Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Naivní dívka se bláznivě zamiluje do bohatého vdovce. Po svatbě se nastěhuje na jeho rodinné sídlo, ale nedokáže uniknout všudypřítomnému stínu jeho zesnulé první ženy. (Netflix)

Recenze (110)

POMO 

všechny recenze uživatele

Za mě OK. Wheatley přibližuje slavný příběh divákům, kteří by na 80 let starý černobílý film nekoukali. Rychlejším střihem, vyhrocenější dramatičností vybraných scén a i dobře vystiženou úzkostí hlavní hrdinky v její nemilé pozici. A remakovat Hitche zde není hloupé ani neetické jako v případě Psycha, protože původní Rebecca byla přece jenom více Selznickův film než Hitchův. Neměla mistrův unikátní rukopis, byla “pouze” uhlazeným kostymním Hollywoodem. Lily James dobrá, Kristin Scott Thomas s temným mejkapem a nasvícením snad až příliš doslovně démonická. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vlastně jsem netušil do čeho jdu. Že se jedná o remake nějakého dobového amerického filmu jsem neměl ani tušení. Lákal mě pojem mysteriózní a Lily James s Armie Hammerem v hlavních rolích. Výsledek je ale totální nuda, navíc blábol a nesmysl v jednom. Dlouho se mi nestalo, že bych koukal na film, který mě vlastně vůbec nezajímá. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Napriek podľa mňa typovo dosť zle vybratým (alebo rovno slabým) hercom slušná psychotrilerová (?) jazda, od ktorej (ak ste nečítali knižku a nevideli predchádzajúce filmy) neviete, čo máte čakať, takže vás scenár na viacerých miestach (dúfajme, že príjemne) zaskočí. Ale tak nejaký zázrak to nie je, občas je to divné, niektoré veci by som vystrihol a koniec je voľajaký čudný. ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Dobrý rozjezd, při kterém se daří vybudovat napětí, se bohužel nedaří udržet a napětí se postupně vytrácí a film si nedokáže udržet pozornost. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tak trochu mně Rebecca zaváněla Bronteovou nebo Austenovou a právě proto jsem spokojená. Armie je fešák, to jen tak mimochodem. A že se jedná o remake jsem vůbec neřešila. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Utahané, nevzrušivé, naprosto promrhaný potenciál předlohy. Peníze na výpravu i solidní obsazení zjevně byly, ale zabíjí to nudná režie. Wheatley nemá talent! ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Film bez jakékoliv chemie mezi hlavními aktéry, což je vlastně docela průšvih, vzhledem k drahým kostýmům a kulisám. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Hitchcockův originál jsem neviděl a pravděpodobně se k němu jen tak nedostanu a když tento remake vyšel a nesbíral nijak extra hodnocení, přemýšlel jsem, že to vynechám. Ale možná právě proto, že jsem původní snímek neviděl, mě to celkem bavilo a byl jsem překvapen stále silným příběhem, jež není úplně černobílý. Armie Hammer je sympaťák, kterému se nikdy nepovedlo úplně prorazit, ale sem se hodí výborně a spolu s Lily James tvoří harmonické duo..tedy minimálně na začátku. 😛 Nemám proti zvolenému tempu a moc hezké výpravě co namítat, kdyby Netflix produkoval alespoň takto dobré kousky, vůbec bych se nezlobil...7/10 ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Necakal som, ze to bude az tak slabucke. Bez vasne, napatia, atmosfery a chemie medzi hlavnymi predstavitelmi. Vysledkom je priserna nuda, ktoru zachranuje akurat obcas pekna kamera. Ked pri podobnej teme nestrhne ani jedna scena, pan reziser by mal tocit serialy. Povodna Rebecca bol mozno viac Selznickov film ako Hitchcockov, no je stale paradny. 4/10 ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí tohoto romantického melodramatu jsem skálopevně přesvědčen o tom, že Lily James bych znásilnil zcela dobrovolně a bez váhání.... ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jedna věc je se na Rebeccu z roku 2020 dívat jako na další adaptaci románu Daphne du Maurier a druhá věc je se na ní dívat jako na remake klasiky Rebeky roku 1940 od Alfreda Hitchcocka, která to dotáhla až na Oscara za nejlepší film. V případě druhém už tak trochu kráčíme do obtížné pozice, protože dělat remake oscarového filmu je už ze startovní čáry prostě obtížné. V případě prvním (pro diváka, který román Daphne du Maurier nečetl) to tak obtížná pozice vyloženě není. Chvíli si ale hrajme na to, že pořád je Rebecca remakem Hitchcockovy klasiky. Režisér Ben Wheatley ale naštěstí po vzoru Guse van Santa a jeho Psycha (které v podstatě ničí veškeré kouzlo původního filmu a je pouze vyloženě urážející nezajímavou 50:50 kopií v barevném kabátku) své zpracování Rebeky pojal tak trochu jinak a jestli se tak nová Rebecca musí za něco cenit, tak za to, že se skutečně snaží mít svůj ksicht oproti té 80 let staré Hitchcockově klasice. Místo Joan Fontaine a Laurence Oliviera se tentokrát hlavní hereckou dvojící stávají Lily James a Armie Hammer. Už zde se ze začátku objevuje jeden zásadní problém a to fakt, že postavy James a Hammera mezi sebou prostě a jednoduše nemají žádnou chemii. Mezi Fontaine a Olivierem v původní Hitchcockově klasice šlo skutečně uvěřit nějaké uvěřitelné romanci, která zde ale prostě nefunguje. To ale neznamená, že by zároveň herecké výkony Lily James a Armieho Hammera v součtu nestáli za to. Lily James naopak opět předvádí, že je jedním z vycházejících hereckých talentů, která snad v letech následujících bude dostávat čím dál tím zajímavějších příležitostí, Hammer je poté pořád sympaťák a i když nemá ten šarm Laurence Oliviera, pořád se mu ten šarmantní milionář dá celkem uvěřit. Po herecké stránce je tedy tato dvojice velmi fajn, chemie je ale skutečně nulová. Dobrá castingová volba je ovšem obsazení Kristin Scott Thomas do role Mrs. Danversové, která je stejně jako v původním Hitchcockově filmu nejzajímavější postavou a Thomas ve stopách Judith Anderson kráčí parádně. Wheatley si ohlídal vizuální stránku a společně s kameramanem Laurie Rosem skutečně dokázal letošní Rebeku alespoň udělat vizuálně skutečně zajímavou a přece jen přitažlivou. Stejně tak se povedlo velmi dobře vystihnout atmosféru podivuhodného panství, celkově se na lokace hezky dívá a i na kostýmy se dobře kouká. Vizuální stránkou tak Rebecca zcela překonává stránku formální, která je rozhodně slabší. Scenáristické trio Jane Goldman, Joe Shrapnel a Anna Waterhouse muselo pracovat s příběhem, který je známý už z původní knižní předlohy i Hitchcockovy adaptace, přece jen se ale oproti Hitchcockově verzi rozhodli pro pár změn. A žádná z těchto změn rozhodně není ideální a dá se o nich říct, že nefungují tak dobře jako scénář původní Rebeky. Dá se tedy cenit, že skutečně tvůrci nesázeli jenom na původní příběh, rozhodnutí jak ale příběh odlišit nejsou vůbec ideální. Wheatley má očividně režijní vedení v paži a tento atmosférický thriller drží při sobě, Hitchcock to ale není a i proto má tento film (alespoň) k povedenosti původního filmu strašně daleko. Clint Mansell sice jako vždy dodá naprosto bravurní soundtrack a opravdu se tu tvůrčí profese neskutečně vyřádili, přece jen ale k největšímu možnému nadšení a vyložené spokojenosti z toho, že vznikla nová památná filmová klasika nedojde. I přesto, že se alespoň ukázalo, že existuje režisér, který by ještě mohl časem překvapit. Nová Rebecca bude pro moderní diváky lákavější než ta původní- Je barevná, natočená moderně a hezky se na ní kouká. To poslední ale nejenom, že platí o původním Hitchcockově filmu, ale především Hitchcockův film má i přes černobílou barvu a 80-leté stáří pořád své jedinečné kouzlo a především funguje o poznání lépe ať už skrze tu stěžejní atmosféru nebo uvěřitelnou romanci. Zároveň ale musím říct, že Wheatley očividně umí a dost možná se ho opatrně vyplatí sledovat jako filmaře, který by ještě mohl předvést velké věci. Co přesně Ben Wheatley předvede s Tomb Raider 2? Uvidíme, minimálně vizuál má ale tenhle brit v malíku a tak by mohla být další akční dobrodružná jízda s Larou Croft vizuálně zajímavá. Rebecca z roku 2020 jinak rychle po právu zmizí ze širokého povědomí, na rozdíl od Van Santova Psycha si ale svojí existenci bez problémů obhájí.............. () (méně) (více)

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak hrozne predvídateľné, až išiel z toho strach. Nuda na pohľadanie. A občas vytočilo aj totálne hlúpe chovanie sa postáv. Na druhú stranu treba uznať, že to tu Lily James celkom pristalo, aj keď tu bola len taká naivná kačenka. Veľmi slabý priemer. 50/100 ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Lily James mě před 5 lety okouzlila ve filmu Popelka, takže když jsem před časem na jejím Instagramu zaznamenal zmínku o tomto filmu, byl jsem na něj zvědavý. Nakonec se mi vcelku líbil, byť Lily James bohužel na Joan Fontaine nemá (podobně jako Armie Hammer samozřejmě není Laurence Olivier), ačkoli si vlastně myslím, že srovnávat to s Hitchcockem celkově nemá moc smysl, protože tenhle remake (pokud ho za něj lze považovat) byl podle mě natočený pro lidi, kteří tu černobílou klasiku neznají a není pravděpodobné, že by ji někdy zhlédli (možná jsem k netflixovému publiku přehnaně skeptický, ale prostě mi to tak přijde). Každopádně na můj vkus mi to přišlo trochu moc dlouhé, byť je pravda, že si nedovedu moc představit, co by z toho šlo vynechat. Má to ale fajn soundtrack, odehrává se to na nádherných lokacích (vzhled Manderley je kapitola sama pro sebe), Kristin Scott Thomas je herecká bohyně, a ústí to ve velmi povedený konec (byť znalec původní Rebeky je bohužel připravený o překvapení), takže za mě nakonec veskrze pozitivní dojem. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na truc zaokrúhlim hore, keďže voči filmu sa strhol taký hate. Slávnu adaptáciu sme tu mali pred dlhými 80 rokmi, tak prečo by niekto nemohol nakrútiť ten istý román ešte raz áčkovo. Je zrejmé, že mnohí Hitchockovu verziu nevideli a budú tak sledovať nový príbeh, ktorý je už silný z predlohy. Jej duch je podľa mňa vystihnutý aspoň chvályhodne, keď už nie dokonalo. Len treba vziať do úvahy, že ide o film stvorený pre Lily James a o jej manžela až tak nejde, čoho výsledkom je aj oná slabšia chémia, tu sa kritici nemýlia. No a slabšie je aj záverečné dejstvo, ktoré je až príliš skratkovité. Za mňa teda, ako fanúšika románu aj filmu z roku 1940, OK. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Chvíľu atmosferické, chvíľu totálne bez atmosféry. To isté platí o napätí. Kostýmy výborné a Lily ma tiež bavila. Ale celkovo mi niečo v tom filme chýbalo ... žeby väčšia chémia medzi hlavnými hrdinami? Nemastné-neslané .. priemerné. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Zluty oblek hrdiny jak v nem ridi Bentley zlate barvy by si zaslouzil vlastni trailer. Jde o novou verzi klasickeho mysteriozniho thrilleru Rebecca z roku 1938 od Alfreda Hitchcocka s Laurecem Olivierem jako bohatym ovdovelym anglicanem - peknym, osamelym, frigidne obsesivnim ve vzpominkach na svou zenu Rebeccu a lenosicim na Azurovem pobrezi. Rebecca 2.0 je chvilemi zabavna pro svou hloupost. Ma sladkost a sarm, kterym muzi neodolaji. Je konsternovana z obriho domu s absurdne velkym sluzebnuctvem. Hammer nema anglickou studenou vznetlivost. A nepusobi jako muz s tajemstvim. Je az moc zasexovan. Nad ní jsem přemýšlel jako nad tajemstvím filmu, proc to vsechno jako zlatokopka dela. Rebeka není bez chyb. Herecké výkony jsou nevýrazné nebo křečovité, rytmus vyprávění přerývavý a digitální triky bijí do očí. Mladá žena, zpočátku frustrovaná svou nedostatečností, zjišťuje, že předchozí manželka jejího partnera nebyla ve všech ohledech dokonalá a že sama může nabídnout něco hodnotného. Pro současné diváky bude více uvěřitelná tato poslední verze, protože hrdinka je zde mnohem aktivnější. S přesunem z prosluněného přímořského letoviska do domu ukrytého v šeru temných hvozdů teplé barvy střídají odstíny šedé a modré. Z odlehčeného melodramatu se stává klaustrofobní horor. Závěrečný akt pak připomíná krimithriller. Stejnou žánrovou proměnlivostí se vyznačovala i Hitchcockova verze. Ve Wheatleyho Rebece ovšem jednotlivé vyprávěcí bloky drží lépe pohromadě. Velký podíl na tom má zřetelnější vývoj hrdinky. Nejde jen o lásku. Nejistá mladá žena zároveň chce být součástí vyšší společnosti. Její narůstající samostatnost odráží stále důrazněji znějící hudební motiv. Střet různých představ o ideálním partnerovi je v nové verzi srovnatelně důležitý jako rozdílný společenský status obou manželů. Nejděsivějšími postavami Hitchcockovy Rebeccy byly vrchní služebná paní Danversová a sídlo nahánějící hrůzu. V novém filmu stejné mrazení vyvolává proměna čím dál méně nevinné a naivní protagonistky.Nepřirozeně jasné barvy, dokonale upravení herci a nádherné kostýmy, které se střídají častěji než na módní přehlídce, od začátku prozrazují, že sledujeme příběh z umělého světa, jehož dobové znaky jsou nepřirozeně zesílené. Kýčovitá estetika nepřipomíná skutečnost, ale kašírované technicolorové filmy klasického Hollywoodu, což ještě znásobuje snovou atmosféru. Rebeka tak předává myšlenky stejně, jako postavy vzájemně komunikují - bezelstně, přímočaře a na povrchu krásně. Náladu vyjadřují barvy, náklonnost drahé šaty. Větší psychologickou hloubku režisér aktérům milostného thrilleru nepřiznává. Film se tudíž může jevit plochý a prázdný. Zatímco Hitchcock vždy usiloval o absolutní kontrolu nad emocemi diváků, Wheatley se je nesnaží vtáhnout do děje. Forma barvitého postmoderního pastiše mu naopak umožňuje držet nás od postav dál. Záměrná odtažitost vyhovuje jízlivosti, s jakou pohlíží na pokřivené třídní i partnerské vztahy, založené namísto upřímnosti na nošení masek a sebedestruktivní snaze dostát nárokům druhých. () (méně) (více)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Nová verze zapomenuté Htichovi klasiky, která bude zapomenuta rychleji než originál. Atmosféra chvíli funguje, ale později je film skoro až ubíjející. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Předně, nejedná se o remake, nýbrž o další zpracování slavné knihy, která se v celosvětové čtenářské obci těší solidní oblibě/známosti, jakožto to nejslavnější, co vzešlo z pera Daphne Du Maurier (česky Živá a mrtvá či ve verzi slovenské jako Rebeka- první vydání 1938) a přestože nikdo nemůže znát všechno, zaráží mě, kolik diváků knihu, ani její obsah vůbec nezná. Číst je prospěšné na mozečky, milánkové... Zajímavé, že u každého jiného filmu, který vznikl na motivy knižní předlohy, prskáte, jak moc se od knihy liší, tady ani obraz, ani zvuk. Pár výjimek zachytilo Hitchkockovu verzi, osmdesát let starou, která ačkoli na svou dobu vydařená, zdaleka nevystihla atmosféru knihy, jako tento film. Nic proti Alfrédovi, ale kdyby pod tím nebyl podepsán, po filmu by neštěkl pes. Takže z mé strany, Rebeku jsem četla, udělala na mě dojem a nesešlo na faktu, že dnes jsme zvyklí na jinačí napínáky, Daphne byla excelentní spisovatelka (na triku má povídkovou předlohu hororu Ptáci), dokázala skloubit atmosféru doby s tísnivou situací dané zápletky bravurně, je ale nutné přihlédnout i k době, do které příběh zasadila. Filmová Rebeka 2020 dokonale vystihla celý příběh se vším všudy, líbí se mi, že autoři adaptace zachovali staromódní pojetí, vizuál i tempo, že se předlohy drželi ve všech směrech, natočili to stejně, jak jsem to z knihy pochopila já a odpustili si přepičatělé inovativní invence, které by z filmu udělaly cosi úplně jiného. Výsledek je více než důstojný. Rozumím, že pro Neználka bude dílko nezajímavé a pod hlavičkou mysteriózní thriller se bude dožadovat čehosi jiného, ale smůla. Toto je Rebeka, čili neplivejte síru a rozšiřte si raději obzory. Lily je fajn, dobře se na ni dívá, do role naivní, důvěřivé, bezelstné panenky se hodila výtečně, Armie není žádný velký herec, ale tady mu to stačilo, Kristin byla vynikající, celkové film chválím a neodpustím si doporučení starším ročníkům, kterým sice Netflix nic moc neříká, ale třeba jim film mladí promítnou. Oprávněně si stěžují, že dnešní filmy nejsou nic pro ně a já si říkám, že kupříkladu můj děda, kdyby byl mezi námi, by se takto vkusné, pozvolna plynoucí adaptaci oblíbené knihy v anglánském, poirotovském stylu velmi potěšil. Pěkné! ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Viem si predstaviť, že pred 80 rokmi to Hitchcock natočil na pána a bolo z toho ohromné divadlo so šťavou. A práve tá šťava v tejto modernej verzii chýba. Film zaujme asi tak po hodine sledovania, ale aj to len na desať minúť. Finále bez atmosféry len zdôraznilo nápadovú vyprahnutosť režiséra. ()

Související novinky

Hammer a Lopez v akční romantice

Hammer a Lopez v akční romantice

28.10.2020

Armie Hammer a Jennifer Lopez byli obsazeni do nové akční romantické komedie Shotgun Wedding. Lopez už má s tímto žánrem samozřejmě bohaté zkušenosti, pro Hammera se ovšem bude jednat o premiéru.… (více)

Ben Wheatley se podívá žralokovi na zoubek

Ben Wheatley se podívá žralokovi na zoubek

24.10.2020

Zatímco Rebeka, nová adaptace slavného románu Daphne Du Maurier, před třemi dny odstartovala na Netflixu a od diváků a kritiků sklízí vesměs velmi vlažné reakce, vypluly na hladinu informace o… (více)

Reklama

Reklama