• kingik
    ***

    Solidně natočené krimi podle skutečných událostí, kterého se zajímavě zhostil režisér Jindřich Polák. V titulní roli polský herec Marek Perepeczko předvádí solidní studii muže, který vraždí pro svou potřebu, ale ve skrytu duše si je vědom, že udělal něco moc špatného. V rolích obětí Dagmar Patrasová a Jana Nagyová a v roli vrahovi sousedky nic netušící Jaroslava Obermaierová, roli vyšetřovatele ztvárnil zesnulý Zdeněk Buchvaldek. Vyšetřovací postupy i metody jsou celkem autentické, nic moc přehnaného ani nepravděpodobného ve filmu není, až na ten komunistický úlevný závěr po dopadení vraha, je to zručně odvedené krimi. Nevadil lehký odklon od reality skutečných událostí, v rámci zlepšení dramatičnosti filmového děje, jako spíše absence diváckých emocí. U takového filmu jsou potřeba ve velké míře. 60%(3.12.2009)

  • Rosalinda
    ****

    Holky blbý, proč jste tam lezly? To vám nikdo nevysvětlil, že stopovat není zrovna nejbezpečnější způsob přepravy z místa na místo? Tak nakonec jste přepraveny byly, to je pravda... A ta vaše otevřená kukadla... Působivé. Téma zajímavé a o to víc děsivé, že to bylo podle skutečnosti. Herecké obsazení, řekla bych, velice dobré. A nemyslím jen skvělého hlavního hrdinu. Nejdřív jsem se celkem nudila, postupně mi celý film přišel zajímavější a zajímavější a v poslední třetině už jsem jen vnímala docela slušnou i poutavou detektivku. Bravo! Takže z tří hvězdiček jsem se nakonec vyšplhala na čtyři. Pro mne kvalitní česká kriminálka.(4.7.2011)

  • J R C Pecuchet
    ***

    Tento film natočil v roce 1979 režisér Jindřich Polák podle skutečné události. Málo kdo ví, že obsazením Jany Nagyové do role jedné ze stopařek Jindřichem Polákem později rozhodlo o tom, že pan Václav Vorlíček obsadil Janu Nagyovou (i s Dagmar Patrasovou) do rolí princezen v pohádkovém seriálu ARABELA. Jana Nagyová je nadabována Naďou Konvalinkovou.(4.7.2011)

  • Vančura
    ***

    Film jsem poprvé kompletně zhlédl asi jako poslední člověk na světě, protože ho jinak považuji za poměrně velmi známý - a to především díky jeho relativně četným televizním reprízám. Osobně mě ale bohužel moc neoslovil a vlastně se i divím tomu, zda je potřeba tento film film stále znovu uvádět v telce, když jde o zástupce žánru, který se tak radikálně proměnil (fráze "na svou dobu...", která má film jakýmsi zvláštním způsobem bránit vůči hodnocení očima dnešního diváka, se zde v komentářích objevuje až podezřele často). V roce 2018 už nutně ten film podle mě musí působit velmi krotce - ve srovnání se současnou krimiprodukcí je zde v podstatě minimum krve, násilí, a vlastně i jakéhokoli napětí, když pachatel je od začátku znám (podobně jako např. v další detektivce z podobné doby, Příliš velká šance) (a hlavní vyšetřovatel, v podání totálně nezajímavého Buchvaldka, postrádá jakékoli charisma a ve filmu působí dojmem dokonale zaměnitelného socialistického fízla, jakými se filmy z té doby jen hemžily - osobně jsem sice ocenil, že náznaků skryté normalizační propagandy je zde minimum, ale přesto se člověk neubrání dojmu, že celkové vyznění snímku - v němž hrdinní příslušníci Veřejné bezpečnosti dopadnou obávaného vraha - je dokonale poplatné době svého vzniku). Pokud mohu ještě dále soudit o obsazení, Marek Perepeczko je herecky zcela excelentní, a rovněž se mi zde velmi líbila mladá Dagmar Patrasová (její pohádková sestra Jana Nagyová mi zde přišla spíše nevýrazná, dílem kvůli jejímu děsivému účesu a dílem proto, že byla předabovaná). Ještě se mi tam líbil Karel Heřmánek, byť jeho herecký prostor zde není příliš velký. Celkově jsem měl z toho filmu dojem, že má něco do sebe (založení děje na skutečných událostech dodává příběhu na vážnosti; hudba Karla Svobody je velmi dobrá; hraje tam spousta dobrých herců a Jana Nagyová tam ukáže prsa), ale ve výsledku se nemůžu zbavit dojmu, že kdybych to i nadále neznal, zas tak o moc bych nepřišel.(27.8.2018)

  • Autogram
    ***

    Po tomto filme sa museli stopárky z ciest celkom vytratiť a slušní vodiči prišli o príjemnú konverzáciu na cestách. To hrdúsenie a otvorené mŕtvolné oči boli dosť silné scény, zvyšok je klasické socialistické krimi so súdruhmi príslušníkmi a psychologický profil vraha. Krimi je netradičné v tom, že od samého začiatku vraha poznáme, ideme mu až pod kožu a zostáva len čakať, kedy, ako a koho. –––– Ono je to trochu jinak kamaráde. Já o chlapy nemám nouzi. Spíš jsem si řekla, že než si od tebe nechat pomačkat fasádu, tak ti radši podržím.(7.12.2013)

  • Jana Nagyová

  • - Mezi filmem a skutečností lze najít několik odlišností. Například zavražděné dívky se ve skutečnosti jmenovali Tatina Gangurová a Viera Kukulská. Vrah své oběti ve skutečnosti zabil montážním klíčem ve spánku v autě. Skládka, kde zavražděné pohodil skutečný vrah, byla ve Valašských Kloboukách. Ve skutečnosti hlavní svědek nejel autobusem, ale projížděl kolem skládky v osobním autě, přičemž se po deseti minutách vrátil, aby se na skládku podíval. (M.B)

  • - Celý film byl natočený v reálných exteriérech, a to s ruční kamerou, kterou obsluhoval Josef Vaniš. (JARDAHONDA)

  • - Ve verzi uvedené televizí v roce 2008 chybí scéna s odhaleným prsem, která ve verzi filmu vysílané v roce 1987 byla. (SeanBean)