poster

Matador

  • španělský

    Matador

  • slovenský

    Matador

  • anglický

    Matador

Drama / Thriller

Španělsko, 1986, 110 min

Komentáře uživatelů k filmu (50)

  • rt12
    **

    Pedro Almodóvar je můj oblíbený režisér, ale tahle ulítlá divnost, šla mimo mně.(30.12.2013)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $206,952Tržby Celosvetovo $1,200,000(23.11.2009)

  • Faye
    *****

    Troufám si říct, že to je nejpodivnější film ze všech podivných filmů Almodóvara, které jsem dosud viděla. Po drsném začátku - muž onanuje u TV a (místo porna) sleduje brutální vraždy žen, se začne rozvíjet fascinující příběh vášně a smrti propletený do osudů několika lidí. Angela (Antonio Banderas ) panice z pobožné rodiny a modelky Evy (Eva Cobo), která je přítelkyní jeho učitele Diega (Nacho Martínez) ve škole pro toreadory. Angel, z obavy ze své homosexuality a ve snaze přiblížit se svému vzoru, se pokusí Evu znásilnit. Tímto činem se začíná zaplétat do zvláštního světa lidí, vyžívajících se v perverzních rozkoších a kráse zabíjení. Mezi Femme fatale vraždící při milostném aktu, pro intenzivnější prožitek a muže s podobnou posedlostí po dokonalosti. No a u mě zatím za 5*. Až se vzpamatuji a po dalším zhlédnutí možná své impulzivní hodnocení upravím, ale zatím mé (zřejmě taky notně zvrácené) já nemůže jinak. „ I ´ve never seen anyone so happy“.(12.7.2006)

  • genetique
    ****

    Ďalšia veľmi príjemná, atypická filmárčina. Almodóvar vlastne iné ani nevie, preto som na jeho filmy vždy tak zvedavý a v kútiku si želám, aby do toho ďalšieho dal znova niečo iné. A znova mi moje želanie splnil. Počínajúc svojskou zápletkou, ktorá by v rebríčku originálnych námetov obsadila jedno z popredných miest, cez pomerne jednoducho hrajúcich hercov až po neskonale vábivé audio-vizuálne hrátky, si tento film určite zapamätám a určite sa k nemu niekedy s radosťou vrátim. A ak si budem musieť pomocou tohto komentáru niekedy pripomenúť prečo si ho mám znova pozrieť, tak si k tomu všetkému pripomeniem atmosféru vynervovanej thrillerovej drámy, miestami excelentne odľahčenú vtipnou stránkou čiernej komédie. 80%.(19.10.2009)

  • nunka
    ***

    Môj režisérsky miláčik ma tentokrát až tak neuchvátil. Matador má všetky Almodovarské črty, kt. milujem - farebnosť, nevšednosť, španielsky temperament, je dostatočne uspokojivo dramatický, má myšlienku. Ku kompaktnejšiemu zážitku mi chýba elegantnejšie prepojenie všetkých týchto elementov. Takto Matador pôsobí ako viacmenej atypické nedozreté dielo polemizujúce nad pomyselnou hranicou ľudskej vášne a sebazničujúcej posadnutosti.(21.9.2009)

  • kinej
    ***

    Matadora beru jako symbolický přechod mezi těmi slabším a vynikajícími snímky v Almodorově tvorbě. Oproti starším filmům je zde už vyváženější příběh, ale chybí tu mistrovské technické provedení, patrné v pozdějších filmech. Dnes už by ten stejný scénář natočil mnohem lépe. Například dramtický závěr by si dokázal "podržet" a vypiplat trochu déle. Takhle je Matador film dobrý, ale ne krásný(9.11.2009)

  • iamek
    ***

    Opět klasický Almodovar. Nebál se už v 80. tých letech natočit film o hodně zvláštních sexuálních praktikách a dá se řici, že tak trošku přeběhl dobu. V 80. tých letech tyhle filmy od Almodovara vzbudily poprask, ale v dnešní době už i tohle je pro lidi co mají rádi úchylné filmy málo. Tentokrát mě zklamal herecký výkon Antonia Banderase. Příběh na Almodovara je taky docela prostý a jednoduchý.(12.5.2012)

  • Snorlax
    ***

    I na Almodóvara celkem dost provokativní snímek trpí kostrbatým ztvárněním v té době ještě nepříliš vyspělého režiséra.(5.7.2015)

  • Crocuta
    *****

    Láska a smrt, sex a násilí - dvě strany téže mince. "Matador" je příběhem několika více či méně zvrácených či vyšinutých lidí, ovládaných vášněmi jež vřou pod slupkou zdánlivé normálnosti a občas vybuchnou aby ničily a zabíjely. Almodóvar za pomoci nápadité práce s hudbou a barvami od začátku buduje znepokojivou, působivou atmosféru, která spolu s vlastní zápletkou řadí tento film mezi nejoriginálnější snímky 80. let.(22.7.2007)

  • jojinecko
    ***

    Matador je ďalším vizuálne a myšlienkovo otvoreným príspevkom do španielovej bohatej zbierky... Opäť sa nehrá na rácio, ale za všetkým sú emócie, spaľujúca vášeň silnejšia ako smrť, postavy konajúce skrze svoje pudy a abolútnu necenzúrovanú prirodzenosť. Mám rád tú Almódovarovu pestrofarebnosť, nevyspytateľnosť a umeleckosť, no na Matadorovi je všetko nevybrúsené, akoby v plienkach. Miestami sa vkráda aj mierna nuda a prílišná (a čo je horšie dosť umelá) prekombinovanosť. Každopádne je to film zapamätateľný (už len úvodná titulková sekvencia pár neznalcom Almódovara privodí nie celkom príjemné stavy:) a hodnotný, no na Pedra mám nastavenú inú kvalitatívnu laťku, ako na zvyšok podobných nekonformných "úchylákov".(20.9.2009)

  • kajda.l
    ****

    Ke svému prvnímu seznámení s Almodovarem, jsem si vzal celkem těžké sousto, ale... Tímto soustem mě PA nasadil do hlavy spoustu myšlenek a přemýšlení o tomto filmu. Po zcela šokujícím až zvráceném začátku (při prvním pokusu o zhlédnutí, jsem po 10ti minutách vypínal), jsem si všechny postavy začal velmi užívat, zvláště Maríu (tak ledově-vášnivá žena se jen tak nevidí a ten výraz v jejích očích) nádherný výkon.. Prostě jsem ošálen, znechucen i nadšen zároveň= neuvěřitelný film..(7.5.2009)

  • dopitak
    ***

    Almodóvarova režisérská cesta nebyla vždy přímočará, a Matador je toho živým důkazem. Zvláštní film, jehož atmosféra vůbec nepřipomíná dramatický thriller.(21.5.2011)

  • murakamigirl
    ****

    Provokatívny, no predovšetkým svieži a svojsky zábavný šibal Almodóvar v perfektnej kondičke. Ako inak, štipľavý žánrový guláš- od drámy, krimi cez melodrámu, psychologický film, komédiu či divadelnú tragédiu a ďalšie žánre, čo existujú a Almodóvar s večným apetítom ich načína, a čo presahujú môj mladý rámec poznania :). Pritom to má citeľný mýtický podtón : hlavný hrdina- slávny matador = heroická postava, so smrťou spätá ex- povolaním matadora i svojím vlastným prirodzením, po ďalšie- všadeprítomný motív zápasu. Niektoré zábery zas navodzujú dojem rozprávkovosti, čo bude nepochybne súvisieť s nadprirodzenými linkami Matadora. Áno, takéto divné hybridy neprodukuje hocikto, zato zaručene pán Almodóvar. Korida ako búrlivá metafora vzťahu. Opakovaná zámena mužských a ženských rolí: Diego vs. Maria- býk vs. matador- raz dráždi jeden , v zápätí je dráždený, ešte aj v poslednej spoločnej scéne sa role premenia... Pekné vzťahové trojuholníky: 1. Ángel- Diego- Maria: Ángel- precitlivený, správa sa iracionálne, obeť- poznačený ťažkou autoritatívnou výchovou bigotnje matky, dobrák- za prečin cíti vinu, Diego a Maria- chladnokrvní zločinci vraždiaci pre nič len rozkoš, vzrušenie, inteligentní, analytickí (kontrast), 2. Eva- Diego- Maria: Eva- vrúcne milujúca, predstavuje životodarný cit, Maria- zobrazuje chladnú, cieľavedomú vášeň, navyše skazonosnú, obe sú však ochotné obetovať pre Diega čokoľvek a necítia strach. Motívy nadprirodzenosti- fatálnosť ich vzťahu, a zároveň ich osobností, Ángelovo jasnovidectvo, kvetinárkino veštenie... Štylizované dialógy: chuťovka 1: „Prestať zabíjať bolo pre mňa ako prestať žiť.“ „Vy muži si myslíte, že zabíjanie je zločin. My ženy sa na to tak nedívame. Preto každý vrah má v sebe niečo ženské.“ „A každá vrahyňa niečo mužské.“ chuťovka 2: „Odkedy som ťa stretol, nemôžem spať.“ „Ani ja nemôžem spávať.“ „A pokiaľ nespíš, ani nežiješ.“ „Nemyslím, že budem ešte spať, pokiaľ ty budeš žiť.“ „Budem žiť, pokiaľ si ty nažive.“ Presvedčivé, hravé výkony na vášnivom čele s predstaviteľmi Diega, Marie a Evy. Áno a pravdaže vizuálna prepracovanosť: strhujúce obrazové kompozície, ku ktorým prispievajú i skvelé pohrávanie s farbami, výtvarnosť interiérov, fantastická práca s priestormi a usmerňovanie hercov v priestore, už obľúbené pohľady cez rôzne štruktúry (kúpeľňové dvere, mreže...), vizuálne i myšlienkovo výrečné kostýmy, šikovná kamera... Takže ak vás nepopudí drsný úvod, ktorý u Almodóvara rozhodne nebýva len na to, aby šokoval, môžte zažiť niečo ozaj moc fajnové!(2.11.2008)

  • Anderton
    ****

    Štyři vraždy stačí, drahoušku po španielsky. Kde ten Almodovar na takéto šialené nápady prichádza. Teda pokiaľ sa zrovna neocitáme v lietadle, ale tam už hrala veľkú úlohu asi senilita. Každá postava dostáva v Matadorovi dostatočný priestor a to sa ešte občas stane, že sa niekdo na dlhšiu chvíľu vyparí. Ale Pedro má s každým svoje plány. Mal som pocit, že tu všetko do seba krásne zapadá, že je to premyslené a zároveň úplne uhodené. A tak to má byť. Podobný film? Povedzme že Cronenbergov Crash.(27.7.2017)

  • Terva
    ***

    Film měl původně několik názvů, ale režisér se rozhodl pro výraz Matador, jakožto slovo odkazující ke stereotypu býčích zápasů, které jsou vždy spojovány se Španělskem. Scénář : Pedro Almodóvar. Kamera : Ángel Luis Fernández. Hudba : Bernardo Bonezzi.(12.5.2011)

  • Frenegonda
    ****

    Poprvé jsem ve filmu viděl tu zničující přitažlivost dvou lidí. Zobrazenou v celé syrovosti a nahotě. Tam kde se dvě linky protnou a už se od sebe nemůžou odpojit je fascinující. Pak dává smysl i ten hnus z počátku filmu. I zvolené pomalé tempo z první třetiny filmu.(1.9.2009)

  • Skip
    ****

    Film o vášni a posedlosti smrtí, která jediná dokáže těm podivným protagonistům onoho příběhu přinést uspokojení v jejich vnitřní touze po dokonalém spojení. V reálném životě je to něco zcela zvráceného, ale v tomto filmu to prostě nějak funguje. Pro mě jeden z nejlepších raných Almodóvarových filmů.(25.10.2014)

  • YURAyura
    *

    2/10 Tak s timto rudym hadrem me Pedro leda nalakal, ale tentokrat vyhral byk(20.11.2008)

  • zette
    *****

    Tak snimek Matador me vazne dostal. Myslim, ze je to nejodvaznejsi a nejperverznejsi snimek uz tak dost kontraverzniho Almodovara. Film me ani na chvili nenechal chladnym a konec je vazne vyborny. Z rane tvorby Pedra si myslim, ze se jedna o jeden z nejlepsich filmu!(16.5.2009)

  • slunicko2
    ***

    Perverzní rozkoš z krásy zabíjení. 1) Pro 37letého Pedra Almodóvara (scénář, režie) jsou nejrůznější společenská tabu nikoli překážkou, ale výzvou. V tomto případě sadomasochistické propojení sexu a smrti rozvíjí "perverzní rozkoš z krásy zabíjení" (komentátorka Faye). 2) Úzkoprsou morálku ovšem režisér nijak nemiluje - oděl ji do role bigotní katoličky (matka Angela), čímž jakoby nám říkal - radši smrt, než tohleto. 3) Zajímalo by mě, jaký má pan Almodóvar vztah k býčím zápasům. 4) Ani zde nesmí chybět slaďoučký 26letý Antonio Banderas (Angel).(19.4.2015)

  • eye candy
    ***

    matador ma v me pameti sve cestne misto v malem supliku prebytecnych uchylaren(21.3.2006)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace