Diskuze k filmu (33)

    • 29.7.2020  20:38
    Idée_fixe
    (hodnocení, komentáře)

    honajz: :'-DDDDD

    Jsem si vzpomněla na tu scénku, a od srdce se zasmála, díky, miluju (humor) S+Š.... ;-)

    • 29.7.2020  18:10
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: Ano, ty podružné a vedlejší. Třeba že Menšík přijde, zasalutuje a řekne,že je od Ivančic. Na celek to nemělo vliv.

    • 29.7.2020  17:50
    Prubner
    (hodnocení, komentáře)

    honajz: No to se asi budeš divit, ale i u Pane, vy jste vdova se vymýšlely vtipy za pochodu. Přečti si rozhovory s Vorlíčkem. 

    na příspěvěk reagoval honajz
    • 29.7.2020  17:40
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: Osobními urážkami si vypomáhá člověk, který už neví, jak fakticky argumentovat. Takže - pokud se u scénáře parodie upravují vtipy a gagy za pochodu, je to špatný scénář. Špatný. Při parodii musí vše fungovat už ve scénáři, viz Oldřich Lipský nebo Miloš Macourek. Myslíš snad, že Pane, vy jste vdova se upravovalo za pochodu? 

    A jinak k tvé impertinenci - každému se může líbit něco jiného. Vytahovat tady navíc Hospodu jako nějakou urážku je skutečně nefér podpásovka. Stojím si za tvrzením, že seriál Hospoda často obsahuje sofistikovaný humor maskovaný za buranský nebo hospodský, ale skutečně jím není. Hodně těch dílů má určité přesahy a ten o shánění voličů pro jednu politickou stranu je aktuální ještě dnes. Až napíšeš něco podobného s přesahem i do budoucna, pečlivě vystavěné a vypointované, pak si můžeme dále popovídat. Jinak tady jen mlátíš uraženě prázdnou slámu, že svět nepochopil tvého génia.

    na příspěvěk reagoval Prubner
    • 29.7.2020  17:27
    Prubner
    (hodnocení, komentáře)

    Těmi změnami ve scénáři jsem měl na mysli vtipy a gagy, myslím, že jsem se vyjádřil jasně. A ve zbytku komentáře jsi úplně vedle, ale už se mi nechce nic vysvětlovat. Natož člověku, který považuje Hospodu za sofistikovaně vtipnou.

    na příspěvěk reagoval honajz
    • 29.7.2020  15:54
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: Btw, vtip s tahákem v bundě je natočen asi ze všech nejlíp, jednoduše a krátce, takže pointa nejlépe vyzní.

    • 29.7.2020  15:53
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: Nezlob se, ale to mi přijde jako výmluva. Navíc herci a členové štábu do celkové koncepce scénáře (a režie) nemají co kecat. Asi taky nepůjdete shánět nové lokace, protože v daném místě natáčení se zvukaři nelíbí, a nové termíny natáčení, protože některý herec si v den naplánovaného natáčení přijde málo vtipný. Ve chvíli, kdy se jde natáčet, už má scénář včetně technického jasnou strukturu, protože jinak by produkce řvala, že musí každou chvíli měnit termíny a rozpočet, že? Jinak skutečně ne všechny vtipy ve filmu jsou dětinské, ale takových 80 - 90 % ano. Mně to přijde, že úmysl natočit po letech v ČR opět parodii byl fajn, ale scénář se odbyl nějakou třetí, čtvrtou verzí, a nad jednotlivými věcmi se nijak hlouběji nepřemýšlelo, pořádného (nejlépe rýpavého) dramaturga to nemělo, jen to honem honem natočit, nejspíše na první dobrou, a dostat co nejdřív do kin.

    • 29.7.2020  15:35
    Prubner
    (hodnocení, komentáře)

    honajz: Tady je dobré vědět (a ty to jistě víš), že ve scénáři dochází ke změnám a posunům nejen při přepisování, ale i při natáčení. Některé vtipy jsou škrtnuty, některé zkráceny, některé si přidají herci nebo členové štábu apod. Například vtip s tahákem v rukávu byl původně rozveden mnohem více, v podobném stylu, jak uvádíš ty, ale kvůli úspoře času z něj zbylo jen "Tahák máš v bundě". Ale uznávám, že to diváka nemusí zajímat. Já se jen chtěl ohradit proti některým zdejším tvrzením, že všechny vtipy ve filmu jsou dětinské nebo špatné. 

    na příspěvěk reagoval honajz , honajz
    • 29.7.2020  15:08
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: Vezměme třeba ten vtip s kartičkou Otoč. Můj syn mi při sledování filmu znechuceně pověděl, že tohle byl fórek na základní v páté třídě, v takovém filmu že nemá co dělat. Protože filmu chyběl schopný dramaturg, celý ten vtip s kartičkou vyšumí do ztracena, není nijak povýšen, ozvláštněn, nic. Suchý se Šlitrem si třeba s tímto vtípkem pohráli a rozvedli jej. „Dostal jsem při vstupu do divadla tuto kartičku. Na jedné straně je napsáno: Při požáru otoč. A na druhé: Teď ne, ty vole, až při požáru.“ Ale tím vtip nekončí a oni jej ústrojně rozvíjejí dál. „Já vám povím, já do Národního nevkročím. Tam bejvaj' někdy ty požáry hrozný.“ A tohle přesně je ten rozdíl mezi pubertálním humorem, a sofistikovaným humorem (který může být klidně i absurdní či dokonce surrealistický).

    na příspěvěk reagoval Prubner , Idée_fixe
    • 29.7.2020  14:55
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: Když už si tykáme... Sice Hospoda není žánr parodie, ani film, ale ano, humor je tam často sofistikovanější (byť se tváří naoko jako buranský). Pokud chceš vidět, jak se dělá dobrá parodie, stačí třeba známé Žhavé výstřely nebo Připoutejte se, prosím, kde je velmi dobře použit situační humor, případně Vražda na večeři, když jsme u detektivního žánru. I ten Ivan Mládek v Deseti malých běloušcích nabízí v parodii na Deset malých černoušků daleko lepší humor. Trvám si na tom, že v Případu mrtvého nebožtíka hraje hlavní prim pubertální.nevyzrálý humor, ze kterého divák většinou tak ve věku dvaceti, pětadvaceti let vyrostl. V dospělosti se tomu ale jistě dá smát taky, pokud má v sobě člověk pár jointů.

    • 29.7.2020  13:22
    packa
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: OK, prostě ses netrefil do vkusu většinového diváka. To se občas stáví i Quentinovi...

    Přeji hodně štěstí s dalším scénářem (scénáři), jsme totiž na jedné lodi!

    • 29.7.2020  12:50
    Prubner
    (hodnocení, komentáře)

    packa: Souhlasím s tebou, s výjimkou jedné věci. Tohle není moje chápání humoru. Mám rád různé druhy humoru, širokou paletu, v každém scénáři se pokouším o jiný subžánr komedie a tady jsem se pokusil o parodii typu Bláznivých střel, Žhavých výstřelů apod., tedy o humor absurdní a černý. Prostě jsme chtěli zkusit něco jiného, než se tady běžně točí, a zjistili jsme, že současné publikum tento humor nebere. Nu což, poučení pro příště. Můj další scénář je romantická komedie, tedy zase něco jiného, tak uvidíme, jak to dopadne (pokud to dopadne). 

    na příspěvěk reagoval packa
    • 29.7.2020  12:30
    packa
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: Chápu že v tvém případě není jednoduché být zcela objektivní, ale problémem Mrtvého nebožtíka není jen skutečnost, že ho nemají rádi zdejší uživatelé. On zjevně nezaujal ani odbornou kritiku (např. Fila), ba ani - a to je ze všeho nejdůležitější - běžné platící publikum.

     

    Třeba já jako kinař velice rád reprízuji úspěšné filmy, a to bez ohledu na jejich (ne)kvalitu. První co se musí člověk v kinobranži naučit, je zcela se oprostit od vlastního vkusu a promítat ne to co chci vidět já, ale to chce vidět platící divák. A třeba v případě Nebožtíka diváci o reprízu nejevili ani ten nejmenší zájem.

     

    Problém tedy bude v tom, že tvé chápání humoru se neslučuje s chápáním obrovské části populace. Budeš se s tím muset naučit žít. A nebo psát víc podbízivě pro mainstream, v čemž mimochodem nevidím nic špatného. A pokud třeba napíšeš něco jako Ženy v běhu 2, tak ti kinaři ulíbají ruce. A ty budeš mít zaplacenou hypotéku :)

    na příspěvěk reagoval Prubner
    • 29.7.2020  12:03
    Prubner
    (hodnocení, komentáře)

    honajz: Tak to ti závidím záchodky z tvé základní školy, když se tam vyprávěly takové fóry. Ale teď vážně. Představa skvělého humoru je tedy pro tebe např. (katastrofální) seriál Hospoda, kterému jsi dal 4 hvězdy ? 

    na příspěvěk reagoval honajz , honajz
    • 29.7.2020  11:01
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Kubeska: Ach tak, děkuji za vysvětlení. :-) Potom chápu. 

    na příspěvěk reagoval Prubner
    • 29.7.2020  10:46
    Kubeska
    (hodnocení, komentáře)

    honajz: Uživatel Prubner je totiž autorem scénáře, tak se nedivte jeho reakci.

    na příspěvěk reagoval honajz
    • 29.7.2020  10:42
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Prubner: Každá parodie je dobrá tak, jak humor v ní obsažený. Pokud tvůrci použili humor ze záchodků základní školy, a ještě jej ve filmu pro jistotu pětkrát zopakovali, jejich věc, ale můj šálek kávy to není. Mám rád parodie s poněkud chytřejším a propracovanějším humorem, kde tvůrci i vědí, co parodují. 

    na příspěvěk reagoval Kubeska
    • 29.7.2020  07:59
    Prubner
    (hodnocení, komentáře)

    Je zvláštní, že mnozí zdejší štamgasti nemají smysl pro humor a nechápou smysl parodie. Ale tak moc se zase nedivím, o zdejším osazenstvu, které je schopné dát pokleslému, vulgárnímu a hlavně zcela nevtipnému seriálu Most ! 84 %, nemám valné mínění.

    na příspěvěk reagoval honajz , packa
    • 24.6.2020  09:53

    Uživatel Prubner smazal svůj příspěvek.

    • 24.6.2020  09:51

    Uživatel Prubner smazal svůj příspěvek.

    • 24.6.2020  09:23

    Uživatel Prubner smazal svůj příspěvek.

    • 8.6.2020  08:57

    Uživatel Prubner smazal svůj příspěvek.

    • 8.6.2020  08:56

    Uživatel Prubner smazal svůj příspěvek.

    • 19.1.2020  18:33
    Matej.Hlavat
    (hodnocení, komentáře)

    Čekal jsem, že to bude sračka a... je to sračka.

    • 11.12.2019  15:21
    pavlicek1
    (hodnocení, komentáře)

    To bude sráááááááááčka !

    • 8.11.2019  19:54
    honajz
    (hodnocení, komentáře)

    Koukám, i provařená herecká sestava včetně Dejvického divadla. 

    • 8.11.2019  13:26
    Ozzy2
    (hodnocení, komentáře)

    Kubeska: A největší prdel je, že  jde krimiseriály zesměšňovat Vágnerová, která je tak provařená právě z krimiseriálů, že jsem si už pomalu myslel, že je to profesionální policajtka, která má hraní jako vedlák.

    Jinak naprostej souhlas, i ten Kameňák je snad vtipnější, tohle je "humor" pro dementy s  IQ81.Na tohle půjde do kina fakt jen pořádnej masochista.

    na příspěvěk reagoval Prubner , Prubner
    • 8.11.2019  06:30

    Uživatel Ozzy2 smazal svůj příspěvek.

    • 4.11.2019  14:09
    Kubeska
    (hodnocení, komentáře)

    Ještě se mi nestalo, aby na mě reagoval scenárista. Asi jsem se dotkl jeho ega.

    na příspěvěk reagoval Ozzy2
    • 4.11.2019  08:06
    Prubner
    (hodnocení, komentáře)

    Kubeska:  I průměrně inteligentní člověk pozná, že nejde o pleonasmus, ale o vtip. A mimo jiné taky o parodii na názvy filmů Dušana Kleina Případ mrtvého muže a Případ mrtvých spolužáků. 

    • 4.11.2019  07:59

    Uživatel Prubner smazal svůj příspěvek.

    • 3.11.2019  23:57
    Kubeska
    (hodnocení, komentáře)

    Podle traileru to má humor na úrovni  Kameňáků. Tohle bude malér. A ještě ten pleonasmus názvu filmu.

    na příspěvěk reagoval Prubner , Prubner , Ozzy2
    • 7.9.2019  18:07

    Uživatel Kubeska smazal svůj příspěvek.