Reklama

Reklama

Epizody(6)

Bauhaus byl mnohem víc, než umělecká škola. V meziválečném Německu přinášel ideály nové doby – svobodu, odvahu a rovnoprávnost... Hvězdně obsazený výpravný historický seriál vznikl k loňskému 100. výročí vzniku Bauhausu. V hlavních rolích uvidíme vedle Anny Marie Mühe v roli Dörte Augusta Diehla jako legendárního architekta Waltera Gropia, vycházející hvězdu rakouského filmu Valerie Pachner nebo Trine Dyrholm, která nás uvede do děje jako redaktorka magazínu Vanity Fair. Bauhaus byl uveden na prestižním festivalu Canneseries, kde byl oceněn za nejlepší hudbu. (Česká televize)

(více)

Recenze (10)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Seriálová jednohubka, ktorá sa dá zvládnuť za dobré štyri hodinky, aby ste si povedali, že to nebolo vôbec zlé, ale niečo tomu chýbalo. Predsa len, nemecká medzivojnová doba priniesla so sebou omnoho vypätejšie príbehy ako "nejaký" Bauhaus. Ani sympatie tam celkom z mojej strany neboli - avantgarda sa tu prejavuje uvoľnenou morálkou a divnými dielami, ktoré sa často za umenie ani nemôžu považovať. Teda ak nie ste na drogách. Každopádne, vrcholom zobrazenia medzivojnového života sú diela Remarque a kto sa chce zoznámiť, ako to tam vlastne tesne pred vojnou medzi mladými a v uliciach žilo, nech neváha siahnuť po veľdiele s názvom Traja kamaráti. To totiž nanešťastie nikdy nebolo sfilmované. Zatiaľ nikto nenašiel tú odvahu. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pokus, jak hraným seriálem představit tak významnou umělecky vizionářskou líheň, jakou Bauhaus bezpochyby byl. Autorům se podle mne podařilo snést mýtus zvaný Bauhaus z encyklopedicky zkamenělého pojmu zpátky na zem a do skutečného života, divák mohl lépe pochopit a docenit jeho odvážnou avantgardnost, která možná nemá obdobu ani v dnešních uměleckých institucích a působí tak nezvykle revolučním dojmem i dnes. Trochu mi snad jen nesedl až příliš romantizující důraz na nenaplněný milostný příběh ředitele a jeho žačky, který tvoří jakousi spojující nit vyprávění či lépe řečeno souvislý řetěz oslích můstků k představení jednotlivých uměleckých disciplin a jejich bouřlivého vývoje ve střetu nejrůznějších tvůrčích ideí. Každopádně přínosný počin. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Na úvod budu trochu přízemní. Bauhaus byl pro mě donedávna obchod s potřebami pro kutily. Až nedávno i z něj v Ostravě udělali galerii. Vůbec jsem netušil, že existovala, a snad i existuje, umělecká škola takto pojmenovaná. Seriál nám popisuje divokou dobu poválečnou a předválečnou. Můžeme jasně vidět, které všechny předsudky tenkrát sužovaly Evropu a některé dodnes nevymizely. Také zcela správně pokládá mnoho otázek. Na kolik je umění slučitelné s běžným životem a dá se tvořit použitelně i dál nebo jen abstraktně pro umělecky založené? Ovšem dá se tím pak uživit? A spousty dalších. V tomhle má Bauhaus smysl. Pak jsou tu samozřejmě zápletky klasické jako z telenovely. Nekonečná láska, smysl pro povinnost a věrnost. Bauhaus je televizní seriál, který by ale mohl ukázat mnohem, mnohem víc ze své historie, vzhledem k faktu, že se jedná o dílo ke stoletému výročí. Leč - neukázal. ()

m4xp4yn3 

všechny recenze uživatele

Na dialozích je sice znát zbrklá snaha převést konflikty dobových ideologií do rozhovorů o několika větách, ale jinak se mi líbí jak se tvůrci tématu chopili. Jde poznat nadšení pro věc, byť ani tak ne pro estetickou stránku Bauhausu jako jeho ideové pozadí. Stejně tak je fajn vidět, že už pominula doba automatického zavrhování levicového dědictví téhle historické etapy. Jen škoda že to musí trvat sto let, než společnost vstřebá docela srozumitelné ideály a požadavky. V hlavních rolích: Bauhaus, Johannes Hornbach.. jestli se v záverečných epizodách objeví Baumaxx nebo aspoň Jysk, dodám pátou hvězdu. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Nakonec ve mně z prvotního nadšení, kdy jsem sledovala především to působivé herecké přeosobnění Augusta Diehla, jehož jsem nedávno viděla v roli mladého Marxe ve stejnojmenném (vynikajícím) snímku, nezůstalo nic. Utahalo mě to. Je to jednoduché lineární vyprávění řídké na příběh i na výživné informace o jistě mnohem pozoruhodnější éře Bauhausu i celé Výmarské republiky, než se jim podařilo ukázat. Všechno, co jsme se dozvěděli, by se dalo v kostce shrnout do pár tezí, jmen a jednoduchých postojů, seriál nic charismatičtějšího nedodal, až na významné chichotání, pohledy, gesta, pár nestrhujících záběrů tvoření a přednášek, aby se čítankově ilustrovala atmosféra, která nicméně neočaruje, takhle málo by na proměnu dějin a nasazení osobních životů nestačilo. Připadá mi to jako zbytečný, jalový počin, který nedostál potenciálu, na který při výběru svého tématu cílil, a rozhodně to pro mě bylo zklamání, po většinu času nudné, nepřitažlivé scény, jež se pouze tvářily jako přelomové. Laciný podvod, oběť staré pravdy, že největší průšvih je, když chce génia veřejnosti přiblížit někdo, kdo nemá vnímavost pro jeho komplexního ducha a charisma, kdo mu tristně nedostačuje a nerozumí. Trestuhodné zjednodušení a zbanálnění všechno to skutečně dobrodružné, co hýbe epochami, nemilosrdně zabíjí. *** Když tohle snadné dílko srovnáte s počinem Babylon Berlin, který přichází s plnokrevným příběhem reflektujícím též jasně vymezenou epochu německých dějin, odlitým smysluplně v kadlubu hospodářské kriminality a mocenské korupce, se smysly i mysl plně vytěžující výpravou, se stejně nosným zřetelem k rozvoji vědy, filosofie, umění a sociální teorie i praxe, zaměstnaneckým poměrům, právům žen, ke kultuře i technice, a s vlastním, s ohledem k dnešku výmluvně kriticky nosným a jitřivým úhlem pohledu (podvodná růstová ekonomika, neospravedlnitelná chudoba, hospodářská krize a co se ve vysokých kruzích vědělo o jejích příčinách a důsledcích a jak se s tím naložilo), a nadto v příběhu dramaticky živých osob, na nichž vám záleží a na které ty různorodé tlaky naplno doléhají a tísní je a nutí je čelit strachu, jednat a vymezovat se, musíte chápat, co tím myslím. Se stejnou umanutostí a vizí by o éře zrodu Bauhausu muselo vzniknout něco nesrovnatelně více strhujícího než tohle plakátové naděleníčko, u kterého stačí se dívat na jedno oko a poslouchat na půl ucha a člověku beztak nemá co uniknout. *~ ()

Galerie (76)

Zajímavosti (2)

  • Na začátku epizody (čas 2:11) sedí Stine Branderupová (Trine Dyrholm) v autě a pod kabátem má černé oblečení. Když ale vzápětí vejde do domu Waltera Gropia (August Diehl), má pod kabátem světlý rolák (čas 2:23). (Zlatohlávek)
  • Seriál vznikl ke stoletému výročí založení instituce, která se podílela na formování uměleckých směrů i samotných představ o úloze umění a směřování společnosti. (Zdroj Serial Killer)

Reklama

Reklama