Epizody(13)
-
Jak nechala stát myslivce Mušku v lese (E01)
-
Jak potkala Beránka Kudrnu (E02)
-
Jak našla kámen mutáček (E03)
-
Jak seděla v zelené kleci (E04)
-
Jak se udělala ptáčkem (E05)
-
Jak zatančila králi (E06)
-
Jak obrátila potok (E07)
-
Jak jí vodník Kebule málem řekl sedm (E08)
-
Jak přetancovala obra Hrompace (E09)
-
Jak pomáhala ježkovi s horkou tlapkou (E10)
-
Jak vyléčila ty dva, Hrompace a Ohniváče (E11)
-
Jak potkala oříškového panáčka (E12)
-
Jak odešla spát až do jara (E13)
Recenze (53)
Václav Čtvrtek má za sebou řadu krásných pohádek. Od Rumcajse, přes Pohádky z mechu a kapradí aj. Václav Bedřich zase režíroval Boba a Bobka, Maxipsa Fíka atd. Toto spojení vyloženě nedopadlo špatně. Jenže tento seriál je určen, na rozdíl třeba od zmíněných výše, určen vyloženě pro nejmenší. Zatímco u králíků z klobouku či Manky a Cipíska se sem tam pobavili i dospělí, Amálka řeší ty nejjednodušší starosti v lese a tomu je přizpůsobený děj i stopáž. Humor se čekat nedá, je to prostě jednoduchoučká pohádka, na které by měli děti objevit, co je zlé a co je dobré a co se dělá a co už ne. Víc se od toho čekat nedá. Jiří Hrzán navíc také nebyl bůhvíjaký vypravěč a za mě se do pohádky nehodil, zvolena měla být asi určitě žena. ()
Je to blbé, blond a běhá to po lese. Jestli ona to nebude víla. Amálka si tedy navíc dupala po vlasech. Vždycky jsem Amálku nesnášela, ač moje averze k vílám jako druhu je mnohem mladšího data, než moje první divácké setkání s Amálkou. Odjakživa jsem přesvědčená, že se neměla jmenovat Amálka ale Anémie. ()
Evidentně "dívčí" či "holčičí" večerníček nikoliv náhodou většinově neoslovuje mužskou část tohoto fóra. Nese - a tady nevidím výraznější kvalitativně odlišující nebo zvlášť pozitivně působící zvláštní znaky tohoto večerníčkového seriálu - všechny znaky tohoto směru tvorby pro děti a mládež. Vedle nápadité animace k nim patří až maximalisticky podávaná snaha o přiblížení se dětskému vnímání (4-8 let věku), silný, avšak současně tezovitě prostinký příběh, pozitivní pointa a namluvení dialogů předním hercem, v tomto případě Jiřím Hrzánem. Je logické, že podobné věci utví v paměti stále ještě více malého než většího dítěte jen útržkovitě, pokud vůbec. Rozpustilá rozvernost, která příběh oživuje, je přítomna i zde. Ale proto, aby mohla vyniknout, se musíme dívat na dramatickou tvorbu, určenou zejména menším dětem, alespoň poněkud jejich očima. Je zřejmé, že ne vždy je tato snaha úspěšnou. ()
Jedna z nejkrásnějších pohádek mého dětství. S krtečkem asi má nejoblíbenější. Víla Amálka je inteligentní, vždycky všem pomáhá a všechno vyřeší. Jen ve třetím díle se moc nepředvedla. Měla ten mutáček dát raději loupežníkovi. Na tenhle večerníček jsem schopná se dívat ještě dnes a nepřestává mě bavit. Je to prostě moje hrdinka! ()
Amálka mě v dospělém věku dokáže bavit víc než Maková panenka, i když jsem neviděl všechny díly. Chvíli ale trvá, než si zvyknete na Jiřího Hrzána jako vypravěče. A taky se mi líbí vysvětlení Amálčina původu v první epizodě. Tam, kde by Hollywood natočil origin za těžké stamiliony, si čeští tvůrci vystačili s tím, že jednou prostě přišla mlha, foukl do ní vítr a na světě byla Amálka. Nač se zdržovat. (1 314.) ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize
Reklama