Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Další část slovenské historické rodinné ságy se odehrává téměř o padesát let později od předchozích událostí, ve válečném roce 1917. Filip Fabici měl s Johankou Ruttkayovou syna Blažeje, který je však na frontě. Jeho dvacetiletou dceru Celestu vychovává dědeček Filip. Na Alžbetin dvor dorazí kapitán Alfréd de Liess se zprávou o Blažejově smrti. Přes více než dvacetiletý věkový rozdíl se on a Celesta do sebe zamilují. Filip je zásadně proti. Celesta uteče a provdá se za Alfréda v jeho rodném Bohumíně. Mají spolu syna Daniela. Filip je kvůli válce často mimo domov. Celesta jednoho dne podlehne jeho synovi z prvního manželství, Wilhelmu Karlovi. Zdrcený Alfréd po odhalení ženiny nevěry umírá. Zemře i Celestin dědeček Filip. Na Alžbetině dvoře najde nový domov Lukáš Abram s manželkou. Lukáš je ve skutečnosti Filipovým vnukem – jeho babičkou je totiž Filipova dávná láska Agneška. Zoufalá Celesta s dítětem skončí jako klavíristka ve veřejném domě majitelky Hajnalky. Policie podnik zavře. Hajnalka se vloudí na Alžbetin dvor. Začne tu hospodařit místo bezmocné Celesty, která pomalu podléhá duševní chorobě... (Česká televize)

(více)

Recenze (3)

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Je to dost nelogické, vypíšu jen část z toho. Nechápu, proč musela Celesta utéct ze svého domu, který měla nyní v Bohumíně. Manžel sice odhalil nevěru, ale ihned po tomto zjištění na místě zemřel a nestačil by jí tedy vydědit ani to někomu říct. Tehdy ještě nebyla ani choromyslná. Z jakého důvodu by dosud zdravá, dosud poměrně dobře zajištěná žena utíkala z bytu pouze v županu a zcela bez peněz, nevzala by si dokonce ani drobné na vlak? Kam chtěla jít, když tvrdila, že do zámku nemůže? Pokud už jí hráblo, měli to v seriálu něčím více naznačit a ne hned takovej nesmyslnej skok. A třeba ta bordelmamá jako všeovládající "zámecká paní", která rozhoduje skoro o všem. To její původní profesi a nedůvěryhodnou pověst nikdo v okolí neznal? Proč se správce zámku Lukáš, který již nemocnou Celestu dosud chránil, nevypořádal s evidentně vypočítavou osobou? Proč dovolili takové spodině, aby se stala pečovatelkou o duševně chorou, aby měla přístup k jejím financím a vychovávala jejího potomka? To, že to uměla s lidmi zde bylo naivně podáno. Přesvědčila je jen pro to, že tvrdila, že vyšinutou ženu zná, přitom Celesta měla zpočátku z Hajnalky spíše evidentní strach. Na seriál se hezky dívá, ale má řadu těžko uvěřitelných momentů, což příběh sráží.- Spíše než politickou linku bych důkladněji rozvedla tu vztahovou. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tvorcovia urobili asi najväčší epizódny skok v udalostiach a po päťdesiatich rokoch je nažive už len postava Maroša Kramára, ktorý sa prevtelil do svojho otca Jána Kramára. Tentoraz hrá prím najskôr Magda Vášáryová a neskôr Zora Kolínska ako bordelmama, ktorá si vo svojom slušnom podniku nenechá robiť bordel. Detské role majú mimoriadne tiež dosť priestoru a sú režisérsky dobre zvládnuté. Opäť spokojnosť. –––– A pôjde na front! My si monarchiu rozvracať nedáme! –––– Zapamätajte si: My si republiku rozvracať nedáme! ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět mimořádně dobře udělaný casting. Celesta. Hús. Korunovaná. Rovněž tak bordelmamá. Ta taky nemá chybu. Kvietik namlúval Brzobohatého a terazky Brzobohatý Kvietika. No bomba. Ale celkově jde úroveň spíše dolů. Epizodní role Nagyové a Hryce příliš nepřesvědčily. V jednom díle si nedajú rozvracať aj monarchiu, aj republiku. Nu... Taková už byla doba aj ludkovia... Zapojení dětí do procesu poněkud mimo. Asi (zatím) nejzmatenější díl. Proč jako toho Abrama zhaftli...? Tři hvězdy tak tak. ()

Reklama

Reklama