Režie:
David Gordon GreenKamera:
Michael SimmondsHrají:
Jamie Lee Curtis, Judy Greer, Andi Matichak, James Jude Courtney, Nick Castle, Anthony Michael Hall, Will Patton, Thomas Mann, Jim Cummings, Dylan Arnold (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) tak dlouho utíkala před tichým vraždícím monstrem jménem Michael Myers, až se rozhodla změnit taktiku. Přestala utíkat, začala bojovat. Nalákala Michaela do dokonalé pasti. Ta sklapla, jenže… Příběh filmu Halloween zabíjí začíná v okamžiku, kdy předchozí film skončil. Těžce zraněná Laurie odjíždí v doprovodu dcery a vnučky do nemocnice a v protisměru se k jejímu hořícímu domu řítí hasiči. V jeho útrobách je v ohnivém pekle uvězněný zabiják, který ji pronásledoval celý život. Bohužel, nejen kočky mají sedm životů. Uběhne pár minut a Michael Myers už zase chodí ulicemi města, které se připravuje na halloweenskou noc, a úspěšně zvyšuje počet svých obětí. Zpráva o tom, že z její pasti unikl, se dostane i k Laurie, která si je jistá, že když Michaela porazila jednou, porazí ho i podruhé. Jen bude potřebovat pomoc. Bude ale nutné přesvědčit obyvatele městečka, aby se Myerse přestali bát. (CinemArt)
(více)Videa (14)
Recenze (363)
Já tak přísný nebudu. I když se na druhý pohled vážně jedná o downgrade, a z Halloweenu je najednou generická akční vyvražďovačka namísto atmosférického horrorového slasheru, ty produkční kvality mu prostě nelze odpárat. Docela jsem se bavil. A i když už člověk netrne napětím jako před třemi lety, novátorský pohled na pošramocenou psychologii celého městečka mi rozhodně nepřišel hloupý anebo zbytečný. Je to sice posun do ne úplně zajímavých rovin, ale třeba ve svém závěru tahle moderní bububu trilogie překvapí. Hádám tajné katakomby pod domem, ze kterého je poslední záběr?? ()
Chce toho člověk od slasheru tak moc, když žádá alespoň ZÁKLADNÍ děj, interakci postav a špetku logiky? Nic velkého, jen prostě základní prvky, u kterých si nebude ťukat co 5 minut na čelo, co že to tady ti chytráci zas vymysleli. Pořád ta stejná písnička - Myers, kterému se kulky vyhýbají, kterého oheň nepálí a který je zázrakem schopen už po několikáté přežít svoji smrt ubodáním, upálením i ustřílením, putuje od domu k domu a vraždí, co mu přijde pod ruku. Že jsme tohle viděli přesně v minulém díle? Ano! Tenhle je totiž na chlup stejný bez sebemenší inovace nebo prvku navíc! Demence postav nezná hranic a s klidem můžu říct, že z hlediska chování charakterů jsem horší film neviděl a dialogy jsou naprosto stupidní a otřesné. Skalní fandové série a slasher milovníci se budou pózersky rozplývat, jak úžasný nový Halloween je, ale kromě občasného šťavnatého gore (které by mimochodem i tak mohlo být o třídu lepší a originálnější) a Carpenterova soundtracku zde nestojí nic ani za zmínku. Aneb když někdo vysere famózní, voňavé a nablýskané hovno, pořád je to hovno - lépe by se film shrnout nedal a je mi zle z toho, co jsou schopni tvůrci vypustit do světa a co jsou někteří diváci schopni na plnou hubu žrát. Obrovské zklamání, děs a hrůza a raději bych prachy vyhodil z okna, než jít na tohle do kina. Další díl už asi nedám. ()
Zkrátka ho nejde zabít! Nekonečně natahovaná série se před možným dalším rebootem/remakem pomaličku sune do finiše a ačkoliv ani tentokrát nejsem nikterak nadšen, vlastně mě to bavilo více než Halloween z roku 2018, ač zrak jsem kvůli brutalismům odvracel ještě častěji. Už to celé vůbec nedává smysl, ale jako lidový slasher to vychází obstojně (viz nátřesk v pokladnách amerických kin i přes nepřízeň recenzí a souběžnou premiéru na Peacock). A kdo navíc miluje staré Halloweeny (já fakt ne), tak ten si užije povedenou stylizaci jako vytaženou z roku 1978. Červená to ani tentokrát nebude ( ve filmu je jí habaděj), ale jak se řiká, modrá je dobrá. ()
Všechno, co člověk o nových Halloweenech potřebuje vědět, se dozví hned z úvodních titulků. V tom prvním máme shnilou hromadu beztvarého, do mrtě vydojeného bleh, z níž vypučí krásná sexy mňamka. No a než do té mimořádně mrdatelné mňamky stačíte zaklesnou zubama, tak vám ji v tom druhém sežehnou jak haldu odpadků. ()
Je to z mé strany otřepaný hodnotící soud, ale některé franšízy by měly zemřít, protože nedokážou nalézt způsob, jak uchopit ústředního zabijáka. Zatímco z Freddyho anebo Chuckyho se staly popkulturní ikony, které v přiznaně pokleslých dílech slouží ke glosování dějin audiovize, různé reinkarnace Michaela Myerse trápí sebe i své publikum. Výborná halloweenská trilogie (H1 + H2 + H20) uchopila maskované monstrum psychoanalyticky, jako návrat vytěsněného, spojeného s rodinou a traumaty, násilí provázala se sexualitou. Pokračování od čtverky dál - s výjimkou H20, samozřejmě - zase ze slasheru učinila rodinné drama, maskovaný postrach s nožem v ruce se v nich kvůli nadpřirozeným prvkům (runy a tak) proměnil v naprosto běžné nesmrtelné osmdesátkové monstrum ala Jason ze sequelů PÁTKU TŘINÁCTÉHO. Zombieho remaky byly pro změnu hixploatace, ale odvyprávěné z perspektivy a empatické vůči monstru, jeho zázemí i prostředí. V podstatě šlo o origin story o monstrech utvářených společností (HALLOWEEN 1 - Michael, HALLOWEEN 2 - Laurie), což je koncept, jímž se Rob Zombie vzdaloval carpenterovskému pojetí abstraktního zla (kinoverze H1).__________ David Gordon Green se s H2018 jakoby navrátil ke carpenterovskému přístupu, který ozvláštnil mezigeneračním konfliktem, jenž zároveň umožňoval nepřímo glosovat proměny subžánru na příkladu tří různě poučených final girls. HALLOWEEN KILLS, pokračování H1 (´78) a H2018, do toho všeho hází vidle, a to ke konci i doslova: z abstraktního zla, nezastavitelné a ohrožující síly, činí velmi doslovným a tupým způsobem projekci společenských strachů a úzkostí, zjevnou politickou alegorii (vlivu dezinformací, psychologie lynčujícího davu, strachu z jiného jako strach a teror nadále udržující). Jenže celá významová rovina je neokázalá, chytrá a důmyslná asi stejně jako název filmu, který by asi chtěl něco sdělit o společenských fobiích, ale taky by moc chtěl jako první nějak rozpoznatelnou postavu zabít Afroameričanku a brutálním způsobem odpravit dva fakt stereotypně vyobrazené gaye. Přitom jednotlivé vraždy jsou jednou z mála věcí, která tam za něco stojí (nejvyšší body count v historii halloweenské značky). Úmrtí jsou totiž podána jako procházka historií subžánru, upomínající zejména na omsdesátkové slashery. Navázání na poetiku osmdesátek, kdy by nebyla zápletka, pokud by se všichni do jednoho nechovali jako idioti (HK je ukázkový příklad idiot plot), si ale nelze ani náležitě užít. Místo přímočaré zábavy - vrah kydlí idiot(k)y a na konec stane proti final girl - je fokus soustředěn na město a jeho obyvatele jako kolektivního "hrdinu" projevujícího svou monstrozitu (lynč). V rámci subžánru nezvyklá volba, jenže kvůli ní je vyprávění hrozné rozpadlé a rytmicky i co do tempa nevyrovnané: prolog před titulky má podobu štafety mezi několika postavami, poté se stříhá mezi několika vzájemně neprovázanými liniemi apod. Obdivuji ambice, snahu se subžánrem něco dělat, přitom se odkazovat na jeho bohatou historii a snažit se fungovat jako relevantní politický a společenský komentář, ale ve všech ohledech HK selhává. Green a spol. by se mohli podívat na NOVOU NOČNÍ MŮRU, jak se aktualizuje slasher a utváří komentář ke společenské funkci strachu v hororech. Halloween Bores. () (méně) (více)
Galerie (44)
Zajímavosti (17)
- V úvodu filmu se objeví skuteční hasiči z hasičského sboru Cannon Air Force Base. (Takeshi666)
- Předmět, který použil Michael Myers k zabití prvního hasiče, je Halliganská tyč. (Takeshi666)
- Jamie Lee Curtis znovu potvrzuje svoji roli Laurie Strode už pošesté, čímž předčí Donalda Pleasence s nejvíce vystoupeními v halloweenské sérii. (TommyZR)
Reklama