• PetrPan2
    *****

    Film natočený na základě skutečných událostí i když pro filmové účely poněkud dramaticky upravený (podobně jako pozdější Bolero, které se skutečnými událostmi také nechalo jen inspirovat, ale doslovně se jich nedrželo). Myslím, že nadosmrti budu mít v mysli vyritou scénu znásilnění "princezny Arabely" Jany Nagyové a její následnou vraždu... Díky tomuhle filmu jsem pochopil, proč mě jako malému zakazovali rodiče koukat do noci na televizy (jéžiš voni vojely a uškrtily Arabelu... s tím se dětská duše špatně smiřuje) a taky jsem pochopil, proč mé sestře zakazovali stopovat.(30.4.2007)

  • Anderton
    ***

    Možno by som mohol ohodnotiť Smrť stopárok aj vyššie, ale tieto kriminálky už predsa len aj vďaka inej spoločenskej klíme, v ktorých sa odohrávali, stratili značnú časť svojho kúzla. Smrť je každopádne dosť originálny film, ktorý možno pripomenie aj nejaké tie kriminálky s Belmondom (záverečná automobilová "honička"). Pomerne drsná kriminálka, kde je hlavnou postavou vrah, čo poteší.(13.8.2012)

  • Adam Bernau
    ***

    Polák točil celých deset let před tím až na vyjímky pořád jen Pana Tau. Asi si potřeboval dát něco oddychového, než dojde ke svým vrcholům s malou Lucií nebo s Návštěvníky. A tak - bezprostředně po posledním tauovském titulu "Od zítřka nečaruji" zabrousil do lehčího rodinného žánru. Princezny Arabela a Xénie obětmi nejbrutálnější sexuálně násilnické scény. Miluji československou kinematografii!(16.3.2011)

  • Autogram
    ***

    Po tomto filme sa museli stopárky z ciest celkom vytratiť a slušní vodiči prišli o príjemnú konverzáciu na cestách. To hrdúsenie a otvorené mŕtvolné oči boli dosť silné scény, zvyšok je klasické socialistické krimi so súdruhmi príslušníkmi a psychologický profil vraha. Krimi je netradičné v tom, že od samého začiatku vraha poznáme, ideme mu až pod kožu a zostáva len čakať, kedy, ako a koho. –––– Ono je to trochu jinak kamaráde. Já o chlapy nemám nouzi. Spíš jsem si řekla, že než si od tebe nechat pomačkat fasádu, tak ti radši podržím.(7.12.2013)

  • gogos
    ***

    O tom, že Polák umí není pochyb. A tak si po válečném dramatu, fůře pohádek a komedií či kultovním sci-fi střihnul také syrovou a brutální kriminálku s celkem hutnou atmosférou, které nechybí zajímavé a dobře zpracované charaktery, několik slušných hereckých výkonů a také obstojný scénář. Smrt stopařek není kdovíjaké veledílo a třeba závěrečná honička je celkem o ničem, nicméně film jako celek působí na naše poměry hodně slušně. V globále pak lehký nadprůměr. Hodně slušné 3*(11.8.2015)

  • - Mezi filmem a skutečností lze najít několik odlišností. Například zavražděné dívky se ve skutečnosti jmenovali Tatina Gangurová a Viera Kukulská. Vrah své oběti ve skutečnosti zabil montážním klíčem ve spánku v autě. Skládka, kde zavražděné pohodil skutečný vrah, byla ve Valašských Kloboukách. Ve skutečnosti hlavní svědek nejel autobusem, ale projížděl kolem skládky v osobním autě, přičemž se po deseti minutách vrátil, aby se na skládku podíval. (M.B)

  • - Malého Míšu Jaroše ztvárnil Petr Procházka, který byl ale předabován slavnějším Tomášem Holým. (sator)

  • - Marek Perepeczko byl podle vyprávění herců velice milý člověk. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace