Reklama

Reklama

Potlačené touhy, vášnivé ženy, parno a pohledný cizinec, který právě přišel do města... to je situace, pro dramatika Tennesseeho Williamse typická. Na městečko Dodson v Mississippi doléhá velká hospodářská krize a pohromu dovršuje příchod odborníka na úspory na železnici Owena Legata (Robert Redford), který může připravit o práci většinu místních obyvatel. Natalie Wood je úchvatná jako Alva Starrová, místní koketa se spoustou velkých plánů, ale bez východiska... dokud se u jejích dveří neobjeví Legate. Jejich milostný poměr rozzuří Alvinu odtažitou, bezcitnou matku (Kate Reid) – a podnítí město k odplatě. Zakázaný majetek, mistrovsky režírovaný Sydneym Pollackem (Takoví jsme byli, Vzpomínky na Afriku, Firma) a adaptovaný Francisem Fordem Coppolou (trilogie Kmotr), jiskří nezkrotnou vášní a žhnoucími emocemi. (Magic Box)

(více)

Recenze (40)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Osud tomu chtěl, že si mě Zakázaný majetek musel najít sám, ale možná byl osud i to, že se pro mě tenhle příběh šetřil na dobu, kdy Sydney už nebude tolik točit a já zatoužím po něčem o lásce, vášni, překážkách, zároveň ale vkusném, poctivém .... prostě Pollackovském. A tak se přede mnou rozprostřela romance o jedné něžné i proradné, kruté i bezradné kočce v rozpáleném penzionu za dlouhého horkého léta, kterou náhodný okouzlující cestující vysvobodil ze spárů prohnané matky i jejích vlastních chimér. Touhám bylo učiněno zadost, Robert s Natalií tvořili překrásný pár, jejich tváře dlouho nedostanu z hlavy. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Autora předlohy (Tennessee Williams) byste odhadli, i kdyby nebyl uveden v titulcích – dusný americký jih, pár postav, malý prostor a k nesnesení stupňované sexuální napětí. Takhle alespoň vypadají znamenité první dvě třetiny. Howeova kamera s velkou hloubkou ostrosti a bez vizuálních kudrlinek je maximálně koncentrovaná na postavy. Další vrstvy komplexních charakterů již odhalují samotní herci, typově přesně obsazení a přesvědčivější v drobných gestech než ve velkých výstupech (což pro Woodovou platí obecně). V poslední třetině je model „mnoho kohoutů na jednom kolbišti“ rozbit, aby jej nahradila sladkobolná romance s kupou bezobsažných scén, jež film pouze popostrkují k nevyhnutelnému finále. Z témat rozpracovaných v úvodu je k pointě, navíc málo uspokojivé, doveden jenom Elektřin komplex. Se slabošstvím mužů a legrací ze zazobanců se již více nepracuje. Přesto film dává okusit mimořádnou citlivost vůči na pohled banální vztahové látce, jakou Pollack později vynikne. 70% ()

emma53 

všechny recenze uživatele

"Duhu a hvězdy, co víc si mám přát, Ať budeš kdekoliv, ty můžeš mi dát.... Sladké sny na polštář.....a hvězdy pro oči....a pro naši lásku první cenu...červené růže, halenky žluté....Co ještě měla bych si přát. Pajetky černé, jež víří, když hudba k tanci začne hrát. Všechny ty poklady chtěla bych mít....všechno, co můžeš mi dát. proto duhu budu si přát, dokud budu žít..." Ty slova i melodie mi utkví v paměti hodně dlouhou dobu a to nemluvím o Robertovi. Ačkoliv Owen a Alva byli hlavními hrdiny tohoto filmu, kteří ve svých rolích rozhodně nezklamali, nemohu si pomoct, ale souhlasím tady s jedním názorem, že Willie působila jako ten hlavní pilíř, který na sebe dokázal svým způsobem chvílemi upoutat větší pozornost, než ústřední pár. Ovlivnil to nejen fakt, že jí hrála Mary Badham skvěle rebelantsky, ale ona byla i vypravěčem celého příběhu jedné velké lásky, která začala kdysi a kdesi v malém městečku Dodsonu. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ak nestačí, že rodinu všakovako ponižuje a dotiera na ňu okolie, tak sa členovia rodiny navzájom ešte dodrbú a pokoria sami medzi sebou. Skvelá adaptácia divadelnej predlohy skúseného Tennessee Williamsa pod scenáristickou taktovkou neskôr úspešného režiséra Francisa Forda Coppolu. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Veľmi slušný film ale nedokáže úplne strhnúť, čo je dosť prekvapivé na to aké esá sa na ňom podieľali. A koniec môže v tejto podobe fungovať na papieri alebo na divadelných doskách ale nie vo filme. 7/10 ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem se poněkud obával, že mě snímek nebude příliš bavit, avšak jakmile se na scéně objevil Robert Redford a Charles Bronson, začal být Zakázaný majetek zajímavou podívanou, u níž mě bavil nejen samotný námět, ale také herecké výkony zmíněných herců. Za zmínku stojí rovněž prostředí, v němž se příběh odehrává, a psychologie postav. ()

Ducharme 

všechny recenze uživatele

Klasicky krásná Pollackovská romantika, která, ač je sice předvídatelná, rozhodně nenudí a místy dokonce nečekaně překvapí. Krásný, inteligentní a nedostupný Owen Legate (Robert Redford) přijíždí na konec světa, kde dávají kojoti dobrou noc, aby tam čirou náhodou narazil na neskutečně nádhernou, marnivou, zasněnou, ale chytrou Alvu Starr (Natalii Wood). Ale ani osud ani scénárista tomu nechtějí, aby bylo jejich těžce vybojované lásce přáno... Překvapuje mě, že je Zakázaný majetek, tak málo známý - je totiž jedním z těch romantických filmů, jejichž atmosféra diváka naprosto okouzlí, ne jako většina těch dnešních, absolutně neosobních, pseudo slaďáren. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Všechno zde probíhá a nakonec i proběhne přesně tak, jak proběhnout má podle pravidel romatického dramatu. Někdy je to malinko zdlouhavé, jindy zase předvídatelné, ale na mladého Redforda a Natalii Wood se moc dobře kouká. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Na pozadí veľkej hospodárskej krízy sa odohráva krátky príbeh Dodsonom hýčkanej a železničiarskou komunitou obdivovanej Alvy, ktorý začína príchodom úradníka prinášajúceho výpovede množstvu miestnych zamestnancov železníc. Alve pomáhajú prežiť jej sny a predstavy, ale k zemi ju zráža chladne kalkulujúca matka, ktorá sa v túžbe po pohodlnom bezprácnom živote príliš neohliada. Náhodný pár si s chuťou zahrali vtedajší tridsiatnici - Natalie Wood a Robert Redford, pričom Natalie sa jej postava vydarila viac. Nezdieľam síce nadšenie nad týmto takmer zabudnutým filmom, ale za ľahký nadpriemer z tvorby inšpirovanej Tennessee Williamsom ho uznám bez problémov. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Značně typický Tennessee Williams, který se sice tváří velmi psychologicky, ale postavy jeho dramat jsou spíše modelové. Pollackova režie poněkud obrousila psychoanalytické ostré hrany (Kazan by byl asi lepší režisér snímku), přidala klasicky filmový pohled a zvýraznila nostalgii a touhu po idyle (což se mi jeví na filmu nejzajímavější - i v postavě Alviny sestry). Sociální kritika zůstává, Tennesseeovo drsné jižanství je pak uhlazováno hudbou, která se sice snaží být autentickou, ale jde spíše o dobové retro (tedy po povrchu jdoucí), a mírně líbeznou kamerou. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Americký EMOCIONALIZMUS. Typicky, klasická melodráma. Ako z filmov Douglasa Sirka, či Franka Borzageho. Extrémne komplikované medziľudské vzťahy. Škrípe to v nich, ako sviňa ! Pod taktovkou Sydneyho Pollacka, ktorý len začínal. 30. ročný Bob Redford, spred 50. rokov. Dnešný Brad Pitt. Nádherná a sexy Natalie Wood. Závidel som mu, že ju má. Závisť je, ale smrteľný HRIECH. Týmto MILENCOM nebolo dopriate byť šťastní. Scenár Francis Coppola. Kamera Wong Howe. Doba. 30. roky, 20. storočia, čo sa značí, ako Veľká hospodárska kríza. Prepúšťanie. Na železniciach, kam prichádza mladý chlapík rozdávať padáky. Nenávidia ho. Zamiluje sa do extra mladej a atraktívnej ženy, po ktorej túžia všetci muži. Môže si medzi nimi vyberať, vyberie si toho, koho poriadne zmlátia, ako žito ! Film je to skôr pre ženy. Nájdu sa v ňom. Pôsobivá atmosféra, bravúrne herecké výkony, aj s Mary Badham. Nevedel som sa vynadívať na tú krásnu bytosť, menom Natalie. Okrem nej, by som povedal, že ďalšia Natália, je Portman, ktorá zdedila, akýsi šarm. Nový Hollywood, na ktorom sa stretli špičkoví ľudia, ktorí rozumejú, čo je film. Som nadšený, ako už dávno, nie. Najmä kvôli božskej Natalie, ktorá ma tak vzrušovala, až to zachádzalo do krajnosti. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Velmi dobré! Pomalejší rozjezd, ale nabere to tedy solidní grády. Natálie Wood vedle Redforda doslova září! Koncovka je na panáka. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Popoluška z penziónu pri železnici nežije s macochou, ale jej vlastná matka ju využíva ako lákadlo pre svoj biznis. Ona sa utieka do predstáv o lepšom živote a záletov s miestnymi mladíkmi. Mladšia sestra v nej napriek tomu vidí vzor a závidí jej noblesu. Potenciálnym záchrancom sa zdá byť obchodný cestujúci, ktorý prišiel do tohto "pokojného" mestečka povyhadzovať pár zamestnancov, lebo je kríza a niekto musí robiť aj takúto prácu. Situácia sa vyostruje a celé to môže dopadnúť jedine ako nádherná tragédia hodna Tennessee Williamsa. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Prvé filmové stretnutie Sydneyho Pollacka s Robertom Redfordom a dopadlo to na výbornú. Treba uznať, že Williamsova divadelná predloha je vynikajúca a jej filmový prepis sa po každej stránke vydaril. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Když je to podle hry T. Williamse, nedá se v závěru očekávat s příliš velkou nadějí svatební pochod a sladký polibek novomanželů. Film sice vzhledem k době vzniku jen decentně naznačuje, ale přesto je jasné, že Alva v rozpadajícím se penzionu pod horkem skroucenými prkny v podstatě provozuje prostituci. Atmosféra nelítostného horka z filmu přímo sálá. A Alva se zoufale přichytí další kladné mužské postavy, po jejím zmizelém otci, kterou jí osud přihrál do cesty. Romantika je to trochu upocená a její konec se dá předvídat. _____ Natalie Wood hraje svoji Alvu, která nechce vidět reálný svět kolem sebe a raději ho halí do lží, jimž ale sama nevěří, bez sebemenšího zaváhání. Člověk jí vážně věří její zoufalou křehkost v drsném světě. Redford, popravdě, nemá moc zajímavě napsanou postavu. Jeho charakter není zřetelný. Matka už je postava vyhraněnější. Zdánlivě normální ženská, která sem tam něco řekne a sem tam něco udělá, přesto se tím ale projeví jako stvůra. SHRNUTÍ: Jako varování těm, které chtějí celý svůj život vsadit na muže. Jako varování před unáhlenými závěry. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Začne-li příběh osudové lásky vyprávět malá, ušmudlaná holčina v odrbaných šatech, jsem na pozoru.. A vyplatilo se, neusnula jsem na vavřínu dvou zamilovaných, i když přiznávám, že Robert Redford a Natalie Woodová tvoří nádherný filmový pár a krásně to mezi nimi jiskří.. Matka, ztělesněná pijavice, v podání Kate Reidové dokonale odporná, tím skládám poklonu jejímu hereckému výkonu.. Nadčasovost tématu mě v závěru doběhla, takže hodnotím do plných.. A vše, co by se dalo či mohlo vytknout, už jsem zapomněla.. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Kvalitní adaptace kvalitní předlohy. Dobrá podívaná, a rád bych mnohem víc takových. Bohužel, trend je spíš takový, že jak se rozmáhají technologické možnosti, zakrývají se jejich užíváním stále slabomyslnější filmové scénáře a upadající umění filmového herectví (to druhé možná ne celosvětově, ale u nás určitě). ()

Reklama

Reklama