénárista Jana Hřebejka totiž s pomocí Hřebejkem stojí za scénáři k filmům Šakalí léta, Pelíšky, Musíme si pomáhat, Pupendo, Nevinnost, Kawasikiho růže nebo Učitelka, zároveň je ale autorem scénáře také třeba k Zakázanému uvolnění nebo Zahradnictví, tudíž je co se týče kvalit Jarchovský nevyzpytatelný. Jarchovský je ale zároveň autorem scénáře k Želary a Občanskému průkazu a tak se dalo doufat, že i tentokrát si Jarchovský vybere silnější chvilku. Bohužel si jí ve finále nevybral ani Jarchovský ani Ondřej Trojan a ve finále bohužel snad ani Ivan Trojan. A vlastně všichni kolo! Je až bolestivě sledovat jak nejnovější film Ondřeje Trojana trpí těmi nejhoršími neduhy průměrné české komedie, které u nás za poslední dekádu vznikli. O to horší to je fakt, že zatímco u těch horších či skoro vyloženě příšerných českých komedií se alespoň občas objeví ta chvilka uchichnutí, zde jako by tyhle chvíle prostě nebyli. Tohle mi bylo nějak jasné už po prvních 5 minutách, kde je ve fiktivním městu Šlukdorf transparent ,, Komunysté, vraďte se!´ Mám se smát tomu, že jsou místní obyvatelé očividně hloupí? Mám v tom najít nějakou skrytou zprávu? Smutné je, že i já antikomunista jako by v tu chvíli s tímto transparentem soucítil. Ale to pouze v tom ohledu, že za komunistů vznikali opravdu vtipné české komedie, které měli zároveň skutečně co říct. Tedy přesný opak Bouráka. Už tenhle transparent ve mně vzbudil neklidné pocity. To jsem ale ještě nevěděl, že bude hůř. Mnohem hůř! Čekal jsem od této komedie trochu víc než jen, že se tu bude sázet na vtipy o šlapání do psích hoven a klasického si rýpnutí do romského odvětví našeho národa. Od Trojanovy novinky by člověk prostě čekal, že bude trochu svá a v žánru české komedie inovativní, jenže ve finále nasazuje brutální fuckáč někomu kdo něco takového očekává. Problém je ale v tom, že Bourák nefunguje ani jako komedie, ani jako černá komedie, ani jako romance či sociální drama. Smutné na filmu, který se označuje jako komedie je fakt když se smějete pasážím, které dle tvůrců být vtipné neměli. Nebo to alespoň nevypadá, že by zrovna tyto pasáže měli být k smíchu. Pasáže, kdy Jiří Macháček golfovou holí rozbije někomu lebku asi měli být cool, ve finále jsou ale pouze bolestivě úsměvné svým provedením. Podobný problém mám i s postavou Kamily u které jsem měl pocit, že se mi někdo snaží naservírovat silnou ženskou postavu u které mě po chvilce přestalo bavit počítat kolikrát komu řekne naser si a kolikrát se na někoho podívá kombinací hlubokého opovržení a nasrání. A to prosím není výtka herečce Veronice Markové, ale scenáristického uchopení této postavy. Silná ženská hrdinka se podle mně skutečně neudělá tak, že přidáme scény kdy cvičí, hází šipky do ,, figuríny´´ muže, který jí odkopnul nebo pořád někoho posílá do hajzlu. A pokud už samotný scénář nefunguje, herec to má poté o hodně těžší. Málo zkušená Marková se tak může snažit sebevíc, scénář jí ale přece jen neumožňuje z tak ploché postavy vykřesat něco víc. Jestli mě Bourák bolí skutečně kvůli jedné konkrétní osobě tak je to Ivan Trojan. Trojana skutečně pokládám za nejlepšího českého herce a bral jsem ho za herce co uhraje tak všechno. Role Bouráka mu ale nesedne, což opět není úplně jeho problém ale na rádoby cool frajírky Trojan asi úplně není. Bráchovi se asi ne neříká, přece jen byl to ale trochu úšlap stranou. Nutné si ale ujasnit jednu věc: BOURÁK rozhodně není cool. Je to jen vůl co má v hlavě auta, na rodinu sere a je zřejmě tak trochu prosťáček. Pokud vám nesedne protagonista tak je něco špatně a tohle prostě Jarchovský projel. Zajímavější postava je tu mafiána v podání Jiřího Macháčka, který ale ve finále nedopadne o moc líp a Macháček, který je v mých očích jako herec jen o level slabší než Trojan si tu bohužel taky vybral slabší chvilku, za tu ale opět může spíše scénář. Jeho Bingo ale nefunguje ani jako parodie na mafiána ani jako parodie na Normana Batese. Nejvíc tak ve finále svoje obsazení ustála Kristýna Boková, která má ale stejný problém jako všichni protagonisté a to fakt, že je její postava strašně jednoduchá. Reakce její postavy na manželskou nevěru je naprosto nevěrohodná a mrzí mě, že zrovna Boková, která se i v Tomanovi dokázala v jednoduché poloze herecky vyřádit to tady úplně nezvládla. Opět by se to ale nemělo vyčítat jí jako scénáři. Film se odehrává v roce 2018, všichni ale chodí kolem jako by vyrůstali v 50. letech. Možná zdejší móda, možná chyba v Matrixu, kdo by se vlastně nad tímhle chtěl věšet. Matěje Rupperta většinou vážně snesu, zde se ale jeho Monkey Business promění ve skupinu Mad Nut and Hit Raisins a on zde jako frontman vypráví hlavní zápletku jako legendu. On a tři doprovodné vokalistky jsou poté tvůrci takových hitů jako "Bad boy, bad, boy, bad boy, leave me alone. Slow down, slow down, slow down, slow down and go´´. Vážně! Jestli si někdo chtěl na úplném začátku z tohohle filmu dělat srandu a bral to jako silný metahumor tak se dá vše pochopit a začít zase věřit v boha. Něco mi ale říká, že tu nic takového nebylo. Je to smutné, protože na tom filmu jsou vlastně jisté peníze vidět a tvůrci, kteří na ním pracovali jinde fakt váleli. Vše zde na mně ale působilo odfláknutě a je to ten film co je každých pět minut snad ještě bolestivější. Je to skutečně jakoby někoho napadlo tenhle film udělat- Bude tam tak trochu infantilní frajírek zaseklý v padesátkách, mafián zabiják s golfovou holí, rádoby silná ,, girl power´´ dcera toho frajírka, budeme si dělat prdel z romů a doufat, že pár těch lidí, kterým přijdou ty ,, české klenoty posledních let´´ vtipné se pobaví i zde. A to se skutečně stálo, protože jsem po odchodu z sálu slyšel výrazy okolo toho jak to jako odpočinková zábava nebylo špatný. Na mně to ale bylo trochu moc a to jsem se potom ještě rozpomněl na ve filmu lehké naťuknutí MeToo v té nejhorší možné podobě, fakt, že se z nějakého filmu bar ve filmu jmenuje Titanic (a používá stejné písmo jaké použila filmová klasika Jima Camerona!) a především na hlášku- 1) Tu kunu sežral orel! 2) To nebyl orel, to bylo káně myšilov 1) S tebou je všechno tak nádherně o držku!-Do toho jsem po jedné scéně kdy Macháčkův mafián řekne, že si to vyřídí s lidmi, kteří vykradli jeho bar a zranili jeho barmanku čekal minimálně skutečná mafiánská jtka i když by to dost možná hraničilo s jiným žánrem. To co ale přijde potom je něco neskutečnýho! Pak jsem si říkal, že je to pořád vlastně komedie, potom ale k tomu brutálnímu vraždění přece jen došlo! A proč se na jedné fotce používá pozadí z Pulp Fiction na které jsou jen dodělány postavy Trojana a Bokové? Proč je ten photoshop tak strašně odfláklý? Jaký je krom jednoho důvodu smysl existence postavy Kryštofa Hádka? A proč se v tolika záběrech kladl prim na policistu v podání Jaroslava Dulavy, který ve filmu neudělá téměř nic? A jaký postoj mám ve finále vlastně mít k Bingovi? Asi stačilo! Bourák je ten typ filmu, který nemá pevné základy a pekelně na to doplácí. Zamrzí to kvůli jinak slušnému režisérovi a obvykle velmi fajn hercům a také kvůli faktu, že si zde Jarchovský vybral tu snad skutečně nejhorší možnou chvilku. Ten film nefunguje jako nic, není vtipný ani zajímavý a je místy skutečně k pláči. Na odpad to není, protože jisté profesionální zázemí a občasná tvůrci nápaditost tam pořád občas je, přesto to ale bolelo. A slovy to asi nejde vyjádřit jinak než tímhle odkazem, který nám alespoň připomene jednu z těch nejlepších komediálních českých věcí za uplynulou dekádu. Ale především skutečně co nejlépe vyjádří mé finální pocity: https://www.youtube.com/watch?v=EpgDsclzlfc&feature=youtu.be&t=42%22%3Ehttps://youtu.be/EpgDsclzlfc?t=42%3C/a%3E(11.6.2020)

  • salalala
    *

    Průšvih bratří Trojanů epického rozměru. Bourák je natolik bizarní film, že nemá moc obdoby. První polovina ještě vypadá docela příčetně a pro Jarchovského typicky epizodicky, nicméně rozehrává docela zajímavé minipříběhy, jenže v momentě, kdy se tu zjeví duch Elvise v podání samotného režiséra, se snímek stává dadaistickou přehlídkou nonsensů, která absolutně nedává smysl a postrádá elementární logiku. Scénář nenabízí nic jiného než nesympatické a zlé postavy, které neprochází žádnou proměnou, chovají se tak, jak potřebuje scenárista a ani humoru tu divák moc nenajde. Celková stylizace se také úplně nepovedla, protože opravdu drsná a zrychlená akce se sem vůbec nehodí a jakési bezčasí v kombinaci s jinak velmi slušnou výpravou a kostýmy z padesátých let působí vskutku nepatřičně. Obsazení je sice solidní, leč většina herců nemá moc co hrát a musí pronášet repliky, které patří k těm laciným a prvoplánovým. Jedna hvězdička patří opravdu jen výborné původní hudbě, několika málo spíše vizuálním vtipům, Ivanu Trojanovi v hlavní roli a sympatické Veronice Markové, kteří zachraňují, co se dá, ale na víc to bohužel nestačí. Na své tvůrce je Bourák opravdu dost špatný film, z něhož je jednomu smutno. 30 %(19.6.2020)

  • Morzael
    ***

    Tenhle film dokazuje, že být Tarantino není prdel. Mixování kultovních žánrovek do něčeho nového a funkčního je vždycky krok do nejistoty. Bourák to bohužel s tím mixováním trochu přepálil. Naroubovat pokračování Pomády do manželství a krize středního věku na prostředí severních Čech a přimíchnout k tomu trochu Twin Peaks je možná až příliš ambiciózní projekt. Zajímalo by mě, nakolik byla Macháčkova linka improvizovaná, protože to působilo, že tak z 80 procent. Nicméně oceňuji v jistém směru originalitu, ambice, hudbu i humor. Plus Šluknovské prostředí je srdcovka. Narozdíl od většiny sračkoidních a vypatlaných českých rom-com, se kterými se v posledních letech rozthl pytel, se tohle aspoň nebralo tak vážně.(11.6.2020)

  • tomeek
    *

    Žánr? Netuším. Vývoj postav? Žádný. Trojanova karikatura je jako sledovat Piráty z Karibiku, jenom s rozdílem, že (kapitán) Jack Sparrow není vtipný, je vedlejší postava, akorát vás sere a nenabízí jediný důvod, proč mu fandit.(12.6.2020)

  • HonzaBez
    **

    "Život je zbytek bramboračky od včerejška..." Tak tahle filmová "bramboračka" trošku chutná, jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Namícháno je zde tolik různých žánrů (od černé komedie přes sociální drama, milostnou romanci, krimi thriller či spíš brakovou gangsterku, až po retromuzikál), že ve výsledku je z toho člověku tak nějak divně od žaludku. Chvíli se i zasměje, chvíli si pobrukuje skvělé rokenrolové melodie (fakt bomba), ale místy taky nevěřícně kroutí hlavou. Zejména v dějové lince spojené s Macháčkem, v níž se dotyčný ohání golfovou holí snad na všechny světové strany, je to až nechutné. Závěr se vcelku povedl, proto zaokrouhlím hodnocení na dvě hvězdičky, i když byla místa, kdy jsem chtěl málem odejít z kina....(24.6.2020)

  • vendysek
    ****

    Jestli tohle někdo čte: kašlete na kecy místních hodnotitelů a vyražte do kina. Bourák je chytrý film se svéráznou poetikou, kde se mísí šílená nadsázka s odpornou realitou. Na to, že jde o současnou komedii, je navíc docela vtipný.(28.6.2020)

  • Pink.Panther
    *

    Další smutný pohled na bizarní svět současného českého filmu. V každé sekvenci se člověk musí ptát jestli tohle je adorace něčeho nebo parodie na něco a když tak na co vlastně. Smysl jsem neobjevil. Celé to na mě působilo jako nedodělek, který někdo zapoměl ve střižně a se kterým vyšel ven na světlo jen v důsledku nějakého náhodného omylu. Někteří by s tímto snímkem mohli prozřít a přijít na to že Ivan Trojan je průměrný herec, který ani náhodou nezahraje všechno. Zde byl vyloženě mimo. Tento pokus o film patrně chce vyjádřit nějaké názory autora, chce být umělecký a zároveň komerčné zábavný. To sice teoreticky lze spojit ve vynikající film u opravdu vyjimečného autorského týmu, ale v případě současného českého filmu lze jen zkonstatovat že v jádru těchto ambicí je už zakotveno cosi těžko řešitelného.(16.6.2020)

  • Prehry
    *

    Bezduché, nudné, spíše trapné než vtipné (pousmála jsem se jednou) a nemít v cestě ze sálu 7 lidí, přes které bych musela lézt, odejdu v půlce, neb to byla ztráta času. Jedna hvězda za snahu všem, ale tohle není ten správný směr za kultovní komedií, kterou si budeme pouštět po generace. :((14.6.2020)

  • godycz
    ***

    jak tady nekdo napsal: byt tarantino neni prdel. a to mluvi za vse. film za dve * a jedna za pisnicky !(30.6.2020)

  • markotter
    ***

    Lidi, zas tak hrozný to přece nebylo...(20.6.2020)

  • Ozzy2
    odpad!

    Nejpřeceňovanější herec současnosti Trojan v další zběsilé a nesympatické roli.Trojan je ,možná skvělý ve vážných rolích ( Ve stínu), ale komik z něj nikdy nebude a je ostuda všech režisérů, že ho z něj chtějí udělat.To jeho přehrávání je prostě otřesné. Tenhle film je jen další odpad.Je smutné, na jaké dno za posledních 20 let naše vyspělá kinematografie spadla.Vůbec nechápu, pro jaké publikum je tento film určen.Pro mě to tedy rozhodně není.(13.6.2020)

  • Miky22
    odpad!

    Lituju, že jsem se nenarodil slepej a hluchej.(17.6.2020)

  • tlesk
    **

    Snímek Bourák – na rozdíl od svého hlavního hrdiny neví, čím chce být. Je žánrově bolestně neukotveným filmem, který jako celek není ani muzikálem, černou komedií, ani dramatem, společenskou kritikou, ba ani příběhem o dospívání, a dokonce ani psycho thrillerem. Zároveň se mu nějak daří být tohle všechno dohromady. Žánrový prim by si pro sebe měla ukrást černá komedie – pokud se ale při sledování Bouráka zasmějete, tak jen párkrát a dost možná i v místech, kde byste se smát neměli. Jde o přestylizovaný produkt, který nezachraňuje ani Ivan Trojan, ani ostatní dobře obsazení herci, kteří se navzdory plochosti a předvídatelnosti scénáře snaží, seč jim síly stačí. Filmu nepomáhá ani přebarvená výtvarná stylizace, pár opravdu povedených tanečních scén, ani rockový hudební podkres, jemuž vévodí Matěj Ruppert – ten se možná leckomu bude líbit, na mě ale působil i s prapodivnou angličtinou příliš vtíravě a agresivně (o tom, že se hudba k některým scénám vysloveně nehodila ani nemluvě). A největší devizou počinu pak jednoznačně zůstává špatný scénář, který nechává známé a kvalitní herce místy pronášet repliky, jež za sebou nechávají nepříjemný pocit trapnosti vzdor potenciálu, který v námětu bezesporu byl. Mohla tu být další Šakalí léta, jen mnohem lepší. To se ale moc nepovedlo…(12.6.2020)

  • ilias
    *

    No ty vole by. To "by" dodávaný za poslední věty v různých scénách Bourákovou dcerou mě vytáčelo. A to ostatní taky. Jeden pokus o vtip v rámci těch 111 minut obsahoval humor, a sice scéna, kdy policajt Macháčkovi říká "ty vole, ty teď jdeš hrát golf?" - pracovalo to s nějakou předchozí přípravou a načasováním. Jinak to bylo fakt hodně bizarní. Skoro všechno špatný, co se píše v ostatních komentářích o postavách, je pravda.(22.6.2020)

<< předchozí 1 2 3